Poll

Wie vormen dit jaar de top 3 van Forumquiz?

D*N
21 (30.9%)
JaccoS
1 (1.5%)
Lucy
4 (5.9%)
Molfreak Arno
1 (1.5%)
mrchipie
1 (1.5%)
Nieky
7 (10.3%)
putyourHANSup!
0 (0%)
SpacyColours
11 (16.2%)
Starlight
20 (29.4%)
Vermoljoen
2 (2.9%)

Totaal aantal stemmen: 23

Poll gesloten: 17-01-2022, 12:53:21

Auteur Topic: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12  (gelezen 11076 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #180 Gepost op: 18-01-2022, 18:53:14 »
Eigenlijk is mijn favoriete deel van dit spel niet winnen, maar alle antwoordtoelichtingen achteraf lezen ::bravo:: Dus hierbij de mijne:

1. Hoogtepunt – Samenwonen
Obviously! ::love:: Vrijwel iedereen wist dit. Ik snap ergens ook wel waarom sommige mensen dachten dat gevaccineerd zijn mijn hoogtepunt was, maar ik vind samenwonen toch echt een stuk leuker hoor ;)

2. Doel voor 2022 - Een kat nemen
In combinatie met de Masked Singer vraag, die veel mensen wel goed hadden, was dit antwoord best aan mij te koppelen geweest. Maar ik snap wel dat veel mensen dachten dat “een vaste baan en een betere gezondheid” bij mij hoorde. Een vaste baan is iets wat ik vaker heb genoemd bij soortgelijke vragen, maar ik ben me steeds meer gaan realiseren dat dit in de huidige omstandigheden (zowel persoonlijk als door de pandemie) gewoon niet realistisch is, dus dat heb ik meer op de lange termijn geschoven. En mijn gezondheid is niet iets wat ik mezelf tot doel kan stellen om te verbeteren, want dat is niet bepaald iets waar ik controle over heb.

Dus ik hou het dit jaar bij wat kleinere doelen, en iets wat ik al heel lang wil is een kat. En onder voorbehoud dat de huisbaas ermee akkoord gaat, gaat dat hopelijk dit jaar gebeuren :)

3. Forummoment - Niet de medeforummersquiz winnen.
Altijd winnen is ook maar saai! Het moment dat ik van de troon gestoten werd was dan ook zonder twijfel mijn forummoment – ook omdat ik verder bijna nergens aan mee heb gedaan. Dit jaar heb ik dan weer gewonnen, maar ik ben blij dat er nieuwe mensen als Spacy en Jacco bij zijn gekomen om het me flink moeilijk te maken.

4. Weerwolvenversie - Een D&D versie
Niet dat ik ook maar enig idee heb hoe dat eruit zou moeten zien, want ik ben niet van plan om ooit echt een weerwolvenversie te organiseren. Maar gezien mijn huidige obsessie met D&D was dit het enige antwoord dat ik kon bedenken.

Deze is zelden goed gegaan: alleen Lucy wist dit omdat ze wist dat het niet bij haarzelf hoorde, en Vermoljoen heeft het denk ik vooral goed gegokt :P Verder opmerkelijk veel mensen die denken dat ik wel een Valentijnsversie zou willen organiseren. Geen idee waarom!

5. WIDM-land - Peru, omdat me dat een mooi land lijkt met een oude en rijke cultuur.
Dat het Peru was, was vrij makkelijk te vinden, omdat ik dat al vaker gezegd blijk te hebben op het forum. Maar ik denk dat veel mensen zich niet hebben gerealiseerd dat je ook een vraag als dit vaak gedeeltelijk na kunt zoeken, en dan moet je natuurlijk ook nog de juiste formulering erbij vinden. Toch een paar keer goed gegaan!

6. Sportmoment - Ikeameubels in elkaar zetten
Vrij makkelijk te bedenken als je vraag 1 goed had, want als je gaat samenwonen heb je meubels nodig. En die meubels in elkaar zetten is topsport 8)

Ondanks dat ik hier vrijwel altijd een persoonlijk antwoord geef, zijn er nog opvallend vaak antwoorden over de Olympische Spelen aan me gekoppeld. Nou is dat niet compleet onmogelijk, want in het zeldzame geval dat ik wel sport volg zal dit meestal de OS zijn, of een EK of WK waar Nederland het goed doet, dus in theorie zou ik zo’n antwoord ooit in kunnen vullen. Maar een gratis tip voor volgend jaar: tenzij ik ooit een rolstoel ga gebruiken, zijn antwoorden als 15km lopen (of hardlopen of hiken, zoals vorig jaar) niet van mij ::zwaai::

7. Grappigste TV-moment - De hunters die een echte voortvluchtige oppakken.
Dit was het meest recente wat nog in m’n geheugen zat. Achteraf waren allemaal dingen in De Mol veel grappiger, of misschien iets van Even Tot Hier, maar daar dacht ik bij het invullen van de quiz niet aan. Verder kijk ik geen Sinterklaasjournaal, Marble Mania of The Masked Singer.

8. Masked Singer karakter - Als het echt moet, dan een kat, want katten zijn fantastisch (en dan is het tenminste ook meteen passend als ik een beetje vals zing).
Of anders misschien een theekopje omdat ik de hele dag thee drink en theekopjes ook niet kunnen zingen? Zoveel opties!

Toch best wel heel vaak goed ingevuld, maar geen idee of jullie allemaal wisten dat ik enorm veel van katten hou of dat het aan de formulering lag.

9. Favoriete Eurovisie Songfestival nummer - Daði & Gagnamagnið – Think About Things
Ik kijk dan al wel enkele jaren naar het Songfestival, maar ik onthou meestal eigenlijk alleen de winnaar ::rofl:: Dit nummer had echter absoluut moeten winnen als het Songfestival in 2020 door had kunnen gaan ::jaja::

10. Ontdekking van het jaar - Critical Role
Critical Role is een online show waarin stemacteurs D&D spelen en het is absoluut fantastisch ::love:: HDD heeft hier een paar jaar geleden al een hoop afleveringen van gezien en was altijd van plan nog eens verder te kijken, dus dit jaar zijn we hier samen (vanaf het begin) aan begonnen en nu ben ik ook verslaafd.

Toch wel een paar keer goed gegaan (vooral door mijn mede-D&D’ers), maar ik zie ook relatief vaak tweedehands kleding kopen via Marktplaats. Op zich helemaal geen gek antwoord, want ik heb vorig jaar een zogenaamd “low buy year” gedaan, waarbij ik naast weinig kleding kopen als extra regels had toegevoegd dat de kleding die ik wel kocht, tweedehands of van een duurzaam en eerlijk merk moest zijn. Maar tweedehands kleding via Marktplaats vind ik te veel gedoe, dat doe ik tot nog toe alleen via platforms die de kleding eerst controleren.

11. Poster boven bed – Dolfijnen
Zoals vele meisjes heb ik ooit een dolfijnenfase gehad, en precies in die tijd heb ik een keer een poster gekocht voor boven m’n bed. Dus die heeft er jarenlang gehangen :)

Dit is goed gegokt door Hans! Verder zie ik heel vaak boybands (daar hield ik helemaal niet van) en een poster met een quote erop. Dat tweede had tijdens mijn puberteit best gekund, toen was ik wel van de inspirerende quotes, maar die schreef ik dan gewoon op een briefje op mijn prikbord! (Er hangt er nog steeds eentje op mijn prikbord bij mijn ouders thuis met “never let yesterday’s disappointments overshadow tomorrow’s dreams”).

