Poll

Heb je interesse in deelname aan de forumquiz?

Ja zeker! Ik ga een de vragenlijst invullen en daarna deelnemen aan de quiz.
11 (37.9%)
Ik ga alleen de vragenlijst invullen, maar niet deelnemen aan de quiz.
9 (31%)
Nee ik doe niet mee
3 (10.3%)
Ik weet het nog niet
6 (20.7%)

Totaal aantal stemmen: 29

Poll gesloten: 5-12-2023, 23:26:04

Auteur Topic: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14  (gelezen 6054 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #120 Gepost op: 14-01-2024, 00:04:07 »
 ::jaja::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #121 Gepost op: 14-01-2024, 01:12:30 »
Gefeliciteerd MV! ::bravo::

Mijn antwoorden:

1. Hoogtepunt:
Dat het me gelukt is om meer mijn eigen grenzen aan te voelen / te accepteren
Ik heb het dit jaar rustig aan gedaan, daardoor weinig echte hoogtepunten, maar heel paradoxaal heb ik dat dan maar als hoogtepunt op zich genomen. Alleen D*N had dit goed. Als ik een huwelijksaanzoek had gekregen had ik je dat heus wel verteld hoor, Molduck. ;)

2. Muzikale herinnering:



Hogwarts Legacy Deathday Party Room Music: Beste spel dat ik in jaren heb gespeeld, en deze video zet ik nog wel eens op als achtergrondmuziek.

Ik heb de laatste jaren niet zoveel meer gegamed, maar hier heb ik wel echt van genoten. ::love:: Voor degenen die nog niet wisten dat ik een groot Harry Potter-fan ben was mijn avatar toch wel een give-away. Alleen LdHmolletje, WouterV, Lucy, MV hadden dit goed, maar ik vergeef het Mitch wel dat hij Obsesión bij mij plaatst want dat is ook gewoon een lekker nummer. ::dans::

3. Wat is jouw forummoment van 2023:

Mol Online 2023

Ik moest écht goed nadenken over een forumhoogtepunt en toen herinnerde ik me plotseling iets wat ik al helemaal vergeten was. Dat ik begin dit jaar een trailer, leader en wat infographics had gemaakt voor Mol Online. Ik dacht, als ík het al vergeten was dan zal de rest dat ook wel vergeten zijn maar ik kies het lekker toch als antwoord. Mijn naam pronkt nog steeds op de forumindex bij Mol Online 2023 dus zo gek was het niet. Nieky had dit als enige goed. De antwoorden die ik het meest kreeg hadden ook prima bij mij gepast. De spannende ontknoping van WvW Mysterium 2, alleen vond ik dat meer een dieptepunt omdat ik op het nippertje verloor. ::rofl:: En "niet laatste worden bij RSC" is op zich ook toepasselijk. :-X

4. D*N's Talkshow

Joeri van Breukelen, om te vragen wanneer zijn Vodcast weer terugkomt

Heel veel mensen dachten dat ik aan Mrchipie zou vragen hoe het nou is om het RSC te winnen... I'm noticing a trend here! >:(

Nee, de reden dat ik me een aantal jaar geleden aan heb gemeld op deze site was omdat ik oude podcasts/vodcasts van Joeri van Breukelen aan het luisteren was. Hij beschreef altijd de theorieën en de verdenkingen van dit forum en ik was wel impressed door het feit dat die steeds al vrij snel naar de juiste mol wezen. Dus in het seizoen van 2018 meldde ik me aan en toen bleek er weinig van die kunde meer over want ik werd hier massaal de Simone-tunnel ingetrokken. Inmiddels zijn er genoeg andere pod/vodcasts over WidM dus ik mis hem niet per se maar als hij te gast is zou ik zeker luisteren. Nadat ik natuurlijk zelf te gast ben geweest om Dennis eens te leren dat er veel leukere muziek bestaat dan K-Pop. ::zweep::

5. Tv-moment

Ik ga zo lekker spelen op mijn fluit

Nieky en Lucy hadden dit goed. Volgens mij heb ik hem ook wel eens ergens gepost, ik heb hem in elk geval zelf nog heel vaak teruggekeken. Ik vond dit (Last One Laughing) een geniaal programma met een sterke cast in het eerste seizoen (tweede was minder). De Canadese versie is overigens ook aan te raden, de Australische vond ik dan weer verschrikkelijk. Echt fan van dit format maar het kan ook heel snel mis gaan.

Ik wist dat het rode scherm van Comfort van Frank was. ;D Die was ook bij mij geplaatst maar ik had daar niet zo veel problemen mee.

Dat de meesten Bestemming X bij mij plaatsten was ook heel terecht, zie vraag 9.

6. Spoiler

WK Finale 2014. Ik kon hem niet live zien want we gingen naar de Efteling en waren pas laat thuis. Maar ik was volledig voorbereid. NOS had toen nog een pagina waar je zonder spoilers de wedstrijden kon terugkijken. Ik had alles klaargezet, ik hoefde bij thuiskomst enkel de pagina te vernieuwen. Op de terugreis radio uit, geen internetverbinding maken, niet bij mensen naar binnen kijken. Wonder boven wonder zonder spoilers thuisgekomen. Ik vernieuwde de pagina, en toen gebeurde er iets wat nog nooit was voorgekomen en daarna ook nooit meer voorkwam. Een volledig ongevraagde pop-up verscheen in beeld met enkel de tekst: "Götze scoort winnende treffer en maakt Duitsland wereldkampioen." ...

Sorry voor de lange anekdote. ;D Waarschijnlijk had ik die al eens verteld aan Lucy en D*N want die hadden hem goed!

7. Sportmoment

Nederland - België (v)

WhatTheFrank had dit goed! ::trots:: (Jacco had dit ook kunnen weten)

Een knotsgekke wedstrijd, in een knotsgekke poule met knotsgekke regels en een knotsgekke ontknoping.

Schrijf dit alvast maar op voor een eventuele toekomstige forumquiz; je kan er vanuit gaan dat mijn antwoord op sportvragen haast altijd iets met (interland)voetbal te maken heeft. Andere sporten kijk ik niet en Tour de France heb ik al helemaal niets mee.

8. Grappig persoon om te volgen

Geen

Mitch en Frank hadden dit goed. Heel saai antwoord, maar ik volg nou eenmaal geen bekende personen op social media.

9. Ontdekking

Bestemming X

Ik wilde toch graag Bestemming X noemen dus deed ik dat maar hier, ook al valt het in het niet bij de AI-ontwikkelingen en zo. Helaas heeft bij deze vraag nou juist niemand hem bij mij geplaatst.

10. Eigenschap

Empathie. Ik kan me goed in een ander verplaatsen. Men voelt zich daarom snel vertrouwd bij mij.

WouterV en Dennis hadden dit goed! Maar er waren heel veel antwoorden die vergelijkbaar zijn of die ik ook bij mezelf geplaatst had kunnen hebben dus dit was een lastige, maar wel heel leuke vraag.

11. Kledingstuk

Nieuwe schoenen

Ik heb heel veel nieuwe kleding gekocht dit jaar maar had niet per se een 'leukste', dus ik ging maar voor datgene wat ik het meest recent heb aangeschaft. WhatTheFrank had dit goed! Ik moest wel lachen dat er een aantal keer een overhemd met kamelen en zand bij mij geplaatst werd (ik heb wel een shirt met zand en kamelen).

12. Over 12 maanden bereikt.

Dat ik m'n rijbewijs ga halen! ;D

Het leek me wel ironisch om een antwoord dat ik eerder op deze vraag gaf in een forumquiz EXACT te copy-pasten. En dan is er niemand die hem goed heeft. ::rofl::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #122 Gepost op: 14-01-2024, 01:21:37 »
Allereerst van harte gefeliciteerd met je winst MV ::tandpastasmiley::
Ik wil toch nog even mijn antwoorden toelichten, ook omdat jullie dan mogelijk volgend jaar wat beter scoren :P

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Citaat
1. Wat is jouw hoogtepunt van 2023?
Ik zou hier best een aantal dingen kunnen noemen, maar ja zeggen tegen de vrouw waar ik van hou steekt er uiteraard bovenuit.
Ja dat is dus iets wat je maar net moet weten. Voor bijvoorbeeld MV was dit een inkoppertje, maar ik begrijp wel dat velen niet weten dat ik het afgelopen jaar getrouwd ben ::love::

Citaat
2. Welk muzieknummer brengt een herinnering uit 2023 naar boven en waarom? *
https://www.youtube.com/watch?v=tGVRsIDNuKU
Omdat ik dit nummer wel zestig keer aan heb moeten horen in drie weken tijd.
In september ben ik drie weken in Amerika geweest en daar hebben we vele uren in een huurauto doorgebracht. Dit nummer bleef maar voorbij komen op de radio als we onze eigen playlists zat waren.

Citaat
3. Wat is jouw forummoment van 2023?
Niet als laatste eindigen bij de RSC
Velen kozen er hier voor om de F1-manager bij mij te plaatsen. Ik vond het echter een knappere prestatie om niet als laatste te eindigen bij de RSC met mijn ludieke konijneninzending ::rofl::

Citaat
4. Stel dat D*N's talkshow zou terugkeren, welke forummer moet dan als eerste uitgenodigd worden en welke vraag zou je hem/haar/hun willen stellen?
Ricardo. Zou je liever bij Ajax voetballen of nooit meer naar Feyenoord kunnen kijken?
Wie wel eens in het voetbalgedeelte komt van de discord-server zou wel kunnen weten dat Ricardo en ik qua voetbalclubs precies fan zijn van de grootste rivaal van elkaar. Ajax vs Feyenoord en Tottenham vs Arsenal is geen goede combinatie, maar ondanks dat kan ik het vaak wel met Ricardo vinden.

Citaat
5. Wat is jouw tv-moment van het jaar? **
De verrassende overtuigende winst voor de PVV bij de verkiezingen. Niet het moment waar ik op zat te wachten, maar ik denk dat toch veel mensen verbaasd naar de uitslag hebben gekeken.
In politiek-talk heb ik zeker wel een aantal keer aangegeven dat de PVV zeker niet mijn partij is, maar dat ze mogelijk wel eens voor een verrassende overwinning zouden kunnen gaan zorgen bij de verkiezingen en dat bleek helaas te kloppen. Op tv zijn verder vooral 'bijzaken' te zien, maar deze winst kan grote gevolgen hebben in de toekomst en dat is waarom ik voor dit moment gekozen heb.

Citaat
6. Wat is de meeste irritante TV spoiler waar je ooit tegenaan gelopen bent?
Al weten wie de Mol was voordat ik zelf het seizoen begon te kijken.
Ik wil het hier liever niet meer over hebben, want het kijkt gewoon niet zo prettig meer als je al weet wie de Mol is. Het is in het verleden wel vaker voorgekomen dat ik om bepaalde redenen wat later begon te kijken bij een seizoen, maar dan wist ik de spoilers mooi te ontlopen.

Citaat
7. Wat is jouw sportmoment van het jaar?
Van der Poel die de wereldtitel pakt ondanks een valpartij in de slotfase
Naast voetbal heb ik ook een grote passie voor wielrennen en bij de winst van Mathieu zat ik echt op het puntje van mijn stoel. Een zeker lijkende overwinning leek te worden weggegooid door een schuiver in het laatste stuk van de race, maar gelukkig was de communicatie met de achtervolgers zo gebrekkig dat dat groepje niet alles op alles zette om nog terug te kunnen komen.

Citaat
8. Wie is de leukste/grappigste/interessantste bekende persoon om te volgen op sociale media en waarom?
GEEN
Ik heb echt helemaal niks met social media. Vlogs, podcasts etc. mogen ze van mij vandaag nog mee stoppen. Het boeit me vrij weinig wat iemand anders eet of wat iemand anders voor dingen bezoekt ofzo. Het is naar mijn mening vooral belangrijk dat je zelf tijd spendeert met de mensen waar je van houdt en zelf dingen ervaart ipv dingen van anderen te volgen.

