Auteur Topic: De Zwakste Schakel Seizoen 7  (gelezen 56159 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1060 Gepost op: 1-01-2021, 22:38:36 »
4. Elke omroep was gevestigd in Hilversum totdat de omroepen fuseerde

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1061 Gepost op: 1-01-2021, 22:56:09 »
Dat klopt. Daarmee zijn we aan het einde van deze ronde gekomen. Ik heb even het overzicht van het geld niet paraat. Die balans maak ik straks even op. Wel heb ik de uitslag van de speedronde.

De stemming
Ik wil van elke kandidaat via de pm de naam doorkrijgen van de persoon van wie jij vindt die het spel dient te verlaten. Daarbij vraag ik ook graag in 1 of 2 regels en korte motivering. De persoon met de meeste stemmen verlaat onmiddelijk het spel. Tevens wil ik ook graag van iedereen één naam horen van wie jullie vinden die de Sterkste Schakel is, ook graag met een korte motivering.

Stemafspraken etc. zijn strikt verboden. Ik hanteer een soepele deadline van Zonddag 03 Januari 19.59.59. Maar indien de stemmen eerder binnen zijn, kunnen we uiteraard eerder door met speelronde 9. Bij eventuele vragen hoor ik het graag.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1062 Gepost op: 1-01-2021, 23:10:33 »
Woop-wooop!  ;D

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1063 Gepost op: 2-01-2021, 00:07:31 »
Wat waren de speedronde vragen?
My fall will be for you

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1064 Gepost op: 2-01-2021, 00:10:28 »
Even kijken. Heb het schema niet bij de hand, dus ik doe het even uit mijn hoofd:

1) Welk automerk is mede door Adolf Hitler ontstaan?
2) Welke zanger won in 2016 de nobelprijs voor de literatuur?
3) Wat is de nationaliteit van Alfred Nobel
4) Wat is de naam van het koffietype waarbij je espresso en heet water met elkaar mengt?
5) Hoe heet het grootste koraalrif ter wereld?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1065 Gepost op: 2-01-2021, 10:50:17 »
Al de stemmen zijn binnen. We beginnen bij de Sterkste Schakel

KingLennart, omdat hij altijd steady presteert tijdens de rondes.

Enigma TV: het lef in combinatie met de kennis maakt jou niet alleen deze keer de sterkste schakel, maar wat mij betreft ook de mogelijke verdiende winnaar van dit spel!

Aangezien ik niet op mijzelf kan stemmen is het KingLennart. Hele sterke speler, die het nu ook weer heel goed heeft gedaan.

Wederom EnigmaTV. Kan ik niet omheen. Maar je kunt ook teveel zelfvertrouwen hebben...

Daarmee hebben we een gelijkspel. De spelregels schrijven voor dat eerst de persoon met de meest vragen goed de Sterkste Schakel is. Indien dat een gelijkspel is, is het gebankte geld doorslaggevend. In deze ronde kregen Enigma TV en KingLennart beide 9 vragen. KingLennart had 7 goede antwoorden terwijl Enigma TV foutloos was. Hiermee is Enigma TV wederom de Sterkste Schakel ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1066 Gepost op: 2-01-2021, 10:54:41 »
En dan de stemming voor de Zwakste Schakel ::jaja::
Ook die was weer spannend.

Sanmol. Geen sterke speedronde gespeeld en de speciale ronde beloofde helaas ook niet veel goeds.

Sanmol: ik merk dat ik het zat begin te raken dat je telkens in discussie gaat en dat je met feiten komt waarbij duidelijk internet gebruikt wordt.