12. Favoriete aankoop - Een robotstofzuiger
Hij heet Aldo, naar Aldo en de vliegende stofzuiger (een zeer belangrijk onderdeel van HDD’s jeugd), en zijn hobby’s zijn vast komen te zitten onder de verwarming en tegen de stoelen oprijden :-X Maar ondanks dat zo’n robot af en toe niet zo slim is als je zou hopen, scheelt het echt zo ontzettend veel tijd, energie en stof om zelf niet te hoeven stofzuigen ::bravo::

Alleen Jacco had dit goed, verder dacht vrijwel iedereen dat puzzels mijn favoriete aankoop waren. Misschien omdat ik vorig jaar bij de forumquiz had ingevuld dat ik meer was gaan puzzelen? Maar helaas, de redenatie dat ik dan wel puzzels zou hebben gekocht klopte dus niet.

En dan nog wat statistiekjes:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Bedankt voor de organisatie weer Daisy. Ik kijk nu al uit naar Spacy's winst volgend jaar ::bravo::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #181 Gepost op: 18-01-2022, 19:08:06 »
Wie kent mij het beste?

1. Starlight 9
2. Spacy 8
3. D*N & Hans 7
5. JaccoS 6
6. Lucy & Chipie 4
8. Vermoljoen & Molfreak Arno 2

1. Hoogtepunt: Zoals bijna altijd; weekendjes weg, vakantie(s), fijne avonden met vrienden - JaccoS, Spacycolours

Ja, heel standaard algemeen antwoord. Ik had niet 1 wauw-moment. Wéér een berg noemen die ik ben opgefietst was ook flauw. Dus dan maar dit. Ik zal volgend jaar eens wat anders noteren! Italië is hier vaak genoemd, dat snap ik wel want daar ben ik inderdaad geweest.

2. Doel 2022: Minder twijfelen. -  Starlight

Alleen Starlight weet blijkbaar dat ik een echte twijfelkont ben. Over praktisch alles. Superirritant

3. Forummoment: Jeopardy - Lucy, Spacy, Starlight, JaccoS, D*N, Hans, Molfreak Arno, Vermoljoen

Ja, die dubbele winst was natuurlijk het hoogtepunt!

4. WvW: Game of thrones - D*N, Starlight, Spacy, Lucy, Chipie

Ideaal programma/concept voor WvW. En ik ben/was groot fan van Game of Thrones en ik heb vooral niet al te lang nagedacht over deze vraag!

5. WidM-land: Peru, je hebt er letterlijk alles. Wilde natuur, grote steden, verschillende ecosystemen. Hier kan de mol zijn/haar lol op! - Hans, D*N, Starlight, Spacy, Lucy

Mijn eerste grote verre reis was Peru. Ik heb daar zo genoten van de diversiteit. Zuid-Amerika is sowieso mijn favoriete continent. Tijd dat ze weer eens de Andes ingaan  ::jaja::

6. Sportmoment: Het laatste rondje van Abu Dabhi - Lucy, Spacy, Starlight, JaccoS, D*N, PutyourHansup, Vermoljoen

Ik heb expres gewacht met het insturen van mijn lijstje tot Max wereldkampioen werd. Dat het ook nog eens zo knotsgek zou gaan was tekenend voor het hele F1 seizoen.

7. TV-moment: Ik heb niet persé 1 grappig moment. Even tot hier is elke week weer leuk - Hans, Starlight- Spacy

Moeilijke vraag, dus een algemeen antwoord. Maar dat ik even tot hier leuk vind is bij veel mensen wel bekend! Oranjezomer kijk ik niet zo vaak hoor, maar dat is waarschijnlijk omdat ik sportgek ben.

8. Masked Singer: Als Kangoeroe, dan kun je lekker springen - D*N, Hans

Tja, ook weer zoiets. Springen lijkt me wel leuk. Kun je nog wel iets van een karakter mee neerzetten. Maar hier had net zo goed een zee-egel kunnen staan.

9. Eurovision: Loreen-Euphoria - DannyB, Hans, D*N, JaccoS, Starlight, Spacy, Chipie

Ik kijk het songfestival 1 keer per jaar en dan luister ik de liedjes. Nooit daaromheen. Euphoria was een uitzondering. Dus die maar genoemd, omdat ik die nu meteen ken. Achteraf had ik Tess met Stupid moeten kiezen. Daar ga ik goed op hoor.

10. Ontdekking: Aperol Spritz - Starlight, Vermoljoen

Ik ben dus in Italië geweest. Zo had je dit antwoord wellicht kunnen koppelen, maar dit is wel niet echt een typisch nieky-antwoord dus ik snap dat dit fout is gegaan. Zuurkool vind ik btw ontzettend smerig.

11. Poster: Van enkele F1-coureurs - Chipie, JaccoS, D*N,

Er stonden meer F1-gerelateerde antwoorden tussen. Dus dat is weleens fout gegaan. Maar als jongetje hingen er raceauto's boven mijn bed en ik heb dat blijkbaar omschreven als enkele F1-coureurs.

12. Aankoop: Een Mountainbike - Mollfreak Arno, Hans, JaccoS, Starlight, Spacy, Chipie

Ik ben een wielergek! Een racefiets had ik al tijden, maar een goede MTB nog niet. Dus tijdens de Coronatijd heb ik er (net als de rest van Nederland) een aangeschaft. Erg blij mee :)
You'll never walk alone

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #182 Gepost op: 18-01-2022, 19:50:06 »
Ik wist niet dat hij/zij Ollie heette  :-[
En de musicals had ik uiteraard eerst wel bij jou (net als Percy Jackson trouwens), maar toen heb ik wat gewisseld omdat ik Percy Jackson ook bij Spacy (denk ik?) vond passen en jij er iets voor terug kreeg wat ook wel bij jou paste. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de musicals en chipie  ::)

Verder is 6 goed best een oké score toch?  ;D

Absoluut ;D
Ik dacht dat je wel zou weten dat hij Ollie heet haha
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #183 Gepost op: 18-01-2022, 19:54:04 »
10. Ontdekking: Percy Jackson - Jacco, SpacyColours, Starlight, mrchipie & Vermoljoen

Binnen de Harry Potter-community wordt veel gepraat over Percy Jackson, dus ik besloot die boeken ook te gaan lezen en ze zijn amazing! Het zijn er ook ontzettend veel, dus ik ben nog wel even zoet. Wat extra leuk was, was dat mijn favoriete podcasthost (Mike Schubert van Potterless) niet lang daarna ook een podcast ging maken over Percy Jackson!
Heb ik het hier ooit over gehad? Best veel goede antwoorden. Verder werd vaak Critical Role bij mij geplaatst, wat in het kader van D&D ook wel logisch is.
Op discord zei je hier iets over  ::jaja::

Ik kom in één van de volgende dagen ook even met een toelichting!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #184 Gepost op: 18-01-2022, 20:11:01 »
Wie kent mij het beste?
1. SpacyColours - 10
2. JaccoS, D'N, Lucy - 6
5. Nieky, LDH - 5
7. Vermoljoen - 4
8. Mrchipie, Molduck - 3
10. Starlight - 2
11. Pac, Hans, Arno - 1

Over het algemeen een betere score dan vorig jaar! Alleen Starlight heeft haar score van vorig jaar weten te halveren. Ik denk dat een aantal antwoorden redelijk duidelijk konden zijn, dus here we go!

