Auteur Topic: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]  (gelezen 89173 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1780 Gepost op: 24-04-2021, 23:13:59 »
Ik snap nog steeds die 4 ton niet, die mag je uitleggen  :-[

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1781 Gepost op: 24-04-2021, 23:15:54 »
MrChipie kreeg een bod van bijna 4 ton maar zei 'no deal'. Zie het finaletopic pagina 2.
Keep calm and eat chocolates!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1782 Gepost op: 24-04-2021, 23:19:13 »
Definitieve uitslag selectieopdracht 1 van aflevering 10:

Er kunnen drie kandidaten mee naar de volgende selectieopdracht. Wie zijn dat? Dat hangt af van de antwoorden die jullie op de laatste vraag hebben gegeven. De kandidaat die ik niet omschreven heb met deze aanwijzingen is volgens jullie Mitchkox, LdHmolletje of Vermoljoen. Maar, wie van de drie? Dat Vermoljoen het niet is bleek uit de vorige post al, want die heeft op een bord geturfd. Dat was bij de opdracht waar nummers moesten worden uitgebeeld (in afbeelding 3). Degene die daar is ingestonken is...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En dan nu naar de laatste vier. Wie van jullie valt op het laatste moment nog af? Dat hangt af van de vraag wie ik niet omschreven heb: LdHmolletje of Mitchkox. Drie van jullie vier hebben het antwoord goed, eentje helaas niet. Degene die fout geantwoord heeft is...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1783 Gepost op: 24-04-2021, 23:21:33 »
MrChipie kreeg een bod van bijna 4 ton maar zei 'no deal'. Zie het finaletopic.

Ah zo ja ik heb gekeken naar 4 ton bovenop ieders eindbedrag en ik kon geen bod van  6 ton vinden bij chipie. Kwam echter ik bij niemand uit dus toen maar wat gegokt. Kwestie van verkeerd geďnterpreteerd blijkbaar.

Ach ik mag mee naar Roemenië ik vind het prima zo. ::jaja::

Succes top 3 in de volgende ronde. ::bravo::

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1784 Gepost op: 24-04-2021, 23:24:21 »
Ik val weer precies buiten de boot! Zeker genoten, maar dit was niet mijn spel. 120 pagina's doorzoeken was iets te veel. Even nog een vraagje: hier staat dat je een punt krijgt voor elke vraag die fout is beantwoord en niet dat die punten verdeeld worden onder de spelers met het goede laatste antwoord. Dus eigenlijk ben ik wel 3e toch? Weet niet of dat wat uitmaakt?

Degene die dit goed raadt wint niet alleen een punt, maar daar bovenop 1 punt voor elke vraag die fout beantwoord is.
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1785 Gepost op: 24-04-2021, 23:32:15 »
Ik val weer precies buiten de boot! Zeker genoten, maar dit was niet mijn spel. 120 pagina's doorzoeken was iets te veel. Even nog een vraagje: hier staat dat je een punt krijgt voor elke vraag die fout is beantwoord en niet dat die punten verdeeld worden onder de spelers met het goede laatste antwoord. Dus eigenlijk ben ik wel 3e toch? Weet niet of dat wat uitmaakt?

Dat klopt, maar die spelregel gaat er vanuit dat maar 1 iemand het goed heeft. Aangezien er meerdere kandidaten zijn die het goede antwoord hebben worden de punten verdeeld. Dat had ik beter moeten uitleggen inderdaad, maar aangezien er geen vraag over die spelregel is gesteld heb ik er verder niet meer over nagedacht.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1786 Gepost op: 24-04-2021, 23:48:34 »
Ik had een kans van 50 procent op de juiste naam en helaas alsnog de verkeerde ::rofl::
Wel blij dat ik toch nog verder mag. Sorry Daisy en Vic ::hug::

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1787 Gepost op: 25-04-2021, 00:04:56 »
Welkom bij deze laatste selectieopdracht van dit seizoen!

De strijd gaat tussen Wouterv, Michael90 en Swifty. Drie kandidaten die elk hun eigen unieke route naar dit podium gevolgd hebben.

Wouter speelde alle tien de afleveringen mee in de selectierondes, en heeft nu dus nog één kans om de finale te halen. Swifty was een trouwe deelnemer in de eerste twee afleveringen van dit seizoen, maar zapte daarna over voor deelname aan een andere tv-show op RealityNet. Voor de tiende aflevering is ze teruggekeerd, maar met succes? Michael maakte zijn debuut relatief laat, pas in aflevering 7. Inmiddels is dit echter al wel zijn derde aflevering, maar is die ervaring genoeg om zich te meten met zijn concurrenten?

We gaan het zien!



Voor deze opdracht wordt er een speciale cross-off tussen Expeditie Robinson en de Reünie georganiseerd. We konden helaas geen vliegtickets naar de tropen voor jullie regelen, dus we spelen deze opdracht op De Dode Hond.



