Auteur Topic: De Zwakste Schakel Seizoen 7  (gelezen 55437 keer)

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1180 Gepost op: 8-01-2021, 21:26:43 »
Nou, het zit erop hoor...  :o
"En, wat ging er door je heen?"  ::rofl::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1181 Gepost op: 10-01-2021, 14:11:39 »
De finale is gespeeld en we hebben een winnaar. Wie dat is....?

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1182 Gepost op: 10-01-2021, 14:15:38 »
Ik ben erg benieuwd! Spannend!
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1183 Gepost op: 10-01-2021, 14:40:10 »
Het is tijd voor de uitslag.

In de afgelopen dagen hebben Enigma TV en ViWiRu hun 25 vragen beantwoord. Qua het geven van antwoorden waren beide finalisten zeer aan elkaar gewaagd. Een van de twee finalisten had 1 vraag meer goed dan de ander. Echter betekent meer goede antwoorden geven niet direct dat iemand wint. Wel/niet banken kan net die punten geven om wel of niet met de winst ervandoor te gaan.

Een korte opsomming van de finale
  • Maximaal 50 punten waren te verdienen bij het goed beantwoorden van de vragen
  • Maximaal 50 punten waren te verdienen bij het banken van geld
  • De bonuspunten voor 10 goede antwoorden zonder te banken is door minimaal 1 van de 2 spelers behaald.

Zoals ik al aangaf was banken bepalend voor de winst. Beide spelers hanteerde een andere techniek om te winnen. Maar hoeveel vragen beantwoorde welke speler goed.

Enigma beantwoordde 22 vragen goed
ViWiru beantwoordde 23 vragen goed.

Daarmee is de tussenstand als volgt. Enigma TV heeft 44 punten, ViWiRu 46. Maar hoe hebben de heren het gedaan qua banken?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1184 Gepost op: 10-01-2021, 14:41:08 »
Oeh nu ben ik helemaal team ViWiRu, meeste goede antwoorden verdiend het wat mij betreft om te winnen!  ::cheerleader::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1185 Gepost op: 10-01-2021, 14:45:13 »
We gaan per 10 vragen kijken qua banken.

Enigma TV beantwoordden de eerste 10 vragen goed en bankte niet. Daarmee verdiende hij 15 punten voor het banken.

ViWiRu beantwoorden vraag 1-8 en vraag 10 goed, maar beantwoorde vraag 9 fout. Wel bankte hij na elk antwoord. Hierdoor kreeg hij 9 punten voor het banken.

Daarmee staat de tussenstand nu op:

Enigma: 59 punten
ViWiRu: 55 punten.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2021, 15:08:14 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1186 Gepost op: 10-01-2021, 15:12:51 »
Dan vraag 11 t/m 22. Hier beantwoordde Enigma TV 2x een vraag fout terwijl ViWiRu foutloos was.

ViWiRU ging rustig door met het banken van al zijn vragen en haalde dus 10 punten
Enigma TV bankte geen enkele keer en verdiende dus 0 punten.

Daarmee komt de tussenstand op
Enigma: 59 punten
ViWiRu: 65 punten

Dit betekent dat Enigma in theorie nog kan winnen mits hij meer punten haalt dan ViWiRu bij de laatste vragen.

We kijken eerst naar ViWiRu. Die beantwoordde vraag 21 fout, maar wel de overige 4 vragen waardoor hij nog eens 4 punten kreeg voor het banken. Hiermee komt hij op een eindtotaal van 69 punten. Dit betekent dat Enigma, zelfs als hij alle 5 de vragen goed had, hij niet voldoende punten zou behalen om het spel te winnen. Enigma beantwoorde 4 vragen goed, maar bankte niet, waardoor hij alleen zijn laatste 100 euro verzilverde (hij had vraag 24 fout). Hiermee komt hij op 60 punten

Dit betekent dat met 69 punten ten opzichte van 60 punten ViWiRu de Sterkste Schakel is én de winnaar van dit spel ::bravo:: ::bravo::

Enigma, Jij ook gefelicteerd met je tweede plek ::bravo::

Spoiler: samenvatting (klik om te tonen/verbergen)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1187 Gepost op: 10-01-2021, 15:20:31 »
Gefeliciteerd ViWiRu  ::bravo:: en ook knap gescoord Enigma TV  ::ok::

