Auteur Topic: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]  (gelezen 1759 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #20 Gepost op: 1-09-2023, 14:38:51 »
Wat mij betreft kan het, wel een beetje krap met de deadlines zo. Ik had verwacht dat we meer tijd zouden krijgen   ::schaam::
Als je het toch gaat redden, ga je gang dan  ::ok:: (laat maar weten, ik sta standby als het niet lukt voor je).
« Laatst bewerkt op: 1-09-2023, 14:45:24 door MollenvangR »

Offline KrijnKorsmit

  • Forumlid
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #21 Gepost op: 1-09-2023, 17:44:58 »
Wat mij betreft kan het, wel een beetje krap met de deadlines zo. Ik had verwacht dat we meer tijd zouden krijgen   ::schaam::

Vanaf zaterdag krijgen jullie 5 dagen de tijd (120 uur exact) voor de puzzel

Offline KrijnKorsmit

  • Forumlid
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #22 Gepost op: 1-09-2023, 18:57:49 »
Excuses voor de krappe tijd die jullie hebben. Vanaf zaterdag is dat dus anders ::jaja::. Kleine herinnering dat jullie nu nog iets meer dan een uur voor de puzzels hebben!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #23 Gepost op: 1-09-2023, 19:06:49 »
Ricardo, heb jij de muziekpuzzel nou gedaan of niet? Zo niet, Krijn, ik doe de muziekpuzzel

Offline KrijnKorsmit

  • Forumlid
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #24 Gepost op: 1-09-2023, 19:18:29 »
Ricardo, heb jij de muziekpuzzel nou gedaan of niet? Zo niet, Krijn, ik doe de muziekpuzzel

Oke!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #25 Gepost op: 1-09-2023, 19:30:49 »
Oke!
Oke dit was goed te doen, ik heb je het antwoord gepm't  ::ok::

Offline KrijnKorsmit

  • Forumlid
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #26 Gepost op: 1-09-2023, 20:29:23 »
Dag 3, 20:20 uur
De kampmaster heeft een brief ontvangen van de ontvoerder, de verrader in het groepje survivallaars.
De brief:
Beste kampmaster,
Ik heb de papieren ontvangen en gecontroleerd. De uitslag is zeer positief. Voor mij, HAHAHAHA. Het is jullie niet gelukt om met de meerderheid 4/6 papieren correct te beantwoorden. Zoals gezegd gaat dit een niet zo fijne consequentie voor jullie hebben. Wat die consequentie is, ga ik niet vertellen. Dit gaan jullie vanzelf merken!
----------------------------------------------
De ontvoerder/verrader/saboteur

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #27 Gepost op: 1-09-2023, 20:35:34 »
Stelletje flopperts

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #28 Gepost op: 1-09-2023, 22:18:31 »
Het zal toch niet zo zijn dat als een kijker een goed antwoord geeft, dat dat voor de survivers negatief is ? ::vergroot::
...maar soms even niet :)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #29 Gepost op: 1-09-2023, 23:36:44 »
Dag 3, 20:20 uur
De kampmaster heeft een brief ontvangen van de ontvoerder, de verrader in het groepje survivallaars.
De brief:
Beste kampmaster,
Ik heb de papieren ontvangen en gecontroleerd. De uitslag is zeer positief. Voor mij, HAHAHAHA. Het is jullie niet gelukt om met de meerderheid 4/6 papieren correct te beantwoorden. Zoals gezegd gaat dit een niet zo fijne consequentie voor jullie hebben. Wat die consequentie is, ga ik niet vertellen. Dit gaan jullie vanzelf merken!
----------------------------------------------
De ontvoerder/verrader/saboteur
Krijg ik nog wel te horen of ik de muziekpuzzel goed had?  ???

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #30 Gepost op: 1-09-2023, 23:39:21 »
Waarom hebben jullie die paar simpele puzzels niet opgelost? :-\\

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #31 Gepost op: 2-09-2023, 01:07:31 »
Krijg ik nog wel te horen of ik de muziekpuzzel goed had?  ???

Muziekpuzzel? Waar?  ???
...maar soms even niet :)

Offline KrijnKorsmit

  • Forumlid
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #32 Gepost op: 2-09-2023, 09:57:53 »
Krijg ik nog wel te horen of ik de muziekpuzzel goed had?  ???