1. Hoogtepunt: Eurovision Song Contest live bezoeken [6/13]
Aangezien ik dit jaar maar 1x (*edit: vrijwillig, op supermarkten na) in een publieke ruimte ben geweest, was dit een makkelijke vraag. 2 dagen voor de show besloten tóch te gaan (samen met Larikoek), om er vervolgens achter de komen dat HIDM en Miek gezellig naast ons zitten! Een waar feestje <3 Een 2e master was het zeker niet, ik ben nog aan het bijkomen van de 1e!

2. Doel: Weer vaker onder de mensen komen [1/13]
Zoals ook uit vraag 10 zal blijken heb ik het afgelopen half jaar meer afstand genomen van de druk die sociale media met zich mee brengen, en icm gezondheid ook weinig de deur uit geweest. Hopelijk gaat dit aankomend jaar weer iets beter lukken! Heel veel verschillende antwoorden zijn hier gegeven en een aantal klinken plausibel, maar de negativiteit verwijderen ben ik al goed mee bezig en een vaste baan is wellicht iets voor de langere termijn.

3. Forummoment: Het daverende succes van Café de Moltalk (heel inclusief), en dat maarliefst 11 van de 12 kandidaten geïnterviewd wilden worden [11/13]
Het feit dat 2 mensen dit fout hebben betekent dat ik toch niet goed genoeg mijn best heb gedaan! Al moet ik jullie wel gelijk geven Pac en Hans, dat mijn bijdrage aan ZAP3 zeker noemenswaardig was  ::brunette::

4. WvW: Een versie gebaseerd op NCIS (inclusief alle spin-offs) [2/13]
Dit was schijnbaar een instinker voor de mensen die zoekfuncties gebruikten, oeps! Friends zou ook nog kunnen, maar dingen als D&D en Harry Potter weet ik helemaal NIKS van (sorrynotsorry!). Ik twijfelde hier nog even om specifiek NCIS: Los Angeles neer te zetten, aangezien ik dat veruit de fijnste spin-off vind. Wisten jullie dat een van de main actrices, Daniela Ruah, het songfestival in Portugal heeft gepresenteerd?!  ::bravo::

5. Land WIDM: Peru: een betere plek voor de finale dan Machu Picchu is er niet [1/13]
Ik heb mij al weleens verdiept in Peru voor een reis, en het staat nog steeds hoog op mijn lijst. Noorwegen was mijn 2e keus, en dan lekker friluftsliv-style kamperen elke dag!

6. Sportmoment: Het wereldrecord van Imoco Volley Conegliano [5/13]
Deze was natuurlijk duidelijk voor Jacco of mij, want wie anders zou zomaar een volleybalteam uit de Italiaanse competitie volgen als diegene niet zelf ook heeft gespeeld? Helaas hebben ze inmiddels al weer een keer verloren, maar staat het team van Robin de Kruijf alsnog in het Guinness Book of Records.

7. TV-moment: De verloren EK-finale van Engeland [1/13]
Aangezien ik de meeste dingen stream kon ik zo snel niet veel anders verzinnen op TV dan sport. Verrassend veel mensen hadden hier Marble Mania, maar ik heb dat nog nooit gezien.

8. Masked Singer: Een kraai, want ik zing net zo vals - aldus mijn huisgenoten [4/13]
Spreekt voor zich! Al houd ik ook zeker van exotische cocktails. Ik kan niet wachten om ooit met Brent aan de Tequila Sunrise te gaan en vervolgens karaoke te zingen op M-Kids  ::love::

9. Songfestival nummer: Sirusho - Qele Qele [7/13]
Deze was volgensmij wel terug te vinden op Discord, aangezien het bij mijn Spotify-Wrapped van 2020 voorbij kwam. Lekker vals, goeie moves, wat wil je nog meer?

10. Ontdekking: Hoe heerlijk het leven is zonder WhatsApp [6/13]
Sinds april vorig jaar heb ik Whatsapp van mijn telefoon verwijderd, en niet veel later volgden de social media apps ook. Het telkens "moeten" reageren, willen checken, tijd verdoen... Mocht je ooit even tot rust willen komen dan is dit zeker aan te raden!

11. Poster: Nederlands Voetbalteam [1/13]
Mijn deur was altijd een mix van posters uit de VI en de Hitkrant. Aangezien die van Hitkrant vaker wisselde heb ik hier voor voetbalteam gekozen. In tegenstelling tot Starlight heb ik geen dolfijnen-fase gehad (ik was meer van de salamanders) en ook boybands viel tegen, tenzij je zo'n elftal knappe mannen als boyband rekent natuurlijk.

12. Aankoop: Animal Crossing New Horizons [7/13]
Een weggevertje voor iedereen op Discord (of die mijn Nintendo Switch-activiteit kan zien). Deze aankoop ging ongeveer tegelijkertijd met het verwijderen van WhatsApp, en driekwart jaar later heb ik toch al redelijk wat uurtjes gespeeld. Zachte dekentjes hoefde ik niet te kopen want die had ik al lang!
« Laatst bewerkt op: 18-01-2022, 20:33:33 door Susdus »
Talk less, smile more

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #185 Gepost op: 18-01-2022, 21:15:03 »
Hier de antwoorden v/d host. Voor mijn gevoel had ik geen rare, misleidende antwoorden gegeven, maar sommige antwoorden werden toch minder vaak geraden dan gedacht.

1. Wat is jouw hoogtepunt van 2021?
"De Spaanse Pyreneeën"
(Geraden door: LdHmolletje, SpacyColours, Pac, Starlight, Nieky, D*N)
Ik ben echt verbaasd hoe vaak dit nog fout gegaan is. Misschien omdat ik er niks over op het forum heb gepost? Maar 1 blik op mijn Instagram of Twitter en je hebt het antwoord. (En ik geloof dat ik er op Discord ook wel wat over heb gezegd.) Ik heb altijd een reis gerelateerd antwoord hier, ook dit jaar daar niet vanaf geweken. Het was zowel letterlijk (2000m hoog - met sneeuw), als figuurlijk het hoogtepunt. Echt prachtig daar!

2. Als je jezelf een doel zou mogen stellen voor 2022, wat zou dat zijn?
"Alles wat negatieve energie kost uit mijn leven bannen"
(Geraden door: niemand)
Afvallen is vaak aan mij gekoppeld. Begrijpelijk, voor iemand die al z'n hele leven met zijn gewicht struggelt. Motivatie, stress, zijn vaak redenen dat ik toch weer verval in oude patronen. De afgelopen 1,5/2 jaren waren voor veel mensen niet makkelijk. Misschien kunnen jullie mijn uitbarsting op het forum aan het begin van 2021 nog herrineren ...

Eigenlijk ben ik afgelopen jaar langzaam tot de conclusie gekomen dat ik me veel te veel laat lijden door wat ik denk dat anderen van me vinden. En wat ze zouden denken, als ik bepaalde dingen zou zeggen of doen, waar van ik weet dat ze anders denken. En daardoor gaat het spoken in mijn hoofd. (Ik heb echt een enorm minderwaardigheids complex). Ik wil echt voor dit jaar dit proberen daar minder last van te hebben. Dus ik moet vooral de triggers verminderen. Daar zal ik mijn weg in moeten vinden. Iig moet ik op zoek naar afleiding. Ik heb nu het weer kan een abonnement op de sportschool genomen, dus wellicht sla ik daar 2 vliegen in 1 klap mee .

We zullen zien wat het uiteindelijk gaat brengen.

3. Wat is jouw forummoment van 2021?
"Dead of Winter bij Zap! (ook al begreep ik er in het begin helemaal niks van)"
(Geraden door: Molduck, SpacyColours, Pac, Starlight, mrchipie, Nieky, D*N, Vermoljoen)
Iedereen koppelde een Zap! antwoord aan mij, heel goed allemaal, maar dit was de juiste. Zap! heeft me door de winter geholpen. En Dead of Winter is waar voor mij het spel echt begon. De eerste twee rondes kwam ik met hangen en wurgen door. Toen kwam Dead of Winter, waar ik echt niks van snapte. Totdat Susdus opperde om met ons team samen te werken om onze doelen te halen. Itt het andere (mannen)team, waar ze elkaar de tent uit vochten. We bedachten tactieken, en schreven zelfs hele verhaallijnen om onze personages. En uiteindelijk leverde het ook nog een goed bondje op.

4. Als jij een Weerwolven versie zou moeten hosten, in welke vorm zou jij dat dan gieten?
"Iets wat lijkt op de serie Harper's Island - maar dan iets meer in een detective stijl"
(Geraden door: JaccoS)
Aan een NCIS versie had ik nooit gedacht. Vaak aan mij gekoppeld. Maar het was toch echt Susdus. Game of Thrones heeft veel te veel personages voor een weerwolven spel. Harper's Island was een horror moord mysterie (miniserie). Zou zich perfect lenen voor een alternatief weerwolven spel, als je het verhaal van een net andere kant zou benaderen. Wie weet of ik er ooit iets mee doe. Knap geraden (gegokt?) Jaccos! ::bravo::

5. Welk land, waar ze nog nooit geweest zijn, zou uitermate geschikt zijn voor een nieuwe 'Wie is de Mol' serie en waarom?
"Noorwegen. De ruige kust, de fjorden en schattige dorpjes, ik zie de prachtige beelden al voor me"
(Geraden door: Pac, putyourHANSup!)
Moest bij deze vraag aan de laatste James Bond en Mission Impossible films denken, die hebben opnames gedaan in Noorwegen en dat zag er zo specaluair mooi uit. Daar moet WIDM ook echt wel iets mee kunnen. Kijk maar naar de prachtige plaatjes uit Oregon destijds. En ik ben ook zelf in Noorwegen geweest. Daarom verrassend dat slechts twee mensen die goed (gegokt) hebben.

6. Wat is jouw sportmoment van het jaar?
"Het legendarische Formule 1 seizoen. Dit vergeten we never nooit meer. "
(Geraden door: Molduck, LdHmolletje, SpacyColours, Lucy, Starlight, mrchipie, Nieky, Molfreak Arno, Vermoljoen).
Iedereen wist dat hier een F1 antwoord zou staan. Je had allicht kunnen redeneren dat ik niet perse een Max fan ben (hup Ferrari!), dus ook van andere dingen geniet (Ocon winst, McLaren 1-2 in Monza) of baal (Leclerc in Monaco, Norris in Sochi) dan alleen Max vs Lewis.

7. Wat is jouw grappigste TV moment van het jaar?
"De giraffe in The Masked Singer "
(Geraden door: JaccoS, LdHmolletje, Pac, Starlight)
Ik had gewoon echt geen idee wie er in dat pak zat. En Tygo maakte er zo'n leuk personage van. Ik heb echt van hem genoten.

Hunted vaak aan mij gekoppeld, begrijpelijk, heb ik zelfs nog even overwogen. Eva in ER? Nee, alles met John de Bever in ER heb ik ver weg gestopt ... niet mijn persoon. K2 zoekt K3? Dat is echt mijn programma niet, niks van gezien.

8. Als wat voor karakter zou jij willen meedoen aan The Masked Singer en waarom?
"Een zonnebloem; ik ben een bloem en met de kleur geel knal ik van het podium"
(Geraden door: LdHmolletje, SpacyColours, Pac, Nieky, putyourHANSup!, D*N)
Shame on you wie deze fout heeft! Ik heb er gewoon een 'old fashion'  Masked Singer ingestopt. Er staat: Ik ben een bloem. Wiens naam = een bloem? Moi? Daisy = madeliefje. Voor wie het nog niet wist. Schrijf het op, het komt af en toe wel eens voorbij in een (pub)quiz oid.

Eerlijk, die van de_witte was echt het makkelijkst, maar deze was ook wel te raden.

9. Wat is jouw favoriete Eurovisie Songfestival nummer aller tijden?
"Kathrina & The Waves - Love Shine a Light "
(Geraden: LdHmolletje, SpacyColours, Lucy, Starlight, mrchipie, putyourHANSup!, D*N, Vermoljoen)
Jeugdcentiment. Één van de eerste songfestival die ik volgende denk ik. Met een bak popcorn op de bank liedjes kijken. Blijft gewoon een heerlijk mee blère nummer. Vaak goed geraden, logisch op dit nr bij een 30er te plaatsen (en ik zal er vast wel eens wat over gepost hebben allicht).

10. Wat is jouw ontdekking van het jaar?
"Law and Order: Organized Crime "
(Geraden door: LdHmolletje, SpacyColours, Lucy, Starlight, Nieky, putyourHANSup!, D*N)
Vroeger keek ik Law & Order SVU, met Christopher Meloni als detective Elliot Stabler en ik vond dat een geweldig personage. Toen stapte hij ineens op. Maar nu is hij na 10 jaar terug en in een eigen spin off. Ik was in het begin bang dat ik de serie niet leuk ging vinden, maar het tegenovergestelde is waar - ik vind het echt een hele leuke serie (vandaar de ontdekking). Spannende wat langer lopende verhaallijnen en een paar toffe gast acteurs, tot nu toe bevalt het goed!

11. Van wie of wat hing er vroeger een poster boven je bed?
"Boybands"
(Geraden door: SpacyColours, Starlight, mrchipie, putyourHANSup!)
Ik trok hele Hitkranten en andere magazines leeg voor posters. Mijn hele kamer hing vol (nog net niet op het plafond!), tot afgrijzen van mijn moeder. "Een stofnest" vond ze het.

De meeste waren idd van Boybands, Backstreet Boys, NSYNC en vooral Five. Tot ik op een dag besloot alle posters van mijn muur te trekken omdat ik het zat was. Heb mijn moeder nog nooit zo blij gezien als die dag.

12. Wat is jouw favoriete aankoop van 2021?
"Samsung S21 "
(Geraden door: JaccoS)
Serieus maar 1x geraden, had ik niet gedacht. Volgens mij heb ik echt wel gepost dat ik een nieuwe telefoon heb gekocht. Altijd van de Samsung geweest en ook weer heel tevreden over dit nieuwe exemplaar!