En vooral een megagroot compliment voor TimvDons voor een ontzettend leuk en goed georganiseerd spel  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
My fall will be for you

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1188 Gepost op: 10-01-2021, 15:22:50 »
Waaauw wat een spannende finale! En super gedaan Enigma het hele spel lang, maar dit tactische bankgedrag van ViWiRu in combinatie met het heel goed/slim beantwoorden maakt hem echt de terechte winnaar. Congrats ViWiRu  ::bravo::

En heel erg bedankt Tim voor dit fantastische spel! Ik vond het erg leuk om mee te kunnen doen, en kijk nu al uit naar de volgende editie  ;D

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1189 Gepost op: 10-01-2021, 15:28:19 »
Graag gedaan. Ik heb het spel met veel plezier georganiseerd.

Bij deze wil ik alle kandidaten en kijkers bedanken, net zoals PutyourHANSup die als actief lid een oogje in het zeil hield.

Hopelijk heeft iedereen met veel plezier meegedaan/meegekeken en wellicht tot een volgende keer ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1190 Gepost op: 10-01-2021, 15:30:06 »
Wauw, wat een spannende finale :o Gefeliciteerd ViWiRu ::bravo:: en goed gewaagd gespeeld Enigma TV ::bravo::

Zeer terechte finalisten ::ok:: en ieder zijn eigen manier van spelen, wat in de scores te zien is.

Mooi spel Tim!

Ik ben nog wel benieuwd naar de finalevragen?
Keep calm and eat chocolates!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1191 Gepost op: 10-01-2021, 15:46:32 »
Woooow Viv Gefelicteeerd ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Ik heb genoten om mee te doen ondanks dat het zo kort was en Tim goed gedaan ::bravo::
chipsverslaafde <3

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1192 Gepost op: 10-01-2021, 15:53:13 »
Gefeliciteerd ViWiRu ::bravo::
En prima georganiseerd Tim ::hug::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1193 Gepost op: 10-01-2021, 16:00:24 »
Dankjewel allen ::bravo::

De finalevragen komen vandaag of morgen online ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1194 Gepost op: 10-01-2021, 16:03:29 »
Goed gespeeld, ViWiRu!  ::bravo:: Helemaal prima om op deze manier de finale te verliezen  ;D

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1195 Gepost op: 10-01-2021, 16:08:19 »
Ik had overigens als sterkste schakel uit de vorige ronde als voordeel dat ik een joker kon inzetten. Dit heb ik uiteindelijk niet gedaan (was te laat, haha). Dus uiteindelijk een mooie eerlijke finale gespeeld die ViWiRu verdiend gewonnen heeft!   ::ok::

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1196 Gepost op: 10-01-2021, 16:18:23 »
Wauw! Toen ik de finale haalde, voelde dit als David tegen Goliat, maar al snel had ik door dat banken bij elke vraag ervoor zou zorgen dat ik een goede kans zou maken.

Enigma, je was een waardig tegenstander en ik had niet verwacht dat je verslaanbaar was na die geweldige speedrondes!

Tim, bedankt voor de geweldige organisatie en de variatie aan speciale rondes. Dat heb je fantastisch gedaan  ::bravo::

Dan eindig ik met een bedankje aan alle andere deelnemers. Zonder jullie was dit spel niet zo leuk en spannend geweest. Tot bij een volgende spel  ::zwaai::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1197 Gepost op: 10-01-2021, 16:19:21 »
Ik had overigens als sterkste schakel uit de vorige ronde als voordeel dat ik een joker kon inzetten. Dit heb ik uiteindelijk niet gedaan (was te laat, haha). Dus uiteindelijk een mooie eerlijke finale gespeeld die ViWiRu verdiend gewonnen heeft!   ::ok::

Oh wauw! Een eerlijke finale dan inderdaad! Wat waren eigenlijk de andere voordelen als iemand de sterkste schakel was? Ik heb dat nooit gehad
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1198 Gepost op: 10-01-2021, 16:25:53 »
Ik heb twee categorieën mogen kiezen die ik wel wilde spelen en twee die ik niet wilde spelen
My fall will be for you

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Zwakste Schakel Seizoen 7
« Reactie #1199 Gepost op: 10-01-2021, 16:36:50 »
Gefeliciteerd Victor! ::bravo:: ::bravo::
Nieky grab a life vest!