Vermoeid. Dat is hoe ik mijzelf voel. Wanneer er zo vaak op je gestemd is, begin je toch wel eens te voelen dat je niet meer welkom bent. Elke ronde is weer dat gevecht dat je aan moet gaan om jezelf te bewijzen. Twee keer werd mijn naam genoemd de vorige ronde. Nog steeds niet voor de sterkte schakel, maar de zwakste schakel. Om dan te horen dat je niet thuis hoort in de top vier doet pijn. Ik ben boos op de situatie, maar kan er niks aandoen. Ik doe volledig mijn best om er alles uit te halen. Ik geef niet op. We zitten nu in de top vier en er moet nog iemand afvallen. De keuze is héél lastig, want stem ik iemand eruit die het al een tijdje heel erg goed doet - om zo mijn kansen in de finale te vergroten - of ga ik echt voor de zwakste schakel in het spel. Als we kijken naar wie de zwakste schakel is gebaseerd op alle rondes dan zal ik dat wel zijn. Ik heb nog nooit een nominatie ontvangen om de sterkste schakel te worden. Ik voel het aan mijn water dat dat word gebruikt om mij eruit te werken. Is het tactisch het slimst om mij eruit te stemmen? Ik denk het niet. Iedereen kan winnen van mij in de finale, maar aangezien niemand ooit het lef heeft getoond in dit spel verwacht ik niet dat de overige spelers mij gaan redden. De overige spelers baseren hun spelkeuze's vooral op hoeveel geld iemand heeft binnengebracht. Echter, hoeft de sterkste speler niet per definitie veel geld binnen te brengen. Tactisch stemmen is ook een kunst.  We gaan hierna naar de top 3 en EnigmaTV & KingLennart moeten nu toch wel doorhebben dat één van hun niet zal worden meegenomen naar de finale. Als je echt vaak naar de zwakte schakel hebt gekeken weet je dat altijd de zwakte speler naar de finale word gebracht. Dat zal oftewel ViWiRu of ik worden. Het liefst ik, want dan is er nog een kleine kans dat ik ga winnen. Die kans is klein, maar kan zeker. Als ik dan logisch moet nadenken verwacht ik dat KingLennart op ViWiRu zal stemmen, want hij denkt vaak wel een stap verder. Die winst gun ik hem trouwens ook wel, want hij is de sterkste speler in dit spel. EnigmaTV zal wel weer op mij stemmen in het mom van ''ik hoor hier niet'' en dat is juist het tactische gedeelte dat hij mist. Je kan nog zoveel vragen goed beantwoorden als je wilt, maar als je geen tactisch inzicht hebt dan verwacht ik toch echt dat je net niet de finale gaat halen. Dan hebben we nog ViWiRu, die in de speedronde minder geld heeft opgehaald dan mij. Zijn motief om mij weg te stemmen is in het mom van ''Sanmol krijgt altijd wel stemmen, dus nu vast weer.''. Het word heel spannend en ik vind niet dat ik mijn vragen verkeerd hebt beantwoord. Helaas is het mijn woord tegen TimvDons, en dan moet ik de beslissing van de spelleider respecteren. Als ik daardoor wel naar huis ga so be it. Daarom stem ik op ViWiRu, om mijzelf een gunstige positie in de top 3 te geven. Het liefst had ik de finale met hem gespeeld, maar dat zal nu wel niet meer lukken aangezien ik niet verwacht dat hij op KingLennart gaat stemmen.

Een puur tactische stem omdat dan de kans het minst klein is dat ik er uit vlieg: ViWiRu.

We hebben dus een gelijkspel tussen Sanmol en ViWiRu. Dit betekent dat onze Sterkste Schakel Enigma TV een oordeel mag vellen. Ik stuur de sterkste schakel hierover nog een PM ::jaja::

To be Continued...
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1067 Gepost op: 2-01-2021, 11:35:33 »
Dankjewel voor alweer je lieve woordjes ::bravo::

Wat heb ik toch veel fans zeg.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1068 Gepost op: 2-01-2021, 17:05:12 »
Ik vind het nogal heftig wat je zegt over mij eerlijk gezegd. “Enigma zal wel weer op mij stemmen, want...”. Ik weet dat je verwacht dat ik al vele rondes op je gestemd heb, maar dat is zeker niet waar. Ja, de afgelopen ronde was dat het geval; voor het eerst overigens! Jammer dat een spel zo op de persoon gespeeld wordt, dat is volgens mij niet hoe dit werkt. Ik ga me nog even beraden op wie er afvalt, maar ik hoop dat - ongeacht de uitslag - er in het vervolg gewoon op de bal gespeeld wordt en niet op de man.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1069 Gepost op: 2-01-2021, 18:53:13 »
De sterkste schakel heeft aangeven waar zijn extra stem naar toegaat.

Het was een lastige keuze, maar ik heb toch besloten mijn stem te verdubbelen. Dat betekent dat Sanmol een extra stem krijgt. De gang van zaken vraagt denk ik ook om net iets meer motivatie.
 
In het stemmingsbetoog van Sanmol werd geschreven dat ik tactische keuzes zou moeten maken in mijn stemgedrag en moet kijken naar van wie ik zou kunnen winnen in de finale. Ik snap die opmerking. Toch ga ik daar niet (volledig) in mee.

Het spel heet “De Zwakste Schakel” en er wordt gevraagd om op de zwakste schakel te stemmen. Ik probeer dat over de hele linie zo letterlijk en goed mogelijk op te vatten. Statistiek laat zien dat Sanmol (helaas) de minst sterke (niet de zwakste, want overall gemiddeld presteren is niet zwak!) van de laatste 4 is. Zoals ook zelf al was aangegeven in de motivatie. Kortom: ik speel de finale het liefste tegen de sterkste spelers en dat ik verlies, that’s part of the game.

Ik heb nog serieus nagedacht over deze keuze. Een keuze die denk ik alleen maar verliezers heeft: Sanmol vanwege eliminatie, ik omdat ik zo voor het blok kom te staan om deze knoop door te hakken. Toch heb ik ook het spelplezier in mijn beslissing meegenomen.