Wie wist er het meeste over mij? Ik heb snel geteld, zeg ik er wel even bij ...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #186 Gepost op: 18-01-2022, 21:33:32 »
Shame on you wie deze fout heeft! Ik heb er gewoon een 'old fashion'  Masked Singer ingestopt. Er staat: Ik ben een bloem. Wiens naam = een bloem? Moi? Daisy = madeliefje. Voor wie het nog niet wist. Schrijf het op, het komt af en toe wel eens voorbij in een (pub)quiz oid.
Dit schoot nog wel even door m'n hoofd, maar ik had niet verwacht dat je in geel van het podium zou willen knallen! Dus daarom heb ik hem uiteindelijk toch bij iemand anders ingevuld.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #187 Gepost op: 18-01-2022, 21:53:15 »
Dit is Ollie!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

::love::
Cutee  ::love::

Starlight gefeliciteerd  ::bravo:: De titel is weer terug op t oude nest. Spacy en Dennis zijn ook echte kenners blijkt maar weer  ::ok::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #188 Gepost op: 18-01-2022, 21:56:37 »
Haha Daisy ::rofl:: Het waren soort van gokken, van de overgebleven antwoorden vond ik die dan het beste bij jou passen. Verder heb ik het niet heel goed gedaan bij jou inderdaad, maar we hebben volgens mij ook niet samen in een spel gezeten oid.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #189 Gepost op: 18-01-2022, 22:01:35 »
Ik vind dit het leukste gedeelte van de hele quiz :D Nu leer ik jullie tenminste echt een beetje kennen! En jullie mij :)

1. Wat is jouw hoogtepunt van 2021?
Beginnen met een nieuwe master
Ja, ik plaats dus niet zoveel hier buiten het Molforum, dus ik kan me best voorstellen dat zelfs de belangrijke dingen in m'n leven aan jullie voorbijgaan. Maar mijn hoogtepunt was het opnieuw beginnen aan een studie :D Sommigen dachten het songfestival, maar dat komt later pas ;D

2. Als je jezelf een doel zou mogen stellen voor 2022, wat zou dat zijn?
Dan hoop ik twee prachtige scripties te schrijven en straks een dubbele master in de zak te hebben
Had je de vorige, dan had je deze ook. Ik heb nog een andere master in de ijskast zitten, dus hopelijk ben ik strakjes dubbel geslaagd ;D

3. Wat is jouw forummoment van 2021?
Met een medeforummer naar het Eurovisie Songfestival in Ahoy gaan
Daar is 'ie dan toch :D Dat was met Brtdm  :) Ik wist niet zeker of het als forummoment mocht tellen, maar ik doe het lekker toch :P Begrijpelijk dat gokkers dachten dat ik de mol seizoenen als hoogtepunt zou hebben, maar die weten niet hoe ik Molseizoen schrijf ;D

4. Als jij een Weerwolven versie zou moeten hosten, in welke vorm zou jij dat dan gieten?
Een Mike & Thomasshow-versie, met Ron Dudderie, Atsushi de zakjapanner, de Holiday dancers en natuurlijk de netcoördinator
Hoe kan het ook anders ::bravo:: Dit was terug te vinden, ik ben een groot Mike-en-Thomas-olloot ::love:: Mijn avatar en onderschrift zijn er zelfs op gebaseerd :D

5. Welk land, waar ze nog nooit geweest zijn, zou uitermate geschikt zijn voor een nieuwe 'Wie is de Mol' serie en waarom?  *
Zweden, genoeg mooie steden om te bezoeken en uitgestrekte natuur om onontdekt te blijven
Een inkoppertje. Iedereen die mij wat langer kent weet dat ik een zwak voor Zweden heb. Toch hadden vier mensen hem nog fout ??? Volgend jaar stop ik er nog maar wat meer Zweden-gerelateerde antwoorden in!

6. Wat is jouw sportmoment van het jaar?
Sifan Hassan op de Olympische Spelen
Of eigenlijk die race waar ze viel en toch nog tweede werd :o Maar verder heb ik niet zo veel met sport, dus generiek antwoord. (Is formule 1 überhaupt een sport :-X)

7. Wat is jouw grappigste TV moment van het jaar?
Philip die alle dominosteentjes omver gooit
Een De Mol-antwoord, natuurlijk ;D Ik heb dubbel gelegen om de hele serie maar al helemaal om dat moment. De opbouw was perfect. (Het Sinterklaasjournaal was een goede tweede!)

8. Als wat voor karakter zou jij willen meedoen aan The Masked Singer en waarom? **
Als de verschrikkelijke sneeuwman, omdat ik ook van kou houd
Dit kwam gelijk in me op. Beetje random natuurlijk, maar wel aan me te koppelen als je weer aan Zweden denkt ;) De Mol was een prima gok; de kraai een prima belediging :)

9. Wat is jouw favoriete Eurovisie Songfestival nummer aller tijden? ***

Ik plaats nog even de youtubevideo omdat het gewoon zo'n lekker nummer is ::love:: Australië had die eerste keer gewoon moeten winnen, punt. Soul is altijd goed en dit nummer is gewoon perfect. Op zich was dit terug te vinden en velen hadden het dan ook goed. Volgens mij heb ik er ook wel eens op gestemd voor de Top 2000 ::jaja:: ABBA en Cake to Bake waren prima tweeden, hoor.

10. Wat is jouw ontdekking van het jaar?
Fietsvakanties zijn echt ontzettend leuk
Ik plaats ook nooit wat hier :P Maar ik ben vorig jaar zomer naar Duitsland gefietst :D Ik was totaal onvoorbereid (ik moest de avond van te voren nog één of andere livestream bekijken), dus ik vertrok zonder tandenborstel, handdoeken of ook maar enige training... maar ik heb het gehaald :D
Starlight, ik weet niet hoe je het doet, maar jij had deze natuurlijk als enige goed :P Mensen die dachten dat ik iets met garnalen als ontdekking zou hebben moeten hun mond spoelen, ik ben al bijna mijn hele leven vegetariër!

11. Van wie of wat hing er vroeger een poster boven je bed? ****
Een leeuw, een luipaard en een tijger
Ik was als kind een grote dierenvriend - zie ook mijn opmerking hierboven - en dat ben ik nog steeds :) Een prachtige A1? A0?-poster uit de TamTam met daarop deze drie machtige katachtigen gebroederlijk naast elkaar was één van de posters die heel lang boven mijn bed heeft gehangen ::love::

12. Wat is jouw favoriete aankoop van 2021? ****
Een Zweedse Donald Duck uit 1969
Zweden, bingo! Een inkoppertje voor de liefhebber. Daarnaast heb ik een zwak voor de Donald Duck, dus toen ik in een klein schattig stripboekenwinkeltje in Uppsala een Zweedse Kalle Anka tegenkwam met Donald in een ruimteschip op de cover, uit het jaar van de eerste maanlanding, toen moest ik die natuurlijk kopen! Verder koop ik niet zo snel hebbedingetjes, meer deze was een tweedehandsje ;)

Tot volgend jaar ::zwaai::
...óf niet!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #190 Gepost op: 18-01-2022, 23:09:59 »
Wat is Ollie al groot geworden!  ::oink::


Critical Role is heel leuk inderdaad. Ideaal om op de achtergrond op te zetten als ik nerdy mijn (of iemand anders') Gloomhaven mini's verf!


@Daisy:  ::hug:: voor je toelichting bij vraag 2

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #191 Gepost op: 18-01-2022, 23:14:54 »
Jaaa groot hè!

Hihi iemand anders ::hypocriet::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #192 Gepost op: 19-01-2022, 00:20:39 »
Mijn antwoorden ook even toelichten. Ben redelijk slecht gemaakt deze keer voor één van de grote openboeken van Realitynet ;D.

1. Wat is jouw hoogtepunt van 2021?
De schaarse, maar oh zo gezellige meetings waaronder natuurlijk de spelletjesweek

Ik was uiteraard één van de mensen die de hele week spelletjesweek heeft gedaan, zeker een hoogtepunt. Maar ik ben ook nog wel enigszins vocaal geweest over het nodig hebben van gezellige meetings, ook in coronatijd. Dus de meetings met forummers die er waren, wat er niet veel waren, zijn elke keer weer hoogtepuntjes geweest.

2. Als je jezelf een doel zou mogen stellen voor 2022, wat zou dat zijn?
Ambitieus zijn, maar wel met de nodige rust

In 2021 heb ik veel gedaan, in het begin van het jaar bijvoorbeeld zap 3 en podcasten tegelijk, daarna widmonline en horecabaan. Toen een hele tijd vaak 50 uur per week werken gevolgd door twee forumspellen tegelijkertijd organiseren. Best logisch dat ik dus best ambitieus ben, maar dit jaar wil proberen wel iets meer rust te pakken ::jaja::.

3. Wat is jouw forummoment van 2021?
Het winnen van de forumquiz, winnen van Zap 3, de mol zijn bij widmonline 2021, een succesvolle widm podcast uitvoeren, Survivor en Widmonline Allstars organiseren, en nog veel meer, oftewel, één groot hoogtepunt dit jaar!

Ik ging denken wat ik bij deze vraag moest invullen en toen kwam ik erachter dat ik echt veel te veel forum hoogtepunten had dit jaar. Juist doordat ik, net als iedereen, minder eropuit hebben kunnen gaan ben ik heel actief geweest op het forum dit jaar. Dus ik dacht, what the hell ik vul het gewoon allemaal in. Dit is dan gelukkig ook juist gedaan door iedereen ::bravo::. Bonus!

4. Als jij een Weerwolven versie zou moeten hosten, in welke vorm zou jij dat dan gieten?
Een speciale Realitynet versie

Speel ik al een tijdje mee, dus die zal er uiteindelijk nog wel komen ::nieuwsgierig::. In deze versie zijn de rollen een aantal kenmerkende forummers. Een eigen RN versie hebben is toch wel een must! Sitcoms is hier heel vaak bij mij gezet maar dat is best wel een groot iets. Dan zou ik toch een specifieke sitcom kiezen hoor.

5. Welk land, waar ze nog nooit geweest zijn, zou uitermate geschikt zijn voor een nieuwe 'Wie is de Mol' serie en waarom?
India, door de rijke cultuur en diversiteit in locatie

Dit had ook een inkoppertje kunnen zijn, maar is nog opvallend vaak fout gegaan. Ik heb gewoon voor het land gekozen waar mijn eigen wie is de mol online (2020) seizoen zich heeft afgespeeld. Tsja, eigenlijk heel logisch. Hopelijk als ze dit doen, gaan ze wel echt iets doen met de rijke cultuur. Niet zoals bij China :-X.

6. Wat is jouw sportmoment van het jaar?
Sport mag niet, daar krijg je carona van!

Iedereen weet ondertussen dat ik geen sport kijk, dus die antwoorden kunnen het niet zijn. Vorig jaar was mijn antwoord ook al dat alle sport gecanceld was door corona, deze sluit daar best op aan. Daisy wees mij er nog op dat ik een spelfout maakte, maar dat was bewust. Heerlijk als je van die vaak iets oudere dorpse dames hebt die dat zo uitspreken "Mag niet, want Carona!" Ga ik altijd stuk om. Oh honey was wel echt een Robbie quote, maarja ik wist natuurlijk dat ik het zelf niet was.

7. Wat is jouw grappigste TV moment van het jaar?
De iedereen-haat-Marije aflevering van widm dit jaar

Loved it! En ook weer iets wat gewoon online staat, namelijk in de podcast. Uitvoerig besproken daar, dus iedereen die dat heeft geluisterd had het sowieso kunnen weten.

8. Als wat voor karakter zou jij willen meedoen aan The Masked Singer en waarom?
De Flamingo, omdat ik een elegant persoon ben

Dat flamingo's mijn favoriete dieren zijn is geen geheim. Kijk alle forumspelinschrijflijsten, mijn huis of gewoon het forum er maar op na! En ik zie mijzelf best als elegant, waardoor dit elegante dier mij ook zo aantrekt. Het andere flamingo antwoord had een aantal Vlaamse (?) woorden die ik zeker nooit gebruik zoals praatlustig en vreesachtig, dus dat was ik zeker niet!

9. Wat is jouw favoriete Eurovisie Songfestival nummer aller tijden?


Jaaaa, weinig mensen die dit als favoriet hadden maar dit vond ik geweldig. Lekker over the top, goed gezongen, mooie mix van opera en pop en een prinses achtige meid. Helemaal mijn ding ::blond:: ::bravo::. Ik vind de winnaars die mij zijn geplaatst wel goed, maar die zijn ondertussen natuurlijk wel een beetje basic. En zoals we weten van het songfestival, doe ik daar niet aan!

10. Wat is jouw ontdekking van het jaar?
Amaretto Casis

Echt super lekker drankje, die combi had ik nog niet geprobeerd. Sterker nog, ik dronk eigenlijk nooit meer tot ik bij Van der Valk ging werken. Daar ben ik als barman toch wel weer wat gaan drinken en kwam dit eruit als mijn nieuwe favoriete drankje.

11. Van wie of wat hing er vroeger een poster boven je bed?
Meerdere, maar die het dichtst bij het bed hing was Katy Perry haar slagroom spuitende boezem

Ik had altijd posters van vrouwelijke popsterren: Katy Perry, Nicki Minaj, Jessie J, Marina and the Diamonds, Lana del Rey. Een aantal van de forummers hebben die zeker ook nog gezien op mijn kamer in Velp. Een andere link die je had kunnen leggen was met Weerwolven: Diva's. Daar kwam de slagroom spuitende boezem van Katy Perry namelijk ook in terug. Dit jaar nog dus! De poster van Nicki Minaj was trouwens ook nog te zien in het eetproef filmpje wat ik heb gepost bij Survivor, dat kon misschien een indruk geven ;).

12. Wat is jouw favoriete aankoop van 2021?
Mystery Box

Ja eigenlijk moet ik de "dat is niet gepast om te zeggen" optie ook wel goed rekenen hoor :-X. Dus daar ga ik verder ook niets meer over toelichten ;D.

Wie ken ik het beste?
8 goed: Brent, LdHmolletje, Monkeysuncle & B&W
7 goed: Lucy, Mrchipie, Putyourhansup, Vermoljoen
6 goed: De_witte, Molduck, Pac, Susdus, Swifty, Hulpdakdekker, Molfreak Arno, Nieky
5 goed: Daisy, JaccoS, Sanmol, Spacycolours, Dannyb1994, Ricardo
4 goed: Michael90, Robbieazerty
3 goed: Brtdm
2 goed: Starlight

Wie kent mij het beste?

Starlight: 8 goed
Vermoljoen, Putyourhansup: 6 goed
JaccoS: 5 goed
Spacycolours: 4 goed
Nieky, Dannyb1994: 3 goed
Lucy: 2 goed
Molfreak Arno: 1 goed

Ik ken in ieder geval iedereen m.u.v. Stalklight in ieder geval beter (of even goed) als dat ze mij kennen. Dus daar kan niemand boos om worden! En Starlight gaat toch elk jaar weer mis  ::schaam::, één van haar voordelen dat ze altijd alles weet van mij en ik niets van haar!

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #193 Gepost op: 19-01-2022, 09:12:55 »
Maar jij was dan ook echt geen open boek dit jaar!!! Niet mijn schuld ::hypocriet::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #194 Gepost op: 19-01-2022, 12:39:40 »
Wie kent mij het beste?
1 Starlight 10
2 D*N, putyourHANSup! 8
4 SpacyColours, Vermoljoen 7
6 JaccoS, Lucy, Nieky 6
9 Molfreak Arno 5
10 Dannyb1994 1

Ik had het deze keer niet zo moeilijk gemaakt en ben natuurlijk wel wat actiever geweest op RN en dan met name op Discord. Toch weer knap van Starlight, met wie ik dit jaar wel heb gekletst, maar dat was in een (eenmalige) D&D sessie op Discord. Dus zoveel heb ik daar toch niet blootgegeven?

1. Hoogtepunt: Een gebrek aan grote hoogtepunten, maar de toevoeging van nieuw leven aan ons gezin is wel fijn
Het was natuurlijk een tweede moeizaam jaar, iets met een virus, maar we hebben ons gezin uitgebreid. Niet met extra homo sapiens, maar met een flinke hoeveelheid kippen. Omdat we in een stadswijk wonen, hebben we op een gegeven moment maar afscheid genomen van de hanen, maar het is wel echt leuk. Zie ook vraag 10.

2. Doel: RN-gerelateerd: Een goed groot spel neerzetten, waar mede RN-ers fanatiek aan meedoen en van genieten
Niet zo moeilijk deze, aangezien dat groot spel inmiddels bezig is. Samen met Robbie ben ik Z4P aan het runnen en tot nu toe (na 1 aflevering) heb ik de hoop dat dit doel een eitje wordt.

3. Forummoment: Aanwezig zijn bij de spelletjesweek en een aantal RN-ers in het echt ontmoeten
Zap3 was ook zeker een optie geweest, maar als relatief nieuw forumlid op flinke afstand van de rest van de forummers, was het toch wel bijzonder om een dagje mee te doen tijdens de spelletjesweek. Superleuk om een aantal in het echt te zien.

4. WvW: Marvel Cinematic Universe, maar dat is al geweest. Misschien Squid Game dan
Deze versie heb ik zelf georganiseerd, dus het kon gezien worden als instinker, maar ja, het is wel een thema waar je veel mee kan, voldoende verschillende karakters hebt die je aan rollen kunt koppelen en voor de MCU-geek was het goed toeven geloof ik :-)

5. Land WIDM: Toch Nieuw-Zeeland, ook al is de reis redelijk insane. Maar zo'n prachtige afwisselende natuur, mooie cultuur en vriendelijke bevolking, dat is het wel waard.
Blijft mijn mooiste reis ooit, al bijna 12 jaar geleden. Wat een waanzinnig fotogeniek land!

6. Sportmoment: Het laatste rondje in Abu Dhabi
Toch wel voor veel Nederlanders hét sportmoment. Ik heb dit live gekeken maar was in gedachten al bij het volgend jaar voor Max, tot die bizarre rits aan toevalligheden en beslissingen begon.

7. TV-moment: Ik kijk niet zoveel tv, maar ik vond de Snottebellekes van Even Tot Hier erg goed en ook pijnlijk treffend
Hele lastige, omdat ik niet zoveel tv kijk. Deze zat op dat moment in m'n hoofd, ook omdat ik als ouder van drie schoolgaande kinderen nogal wat te stellen heb gehad met dat onduidelijke beleid.

8. Masked Singer: Als Thanos uit het Marvel Cinematic Universe. Past goed bij m'n stem.
Zie ook 6. Op Discord is Thanos een beetje "mijn" karakter geworden, prachtige gelaagde villain en dat-ie groot en kaal is en een lage stem heeft, dat past wel.

9. Songfestival nummer: Loreen - Euphoria
Misschien erg mainstream, maar eigenlijk was het ook niet de versie van Loreen die ik wilde, maar die van mijn favoriete zangeres van de laatste paar jaar, Floor Jansen. Dat was ook het linkje dat ik Daisy gestuurd had, maar ik snap ook wel dat Floor dit niet op het ESC heeft gezongen. Alternatief was dan misschien wel Dadi Freyr van dit jaar geweest. Hold me now, vaak aan me gekoppeld (leeftijd), vind ik een verschrikkelijk nummer.



10. Ontdekking: Dat je prima kunt knuffelen met kippen
Wanneer je kippen neemt, dan doe je dat toch vooral vanwege het gezellige gescharrel en de eieren. Maar dat je kippen ook heel aanhankelijk kunt maken, dat was nieuw voor me. De Discord mensen konden dit wel weten, ik heb wel eens een kip of kuiken laten zien.

11. Poster: Queen Live at Wembley
Vaak geraden, vast vanwege de leeftijd. Ik was enorm Queen-fan begin jaren negentig, was ook ontzettend van slag toen Freddie overleed en die poster heb ik een flinke tijd gehad.

12. Aankoop: Abyss
Natuurlijk moest dit een bordspel zijn en Abyss vond ik wat dat betreft de mooiste. Eigenlijk een niet te ingewikkeld kaartspel, maar zo mooi en zo interactief. Heel fijn!
My fall will be for you

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #195 Gepost op: 19-01-2022, 13:14:59 »
Starlight, ik weet niet hoe je het doet, maar jij had deze natuurlijk als enige goed :P
Ik weet ook niet hoe ik het doe! Ik vond fietsvakanties op zich wel iets voor jou, maar zulke redenaties zijn minstens even vaak fout als goed.

Ik ken in ieder geval iedereen m.u.v. Stalklight in ieder geval beter (of even goed) als dat ze mij kennen. Dus daar kan niemand boos om worden! En Starlight gaat toch elk jaar weer mis  ::schaam::, één van haar voordelen dat ze altijd alles weet van mij en ik niets van haar!
Maar als je dan zelfs inkoppertjes zoals samenwonen fout doet, kan ik er ook niets aan doen hoor! :P

Toch weer knap van Starlight, met wie ik dit jaar wel heb gekletst, maar dat was in een (eenmalige) D&D sessie op Discord. Dus zoveel heb ik daar toch niet blootgegeven?
Nee, maar een deel van je antwoorden was gewoon vrij eenvoudig aan jou te koppelen! Je bent een van de weinigen hier met een gezin, 2 antwoorden die beide het woord RN-ers bevatten en die in combinatie alleen bij jou konden horen, 2 Marvel antwoorden, dat je Queen-fan was was terug te vinden en het bordspel was sowieso jij of Robbie.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #196 Gepost op: 19-01-2022, 13:17:56 »
Nee, maar een deel van je antwoorden was gewoon vrij eenvoudig aan jou te koppelen! Je bent een van de weinigen hier met een gezin, 2 antwoorden die beide het woord RN-ers bevatten en die in combinatie alleen bij jou konden horen, 2 Marvel antwoorden, dat je Queen-fan was was terug te vinden en het bordspel was sowieso jij of Robbie.

Kijk en daarom win jij deze quiz  ::bravo:: ::bravo::
My fall will be for you

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #197 Gepost op: 19-01-2022, 13:29:27 »
Ik wist dat Lucy gefietst had door heel Nederland en had daarom de fietsvakanties bij haar. Zo gek was dat toch niet?  ;D
You'll never walk alone

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #198 Gepost op: 19-01-2022, 13:45:18 »
Zal ik dan ook nog maar wat dingen vertellen?
Ik moet zeggen er zaten wel een paar makkelijke antwoorden tussen, maar ook misschien wel een paar die jullie niet konden weten:

1. Hoogtepunt

We beginnen met een makkelijke: Dit jaar was ik (voor het eerst) hoofdscheidsrechter bij het NK jeugdschaken. Sowieso kon iedereen die op de spelletjesweek (tweede plaats qua hoogtepunt) was dit weten, want hiervoor ging ik een dag eerder weg. En verder heb ik het gewoon vaak over hoe leuk ik het vind toernooien te organiseren/scheidsrechter te zijn.