Citaat
9. Wat is jouw ontdekking van het jaar?
Dat ze in Amerika bijna nergens wc-borstels hebben op het toilet.
Zoals ik al zei was ik dus een aantal weken in Amerika en dit viel me echt op ::rofl::

Citaat
10. Wat is, volgens anderen, jouw beste eigenschap? En hoe komt deze eigenschap goed tot zijn recht?
Dat ik altijd op tijd ben. Het liefst ook echt minstens 10 minuten te vroeg. Waarschijnlijk komt dat omdat ik er zelf een hekel aan heb als anderen te laat komen.
Waarom zou je een tijd afspreken als je je er toch niet aan gaat houden? Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, maar in 99% van de gevallen had iemand die te laat komt er gewoon op tijd kunnen zijn.

Citaat
11. Wat is het leukste (nieuwe) kledingstuk dat je dit jaar hebt gekocht? ****
Een paar mooie sokken met wielrenfietsen erop
Ik ben geen fan van het shoppen van kleding en laat vaak mn vriendin (ik vind vrouw zo oud klinken nog ::rofl::) dingen voor me meenemen. Ook omdat ze mn smaak niet altijd kan waarderen :P  Deze sokken heb ik wel zelf gehaald en naast dat ze er leuk uitzien zitten ze ook gewoon heel fijn :)

Citaat
12. Wat hoop je over 12 maanden te hebben bereikt?
Dat ik nog altijd gezond en gelukkig ben.
Ik heb momenteel eigenlijk alles wat ik nodig heb om gelukkig te zijn en als ik gezond mag blijven heb ik dan eigenlijk alles wat ik nodig heb in mijn leven. Spullen en geld boeit me gewoon weinig. Leuk als iemand een hele dure auto koopt, maar die brengt je ook maar gewoon van A naar B. Of een dure winterjas omdat het van een bepaald merk is. Als hij maar lekker zit en warm is ben ik tevreden ::rofl:: Iemand hier in huis staat daar wel anders in, maar ze heeft toch ook al stappen gemaakt in de juiste richting ;D


Daisy bedankt voor het organiseren! En hopelijk gaan jullie komend jaar wat meer vragen juist over me beantwoorden ::tandpastasmiley::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #123 Gepost op: 14-01-2024, 10:09:50 »
12. Over 12 maanden bereikt.

Dat ik m'n rijbewijs ga halen! ;D

Het leek me wel ironisch om een antwoord dat ik eerder op deze vraag gaf in een forumquiz EXACT te copy-pasten. En dan is er niemand die hem goed heeft. ::rofl::
::rofl:: ::rofl:: serieus hahaha, maar ga je hem dan dit jaar ook echt halen?
« Laatst bewerkt op: 14-01-2024, 10:12:38 door MollenvangR »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #124 Gepost op: 14-01-2024, 11:34:26 »
Zoals beloofd.

Eerst even kijken hoe goed jullie mij kenden dit jaar ....
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

1 "Van februari t/m december was het gewoon een prima jaar. Alles liep op rolletjes. Dat mag ook wel eens."
Ik roep elk jaar - ik vul een reis antwoord in. Dus tsja, dat iedereen dat aan mij koppelt is niet meer dan logisch. (Nee Lucy, in 2023 ben ik niet in Amerika geweest, dat was 2022 en als het goed is ook 2024.) Maar dit antwoord vatte voor mij gewoon het afgelopen jaar samen. Dus een keer geen reisantwoord. MV en Nieky hadden me door (ja ik had de winnaar gisteren even gemist, die had het ook goed).

In januari realiseerde ik me eigenlijk pas hoe ongelofelijk *** jaar 2022 voor mij was geweest. Ik kreeg er alsnog een enorme dreun van. Gelukkig met een paar mensen gepraat, plannen gemaakt om mezelf echt op de eerste plek te zetten en besloten een paar uurtjes minder te gaan werken om mezelf iets meer rust te gunnen. Sindsdien gaat het een stuk beter. Veel leuke dingen kunnen doen (ja waaronder de vakantes) en mentaal zit ik best goed in mijn vel op dit moment. Tijd om die lijn in 2024 door te trekken. Komt wel een pittige periode aan qua werk, maar daar praat ik genoeg over dus daar komen we wel door (hoop ik).

2 "Di-Rect - 90's Kid: Ik ben een echte 90's kid - en af en toe kom ik dingen tegen die me weer aan die tijd doen herrineren. En zo ook dit nummer."
Wow, alleen Hans had deze goed. Ja ok, dit kan natuurlijk bij meerdere mensen, maar ik ben wel een echte 90's kid. En ik houd van de huidige muziek van Di-Rect. Dus ik had wel iets meer goede antwoorden verwacht.

3 "Live spellen spelen in Lage Vuursche"
Het was weer super gezellig om met een aantal live spelletjes te doen. En er zelfs een paar te winnen. :) Spelletjes week kon ik technisch gezien niet zeggen, want ik ben niet de hele week geweest. ;) Alleen MitchK koos het juiste antwoord.

4 "HIDM - of hij D*N kan vragen of de forumsoap nog een ontknoping krijgt?"
Niemand had deze goed. Ik had wel het idee dan mensen waarschijnlijk een forumsoap vraag aan mij zouden toewijzen. Maar ja, als ik de vraag al een keer gesteld heb, én dan geen antwoord krijg, dan ga ik 'm toch niet weer aan D*N stellen. Dan ga ik naar HIDM. ;)
Veel mensen gingen dachten dat Selmar iets zou laten vragen, omdat ik Hunted kijk zeker. Maar eerlijk gezegd had ik daar niet aan gedacht bij het bedenken van deze vraag.

Ik had overigens ook nog wel verwacht dat Nieky's vraag naar mij zou gaan, maar alleen MV heeft zo gedacht. Overigens ben ik wel heel benieuwd naar het antwoord op die vraag.

5 "Tóm!"
Ik ben benieuwd of D*N deze goed heeft omdat ie iets op Discord heeft gevonden, of dat het puur geluk was. (Ja ik ben zelfs gaan zoeken daar, want ik had het vermoeden dat ik ergens iets hierover had gezegd, maar ik kon niets op het forum vinden, en het was idd daar).

Mijn guilty pleasure TV programma is The Circle op Netflix. Afgelopen seizoen vond ik echt geweldig met een aantal leuke personen én catfishes. Ik houd vaak van de bad guys, maar ook van de echte good guys en Tom viel onder die laatste. Je kon om m lachen en om 'm huilen. Een van de andere deelnemers kon met zo'n lekker Amerikaans accent Tóm zeggen vandaar dat dat mijn antwoord was. Ik kan nog een uitgebreidere toelichting geven, maar dat word het mogelijk te spoilerig - voor het geval mensen nog willen gaan kijken. Eigenlijk stond in januari al vast, als deze vraag in de forumquiz komt, ga ik dit invullen. En ik heb me eraan gehouden.

Tom is in het echte leven een stand up comedian. En ja, ik was dus vrijdagavond naar zijn show in Rotterdam. Vandaar ik geen tijd had om op vrijdagavond de quiz uitslag te doen.

Wel grappig dat Wouter's antwoord 2x aan mij is gegeven, ja ik was heel blij met het Belgische Verraders seizoen 2, maar ik heb op Videoland gekeken en dat kon pas vanaf 2 januari 2024 en toen was deze quiz al bezig. Dus dit kon onmogelijk mijn antwoord zijn. Ow en Jacco's, ik ben 1 van die 5 Nederlanders die NIET naar het Sinterklaas journaal kijkt. Ik ben ook niet echt de doelgroep. ;)

6 "Nietsvermoedend op het NOS Nieuws lezen dat in België de Mol heeft opgegeven "
Grappig genoeg had Jacco deze dan wel weer goed. :D
Ik was een weekendje weg en ik verslikte me bijna in het ontbijt van het hotel toen ik dit tegen kwam. Maar goed, ik was nog kwader geweest als ik het op NPO Start had gezien, want toen ik 's avonds thuis de aflevering ging kijken, kwam ik het daar óók weer tegen.
Klaas hint was ook een vervelende, maar technisch gezien dan toch iets minder een spoiler. Maar goed als bovenstaande niet had plaatsgevonden, had ik dat zeker ingevuld.

Bedankt Molduck voor het insturen van een enorme instinker; ja ik was ook gespoiled over de Tuinkabouter en heb daar iets over gezegd in het topic over de Masked Singer, maar daar heb ik echt geen seconde wakker van gelegen.

7 "De finish van de Indy 500"
Het was best lastig kiezen, want 2023 bestond bol van de mooie sportmomenten. De estafette dames heb ik van genoten. De laatste ronden van de Singapore GP waren voor mij natuurlijk ook een hoogtepunt. Live bij het DTM race op Zandvoort geweest; was ook leuk. Maar uiteindelijk voor de finish van de Indy 500 gekozen, de geweldige sprint finish tussen Ericsson en Newgarden. Krijg weer kippevel als ik er aan terug denk, wat een spektakel. (En eerder die bizarre crash van Kirkwood waarbij een band het publiek in vloog maar godzijdank terecht kwam op een auto op de parkeerplaats erachter pffff.)

Ben niet verrast dat veel mensen dit goed hadden. Ik heb niks met FC Groningen Hans, en Viaplay heb ik een jaar geleden opgezegd.

Overigens waren er genoeg frustrerende sportmomenten en daarom ga we nu door naar vraag 8, want ...

8 "Matt Gallagher, omdat hij precies door hetzelfde heengaat als ik"
Ik ben echt in shock dat alleen Robbie en Nieky deze goed hadden. Dat je niet weet wie Matt is dat kan ik heel goed begrijpen, als je niet in de F1 social media zit. Maar een simpele google search stuurt je wel naar het Youtube kanaal van Matt en zijn maatje Tommy. En dan komt gelijk deze video omhoog. En dan snap je ook gelijk de toevoeging. Dan kan dit toch echt alleen bij mij horen.


Ik volg m op Instagram, kijk graag naar Matt & Tommy op Youtube of luister naar ze in podcast vorm ...  Ow, over podcasts gesproken ...

« Laatst bewerkt op: 14-01-2024, 11:58:03 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #125 Gepost op: 14-01-2024, 11:34:34 »
9 "Een paar leuke podcasts"
Ik vond dit wel een leuk antwoord, aangezien ik juist in de vorige quiz aangaf niet naar podcasts te luisteren. Nu dus wel. Alleen D*N had dit in de gaten.

Ik kijk steeds meer autosport (ja nog meer), en eigenlijk sinds de zomer zit ik helemaal in NASCAR. Geen idee hoe, maar ineens klikte het. (Wel handig dat ik soms op maandag vrij heb, dan is het niet erg als de finish pas om 1 uur 's nachts is  :-X) Op een gegeven moment ga je een paar coureurs volgen op social media en twee daarvan hebben een podcast. Dus toen ik in oktober aan het Griekse zwembad lag en iets nodig had om de tijd te doden, besloot ik die podcasts eens op te zetten. En dat beviel zo goed, dat ik ze nu wekelijks luister. Gelukkig is 1 van de 2 nu weer terug van winterbreak, alweer flink gelachen gisteren.

Eigenlijk wil ik 2024 nog 1 of 2 podcasts toevoegen, over iets anders dan racen, maar moet even uitvogelen waar ik dan naar wil gaan luisteren. Ik wil nl wat minder TV kijken en dan is dit een prima alternatief.

Maar eigenlijk was MitchK zijn antwoord wellicht wel de grootste ontdekking, ik voelde me zelfs dom dat ik dit niet wist. Zo logisch achteraf.