Ondanks dat ik Sanmol een tof forumlid vind en ik hen zeer waardeer, denk ik - zoals gezegd - dat een spel als dit niet moet bestaan uit persoonlijke aanvallen. Zowel op mij (“Enigma zal wel weer op mij hebben gestemd voor de zoveelste keer”, wat pertinent onwaar is) als op Tim als spelleider (intimiderende grote letters met “enig speurwerk opent deuren” na het noemen van de redenen waarom hij ongelijk had). Ik ben van mening dat dit het spelplezier niet ten goede komt, voor niemand.

Ik had je echt heel graag langer in het spel gehad, maar hetzelfde geldt voor KingLennart en ViWiRu en alle eerder afgevallen spelers. Sorry, Sanmol!  ::bravo::

Daarmee wordt het 3 tegen 2 in het nadeel van Sanmol.

Sanmol, er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Voor jouw is het nu de tijd om te gaan. Met 3 stemmen ben jij de zwakste schakel. Tot ziens ::zwaai::



Sanmol, hartelijk dank voor je deelname ::bravo:: Hopelijk heb je met plezier het spel gespeeld.

Halve finalisten, ik wacht nog op antwoord van de sterkste schakel, maar verwacht de start van de halve finale nog voor de start van WIDM 21 ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1070 Gepost op: 2-01-2021, 19:05:40 »
Halve finale

Enigma TV, KingLennart en ViWiRu. Welkom bij de halve finale van De Zwakste Schakel Seizoen 7. Een van jullie zal als allerlaatste het spel moeten verlaten. De andere twee zullen de finale gaan spelen. Doe jullie uiterste best. We beginnen met de algemene ronde. De loting:

  • ViWiRu - Technologie
  • KingLennart - Biologie
  • Enigma TV - Sport
  • ViWiRu - Topografie
  • KingLennart - Speelgoed
  • Enigma TV - Muziek

Direct de eerste vraag voor ViWiRu voor €20 euro
Noem vier van de vijf bedrijven die onderdeel uitmaken van de Big 5 of ‘the most dominant companies in the information technology industry in de VS?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1071 Gepost op: 2-01-2021, 19:22:39 »
Awwww ik voel me een beetje schuldig naar iedereen toe die mijn lieve reacties heeft gestuurd op zowel Discord als in de PM ::bravo::. Dat ik niet de ''sterkste'' speler was op het gebied van antwoorden was wel duidelijk na een paar ronde's, maar toch heeft deze meid het heel ver geschopt door tactisch na te denken. Ik ga met opgeheven hoofd weg uit dit spel. Eindelijk heb ik een keer niet de schurk hoeven te spelen, want een andere speler paste die rol al perfect. Ik heb een paar keer aangegeven dat sommige opmerkingen mij ongemakkelijk maken, en tot mijn grote spijt word dat dan door iedereen opgepakt behalve de persoon in kwestie. Als ik de voornaam van meneer Eiffel wist dan was ik aan het ''valsspelen'', wist ik veel vragen in de speedronde dan waren de vragen te ''makkelijk'', haalde ik de top vier dan hoorde ik daar ''niet thuis'' en wanneer ik mijzelf verdedig ben ik opeens ''agressief''. Toch ben ik niet de gekste en heb ik als afscheid een cadeau voor Enigma TV. Hopelijk heb je er wat aan.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

p.s (intimiderende grote letters met “enig speurwerk opent deuren” na het noemen van de redenen waarom hij ongelijk had) - als sterkste speler wist je natuurlijk wel dat dit een quote uit de mol was en een leuke referentie naar één van mijn favoriete mollen ooit: Inge Ipenburg.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1072 Gepost op: 2-01-2021, 22:06:53 »
Ik zou zeggen Apple, Facebook, Microsoft en Google
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1073 Gepost op: 2-01-2021, 22:13:18 »
Klopt ::bravo::
Je mist er nog eentje? Enig idee welke?

Ondertussen: KingLennart: banken of doorspelen?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1074 Gepost op: 2-01-2021, 22:59:06 »
Ik speel door

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1075 Gepost op: 2-01-2021, 23:10:54 »
Hoeveel knieën heeft een giraf?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1076 Gepost op: 2-01-2021, 23:42:28 »
Twee

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1077 Gepost op: 2-01-2021, 23:48:50 »
Klopt. Je bent niet in de instinkter getrapt.

Enigma TV, banken of doorspelen?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1078 Gepost op: 3-01-2021, 00:26:13 »
Ik speel door

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1079 Gepost op: 3-01-2021, 00:38:40 »
Welke F1-circuit die in 2021 op de agenda staat (volgens de huidige agenda) is qua afstand (1 rondje, in km) het kortst?

Edit: Als antwoord voldoet: De GP van .... [Vul land of stad in]
« Laatst bewerkt op: 3-01-2021, 00:41:19 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela