Auteur Topic: Forumsoap 2023: Het Verhaal  (gelezen 1094 keer)

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum en Reality World, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Forumsoap 2023: Het Verhaal
« Reactie #20 Gepost op: 16-08-2023, 17:17:32 »
Aflevering 16

Molcrazy loopt krachtig door de gangen van de school heen als de nieuwe directeur. Wanneer hij bij het kantoor van Lucy aankomt, klopt hij. Lucy: ‘Hallo, wat kan ik voor je doen?’ Molcrazy: ‘Lucy, ik wil je graag spreken, kan je meekomen naar mijn kantoor?’ Lucy kijkt verbaasd op, ze had een student verwacht: ‘Euh, ja…dat kan.’ In zijn kantoor aangekomen begint Molcrazy te preken: ‘Ik heb begrepen dat jij een groep studenten begeleid die hier op school aanwezig waren toen onze vorige directeur om het leven kwam?’ Lucy springt gelijk op het verhaal in: ‘Ja, maar ik had ge-.’ Molcrazy: ‘Klopt het dat ze onderzoek doen naar een bestaande zaak die op dit moment nog gaande is?’ Lucy is stil en denkt diep na over haar volgende woorden. Molcrazy: ‘Klopt dat Lucy?’  Lucy: ‘Dat klopt, maa-’. Molcrazy: ‘Ik wil dat hun onderzoek per direct stopgezet wordt, voor hun eigen veiligheid.’ Lucy: ‘Maar-..’  Molcrazy: ‘De vakbond vegen we ook van tafel, er gaan geen nieuwe onderhandelingen plaatsvinden.' Lucy kijkt vol afschuw naar Molcrazy. Molcrazy: ‘Oh en Lucy, laat ik heel duidelijk zijn… je loopt op eieren. Als ik merk dat je de school blijft ondermijnen op een enkele manier, dan vlieg je eruit.’ Lucy kookt van woede maar probeert zich in te houden: ‘Ja meneer’. Ze loopt in woede weg en slaat de deur dicht. Molcrazy staart naar de dichtgeslagen deur: 'Uitkijken, juffie.'

‘Het is tijd om te gaan praten over wat je wil Kaaasje’, Hulpdakdekker kijkt Kaaasje streng aan. Ze is vastgeketend op een stoel in de huiskamer van Hulpdakdekker. Kaaasje wil nog niet meewerken: ‘Waar is de politie als je ze nodig hebt.’ Daisy: ‘Die hebben na de shoot-out andere dingen aan hun hoofd.’ Brtdm heeft ze een knikje gegeven om het terrein te verlaten. Pac: ‘Waarom ben je zo geobsedeerd met mij?’ Kaaasje bedenkt zich een moment en zegt dan: ‘Prima Pac, ik weet van jouw geheime hackgroep af.’ Hulpdakdekker en Daisy kijken op richting Pac: ‘Hack-k-groep?’ stottert Hulpdakdekker. ‘Ik hoopte met deze informatie jou zover te krijgen om mijn familiedocumenten terug te krijgen. Bewijs dat ik onderdeel van de familie ben en dat ik een kind ben van de bekendste familie van Hoofddam.’ Daisy kijkt verbaasd naar Kaaasje: ‘Jij liever dan ik. Ik heb jarenlang geprobeerd om deze familie te ontvluchten.’ Franklapidus komt vastberaden om de hoek lopen: ‘Ik denk dat het tijd is dat jullie drie met elkaar gaan praten en dit eens en voor altijd oplossen.’ Pac maakt van de gelegenheid gebruik om weg te komen: ‘Ik heb telefoon en moet verder, ga jullie gang’! Hij stormt de deur uit. Hulpdakdekker, Daisy en Kaaasje kijken elkaar aan zonder iets te zeggen. Franklapidus: ‘Nou, hup hup.’