10 "Inzicht, inzet en hulpvaardigheid. Zeker op werkgebied een paar mooie complimenten (soms ook uit onverwachte hoek) gekregen over wat ik dit jaar allemaal heb gedaan. Geeft mij ook een goed gevoel."
Alleen Nieky koos het juiste antwoord hier. Vind wel leuk om de verkeerde antwoorden even te ontleden. Meeste koppelingen waren niet onlogisch.
"Ik ben altijd goed op de hoogte" - Klopt ook zeker, en één van mijn zwakstes is misschien juist dat ik verwacht dat anderen dat ook zijn en daar kan ik heel geirriteerd van raken (is dat goed Nederlands?).
"Dat ik altijd op tijd ben." Wel als het om belangrijke afspraken gaat, maar als iemand langs komt, zegt ik kom om 1 uur en het wordt half 2 hoor je mij niet hoor.
"Behulpzaamheid." Soms zelf iets te en daar wordt (onbedoeld) ook wel eens misbruik van gemaakt. Wel beter mijn grenzen aan leren geven in 2023 en dat ik ga ik de komende maanden echt nodig hebben.
"Betrouwbaar." Dat moet je echt aan andere vragen, dat kan ik zelf niet zeggen.
"Loyaliteit, mensen weten wat ze aan me hebben." Dat laaste wel hoop ik. Maar ik zou het woord loyaal niet zo snel gebruiken, vandaar dat ik deze koppeling een beetje raar vind. Niet dat ik iemand zomaar laat vallen hoor begrijp me vooral niet verkeerd.

11 "Sports merchandise"
Het Daytona shirt is niet van mij, maar ik heb wel iets van NASCAR gekocht dit jaar (namelijk een leuk vintage jack, ja daar heb ik wel iets over gepost). Wel nog een paar leuke Ferrari shirts, dus ik dacht ik bundel dat in één antwoord. Verder heb ik helemaal niet zoveel kleding gekocht in 2023. Wel een berg kleding de deur uit gedaan. En in de kleding container om de hoek achter gelaten. :)

12 "Dat alle plannen en wensen voor 2024 zijn uitgekomen."
In de laatste twee maanden heb ik in mijn directe omgeving mee gemaakt hoe plannen of levens in een keer overhoop kunnen komen te liggen (ik ga daar uit privacy oogpunt niet dieper op in). Dus als je de kans krijgt om dingen te doe waar je al langere tijd van droomt, dan moet je daar voor gaan.  En dat is de bedoeling voor 2024. Ik heb superveel leuke dingen gepland. En als ik die allemaal heb kunnen doen hoop ik dat ik aan het einde van dit jaar met een heel goed gevoel op 2024 kan terugkijken.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #126 Gepost op: 14-01-2024, 12:54:19 »
6 "Nietsvermoedend op het NOS Nieuws lezen dat in België de Mol heeft opgegeven "
Grappig genoeg had Jacco deze dan wel weer goed. :D
Ja, volgens mij heb je dit ooit ergens gezegd en dat is me bijgebleven. Dus deze wist ik meteen! Dat ik het sinterklaasjournaal bij jou heb gekoppeld was wel random, ik deed gewoon steeds eerst de antwoorden die ik wist en de rest maar een beetje op gevoel. Ik heb veel minder research gedaan dan andere jaren. Daarom ben ik ook heel verrast met mijn 5de plek.

Gefeliciteerd MV, geweldig gedaan! ::bravo::



1. Wat is jouw hoogtepunt van 2023?

Dat ik nu op kamers woon, het is geweldig
2023 zat vol hoogtepunten. Slagen voor mijn examens was natuurlijk geweldig, maar beginnen met studeren is helemaal leuk! En wat ik nog geweldiger vind is dus op kamers wonen. Elke dag kiezen wat je gaat eten (ik eet trouwens heel gezond voor de duidelijkheid), hoelaat je dit en dat doet, hoe je alles inricht. Het is het beste ooit ::bravo::
Robbie, Wouter, Nieky, Mitch, Lucy, D*N, MV en Frank hadden het goed!

2. Welk muzieknummer brengt een herinnering uit 2023 naar boven en waarom? *
Vicco - Nochentera
https://www.youtube.com/watch?v=1j_dSNUGU-U
Het is mijn meest geluisterde liedje dat in 2023 is uitgebracht en het brengt het fijne gevoel van de afgelopen winter terug. Ik heb hier heel veel op gedanst.
Dit is gewoon een bop die ik super veel geluisterd heb. De hele winter lang stond ik dansend in mijn kamer met dit liedje op.
LdH, Nieky, MitchK, D*N, MV en Frank hadden dit goed. Dit was zeker te vinden in de RN Discordserver, want ik heb vaak mijn liefde voor dit liedje laten zien in het Songfestival kanaal.

3. Wat is jouw forummoment van 2023?
Dat ik met mensen die ik via het forum ken in Antwerpen Wie is de Mol heb gespeeld
Op RN zelf heb ik niet heel veel bijzonders gedaan, maar deze activiteit was zonder RN niet gebeurd dus ik vond dat het wel telt. Twee dagen in Antwerpen WidM spelen was geweldig! En de Mol zijn maakte het nog leuker ::heks:: En dan kwam Annelies van de Mol ook nog eens langs, echt een hoogtepunt van het jaar ::love::
Robbie, Mitch, MV en Frank hadden dit goed!

4. Stel dat D*N's talkshow zou terugkeren, welke forummer moet dan als eerste uitgenodigd worden en welke vraag zou je hem/haar/hun willen stellen?
D*N zelf, en vragen waar het vervolg van de forumsoap blijft!
Ik ben gewoon heel benieuwd hoe het afloopt!
Robbie en wouterv hadden dit goed! Hoewel het vergelijkbare antwoord ook een paar keer bij mij is gezet.

5. Wat is jouw tv-moment van het jaar? **
Bestemming X.
Dit hele programma was een grote slay, dus ik zou niet weten wat ik anders had moeten noemen. Ik zit al vol spanning te wachten op een nieuw seizoen!
Niemand had dit goed! Wel had Hans Bestemming X goed, alleen heb ik gewoon elke week geduldig moeten wachten op een aflevering en kon ik het niet snel achter elkaar kijken. Ook werd de WidM ontknoping op een bijzondere plek bij mij genoemd, wat had gekund want ik was erbij in Soestdijk. Maar die uitzending zelf was nou niet spectaculair ofzo.

6. Wat is de meeste irritante TV spoiler waar je ooit tegenaan gelopen bent?
Ik was er kapot van toen de helft van de afvallers van Wie is de Mol 2020? verklapt werd
2019/2020 was echt de tijd dat mijn WidM obsessie het grootst was, ik was er echt bijna 24/7 mee bezig. En toen die spoiler er was, was ik er oprecht ziek van.
Niemand had dit goed! Als je echt goed had gezocht had je in een donker hoekje van het forum 13-jarige Jacco's reactie kunnen vinden op de spoiler, en kon je lezen dat ik er écht kapot van was. Maar dat was bijna niet te vinden. Wel werd die 2020 spoiler vaak bij mij genoemd, maar dan in andere woorden. En ook oude WidM seizoenen terugkijken, wetend wie de Mol is. Had ook goed gekund, want ik heb 16 seizoenen van WidM terug gekeken en ik wist bij ze allemaal wie de Mol was, maar ik vond dat niet eens zo heel erg.

7. Wat is jouw sportmoment van het jaar?
Het WK atletiek
Sport boeit me niet zo heel erg, maar dit stond wel af en toe aan thuis en ik keek wel stukjes mee. En dit WK had natuurlijk wel iconische momenten, dus ging ik hiervoor. Ik had ook nog kunnen zeggen dat ik ben begonnen met kickboksen, terwijl ik dat vorig jaar had genoemd als de sport die ik nooit zou doen. ::rofl:: Zo kan je veranderen in een jaar!
Niemand had dit goed, maar dat is ook niet zo gek. Wel werd een paar keer F1 bij mij genoemd, maar als ik iets oninteressant vind is dat het wel.

8. Wie is de leukste/grappigste/interessanste bekende persoon om te volgen op sociale media en waarom?
@pietervalley vind ik heel grappig
Ik volg best wat mensen en ik vind best wat mensen grappig, maar deze kwam als eerste in mij op toen ik de vragen ging invullen. Op zich was dit antwoorden denk ik wel prima te koppelen aan mij als hippe tiener die ik ben ::hypocriet:: Maar er waren wel meer antwoorden die bij mijn leeftijdscategorie hadden gepast.
Wouterv, Nieky, Lucy en MV hadden dit goed.

9. Wat is jouw ontdekking van het jaar?
Dat Almaty niet de hoofdstad van Kazachstan is
Weer een heel random antwoord, maar de dag dat ik dit invulde was ik voor mijn studie nog bezig met Kazachstan en kwam ik hier achter, dus vandaar.
Toch hadden Robbie en Lucy dit goed! ::bravo::

10. Wat is, volgens anderen, jouw beste eigenschap? En hoe komt deze eigenschap goed tot zijn recht?
Dat ik erg positief ben, en dat andere mensen daar blij van worden.
Ik hoor regelmatig van mensen dat ze me positief en optimistisch vinden, dus vandaar dit antwoord. Ik denk op zich dat ik die vibe op RN/Discord ook wel uitstraal.
D*N en MV hadden dit goed! Maar ik vind de andere antwoorden die bij mij zijn gegeven ook wel logisch, zoals dat ik altijd op tijd kom en dat ik betrouwbaar ben. En veel mensen hadden bij mij neergezet dat ik grappig ben, dus dank jullie wel ::gezoend::

11. Wat is het leukste (nieuwe) kledingstuk dat je dit jaar hebt gekocht?
Een overhemd met korte mouwen met een Sahara vibe (kamelen, zand etc.)
Ik moest hier vooral aan denken omdat het zo'n gedoe was om deze te krijgen, want dan was die weer uitverkocht en dan werd die niet naar Nederland verstuurd via een andere site. Gedoe en gedoe. Dus ik was extra blij toen die binnen kwam. Ik vind hem gewoon heel fancy en zomers ::love:: En ik had deze aan in Antwerpen, dus die mensen hadden een voordeel.
Oh laat maar, alleen D*N had het goed en hij was daar niet eens. ::rofl::

12. Wat hoop je over 12 maanden te hebben bereikt?
Ik hoop dat ik over 12 maanden nog steeds goed ga met de studie en dat ik mentaal nog verder ben doorgegroeid.
Ja spreekt redelijk voor zich, ik hoop dat het goed gaat met de studie en dat het mentaal goed gaat. Nu gaat het mentaal hartstikke goed, maar je weet nooit hoe het leven gaat lopen. Dus ik hoop dat de toekomst erover 12 maanden zo uit ziet.
Mitch en MV hadden dit goed! Rijbewijs halen is ook een keer bij mij gezet en dat is ook wel een leuk doel ::tandpastasmiley::

Wie kent mij het beste?
MV – 6
D*N – 4
Mitch – 4
Robbie – 4
Frank – 3
Lucy – 3
Nieky – 3
Wouter – 3
LdH – 1
Molduck – 0
Hans - 0

En wie ken ik het beste?
Wouter - 7
Sanmol – 5
Swifty - 5
Robbie – 4
D*N – 3
De witte – 3
LdH – 3
Miek - 3
Mitch – 3
Molduck – 3
Nieky – 3
PB – 3
Starlight – 3
Whatthefrank – 3
Lotje – 2
Pac – 2
PutyourHansup – 2
Daisy – 1
Lucy – 1
Michael - 1
MV - 0
Spacy - 0

Voelt allemaal een beetje random, maar bij Wouter was natuurlijk wel veel duidelijk over zijn vaderschap.

Tot volgend jaar!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #127 Gepost op: 14-01-2024, 12:57:57 »
Zoals beloofd.

Eerst even kijken hoe goed jullie mij kenden dit jaar ....
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Wow Daisy, hebben ze ooit gemiddeld zo slecht gescoord bij jou? :o

Leuk weer om alle antwoorden en toelichtingen van anderen te lezen! MV wat fijn dat je de liefde hebt gevonden. Michael gefeliciteerd nog met je huwelijk! Nieky, spannend dat jullie ervoor gaan, het is je zo gegund. Iedereen dank voor de openhartigheid, mooi!



Toen ik gisteren las dat meerdere mensen het nog op het laats in een paar uur hebben ingevuld kreeg ik bijna spijt dat ik Daisy al voortijdig had gemeld geen antwoorden in te gaan sturen. Maar het gaf mij rust in mijn hoofd dat ik hier niet meer mee bezig hoefde te zijn, en omdat ik moe ben de laatste weken was mijn concentratievermogen ook te slecht. Dus wel een beetje spijt, maar op zich toch wel goed dat ik geen antwoorden heb ingestuurd.

Hoe goed kent iedereen mij:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Toelichting bij mijn antwoorden:

1. Het tuinfeest dat wij gaven
Weggevertje voor mijn Facebookvrienden, daarom des te knapper dat JaccoS dit ook juist wist te koppelen. Mitch en LdH: ik woon al een jaar of 8 weer samen. We werden allebei 50 dit jaar, en dat hebben we gevierd met een tuinfeest.

2. Alice Cooper met School's Out
Maar liefst 6 mensen hadden dit goed. Ik weet niet of ik ergens vermeld had dat ik een dagje naar Pinkpop was? Ik ging eigenlijk voor Robbie Williams en Johnny Depp. Johnny speelt in de Hollywood Vampires, met als leadzanger Alice Cooper. Johnny en Robbie waren leuk hoor, maar Alice Cooper zong het veld plat, en dat op zijn leeftijd!
Drie mensen koppelden Suzan en Freek aan mij. Echt? Brrr... Misschien vanwege het gebruik van het woord 'partner' door Lucy?

3. Selmar in het Hunted-topic
Het verbaast me niet dat meerderen bij mij kozen voor een antwoord over weinig meer op het forum zijn. Alleen Jacco had dit goed.

4. Robbieazerty en Monkeysuncle over Zap
Natuurlijk moest Monkeysuncle wel in mijn antwoord zitten. Toen ik alle inzendingen zag dacht ik al dat Franks antwoord vast aan mij gekoppeld zou worden (verbazingwekkend genoeg had Frank zelf dit niet goed bij mij). Natuurlijk mis ik hem hier. Maar hij doet verstandig, en dat doet hij heel goed. Heel sporadisch heb ik nog wel contact met MU en hoor ik hoe het met hem gaat. Zo ook direct nadat Daisy alle inzendingen had neergezet. Ik heb het er met hem over gehad van wie dan het andere MU-antwoord zou zijn, hij dacht zelf aan Robbie, Lucy of Spacy.
Ik vond Zap superleuk, en ik zou het fijn vinden als zowel MU als Robbie weer wat meer actief zou zijn, dus win-win-win als zij dit weer willen organiseren. Drie hadden dit goed, 5 kozen voor het andere MU-antwoord. 1x Selmar, en dat is ook niet gek gedacht, zie mijn antwoord op de vorige vraag.

5. Mijn dorp in Dit was het nieuws
Ik vind het tv-moment kiezen altijd heel erg lastig, van mij mag deze vraag er eigenlijk wel uit. Ik vond het wel grappig dat Biddinghuizen werd genoemd bij Dit was het nieuws, daarom hier maar voor gekozen. Het dorp bestond 60 jaar in 2023, en dat werd uitgebreid gevierd. Omroep Flevoland had een artikel over de mevrouw die hier als kind kwam wonen en er nog steeds woont. Blijkbaar had de redactie van Dit was het nieuws dat gelezen en er werd een (negatieve) grap over gemaakt. Wouter en Mitch hadden dit goed (gegokt vanwege het woord dorp?). De verkiezingswinst van PVV had ook gekund, en Walter met zijn dansende vrouwen ook, het enige seizoen 'vol liefde' dat ik enigszins gevolgd heb, en waar ik me ernstig heb verbaasd over deze 'sekte'...

6. Case is de mol- geen echte spoiler, wel seizoensbedervend.
Waar Daisy zegt dat ze altijd iets over de vakantie post bij vraag 1, en dat dit jaar niet deed, zeg ik altijd dat ik nooit een antwoord over WIDM zal invullen en dat deed ik dit jaar toch. Ik heb niet heel veel moeite met spoilers geloof ik. Ik vind het kwalijker dat een redactie iets zo overduidelijk hint en daarmee zelf het seizoen verpest, dan dat er per ongeluk iets is uitgelekt.

7. De estafettedames en dan vooral het interview.
Ik zag de race niet live, ik schakelde net te laat in, maar werd enorm vrolijk van hun gezamenlijke interview, echt heerlijk.
Niemand had dit goed, was ook lastig denk ik. Maar liefst 6 mensen kozen voor de Singelloop. Op zich niet heel gek gedacht, maar sinds mijn vriend vanuit Breda bij mij is komen wonen in 2016 zijn we eigenlijk niet meer in Breda geweest. En tien km heb ik afgelopen jaar helaas niet gelopen, dit jaar ga ik daar wel voor (maar dan niet de Singelloop).

8.Jochem Myjer
Ik volg heel weinig bekende figuren. Uit mijn hoofd kwam ik op Yvon Jaspers op Insta en Jochem op FB. Ja dan is Jochem duidelijk de leukste/grappigste, zoals in de vraag werd gesteld. Nieky had de juiste persoon gekoppeld, maar dan het antwoord met de verkeerde spelling. Dus niemand had dit goed.

9. Ik zie er jonger uit
5x goed ingevuld, waarschijnlijk omdat ik de oudste deelnemer ben :P
Rond mijn verjaardag een aantal keren verbaasde mensen gehoord dat ik 50 werd. En afgelopen zomer feliciteerde een vrouw (die zelf maar net een paar jaar ouder is dan ik) me met mijn zwangerschap. Eigenlijk een belediging, maar ik heb het maar opgevat als een compliment, als je weet dat iemand bijna 50 is zeg je niet iets over een zwangerschap.

10. Mijn empathische vermogen
Ik vond het heel erg lastig om hier een antwoord op te geven. Ik heb dus input gevraagd aan mijn partner en die kwam hier mee.
Ik vind dit overigens wel een heel erg leuke vraag, leuk om te zien hoe iedereen elkaar inschat. Alleen MV had dit goed. Verscheidene keren werd er voor behulpzaamheid, zorgzaamheid of sociale betrokkenheid gekozen. Lief.

11. Een rode top van Guess
Ik denk dat dit een gokvraag is, niemand had dit goed. Ik snap wel dat meerderen een jurk aan mij koppelden, ik draag vaak jurken. Ik twijfelde inderdaad over een jurk of deze top, maar ik droeg juist de laatste tijd vooral die rode top, vandaar dat ik hiervoor koos. Bruine leren laarzen is ook niet gek gedacht.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2024, 22:03:55 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #128 Gepost op: 14-01-2024, 13:29:26 »
::rofl:: ::rofl:: serieus hahaha, maar ga je hem dan dit jaar ook echt halen?
Ik wil het wel weer gaan oppakken maar het heeft voor mij geen hele hoge prioriteit dus... misschien! Het was niet een heel serieus antwoord want de enige voornemens die ik voor mezelf doe zijn dingen waar ik altijd aan kan werken (zoals mijn voornemen van vorig jaar om beter mijn grenzen aan te voelen en te accepteren), of waarbij ik het streven naar iets als uitgangspunt neem en niet het behalen van iets, want dat laatste heb ik toch niet in de hand. En ik vind het al helemaal niet chill om die voornemens van te voren uit te spreken, dus vandaar ging ik maar voor dit semi-serieuze antwoord. ::hypocriet::

4. Robbieazerty en Monkeysuncle over Zap
Natuurlijk moest Monkeysuncle wel in mijn antwoord zitten. Toen ik alle inzendingen zag dacht ik al dat Franks antwoord vast aan mij gekoppeld zou worden (verbazingwekkend genoeg had Frank zelf dit niet goed bij mij). Natuurlijk mis ik hem hier. Maar hij doet verstandig, en dat doet hij heel goed. Heel sporadisch heb ik nog wel contact met MU en hoor ik hoe het met hem gaat. Zo ook direct nadat Daisy alle inzendingen had neergezet. Ik heb het er met hem over gehad van wie dan het andere MU-antwoord zou zijn, hij dacht zelf aan Robbie, Lucy of Spacy.
MonkeysUncle was inderdaad ook vaak bij mij geplaatst en terecht want ik mis hem! Maar ik respecteer zijn keuze om afstand te houden. Hopelijk gaat alles goed met hem! :)
« Laatst bewerkt op: 14-01-2024, 13:31:05 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #129 Gepost op: 14-01-2024, 15:07:47 »
@SpacyColours Wel erop letten dat je niet wordt aangereden door een donkerblauwe Mercedes he!  :-\\ ;D
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #130 Gepost op: 14-01-2024, 15:26:27 »
@SpacyColours Wel erop letten dat je niet wordt aangereden door een donkerblauwe Mercedes he!  :-\\ ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #131 Gepost op: 14-01-2024, 15:27:26 »
Wow Daisy, hebben ze ooit gemiddeld zo slecht gescoord bij jou? :o

Ik heb de statistieken niet voorhanden, maar ik gok dit dat wel eens de laagste score gemiddeld kan zijn idd.
Maar je had dit jaar natuurlijk veel meer antwoorden om uit te kiezen, en er zaten niet echt obvious Daisy antwoorden tussen, itt eerdere jaren. Wellicht alleen vraag 7 (vaakst juist beantwoord), en ik dacht ook 8 (maar dat viel best tegen) en heel misschien vraag 2 (dat viel nog meer tegen).

Mijn social media zit tegenwoordig achter slot en grendel, dus alleen als je me volgt had je daar héél misschien iets uit kunnen halen mbt tot vraag 5 en 9 (vraag 8 was dan helemaal duidelijk, want één van mijn laatste X berichten is een bericht die ik van Matt Gallagher deel) , maar dan had je er echt goed voor moeten gaan zitten en ik denk niet dat iemand daar tegenwoordig nog echt voor gaat zitten (itt een paar jaar terug).

Overigens vind ik het jammer dat Lucy last minute haar antwoord naar Groene Jurk verranderde, want daar stond eerst witte jurk, dat had vast verwarring opgeleverd met Starlights antwoord bij vraag 1, tenminste dat vermoeden had ik. We zullen het nooit weten helaas. ::rofl::

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #132 Gepost op: 14-01-2024, 16:58:13 »
Gefeliciteerd MV  ::bravo::

Nog even toelichting bij mijn antwoorden voor de liefhebbers:

1. Hoogtepunt - Ik heb mijn eerste grote-mensenbaan gevonden – en het is ook meteen de allerleukste baan ter wereld!
Ja, sinds mei 2023 heb ik inderdaad de allerleukste baan ter wereld  ::bravo::. Ik weet niet meer zeker of ik dat hier heb gedeeld, maar iedereen die ik buiten het forum om weleens spreek had dit in ieder geval goed.

2. Nummer -Hedley – Better Days. De eerste maanden van 2023 waren heel zwaar door verschillende omstandigheden, en dit nummer vond ik fijn om te luisteren omdat het een reminder was dat het altijd weer goedkomt. En dat is gelukkig ook gebeurd.
In november 2022 overleed mijn oma, dat blijft nog steeds moeilijk maar de eerste maanden zijn toch het zwaarst. Daarbovenop werd in januari 2023 darmkanker vastgesteld bij mijn moeder. Zij is na een operatie schoon verklaard en conditioneel er ook alweer stukken beter aan toe, en voor mijzelf heeft het vinden van een baan (vlak nadat mijn moeder uit het ziekenhuis kwam) wonderen gedaan voor mijn mentale gezondheid  ::jaja::
Alleen MV had dit goed! (meestal heb ik overigens geen radio aan tijdens mijn werk want een groot deel daarvan bestaat uit audiowerk ;D)

3. Forummoment - 10 jaar lid
Ja oeps ik was vergeten dat je hier ook dingen mag antwoorden die in real life zijn gebeurd. Mag ik mijn antwoord nog aanpassen naar spelletjesweek? ;D
Bijna iedereen had dit goed!

4. Selmar! Benieuwd waar hij zich mee bezig houdt als hij niet bezig is met Hunted.
Als ik wil weten of de forumsoap nog wordt afgemaakt vraag ik dat gewoon aan Dennis hoor, daar is de talkshow niet voor nodig  ;D (en HIDM al zeker niet: Dennis praat zelf ook gewoon terug als ik hem iets vraag  ;D)
Ik post weleens wat in het topic van Hunted, dus op die manier had je Selmar eventueel bij mij kunnen linken (al ben ik natuurlijk niet de enige die dat kijkt)

5. Tjitske Reidinga in aflevering 1 van Maestro, ik heb helemaal dubbel gelegen.
Dit had eigenlijk bijna iedereen goed, alleen net de andere formulering gekozen. Maar ik reken het goed hoor!

6. In de halve finale van een Masterchef seizoen wist ik al wie eruit zou gaan omdat in de seizoensvooruitblik in de eerste minuten van aflevering 1 iets werd gespoilerd.
Ja ik zal het maar niet verder toelichten  ;D
Dit had niemand goed, maar volgens mij weten ook heel weinig mensen dat ik dat kijk. Antwoorden die zijn gegeven zoals ER, WIDM en The Blacklist hadden ook zeker gekund, want ER en The Blacklist heb ik jaren gekeken en WIDM kijk ik nog steeds.

7. Zoals altijd: ik kijk geen sport.
Oh ja, hier mag je ook sporten die je zelf hebt gedaan benoemen natuurlijk, vergeten! Anyway, ik had sowieso niet echt een sportmoment.

8.Heel bekend is deze persoon niet, maar ik dacht meteen aan Meester Mark! Heerlijke kinderlogica.
Maar Jochem Myjer reken ik ook goed! Alleen hebben de mensen die dat hadden geantwoord verder niks aan

9.Er zijn wel degelijk banen die 100% aansluiten op een studie Taalwetenschap!
Ja, mijn baan dus  ;D is goed op gescoord! Op mijn AL-voorstelpagina vind je ook terug dat ik dat heb gestudeerd.

10. Daar hebben we het eigenlijk nooit over, maar volgens mij vinden sommige mensen mij grappig? Hoe dat tot zijn recht komt…nou ja dan zeg ik iets en dan moeten ze erom lachen ;D
Oh oeps inschattingsfoutje ;D nee maar ik had dus echt geen idee wat mensen mijn beste eigenschap vinden dus ik noemde maar iets wat ik weleens heb gehoord.

11. 2 nieuwe roze truien
Veel mensen dachten een jurk, had ook gekund hoor  ::jaja::

12. Ik heb geen specifiek doel, gewoon lekker doorgaan met hoe ik nu bezig ben. Appartementje kopen zou leuk zijn maar de kans dat dat lukt is niet zo groot

Ja ik hou er niet zo van om doelen te stellen, op dit moment gaat alles gewoon wel prima en wil ik lekker zo doorgaan. Toen ik begon bij mijn nieuwe baan ben ik weer bij mijn ouders gaan wonen, het is opzich niet de bedoeling (vanuit mij in ieder geval) om daar nog jaren te wonen. Dus ik ga me wel verdiepen in verhuismogelijkheden!
Dit hadden Robbie en MV goed ::ok::
I will follow my inner gold

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #133 Gepost op: 14-01-2024, 17:45:36 »
Leuk om iedereens toelichtingen te lezen en weer nieuwe dingen over iedereen te leren ::bravo:: Hierbij mijn toelichtingen:

1. Hoogtepunt - Een huwelijksaanzoek!
Een aantal mensen hier wist dit al, maar HDD en ik zijn sinds een paar maanden verloofd ::love::

Opmerkelijk genoeg hebben de meeste mensen die dit niet wisten het ook goed ingevuld. Goed beredeneerd of heeft iemand die dit wel wist het een keer in de Discord gegooid ofzo?

2. Muzieknummer - Critical Role – Your Turn To Roll, vanwege de vele uren Critical Role die ik ook dit jaar weer heb gekeken.
Ik heb Critical Role twee jaar geleden nog opgegeven als mijn ontdekking van het jaar, dus iedereen had dit goed moeten hebben ;D Critical Role is dus een webshow waarin stemacteurs D&D spelen, en het is fantastisch ::love:: Overigens is er ook een animatieserie van de eerste campaign op Amazon Prime, heb het zelf nog niet gezien maar het is ongetwijfeld een aanrader (en het is iets korter dan afleveringen van 4 uur ;)).

3. Forummoment - Minder vaak op het forum zijn.
Eigenlijk begint mijn plezier in het forum al jaren steeds verder af te nemen, en ik had oorspronkelijk bijna hetzelfde antwoord als Niek: dat heb ik dit jaar niet echt. Maar ik heb het toch nog veranderd, omdat ik er eigenlijk wel blij mee ben dat ik het forum ook iets meer heb kunnen loslaten, en af en toe een tijd helemaal niet online ben geweest. Dus in die zin was dat dan mijn “forummoment”, hoewel het niet echt één moment was.

Selmars toelichtingen op Hunted was overigens helemaal niet zo’n gek antwoord geweest, die zijn zeker leuk om te lezen!

4. D*N's talkshow - D*N zelf, met de vraag of hij ooit nog verder gaat aan de forumsoap!
Dit was gewoon het eerste wat er in me op kwam! Maar ook hier was Selmar eigenlijk best wel een goede optie geweest, waar ik gewoonweg niet aan gedacht heb.

5. TV-moment - Een perfecte counterspell van Scanlan.
Scanlan is een personage uit campaign 1 van Critical Role, dus met behulp van Google kon je deze weten als je vraag 2 wist. Dit was echt zo’n scène waarvan je mond compleet openviel en waardoor een battle echt heel anders had kunnen verlopen. Maar veel meer kan ik er niet over zeggen, want anders zit ik straks Robbies antwoord op vraag 6 te veranderen!

Bestemming X was ook niet zo’n gekke gedachte, aangezien ik een aantal keer in dat topic had gepost en de eerste aflevering ook wel echt heel goed was. Helaas vond ik het daarna wat achteruit gaan, dus daarom ben ik hier niet voor gegaan. Het rode scherm van de mol was ook een logische keuze geweest, maar heeft op de een of andere manier toch minder indruk gemaakt.

6. Spoiler - Technisch gezien geen spoiler, maar de Klaas-hint was wel irritant.
Ik vind spoilers blijkbaar niet zo ontzettend vervelend dat er dan eentje is die me altijd bijblijft. Maar de Klaashint heeft voor mij wel redelijk dat seizoen verpest. Vreemd genoeg was dat bij de “Case is de mol”-hint veel minder, ik denk omdat je die ook kon opvatten als “C is de mol” en hij dan ook nog op de andere finalisten kon slaan (hoewel ze dat ook van te voren niet wisten natuurlijk).

Grappig dat deze zo vaak goed is gegaan, maar ook apart dat zoveel mensen “Nietsvermoedend op het NOS Nieuws lezen dat de Mol in België heeft opgegeven” aan mij hebben gekoppeld. Die spoiler heb ik gelukkig weten te ontwijken. En het jaar van de priesterhint was juist het jaar dat ik echt actief werd hier, was wel snel geweest als ik toen al was gestopt met meelezen! ;D

7. Sportmoment - Een fietstocht van 10km
Ik heb dit jaar een elektrische fiets gekocht, en daarop kan ik dus gewoon ineens verder fietsen dan zeg maar maximaal 2km waarbij ik dan de dag daarna de hele dag op de bank moet liggen???


Ik twijfelde bijna of het niet flauw was om dit in te vullen, aangezien ik een keer heb gezegd dat antwoorden over lange stukken hardlopen, wandelen of hiken niet bij mij hoorden tenzij ik een rolstoel zou gaan gebruiken. Maar ik heb hier niets gezegd over fietsen, én ik heb zelfs gepost over die elektrische fiets – wat in feite voor mij het fietsequivalent is van die rolstoel :P Dus op zich had je met die kennis, het feit dat een fietstocht van 10km voor de meeste mensen nou niet bepaald een topprestatie is, én de wetenschap dat ik hier meestal voor een persoonlijk antwoord ga, dit antwoord wel aan mij kunnen koppelen.

Toch hebben alleen Niek en MV dit gedaan, en zijn er bizar veel tv-sportmomenten aan me gekoppeld terwijl ik vrijwel geen sport kijk. Het antwoord over het beklimmen van een ladder snap ik ook wel though, was ook typisch een antwoord voor mij geweest :P

8. Persoon op social media - Ed Yong, omdat hij als wetenschapsjournalist enorm interessante en goede artikelen schrijft (en boeken, maar die moet ik nog lezen).
Ik volg niet echt BN’ers of celebrities op social media, dus ik heb “bekend” wat breed opgevat (maar gelukkig heeft bijna iedereen dat gedaan bij deze vraag). Ed Yong schrijft echt hele goede artikelen over Long Covid en ME/CVS – en aangezien dat natuurlijk te googlen was is deze vaak goed bij mij ingevuld. Daarnaast schrijft hij ook hele interessante boeken over o.a. microbiologie en het dierenrijk. Het boek over microbiologie ligt hier al een tijdje ongelezen, maar hopelijk ga ik er dit jaar eindelijk de tijd voor nemen!

9. Ontdekking - BLÜ EYES
Deze zangeres heb ik halverwege dit jaar ontdekt en maakt hele fijne liedjes over o.a. chronisch ziek zijn.


Dit was dus ook best te googlen geweest (en daarnaast volg ik haar op Instagram), maar toch heeft niemand dit goed. Verder kan ik inderdaad ook genieten van groen in huis (we hebben echt een hoop nieuwe plantjes gekocht dit jaar) en past het antwoord over dat je je niets hoeft aan te trekken van het verwachtingspatroon dat de samenleving van je heeft ook wel bij mij. Ik heb dan alleen weer niet ontdekt dat de tentakels van octopussen zelfstandig kunnen denken, want ik heb dus die boeken van Ed Yong nog niet gelezen! :(

10. Beste eigenschap – Lastige vraag. Toen ik dit aan mijn partner vroeg zei hij “sociale betrokkenheid”, dus dat dan maar. Ik heb een sterk rechtvaardigheidsgevoel en probeer me vaak in te zetten voor een betere wereld op de manieren die bij mij passen.
Pfoe, ja, echt de lastigste vraag in de forumquiz ooit. Ik ben niet altijd zo goed in mijn eigen positieve eigenschappen benoemen, dus vroeg ik het maar aan HDD. En die vindt uiteraard nog veel meer dingen aan mij leuk ;D Maar dit is denk ik wel een eigenschap die ook wel een grote rol speelt in mijn leven. Ik kan al van kleins af aan slecht tegen onrecht, en veel sociale problemen gaan me dan ook aan het hart.

Best wel een paar keer goed gegaan, maar zodra ik het antwoord zag over “privédetective spelen” had ik toch wel verwacht dat meer die bij mij zouden neerzetten ::rofl::

11. Kledingstuk - Snag Tights
Deze overwoog ik ook als ontdekking van het jaar in te vullen, maar hier paste hij ook goed. Snag Tights is een pantymerk (hoewel ze inmiddels ook andere kleding maken) dat claimt echt goed passende panty’s te maken in alle maten, en het klopt dus echt! Geen gesjor meer om ze omhoog te krijgen waarbij je dan bijna een ladder erin trekt en ze vervolgens constant af blijven zakken, gewoon passende en lekker zittende panty’s. Mijn moeder is al een paar jaar fan, dus toen ik dit jaar nieuwe panty’s nodig had ook daar gekocht en nu wil ik niets anders meer ::bravo::

Dit was natuurlijk één grote gokvraag, dus nog best knap dat het één keer goed is ingevuld! Verder opmerkelijk dat de rode top van Guess zo vaak bij mij is ingevuld, geen idee waar dat vandaan komt.

12. Bereikt over 12 maanden – Rust in mijn hoofd
Ik vind het altijd lastig om echt doelen te stellen voor een nieuw jaar, omdat je over zoveel dingen zo weinig controle hebt. Ik kan wel weer antwoorden gaan geven over een baan ofzo, maar het enige wat je jezelf dan echt als doel kunt stellen is nieuwe stappen zetten. Of je dan ook wordt aangenomen heb je niet in eigen handen (zeker in mijn situatie). En ik hoop dit jaar ook weer wat nieuwe antwoorden te vinden in de vorm van diagnoses, maar ik heb er natuurlijk weinig invloed op of ik die diagnoses ook ga krijgen. Ze kloppen of ze kloppen niet. Tot slot hoop ik dit jaar te trouwen, maar we wisten nog niet zeker of dat dit jaar of volgend jaar ging gebeuren op het moment dat ik de antwoorden invulde. Wat ik dus aan het einde van het jaar vooral “bereikt” hoop te hebben is rust in mijn hoofd. Daar kunnen alle bovenstaande dingen zeker aan bijdragen, maar ik hoop die rust in mezelf sowieso te kunnen vinden door komend jaar meer tijd te nemen voor hobby’s en de dingen die ik echt belangrijk vind.

Alleen goed ingevuld door D*N! Verder is dit natuurlijk altijd een lastige vraag om in te vullen, en grotendeels zijn er geen hele rare antwoorden gegeven. Alleen een opleiding volgen is toch alweer een tijdje geleden, en zeker Robbie had dat toch wel moeten weten!

Wie kent mij het beste?
D*N – 6
Robbie, MV – 5
Niek, MitchK – 4
LdH, Lucy, JaccoS, Hans  – 3
WhattheFrank – 2
Wouter – 1
(Molduck – 0)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #134 Gepost op: 14-01-2024, 19:24:30 »
Zo, ik heb ook eindelijk tijd om even te zitten en wat dingen toe te lichten. Van harte gefeliciteerd MV!  ::bravo::

Ik heb deze quiz eerlijk gezegd een beetje onderschat en daardoor ook misschien wat afgeraffeld, zeg maar gerust behoorlijk. Ik heb in een kwartier tijd zo'n 7 vragen nog beantwoord door de lijst gewoon te copypasten en naast de namen op alfabetische volgorde te leggen. Geen succes dus zoals jullie zien. Ik dacht ook eerlijk gezegd niet dat ik mn eigen antwoorden moest invullen, vandaar dat ik dat ook heb verzuimd. Volgende keer meer de tijd ervoor nemen dus, oeps!  ;D

1. Wat is jouw hoogtepunt van 2023?
Een uitspraak van de examencommissie ongedaan maken
De mensen die mij wat beter kennen hebben dit wellicht meegekregen, maar er heeft een flinke heisa plaatsgevonden tussen mij en de Hogeschool, waar ik nu studeer. Ik ben vorig studiejaar weggestuurd en heb mijn BSA gekregen, wat in zou houden dat ik niet meer op de Hogeschool verder mocht gaan met mijn (PABO) opleiding. Na maanden contact leggen, brieven schrijven en telefoontjes plegen heb ik de BSA-uitspraak ongedaan weten te maken en heb ik alsnog weer dit jaar de studie op kunnen starten. Nog altijd heel trots erop! Lucy, D*N en MollenvangR hadden dit goed  ::bravo::

2. Welk muzieknummer brengt een herinnering uit 2023 naar boven en waarom?
Prins S. en de Geit - Kladblok
Een collega van mij kwam eens aanzetten met dat hij nieuwe leuke muziek gevonden bleek te hebben die we wellicht konden gebruiken. Wij lachten ons met een paar collega's suf omdat het toch wel ongepast bleek voor ons werkveld
Dit liedje stamt af uit de tijd dat ik bij de BSO heb gewerkt. Een oudere collega van ons kwam op een dag de pauzeruimte binnen, gillend, ''JONGENS, IK HEB LEUKE MUZIEK GEVONDEN VOOR DE KIDS''. Hij die band noemen en wij het eerste beste liedje afspelen waarin er gezongen werd over lichamen onderschrijven met rijm, wij lagen dubbel omdat het ons toch niet helemaal gepast leek voor kinderen van de basisschool  ::rofl:: Nieky had dit goed!

3. Wat is jouw forummoment van 2023?
Dat is lastig kiezen tussen twee, maar de kern van allebei is dat mijn grenzen verleggen nooit een slecht idee is
Inkoppertje als je erover nadenkt. Aan het hosten van WIDMO heb ik enorm veel plezier beleefd en dat was voor mij een flinke maar hele leuke uitdaging! Met het winnen van RSC heb ik wel heel letterlijk mijn grenzen verlegd door voor het eerst Afrikaanse muziek in te sturen  ::jaja::  Het grappige hier is dat de antwoorden van MO2023 en winnen dus allebei op mij slaan (en de Mol spelen in Antwerpen werd ook (terecht) bij mij geplaatst) dus in essentie klopt het allemaal, alleen net niet helemaal!

4. Stel dat D*N's talkshow zou terugkeren, welke forummer moet dan als eerste uitgenodigd worden en welke vraag zou je hem/haar/hun willen stellen?
Monkeysuncle, ik zou gewoon heel graag willen weten hoe het met hem is
Het voelt al als een eeuwigheid geleden maar ik ben op dit forum gekomen dankzij Z4P. Monkeysuncle had bij mij polshoogte genomen om te kijken of dat misschien niet iets voor mij zou zijn. Inmiddels heb ik hem al heel lang niet meer gesproken en dat vind ik jammer want ik kon het altijd goed met hem vinden! Dat mensen als Mitch, Brent of MollenvangR bij mij geplaatst worden is niet gek, want daar heb ik ook een goede klik mee  ::jaja::

5. Wat is jouw tv-moment van het jaar?
Het rode scherm van Comfort in De Mol waar ik nog steeds niet overheen ben, voor mij het meest teleurstellende tv-moment van dit jaar
Ik kan soms enorm zuur doen als bepaalde dingen mij niet aanstaan en dit is iets wat me nog altijd niet lekker zit  ;D Zeker live heb ik hier behoorlijk wat om zitten miepen. De mensen die ik meer op Discord spreek zullen dit vast wel een beetje onthouden hebben. Bij het checken zie ik inderdaad dat Mitch, D*N en MollenvangR dit goed hadden  ::jaja::

6. Wat is de meeste irritante TV spoiler waar je ooit tegenaan gelopen bent?
Ooit zou ik niet weten, maar ik loop op Instagram regelmatig tegen spoilers aan terwijl ik niet eens zo gek veel TV meer kijk. Momenteel loop ik een paar weken achter met het kijken van een programma en weet ik al wie er gewonnen heeft, ook leuk
Normaal weet ik er redelijk van weg te blijven. Nu weet ik toevallig wie er het laatste seizoen van Het Perfecte Plaatje gewonnen heeft, iets wat ik altijd graag keek. Lastige vraag, toch had Jacco hem goed!

7. Wat is jouw sportmoment van het jaar?
De degradatie van FC Groningen met alle bijbehorende onrust binnen de club. Het is een club die mij dichter aan het hart staat dan je misschien zou vermoeden en het is, vind ik, een club die gewoon in de eredivisie hoort. Dat zo'n club kan degraderen had ik niet verwacht
Ik ben fanatiek voetbalsupporter en sinds 2010 al volop supporter van ADO (al is dat tegenwoordig helaas iets minder vanuit het stadion). In 2011 heeft die club Europees voetbal behaald ten koste van FC Groningen in een waanzinnige play-off finale, daarom heeft de club toch wel een speciaal plekje in mijn hart. Omdat ik zelf ook weet hoe het kan verkeren als supporter schrok ik er wel van om te zien hoe het er daar aan toe is. Not surprised dat mijn wekelijkse analistpartner MollenvangR dit goed heeft. Ik zie dat het Darts antwoord vaak bij mij is geplaatst. Dit kijk ik zeker ook veel, zelfs fanatieker dan voetbal. Maar ik vond het het niet waard om mijn antwoord op te geven aan een vervelende presentatrice  ;D

8. Wie is de leukste/grappigste/interessanste bekende persoon om te volgen op sociale media en waarom?
Simon Minter, hij is onderdeel van een Youtube groep die ik al een aantal jaren volg, waarvan ik ook de personen individueel bekijk. Simon houdt al zijn socials up to date met bijvoorbeeld behind the scenes of juist extra beelden. Ook ben ik fan van hem omdat het een buitengewoon goede voetballer is
Een youtubegroep die ik al zo'n 10 jaar volg! Verder niet heel veel context behalve dat ik inderdaad wel had verwacht dat Mitch het goed zou hebben!


9. Wat is jouw ontdekking van het jaar?
Ik heb dit jaar wederom ontdekt op een aantal momenten dat de band die ik met een aantal mensen hier in de community heb een stuk hechter is geworden en daar hecht ik enorm veel waarde aan
Ik ben een enorm mensenmens dus bevestiging van de mensen om me heen dat alles goed zit vind ik echt enorm fijn. Ik ben me hier steeds meer op mijn plek gaan voelen dankzij de vele gesprekken die ik met al zoveel mensen hier heb gevoerd. Mitch, Jacco, D*N, Lucy en MollenvangR hebben het goed!

10. Wat is, volgens anderen, jouw beste eigenschap? En hoe komt deze eigenschap goed tot zijn recht?
Mijn beste eigenschap volgens anderen is mijn empathisch vermogen. Ik kan soms best dingen van de daken schreeuwen maar als puntje bij paaltje komt ben ik best rustig en stiekem best een goede luisteraar. Mensen weten dat van mij en vertrouwen mij daardoor wat sneller. Hierdoor hebben ze het gevoel vertrouwelijke dingen met me te kunnen delen en ik geef mensen ook graag het gevoel dat ik dit kan, ik ben er immers voor iedereen
Ik zie dat heel veel spel-gerelateerde antwoorden bij mij geplaatst zijn en daar kan ik opzich wel inkomen want daar kan ik ook echt een draak zijn  ::rofl:: Door dit intens lange antwoord kon je misschien weten dat het van mij was. Ik heb empathie hoog in het vaandel zitten want als jij begrip voor anderen toont zullen ze jou ook sneller of beter begrijpen!

11. Wat is het leukste (nieuwe) kledingstuk dat je dit jaar hebt gekocht?
Ik ben dit jaar in Ahoy Rotterdam geweest met een sportevenement, daar heb ik een leuk shirt gekocht
LdH, Nieky, Wouterv, MollenvangR en Jacco hadden dit goed! Ik ben dit jaar in Ahoy bij de Premier League of Darts geweest en heb daar een leuk shirtje gekocht! (sterker nog, ik heb het nu toevallig zelfs aan!)