Dat is en blijft een geheim:)

Offline KrijnKorsmit

  • Forumlid
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #33 Gepost op: 2-09-2023, 10:07:40 »
Het is half 8 's ochtends als de kampmaster de survivalaars weer wakker maakt. Vandaag komt de eerste BN'er het kamp op. De hele groep vraagt zich af wie het is. Dat gaat de kampmaster nog niet vertellen, maar hij vert wel dat de BN'er 's middags om 1 uur komt en de hele avond blijft. De BN'er blijft ook slapen. Ricardo verwacht dat het Jeroen van Koningsbrugge is, omdat het een beetje op kamp van Koningsbrugge lijkt sinds de ontvoering van Sem. MollenvangR hoopt op Duncan Laurence, terwijl WouterV op Femke Bol hoopt.  Michael90 die denkt daar helemaal niet overna, hij zit met zijn gedachten bij het zinnetje "dit gaat negatieve consequenties hebben". Dat zit hem niet lekker. Hij is aan het piekeren over wat er zou kunnen gebeuren. Opeens merkt hij dat iemand niet de tent uit is. Hij wil de rest van de groep niet ongerust maken, maar heeft wel een vermoeden wat er gebeurd is. En dus rent Michael90 naar de tent van degene. Gerrit en Pieter-bas zien het gebeuren en kijken elkaar aan van 'het zal wel'.


Offline KrijnKorsmit

  • Forumlid
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #34 Gepost op: 2-09-2023, 15:11:26 »
Dag 4 (vervolg)
Het is 12 uur als Michael90 terugkomt. De hele groep vraagt in koor: "Waar was jij nou weer?" Michael90 vraagt zich af of hij de waarheid moet vertellen, dus verzint hij een leugen. Op het moment dat Michael90 zijn leugen wil vertellen, komt de kampmaster met een nieuwe brief. Dit keer met een ander handschrift. Waarschijnlijk van de ontvoerder zelf. De kampmaster vertelt dat het geen goede brief is, sterker nog dat het een brief is van de daadwerkelijke slechterik onder ons. De groep reageert verbaasd en wil graag weten wat er in de brief staat. "Missen jullie iemand?" Vraagt de kampmaster. MollenvangR reageert daar direct heel bijdehand op "Ja, Sem natuurlijk, duh." "Nee, ik bedoelde iemand anders dan Sem." Reageert de kampmaster. De groep kijkt om zich heen en telt inderdaad maar 6 mensen in plaats van de 7 die niet ontvoerd waren. Dit bevestigd Michael90 zijn gevoelens en vertelt waar hij was. Maar de groep gelooft Michael90 niet. Ze verdenken hem en zijn van plan om de puzzels op te lossen. "Jullie kunnen me vertrouwen, geloof me." Zegt Michael90 geëmotioneerd. "Nou, lees die brief nou maar voor kampmaster", suggereert Gerrit. De kampmaster aarzelt geen moment en leest de brief voor:

"Hallo

Hier volgt een bericht van mij, de ontvoerder. Jullie zijn nog niet zo goed bezig met puzzelen. Dat doet mij veel genoegen. Ik zit goed verscholen, maar laat nu eens van me horen. Luister goed, want ik zeg het maar 1 keer. Tegen de deadline van de volgende puzzels moet het volgende geschieden:
- de puzzels dienen correct te zijn opgelost door de meerderheid van de spelers en kijkers of anders zal ik nog iemand gevangen moeten nemen.
- als er vier spelers over zijn volgt een vragenvuur, waarin een select aantal vragen beantwoord worden om jullie dichter bij mijn identiteit te kunnen brengen."

Het is inmiddels 1 uur 's middags en de BN'er komt binnen lopen. Het is de wereldbekende artiest Waylon! Hij is in Brabant voor een concert in Eindhoven, maar wilde graag eerst langs scheetje beef. De kampmaster stuurt Waylon naar de tent van Sem. Sem is er toch niet. Maar eerst gaan ze wat drinken. Pieter-bas zet de bekers cola voor iedereen neer. "Ik heb op iedere beker de namen gezet." Zegt MollenvangR. "Zo kunnen we erachter komen wie er weg is." "Weg?" Vraagt Waylon. De kampmaster stuurt Waylon onmiddellijk naar zijn tent. En inderdaad. Er blijft 1 beker over. "Oh god… de ontvoerder had gelijk, Arno is verdwenen."
Zegt Gerrit. "Geloven jullie me nu?" Vraagt Michael90

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #35 Gepost op: 2-09-2023, 19:48:40 »
Dus Arno mag nu niet meer puzzelen?

Offline KrijnKorsmit

  • Forumlid
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #36 Gepost op: 2-09-2023, 20:07:04 »
Dus Arno mag nu niet meer puzzelen?

Correct

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #37 Gepost op: 3-09-2023, 19:28:45 »

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #38 Gepost op: 5-09-2023, 21:57:34 »
Krijgen we ook nog de antwoorden? ::vergroot::

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: Realitynet Detectives [storyline + puzzels]
« Reactie #39 Gepost op: 7-09-2023, 21:23:13 »
Ook staat erin dat er elke donderdag en zaterdag een puzzel komt.
::nieuwsgierig::
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'