En dan heb ik het uiteraard over dit eiland op het Eemmeer. Rustig maar, Esther Ouwehand hoeft niet naar de studio te komen. Er zijn geen honden of andere dieren vermoord tijdens de opname van dit programma.

Expeditie Robinson: Survival of the Fittest

- Er zijn geen eilandraden of kampen. De opdracht draait erom dat jullie overleven.
- Jullie starten de opdracht elk met 25 overlevingspunten.
- Wanneer jullie niet aan een proef bezig zijn daalt jullie aantal overlevingspunten met 1 punt per uur.
- Er zijn tien proeven die jullie uit kunnen voeren. Elke proef kan door elke kandidaat één keer gedaan worden.
- Het kost overlevingspunten om een proef uit te voeren. Voer je de proef met succes uit, dan levert dit overlevingspunten op. Het aantal overlevingspunten dat met de proef te behalen is is altijd meer dan het aantal punten dat je hebt moeten inzetten om de proef te mogen doen.
- Je mag meerdere proeven tegelijkertijd uitvoeren. Maar of dat slim is?
- Per proef is er een tijdslimiet. Verloopt de tijdslimiet dan leidt dat tot een blokkade. Je moet na afloop 2 uur wachten tot je aan een nieuwe proef mag beginnen. In die 2 uur verlies je dus sowieso 2 punten.
- Kom je onverhoopt op 0 punten? Geen zorgen, je ligt nog niet uit het spel. Er zijn namelijk andere manieren om aan punten te komen dan het zelf verdienen van punten. Daarover laat meer. Echter: als je op 0 punten komt moet de productie je van het eiland halen om je te verzorgen. Als straf blokkeren er twee willekeurige proeven die je nog niet gespeeld hebt. Indien dit niet meer kan krijg je in plaats daarvan minpunten.
- De Robinsonkandidaten spelen in het topic, hier wordt hun tussenstand bijgehouden.

Wanneer begint en eindigt het spel?

- De proeven komen vandaag (zondag 25 april) rond 16:00 online. Vanaf dat moment begint het spel.
- Heb je alle tien de proeven uitgevoerd? Dan eindigt het spel voor jou automatisch. Dan kan je geen punten meer verdienen of verliezen.
- De deadline voor dit spel is zondag 2 mei om 16:00. Mocht je op dat moment nog aan een proef bezig zijn dan wordt die als mislukt beschouwd. Dit betekent dat je alsnog 2 punten verliest.

De Reünie

Aangezien het de laatste aflevering van dit seizoen is, nodigen we alle deelnemers van dit seizoen uit om aan deze laatste aflevering mee te doen. De keuze is aan hen of zij deel willen nemen aan deze opdracht.

- De Miljoenenjagers van dit eerste seizoen krijgen elk 1 overlevingspunt per aflevering waaraan zij hebben deelgenomen. Kandidaten die de finale hebben gehaald krijgen 1 bonuspunt.
- Voor de Reüniekandidaten geldt dat zij geen overlevingspunten per uur verliezen.
- Deze kandidaten kunnen hun overlevingspunten inzetten om proeven te doen. Wanneer zij de proef met succes afsluiten hebben ze een keuze te maken. Deze punten schenken zij namelijk aan Wouter, Michael of Swifty.
- Reüniekandidaten spelen volledig backstage (via privébericht aan LuchtManiak). Elke dag om 20:00 worden de uitgedeelde overlevingspunten toegevoegd aan de totalen van Wouter, Michael en Swifty. Er wordt niet bij gezegd wie deze voor hen verdiend heeft of met welke proef.

Wie bereikt de finale?

Simpelweg: degene die aan het einde van deze opdracht de meeste overlevingspunten heeft. Wanneer er een gelijkspel is wordt er gekeken naar het aantal punten dat de kandidaat op eigen kracht heeft behaald (dus zonder hulp van de Reünie-kandidaten. Indien ook dat een gelijkspel is wordt naar het aantal geslaagde proeven gekeken.

Als er vragen zijn over het spel dan hoor ik dat graag.
Veel succes vanaf morgen!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1788 Gepost op: 25-04-2021, 00:07:01 »
Aantal overlevingspunten Reünie-kandidaten:

-   LdHmolletje: 10
-   Fabiann: 8
-   KingLennart: 7
-   Ricardo: 6
-   MitchK: 5
-   ViWiRu: 4
-   JaccoS: 4
-   Molduck: 3
-   TimvDons: 3
-   Vermoljoen: 3
-   Aurynn: 3
-   MollenvangR: 2
-   Brtdm: 2
-   Monkeysuncle: 2
-   Mrchipie: 2
-   Daisy: 1
-   Molfreak Arno: 1
-   B&W: 1

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1789 Gepost op: 25-04-2021, 11:09:28 »
Oh wauw! Ben benieuwd wat voor opdrachten dat dan zijn.

We mogen zelf actief reünisten benaderen om mee te spelen neem ik aan?
Keep calm and eat chocolates!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1790 Gepost op: 25-04-2021, 11:22:50 »
Oh wauw! Ben benieuwd wat voor opdrachten dat dan zijn.