*Flashback* Dag voordat Lukie4 werd vermoord
‘Hoe bedoel je, jouw pas is gestolen?’ foetert MollenvangR naar Molcrazy. ‘Hij is weg, ik weet zeker dat hij in mijn tas zat.’ Michael90: ‘Als we je niet nodig hadden, dan had ik je vermoord.’ ‘Hoe gaan we nu binnenkomen?’ zucht MollenvangR terwijl hij Molcrazy boos aankijkt. Molcrazy: ‘Er zit niets anders op dan een pas stelen van een andere collega. Volgens mij werken er vaak nog best een paar tot laat.’ MollenvangR: ‘Wie is het meest chaotisch?’ Molcrazy is al aan het afstrepen: ‘Lucy en Giorgio gaat moeilijk worden, het moet Starlight of Loezel worden. Loezel is chaotischer dan Starlight, haar pasje zit in haar portemonnee.' ‘ Als het moet dan vermoorden we haar wel’, voegt Michael90 toe. MollenvangR: ‘ Rustig, we gaan op ons doel af. Laat je niet afleiden door je omgeving.’  Molcrazy houdt de dames in de gaten en zet vervolgens de gemaskerde crimineel op de uitkijk. Loezel heeft haar tas met haar portemonnee laten liggen in haar kantoor. Molcrazy: ‘ Hier moet het liggen.’  Hij pakt de glanzende docentenpas uit haar portemonnee: ‘Let’s go.’ Ze vertrekken snel weer voordat iemand ze ziet.

Frenkie loopt een ziekenhuiskamer binnen en holt naar een bed toe. Lotje: ‘ Hij is oké hoor.’ MitchK ligt in het ziekenhuisbed met zijn schouder in verband. ‘ Maat!’ zegt Frenkie opgewekt. MitchK: ‘Heb je een biertje voor mij?’ Frenkie: ‘Nee maat, heb ik niet op zak.’ MitchK: ‘De bediening in dit ziekenhuis is waardeloos, ik kan niet eens bier krijgen.’ Lotje: ‘Alcohol moet op de wond, niet in je glas.’ MitchK kijkt haar zielig aan. Frenkie kijkt naar Lotje: ‘Zuster, hoe gaat het met de_witte?’ Lotje: ‘Iets minder goed, hij ligt een kamer verder.’ In de kamer verder zitten Brtdm en Wouterv naast hun officier. Brtdm: ‘Ik had ze sneller moeten raken.’  Wouterv: ‘Het is niet jouw schuld, we hebben ons best gedaan.’ Frenkie loopt de kamer binnen: ‘Hoe is hij eraan toe?’  Brtdm: ‘Hij leeft nog, maar hij is nog niet helemaal stabiel.’  Frenkie: ‘Wat is het plan nu dan?’  Brtdm: ‘Er is een extra ploeg ingeschakeld om deze zaak over te nemen. Ik zal de leiding voorlopig overnemen in afwezigheid van de_witte en we nemen alleen kleine zaken aan. Zeker gezien ook MitchK verwond is en we dus met een klein team zijn.’ MitchK komt de kamer ook binnen: ‘Ik ben prima, ik kan gewoon weer beginnen hoor samen met Frenkie.’  De andere drie kijken geschokt op dat MitchK uit zijn ziekenhuisbed is. Brtdm: ‘Doe niet zo gek, terug je bed in jij!’  Een panikerende Lotje achtervolgt hem en brengt hem terug naar zijn bed. Wouterv: ‘Ik blijf voorlopig wel in het ziekenhuis om de_witte en MitchK te verzorgen.’ Brtdm: ‘Frenkie, wij gaan dan naar het bureau om binnengekomen zaken te bekijken.’ Frenkie: ‘Aye aye, reserve-officier!'