12. Wat hoop je over 12 maanden te hebben bereikt?
Nou ben ik niet zo van de doelen op lange termijn want ik ben dol op het leven van dag tot dag, maar het belangrijkste voor mij is dat ik hoop over 12 maanden nog steeds mijn relatie te hebben
Leven van dag tot dag is iets wat echt mijn ding is, maar als er iets is waarbij ik op lange termijn wel na durf te denken dan is dat mijn relatie die ik in 2023 heb gekregen. Het is nog ''pril'' maar zeker het vermelden waard omdat Syd en ik allebei dolgelukkig zijn! Nieky en MollenvangR hadden dit goed

Wie kent mij het beste?
MollenvangR - 6
Nieky, Mitch, D*N, Jacco - 3
Lucy - 2
LdH, Wouterv - 1
Robbie, Molduck, Hans - 0

Het voelt niet helemaal fair om een lijstje te maken met wie ik het beste ken, die zou toch niet representatief zijn omdat ik het behoorlijk afgeraffeld heb. Ik vond het in ieder geval leuk om mee te doen! Dit bericht is veel te lang geworden maar afijn zo kennen jullie mij!  ::bravo::
Er is geen Mol meer...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #135 Gepost op: 14-01-2024, 21:30:47 »
Gefeliciteerd MV!  ::bravo:: En dank voor de organisatie Daisy!  ::bravo::

Haha, sorry Frank, ik ken jou blijkbaar inderdaad totaaaaaaaaaaal niet. Ik ben hier ook standaard slecht in omdat ik weinig online gesprekken voer met mensen. Dus als iemand het niet expliciet en makkelijk terugzoekbaar post, weet ik het niet.  ;D

Maar hoera, een vierde plaats! Dat is het hoogste dat ik ooit heb gehad volgens mij! Telkens Daisy iemand postte die laag geëindigd was dacht ik, voordat ik op de spoiler klikte, ok nu kom ik. Maar mijn naam kwam maar niet en toen waren er nog maar vier over. Nieky, MV, D*N en Starlight dacht ik, dus ik was even overtuigd dat Daisy mijn score vergeten te vermelden was. Totdat ik dus zag zelf op 4 te staan.  ;D

Oh en Starlight: tja als ik nog wat antwoorden over heb, begin ik te gokken en het had zomaar gekund dat je een of andere online opleiding/cursus had waar je niets over vermeld had. Om je bij te scholen of weet ik het. Jullie Nederlanders hebben sowieso toch al een heel ander opleidingssysteem met propedeuses en weet ik wat voor dingen.  ::blond::

Anyway, mijn uitleg:
1. Hoogtepunt
Eerste voorstelling ooit gedaan, zingend en acterend op een podium en veel heel fijne reacties over gekregen, wat een passie heeft ontketend in mij.
Ik ben aan musical begonnen en had in oktober mijn eerste voorstelling ever van Legally Blonde. En als je die link eenmaal wist, had je ook voordeel bij komende vragen.
Velen wisten dit, want volgens mij heb ik het ook gewoon gepost ergens, ik denk in dat "Vandaag deed ik voor het eerst" topic ding. Het heeft overigens inderdaad een passie ontketend, want ik ben sindsdien bij een tweede groep gegaan (dezelfde company maar enkel met volwassenen) en heb auditie gedaan voor een andere musical die zij gaan doen dit jaar en ben daar voor aangenomen. Dus dit jaar werk ik aan drie musicals (2 zijn wel dezelfe, maar mogelijk heb ik verschillende rollen though, omdat ik in verschillende groepen zit). Dus aangezien heel 2024 bij mij musical is, verwacht daar maar antwoorden over in de volgende mfq! :)
D*N is komen kijken trouwens! ( ::hug:: ) Lucy was te ziek, maar had wel kaartje gekocht ( ::hug:: )

2. Muzieknummer
Legally Blonde - Bloed in het water : Het lied dat ik het hele jaar lang tot begin oktober heb geoefend.
Zie vorige antwoord. Dit nummer moest ik vanbuiten kennen en ten geberde brengen.

3. Forummoment
Mijn forum regelen worden steeds minder, dus ik moet er hard over nadenken. De verschillende weerwolvenpotjes dan!
OK, volgens mij staat daar een typfout... regelen zal wel bezoekjes geweest moeten zijn.
Ik zie heel veel spellen in de Lage Vuursche aan mij toegekend. Ja eigenlijk was dat het. Ik dacht ook meteen toen ik de lijst met antwoorden zag 'Oh ja, dat doe ik nou elk jaar!'. Ik quote even van de mfq van 2 jaar geleden:
Heel veel mensen hebben spelletjesweek gezet. Tip voor volgend jaar: mijn brein denkt bij deze vraag altijd letterlijk aan het forum. Als in: ik zit op een schermpje naar het forum te kijken. Spelletjesweek is écht en in mijn hoofd for some reason losgekoppeld met het forum. Anders was dat sowieso number 1.
Dus ja, dat kwam ook nu weer geen seconde in mijn hoofd op, want ik denk letterlijk aan iets dat op het forum gebeurd is.

4. D*N's talkshow
37917 met de vraag vanwaar die username?
Ik ben niet zo'n grote lezer van online dingen en moet bekennen dat ik niet veel van D*N's talkshow heb gevolgd (::sorry::  ::schaam:: ) dus had zo'n idee dat de bekendsten al geweest waren. Incl bvb monkeysuncle. Dus ik dacht ik zoek in de ledenlijst een random naam die me intrigeerd en dat was 37917. Is dat je bankcode ofzo, 37917?

5. TV-moment
De eerste aflevering van Bestemming X die de meteen heel gaaf de toon zette van het nieuwe programma.
Ook specifiek die eerste aflevering. De anderen waren ook nog erg leuk, maar haalden de coolness van aflevering 1 nooit. Maar wie Bestemming X bij mij plaatste krijgt van mij ook nog een half puntje hoor.
Het rode scherm voor de mol was ik niet zo blown away van. Dat had ik in een ander seizoen al eens gezien, dus niet meer zo ondersteboven van.  ;D

6. Irritante spoiler
De priesterhint… sindsdien lees ik nooit meer mee op het forum als er een reeks op tv is.
En sindsdien lees ik ook effectief niet meer mee, behalve spoilervrije topics of stemwijzer ofzo. Zo kwam ik niets te weten over de Klaashint en was ik nog blissfully unaware, tot er een aantal forummers op mijn appartementje in Turnhout kwamen spelen en met magneetletters op m'n koelkast KLAAS IS DE MOL hadden gevormd.  ::)

Haha D*N, a) ik weet amper wat sociologie is en b) ik was 16 toen Titanic uit kwam en ben hem meteen in de bioscoop gaan kijken. Die kon niet meer gespoiled worden. :)

7. Sportmoment
De routine van De Zweep Erover oefenen.
Een springtouwroutine in de musical Legally Blonde (zie vraag 1 en 2). Gelukkig bleek al snel dat ik hier zo goed als geen actief deel van uitmaakte en kon ik al vrij snel daarna op een stoel toekijken hoe de jeugd het inleerde.  ;D
Lucy had dit fout?!  ::oink:: I mean, OK jij wist dat Callahan daarin niet danst, dus vandaar I guess?
Alle 'ik kijk geen sport' antwoorden waren ook goed natuurlijk. :)
Oh en voor volgende keer mag je voorlopig al onthouden dat de I will walk 500 miles routine ook best intensief is.  ;)

8. Persoon social media
Matteo Lane, als je van gay comedians houdt.
Ik volg niet per se héél bekende mensen en was op dat moment wel in de ban van Matteo. Maar intussen lijkt dat ook alweer getemperd.

9. Ontdekking vh jaar
Bing's AI image creator
Oh ik heb zo veel gemaakt met dat ding. Van m'n vrienden en ik als Pixar figuurtjes om die foto vervolgens op een trui te laten drukken en als cadeau te geven; over ik en mijn ouders als Disney figuren in 12 tafereeltjes die in ons leven gebeurd zijn en daar een verjaardagskalender van gemaakt, via een professionele zoom background tot dansende zombies in Victoriaanse kledij voor het RN Songfestival. (en veel geëxperimenteer met coole achtergronden en Henry Cavill die z'n ijsje morst enzo op de voorgrond)

10. Beste eigenschap
Mensen lijken me (behalve in spellen) snel te vertrouwen en vertellen me meer dan wat ze oorspronkelijk van plan waren. Zo word ik vaak een luisterend oor en kunnen mensen hun ding kwijt.
Oh inderdaad wat een leuke vraag om te lezen wat anderen hebben geantwoord. Ik vind het dan ook van niemand erg dat ze het fout hadden.  ::love::

11. Kledingstuk
Nieuwe nette schoenen, oorspronkelijk om als professor rechten te dragen en nu draag ik ze op het werk als er een baas ofzo op bezoek komt.
Wederom Legally Blonde, daar speelde ik een professor Rechten.
Lucy die dit wist, had de link blijkbaar niet gelegd. :)

12. Over 12 maanden bereiken
Een nieuwe musical neer te zetten, misschien wel twee!
Ja toen wist ik nog niet of ik aangenomen zou worden voor die tweede, maar ja dus. :)
Haha Frank ik schrok even van het antwoord dat je bij mij plaatste (Nog altijd een goede vader zijn) tot ik besefte dat je het alfabetisch gedaan had.  ::rofl::



Wie ken ik het beste?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Wie kennen mij het beste:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Oh en op de vraag of Monkeysuncle en ik Zap 5 gaan doen... First of all wil ik ook zeggen dat ik Monkeysuncle mis en het een erg fijne samenwerking was. Ik spreek hem neit meer maar dat ligt vooral aan mezelf (zoals eerder in deze post geschreven, voer ik niet echt veel online gesprekken). Dus ik zou het zeker leuk vinden om nog eens te doen.
MAAR... zoals ook in deze post te lezen doe ik dit jaar drie musicals (sowieso 2 avonden per week les en voor de derde komen daar ook enkele volledige zondagen bovenop), dus waar ik toen al zei dat ik zo weinig tijd had, heb ik dat nu nóg minder...  :-X Misschien iets anders kleinschaligers, maar zelf een Zap doen, zie ik voorlopig niet zitten, no matter met hoeveel anderen dan ook. ::sorry::
Maar hey, als iemand m'n baby wil overnemen en er iets moois van maken, go right ahead!  ::ok::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #136 Gepost op: 14-01-2024, 22:10:57 »
Oh en Starlight: tja als ik nog wat antwoorden over heb, begin ik te gokken en het had zomaar gekund dat je een of andere online opleiding/cursus had waar je niets over vermeld had. Om je bij te scholen of weet ik het. Jullie Nederlanders hebben sowieso toch al een heel ander opleidingssysteem met propedeuses en weet ik wat voor dingen.  ::blond::
Ahhh vandaar ::rofl:: Ja, dat had theoretisch gekund natuurlijk :)

Citaat
11. Kledingstuk
Nieuwe nette schoenen, oorspronkelijk om als professor rechten te dragen en nu draag ik ze op het werk als er een baas ofzo op bezoek komt.
Wederom Legally Blonde, daar speelde ik een professor Rechten.
Lucy die dit wist, had de link blijkbaar niet gelegd. :)
Ik had de link gelegd! Maar ja, ik deed niet mee ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #137 Gepost op: 14-01-2024, 22:17:09 »
Zo, ik heb ook even tijd om wat meer toelichting te geven op mijn antwoorden.

1. Wat is jouw hoogtepunt van 2023?
Ik heb meerdere hoogtepunten gehad in 2023. Ik heb veel nieuwe mensen ontmoet, heb in meerdere opzichten een nieuwe start gemaakt, en ik heb een nieuw toekomstbeeld voor me. Maar mijn grootste hoogtepunt was toch wel de herfstvakantie dit jaar.