We mogen zelf actief reünisten benaderen om mee te spelen neem ik aan?

Zeker! Alleen ze mogen niet openbaar bekendmaken wie ze steunen, de Reünisten spel volledig via pb.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1791 Gepost op: 25-04-2021, 11:45:42 »
En al zouden ze hun steun uitspreken richting één van ons, dan is het nog maar de vraag of ze erin slagen om de proeven te halen, dus het wordt echt weer zo een opdracht waarbij we pas na de opdracht weten waar we aan toe zijn. Maar veel succes Swifty en Wouter :-*

Zou leuk zijn als bijna alle reünie-kandidaten meedoen aan het spel in elk geval en dan hoop ik natuurlijk dat er ook een aantal zijn die mij willen steunen :P

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1792 Gepost op: 25-04-2021, 16:07:58 »
De Proeven

Hieronder de tien proeven die jullie uit kunnen voeren. Achter elke proef staat hoeveel overlevingspunten het kost om de proef te starten.
Voor Wouter, Swifty en Michael: het eerste uur verliezen jullie nog geen overlevingspunten. Daarna begint de teller te lopen met het verlies van 1 punt na elke 60 minuten.

Veel succes!

1.   Eetproef – 1 punt
2.   Puzzelproef – 2 punten
3.   Notenproef – 3 punten
4.   Snelheidsproef – 4 punten
5.   Krachtproef – 5 punten
6.   Evenwichtsproef – 6 punten
7.   Torenproef – 7 punten
8.   Vuurproef – 10 punten
9.   Klimproef – 12 punten
10.   Uithoudingsproef – 15 punten

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1793 Gepost op: 25-04-2021, 16:28:26 »
En hoe lang hebben we voor een proef?

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1794 Gepost op: 25-04-2021, 16:31:24 »
Dat varieert per proef. Pas als je de proef kiest wordt de spelinformatie hier openbaar in het topic bekend.

Edit: Wanneer de tijd zó kort is dat je er meteen aan moet beginnen (bijvoorbeeld een opdracht van 1 uur) dan geef ik eerst een waarschuwing over de tijdsduur voordat je de opdracht definitief start en de spelinformatie bekend wordt.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2021, 16:33:07 door LuchtManiak »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1795 Gepost op: 25-04-2021, 16:33:34 »
Hoe tel je die verliespunten per uur?

Het eerste uur gaat er geen punt af zeg je. Stel we hebben om 17:08u nog geen proef gekozen, gaat er dan wel direct een punt af? Of pas om 18:08 uur?

Stel we kiezen een proef en we ronden die af om 20:30 uur. Verliezen we dan om 21:30 uur weer een punt, als we nog geen nieuwe proef hebben gekozen?

Tellen nachtelijke uren ook mee?


(ik zou bijna beginnen met 'voorzitter' ;D)
Keep calm and eat chocolates!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1796 Gepost op: 25-04-2021, 16:39:39 »
Het eerste uur gaat er geen punt af zeg je. Stel we hebben om 17:08u nog geen proef gekozen, gaat er dan wel direct een punt af? Of pas om 18:08 uur? Stel dat je om 18:12 begint met de eerste opdracht, dan heb je 1 verliespunt. Aangezien je tussen 17:08 en 18:08 niks gedaan hebt.

Stel we kiezen een proef en we ronden die af om 20:30 uur. Verliezen we dan om 21:30 uur weer een punt, als we nog geen nieuwe proef hebben gekozen? Als de tijd afloopt doordat ik iets voor jou 'controleer' dan krijg je (overdag) een marge van 2 uur voordat je met de volgende opdracht hoeft te beginnen. Als je de opdracht zelf afrond of de tijd van de opdracht laat verstrijken dan gaat de tijd meteen weer tikken.

Tellen nachtelijke uren ook mee? Voor de tijdsduur van opdrachten: ja. Voor de wachttijd: deze loopt niet tussen 23:30 en 07:30.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1797 Gepost op: 25-04-2021, 16:42:01 »
::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1798 Gepost op: 25-04-2021, 16:48:38 »
Mag ik de uithoudingsproef?
klaar voor de strijd

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Miljoenenjacht [selectierondes]
« Reactie #1799 Gepost op: 25-04-2021, 16:54:24 »
Mag ik de uithoudingsproef?

De Uithoudingsproef

Schrijf gedurende 48 uur al jouw forumberichten in het Engels. Je moet ten minste 25 berichten van meer dan 5 woorden geplaatst hebben om de opdracht te laten slagen. De enige uitzonderingen op deze regel zijn de forumspellen waaraan je deelneemt of waarvan je de spelleider bent. RealityNet's Miljoenenjacht is de enige opdracht die hier niet onder valt, in dit topic spreek je dus de komende dagen in het Engels.

Als je deze opdracht met succes uitvoert levert dit 19 overlevingspunten op.

Veel succes, de tijd loopt nu.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2021, 16:56:27 door LuchtManiak »