Syd staat veel te vroeg klaar voor het kantoor van Lucy: ‘Sessie gecanceld’ staat er op de deur. Syd: ‘Hmm, beter app ik de anderen dat het niet doorgaat.’ Ze loopt weer weg. Lucy heeft Loezel en Starlight bij zich geroepen. Lucy: ‘De nieuwe directeur MOET weg.’ Loezel: ‘Lukie4 was soms wat onhandig, maar Molcrazy is absoluut niet mijn baas.’ Starlight: ‘Onze banen staan nog meer op het spel dan ooit, maar ook onze geloofwaardigheid om het juiste te doen.’ Loezel: ‘Ik ga op zoek naar mazen in de arbeidswet over hoe we Molcrazy uit zijn functie kunnen krijgen.’ Lucy: ‘Ik heb ook nog wel een idee, maar daarvoor moeten we Giorgio in vertrouwen nemen.’ Starlight: ‘Ik kan hem niet zo goed inschatten.’ Loezel: ‘We moeten het er op gokken. Ik denk dat ik weet wat je wil.’ Lucy: ‘Hij kan bij camerabeelden van over het hele schoolgebouw.’ Loezel: ‘Inderdaad.’ Starlight: ‘Dan hebben jullie mijn zegen om hem erbij te vragen.’ Lucy kijkt nog eens naar Loezel en Starlight: ‘Bedankt dat ik altijd op jullie kan rekenen.’ Loezel: ‘We zitten in hetzelfde schuitje.’ Nieky klopt op de deur: ‘Is hier iemand?’ Starlight kijkt door het spiekgaatje om te kijken of het niet Molcrazy is. ‘Oh, het is de nieuwe leraar.’ Lucy: ‘Hij werkt veel met Molcrazy, dus laat hem maar staan.’ Nieky:’ Hallo?’ Hij loopt weer verder. Starlight: ‘Oke, laten we gaan.’

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum en Reality World, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Forumsoap 2023: Het Verhaal
« Reactie #21 Gepost op: 16-08-2023, 17:17:40 »
Frenkie heeft een nieuwe taak meegekregen van Brtdm en loopt de escaperoom binnen van Chardo en Brent. Robbieazerty staat aan de balie en groet hem vrolijk: ‘Hallo, welkom bij Escape-zonder-hoofd-dam, wilt u een sessie plannen?’ Frenkie pakt zijn badge erbij: ‘Politie, ik heb een aantal vragen aan de eigenaren en ik wil even rondkijken.’ Robbieazerty kijkt in paniek rond: ‘Die zijn hier wel ergens hoor, geef mij een momentje.’ Hij pakt de telefoon en belt ze op om naar de balie te komen. Frenkie ziet de paniek in Robbieazerty zijn gezicht: ‘Die escape lijkt mij ook erg leuk hoor, misschien kom ik daar nog voor terug.’ Hij geeft een knipoog om hem gerust te stellen. Brent en Chardo komen naar de balie: ‘Je moet hem hebben!’ gilt Brent gelijk wijzend naar Chardo. Chardo: ‘Ik ken deze man helemaal niet!’ Frenkie:’ Rustig maar mannen, dit is slechts een inspectie.’ Brent: ‘Oh natuurlijk, kom vooral mee, wilt u koffie of thee?’ Frenkie: ‘Koffie graag.’ Brent roept met luid bulderende stem: ‘Een koffie voor meneer Robbie!’ Robbieazerty rent naar het apparaat en komt in no time terug met een hete koffie. Frenkie: ‘Dus laat de kamer eens zien.’ Chardo loopt voorop de kamer in, zijn blik kijkt snel door de kamer heen. Hij ziet nog een opening van waar de cocaine van eerder uit is gekomen en werpt zijn blik op Brent. Brent pakt Frenkie gelijk vast: ‘En hier ziet u een geweldige klokkenpuzzel met een mechanisme van nepbloed. Wilt u dat controleren?’ Chardo dicht ondertussen zo snel hij kan het gat en werkt alle sporen net op tijd weg wanneer Frenkie zich weer omdraait.