Verrassend genoeg ging dit nog 1x fout.

2. Doel 2022

Ik ben niet zo van het stellen van doelen. Maar meer sporten is eigenlijk wel iets wat ik echt moet gaan doen. Helaas is het er nog niet echt van gekomen.

Ging redelijk vaak goed, en ook nog twee mensen die een vergelijkbaar antwoord kozen.
Wat ik met een kat moet? geen idee...
Meer op de kleintjes letten? bedoelen jullie dan dat ik moet zorgen dat ik nog meer lesgroepjes heb?
Voor de rest kan ik me wel in de aan mij gekoppelde foute antwoorden vinden.

3. forummoment

Hier zou ik natuurlijk de spelletjesweek kunnen noemen, maar die gebeurt niet echt op het forum... dus nee. Bovendien is die ene keer in de zoveel jaar dat ik aan een groot spel meedoe genoeg reden om dat te noemen. En uiteraard was het fijn dat ik aan alle afleveringen heb mee kunnen doen.

Alle andere Zap antwoorden keur ik eigenlijk ook wel goed, behalve het Dead of Winter antwoord... Dat spel was toch niet zo moeilijk te begrijpen? (en al helemaal niet als je bedenkt dat ik het al eens eerder had gespeeld tijdens de spelletjesweek).
Miljoenenjacht heb ik maar zijdelings gevolgd, dus waarom dat bij mij geplaatst is?  ::hypocriet::

4. Weerwolvenversie

Asterix en Obelix vs. de Romeinen.

Geen idee of ik wel eens heb geopperd om deze versie hier te organiseren, maar Asterix is sowieso mijn favoriete stripboekenreeks.
De versie die D*N voor ogen heeft heb ik in een vriendengroep al eens georganiseerd onder de naam "Ik ben mezelf niet of nooit geweest"

Ging eigenlijk best vaak goed deze vraag.

5. nieuw Molland

Niet veel mensen lijken te weten dat ik (helaas alleen van foto's en filmpjes) fan ben van de Baltische staten. De mensen die Oekraïne bij me hebben geplaatst mogen zich gaan schamen... daar heb ik helemaal niks mee.
Kroatië lijkt me wel interessant, evenals de bij mij geplaatste landen uit andere werelddelen.

6. sportmoment

Kenners weten natuurlijk dat ik veel sport kijk (en zelf te weinig doe). Dus dit zal bij mij eigenlijk altijd een tv-moment zijn.

Voetbal is leuk om naar te kijken, maar daarvan blijft me meestal niet zo veel van bij en al helemaal niet als mijn eigen favoriete teams niet meedoen.
Wel hou ik heel erg van onverwachte momenten/acties zoals in dit geval de twee vrienden die samen naar het zilver en brons lopen op de marathon, maar in eerdere jaren bijvoorbeeld ook het goud van Steven Bradbury op de Spelen.
De laatste race van de formule 1 had helaas (dankzij dhr. Masi) niet heel veel met sport te maken...

7. Grappigste tv moment

Op discord heb ik het wel een aantal keer genoemd. Geen idee of ik dat ook op het forum heb gedaan, maar de persconferenties van het Sinterklaasjournaal zijn echt zo mooi en grappig gemaakt... Met heerlijke verwijzingen naar de persco's van Mark en Hugo steeds.

Ook hier weer vaak het voetbalantwoord...
Wie mevrouw de Bok is? Ik heb echt werkelijk geen idee.
Expeditie Robinson heb ik wel gevolgd, maar niet alles... of ik kan me het bedoelde fragment niet herinneren.
En Marble Mania... tja geen idee wat ik daar van moet vinden. In elk geval zijn de competities op het kanaal van Jelle een stuk leuker!

8. Masked Singer

Het eigenlijke antwoord is waarschijnlijk dat ik voor geen goud mee zou doen, maar als het dan toch moet dan maar meteen een megagrote hint erbij geven  ::hypocriet::
De twee die dit fout hadden moeten maar nooit jurylid worden bij dit programma...

9. Songfestival

Ik baal soms nog dat dit lied niet de finale haalde. Het vrolijke "cake to bake" is nog steeds mijn all-time favorite.
Bzzz is ook wel een origineel nummer en zeker ook leuk.
De andere twee nummers die jullie bij mij geplaatst hebben kwamen me niet bekend voor, dus die heb ik net even teruggeluisterd.
die van Nox is ook wel origineel moet ik zeggen, maar die van Guy Sebastian is gewoon een 13 in een dozijn nummertje.

10. ontdekking van het jaar

Helaas niet veel boeiends te melden op dit gebied...

toch maar eens kijken wat ik volgens jullie moet ontdekken dan:

- Law and Order: over het algemeen doe ik niet aan series...
- Drag: Ja, dat heb ik dankzij Zap wel ontdekt... en meteen ook ontdekt dat het niks voor mij is!
- Yahtzee: speelde ik 30 jaar geleden al
- Amerikaanse realityshows: nah, ik ben toch meer van de sport
- Ravioli met kreeft en garnalen: Dat zijn dingen uit de zee, daar ben ik niet zo van
- Fietsvakanties: klinkt op zich wel goed hoor, maar dan zal ik toch echt eerst een fatsoenlijke fiets moeten kopen
- Een leven zonder whatsapp: Klinkt op zich wel fijn, al gaan ook veel dingen die met werk te maken hebben via de app
- Percy Jackson: nog nooit van gehoord eerlijk gezegd.

11. Poster boven bed

Heel saai, bij mij hing het Nederlands voetbalelftal boven het bed (schuin dak). Verderop in de kamer hingen ook nog wat F1 wagens (de Williams van Damon Hill met startnummer 0 en de Benneton van Verstappen)

Eigenlijk had bijna iedereen dit goed, maar omdat er twee heel erg op elkaar lijkende antwoorden waren heeft bijna niemand er punten voor gekregen.

12. aankoop

Twee tassen op wieltjes... scheelt heel wat sjouwen van schaakmateriaal. Heb ik volgens mij niet eerder iets over gezegd ergens.

Wat heb ik volgens jullie gekocht:

Puzzels: Ik mag dan wel hopen dat puzzelboekjes worden bedoeld en geen legpuzzels
Samsung S21: hmmmm, Ik ben wel van de Samsung... maar mijn S10 doet het nog prima
robotstofzuiger: Ik woon niet echt groot, stofzuigen kost niet zo veel tijd dat ik daar een robot voor nodig heb
trainingsbroek: die dingen heb ik echt al jaren niet meer aangehad.






Wit is ook een kleur!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 12
« Reactie #199 Gepost op: 19-01-2022, 14:28:13 »
Maar als je dan zelfs inkoppertjes zoals samenwonen fout doet, kan ik er ook niets aan doen hoor! :P
Ja sommige dingen waren gewoon dom ::schaam::. Ik zal hopelijk volgend jaar beter mijn best doen weer  ;D (zodat je weer een nieuw forum hoogtepunt hebt ::hypocriet::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human