*Flashback*
Jaren geleden zien we Lunagirl met een paar wilde vlechten in haar haar. Aan haar zij zien we een gespierde jongeman. ‘Ik snap niet waarom ik niet een eigen onderneming zou kunnen beginnen hoor, Michael90?’ Michael90: ‘We moeten financieel stabiel worden, dat is het belangrijkste op dit moment.’ Ze kijkt hem boos aan: ‘Ik kan prima met geld omgaan en ik heb ook ambities! Waarom zou alleen jij je mogen focussen op je carrière?! ‘Rustig maar schat.’ Lunagirl: ‘Nee, niet rustig! Ik kan dit niet meer Michael90, ik wil niet meer. We zijn over, klaar, finito.’ Het slaat in als een bom bij Michael90: ‘We hoeven nog niets te bepalen, waarom zo snel?’ Lunagirl: ‘Ik ben er klaar mee, het is over.’ Ze loopt bij hem weg, maar Michael90 blijft haar volgen. ‘Laat mij met rust!’ schreeuwt ze. Die avond zit ze bij haar cursus waarzeggen & astrologie. Ze vertelt in tranen hoe ze haar relatie heeft beëindigd. Een van haar vriendinnen is zeer geïnteresseerd en geïntrigeerd door het verhaal: ‘Vertel mij alles.’

In het heden kijkt Lunagirl naar de krant van vandaag en zucht: ‘Onze paden blijven elkaar kruisen Michael90.’ Ze staart nog even naar de krant, tot Miek binnenkomt: ‘joeHOE!’ Lunagirl groet haar terug en gooit de krant de prullenbak in: ‘Door met het nieuwe leven.’

Molduck staat bij het kantoor van Sanmol: ‘Welk artikel missen we nog voor vandaag?’ Sanmol: ‘Maak je geen zorgen Molduck, die voeg ik persoonlijk toe.’ Molduck: ‘Waar gaat die over?’ Sanmol: ‘Kan ik helaas niet zeggen, maar het gaat een knaller worden meid.’ Molduck sluit af: ‘Ik kan dan naar huis denk ik?’ Sanmol: ‘Ga je gang meid, ik maak het hier af.’ Molduck loopt het kantoor uit en Sanmol blijft alleen achter. Sanmol typt druk het artikel: ‘De affaire van Hoofddam’, met een grote foto van een zoenende Pac en Elise. Sanmol grijnst: ‘En of het een knaller gaat worden.’ De volgende dag is het artikel gedrukt. Molduck pakt het artikel op wanneer Pac een eitje staat te bakken. Elise leest het artikel vanuit huis en ook Nieky en Hillo lezen het artikel. Alle vier bekruipt ze een naar gevoel van binnen: ‘K*t’.

[ Wordt vervolgd ]

Molcrazy heeft de macht op school, maar gaat ons vrouwelijke docententeam, dat vooral op de achtergrond is gebleven, hier verandering in brengen? Gaan Hulpdakdekker, Daisy en Kaaasje eruit komen als nieuwe familie? Lunagirl was de relatie van Michael90 voor zijn moordplannen, interessant! Gaat de_witte zijn verwondingen overleven? En gaat MitchK weer snel herstellen? Kunnen Brent en Chardo Frenkie goed genoeg afleiden van de drugshandel die bezig is in hun escaperoom? Maar de vraag van vandaag is: Wat gebeurt er naar aanleiding van het artikel waarbij de affaire tussen Pac en Elise gepubliceerd is?

A. Molduck wordt boos op Sanmol omdat het artikel zonder haar medeweten is gepubliceerd, ze neemt ontslag
B. Nieky komt terug naar huis om Elise op haar nummer te zetten, denkend dat ze de foto heeft doorgestuurd
C. Na een nieuwe aanvaring met Molduck verdwijnt Pac met de noorderzon
D. Elise pakt al haar spullen en PieterBasje en probeert Hoofddam te ontvluchten

« Laatst bewerkt op: 17-08-2023, 00:19:03 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human