Afgelopen jaar ben ik na 3,5 jaar gestopt met mijn studie verloskunde, heb ik een tussenjaartraject gevolgd en ben ik weer aan iets nieuws begonnen, Social Work. Daarnaast heb ik een aantal mensen van het forum ontmoet, wat ook erg leuk was. Maar mijn absolute hoogtepunt van dit jaar heeft toch echt in de herfstvakantie plaatsgevonden. Sinds onze date in die vakantie hebben MV en ik namelijk officieel een relatie ::love::.

2. Welk muzieknummer brengt een herinnering uit 2023 naar boven en waarom? *
Voor mij is dat Stiekem van Goldband en Maan (https://www.youtube.com/watch?v=L-4IuD75pCE). Dit nummer kwam heel vaak voorbij op de radio tijdens mijn werk, dus ik heb het gewoon heel vaak gehoord afgelopen jaar.

Het grootste deel van 2023 heb ik gewerkt als boodschappenbezorger en zat ik dus veel met de radio aan op de weg. Altijd als ik dit nummer hoor denk ik terug aan de vele ritjes die ik gereden heb. Maar stiekem zat hier natuurlijk ook een andere reden achter. Het is inmiddels out in the open, maar MV en ik hebben nooit aan de grote klok gehangen dat wij serieus aan het daten waren. Dus ja, die tekst daar kan ik me wel in herkennen ;D.

3. Wat is jouw forummoment van 2023?
Ik ben niet heel actief geweest op het forum dit jaar. Wel heb ik veel meegelezen, zoals widmo. Dat ienieminie verschil in de finale was voor mij toch wel hét moment. Deze is dan ook vaak goed ingevuld. En ja, Antwerpen was ik ook bij, dus dat had ook gekund.

Ik ben veel minder actief geweest dan vorig jaar op het forum, maar ik lees wel nog steeds heel veel mee. Dit moment was het eerste dat in mij opkwam.

4. Stel dat D*N's talkshow zou terugkeren, welke forummer moet dan als eerste uitgenodigd worden en welke vraag zou je hem/haar/hun willen stellen?
Dat moet natuurlijk Brent zijn met de vraag of hij nog screenshots durft te nemen.

Dit was het eerste wat in mij opkwam, waarschijnlijk door de vorige vraag, en iets anders kon ik niet meer bedenken. En nee, ik wilde dus niet aan MV iets over Bassie en Adriaan vragen, hoewel wij daar vaak genoeg over praten :P.

5. Wat is jouw tv-moment van het jaar?
De ontknoping van Wie is de Mol?, op een bijzondere plek.

Ik kijk veel tv, maar één moment daaruit halen vind ik altijd lastig. Ik was bij de live-finale van Wie is de Mol?, dus dat maakte het dit jaar wel extra speciaal natuurlijk. Nóg specialer maakte het dat ik in de buurt woon van Paleis Soestdijk, dus dat was een kleine extra hint die ik hierbij gaf.

6. Wat is de meeste irritante TV spoiler waar je ooit tegenaan gelopen bent?
Oh daar kan ik er genoeg van opnoemen helaas, maar de irritantste vond ik toch dat ik Secret Duets wilde kijken op Videoland en RTL één van de secret singers als thumbnail had gebruikt (en dit is zelfs meerdere keren voorgekomen). Daar viel dus weinig meer te raden helaas, en daar kon ik écht zelf niks aan doen.

Zoals ik al zei, helaas gebeurt mij dit redelijk vaak omdat ik niet altijd voorzichtig genoeg ben op social media. Maar dit was er een waar ik echt niks aan kon doen en wat ik nogal stompzinnig vind van RTL. Leuk detail, toen ik deze vraag invulde had ik in mijn hoofd iets anders waar ik zo keihard van baalde dat ik daarmee gespoilerd was, maar ik kon er niet opkomen welk moment dat nou was. Toch maar dit moment gekozen, maar toen ik het antwoord van Daisy in de lijst zag staan wist ik weer welk moment ik bedoelde. Ook ik heb nietsvermoedend in het Nederlandse nieuws de spoiler gezien over de Vlaamse mol, omdat ik die totaal niet verwachtte hier in Nederland >:(.

7. Wat is jouw sportmoment van het jaar?
Ik heb afgelopen jaar weinig sport gekeken, dus laat ik het houden op de KNVB-beker winst van PSV.

Hier heb ik niet zoveel verdere toelichting op. Ik kijk wel wat sport (voornamelijk F1, voetbal wat thuis opstaat en af en toe schaatsen), maar echt één moment aanwijzen lukt mij niet als het gaat om sport. Dus ja, dan een hoogtepunt van mijn cluppie.

8. Wie is de leukste/grappigste/interessanste bekende persoon om te volgen op sociale media en waarom?
Hanne Verbruggen. Topvrouw, en leuk kijkje achter de schermen wat betreft K3 en haar moederschap.

K3 is mijn guilty pleasure, en een kijkje achter de schermen daar vind ik altijd heel leuk. Daarnaast vind ik Hanne een onwijs leuke vrouw, en gezien mijn verloskundige verleden vond ik het ook leuk om een kijkje in haar zwangerschap en nu moederschap te krijgen. Dat K3 mijn guilty pleasure is staat in mijn voorsteltopic, dus als je goed gezocht had was deze vraag niet zo moeilijk ::).

9. Wat is jouw ontdekking van het jaar?
Het is een grootse ontdekking, maar mijn leven is het afgelopen jaar flink veranderd. De grootste ontdekking daarin is dat ik een heel andere weg ga inslaan met oog op de toekomst, en dus is mijn eigen toekomstbeeld mijn ontdekking van het jaar.

Zoals ik ook zei bij vraag 1 is mijn leven flink veranderd afgelopen jaar, wat voor een heel ander toekomstbeeld heeft gezorgd voor mij. En dat was best een ontdekking. Een aantal hebben het antwoord  ‘de liefde’ ingevuld bij mij, maar dat klopte dus niet (of ja, dat klopt wel, maar iemand anders had dit lieve antwoord ingevuld ::trots::).

10. Wat is, volgens anderen, jouw beste eigenschap? En hoe komt deze eigenschap goed tot zijn recht?
Volgens anderen is dat mijn zorgzaamheid. Ik hoor regelmatig dat ik goed kan luisteren, en dat ik vaak dingen onthoud en erop terugkom als iemand mij iets vertelt.

Tijdens mijn tussenjaartraject ben ik veel bezig geweest met mijn eigenschappen, kwaliteiten en valkuilen, en ook wat mensen in mijn omgeving daarvan vinden. Ik vond dit dus niet zo’n moeilijke vraag, in tegenstelling tot vele anderen.

11. Wat is het leukste (nieuwe) kledingstuk dat je dit jaar hebt gekocht?
Een nieuwe hoodie met Winnie de Pooh erop.

Ik ben fan van hoodies in de winter, en als kind had ik een Winnie de Pooh kamer. Toen ik deze zag hangen móést ik ‘m dus wel meenemen. Ik heb ‘m aangehad op een meeting met een aantal forumleden, dus voor sommigen was deze vraag een makkie, al had niet iedereen die hierbij was had dit goed (looking at you D*N ::)).

12. Wat hoop je over 12 maanden te hebben bereikt?
Ik hoop vooral dat ik over 12 maanden nog steeds lekker in mijn opleiding zit, nog meer weet welke richting ik ermee op wil, en dat ik niet meer alles altijd maar uitstel.

Ook deze vraag heeft te maken met de nieuwe weg die ik ingeslagen ben. Ik hoop dat het de juiste is en dat alles daarin gewoon maar goed mag verlopen. Maar bovenal hoop ik uiteraard dat ik gewoon gelukkig mag blijven.

Wie kent mij het best? (hmm, misschien toch maar weer wat actiever zijn komend jaar ::rofl::)
MollenvangR – 10 (goh, hoe zou dat toch komen ::hypocriet::)
D*N – 3
MitchK – 3
Robbieazerty – 2
Whatthefrank – 2
JaccoS – 2
LdHmolletje – 1
Lucy – 1
Nieky – 1
PutyourHANSup! – 1
Wouterv – 1

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #138 Gepost op: 15-01-2024, 09:15:59 »
Gefeliciteerd MV! En het geluksmomentje heb ik inderdaad gemist...
En Daisy, bedankt voor weer een mooie quiz!

Maargoed iemand had ook ipv ikzelf:
- Empire state of Mind ingestuurd terwijl ik in NY ben geweest.
Ah, jij bent ook in New ork geweest... Ik was zeer dankbaar dat iemand anders er blijkbaar ook was geweest!
Ik verdien mijn podium echt niet. Ik heb LDH notabene tips voor NY gegeven.
:-X :P

En nog een note to myself: wat vaker je eerste antwoord laten staan. Dan had ik een stuk meer puntjes gehad... Als ik alles van jullie terug lees denk ik zo vaak: chips, waarom heb ik dat antwoord veranderd? Maar ja, volgens mij zeg ik dat ieder jaar weer tegen mezelf.

Misschien komen mijn antwoord vandaag nog... Anders hoop ik zo snel mogelijk!
« Laatst bewerkt op: 15-01-2024, 10:26:34 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De ‘Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz’ deel 14
« Reactie #139 Gepost op: 15-01-2024, 10:57:02 »
Robbie   ::tandpastasmiley::

Alvast proficiat Starlight en HDD met jullie nakend huwelijk.

Ik wist ook niet dat MV en Lotje een koppel waren, dus aan jullie ook proficiat  :)

en MV, proficiat met de winst

Even mijn antwoorden toelichten:

Wat is jouw hoogtepunt van 2023?

Het zien opgroeien van een baby tot een flinke peuter. De verwondering van hoe snel de tijd gaat en zoiets kleins opeens begint te lopen en te praten is onbeschrijfelijk


Deze was vrij eenvoudig aan mij te linken.
Ik vind het zeer  mooi en wonderlijk om te zien hoe het opgroeien werkt. Een jaar geleden was Matteo nog echt een baby, nu is hij een flinke peuter waarbij je bij momenten ogen tekort komt. Maar het is o zo fijn, zeker de eerste keer dat hij bewust papa zei. Ik kan er echt niet van over en koester elke dag met mijn beste vriendje.

Welk muzieknummer brengt een herinnering uit 2023 naar boven en waarom?


In Paradise - Moments we live for: Mijn vriendin had dit nummer gezet op een FB-verhaal van ons gezin en dit vind ik zo sluitend en zo passend dat ik er nog altijd tranen  in de ogen van krijg.

Ik ben niet zo van de social media (ik heb enkel FB, en dan nog gebruik ik het amper) maar mijn vriendin wel. Zij had een verhaal gemaakt met een foto van Matteo die met een bellenblaas aan het spelen is, met dit nummer erbij. Het  was ronduit prachtig en ik was echt geëmotioneerd.

Wat is jouw forummoment van 2023?

Deelnemen aan WIDMO en nog eens mij volledig zot laten draaien


Ik vind de forumspelen echt leuk én WIDMO in het bijzonder omdat het mij niet loslaat. Elk vrij moment (en ook niet vrije momenten) was ik in mijn hoofd aan het malen wie de mol kon zijn en wat ik ook deed, ik kwam er niet uit.

Het feit dat dat spelletje dit met mij doet, toont voor mij aan hoe geweldig het spelletje wel niet is én daarom is het mijn forumhoogtepunt.

Stel dat D*N's talkshow zou terugkeren, welke forummer moet dan als eerste uitgenodigd worden en welke vraag zou je hem/haar/hun willen stellen?

Mitchkox, wil je samen pinten gaan pakken?


Ik kende Mitch nog niet echt voor WIDMO online, maar ik ontdekte dat wij dezelfde interesses hebben (bier en voetbal). Net daarom lijkt het mij gezellig. Ik zie dat de meeste dit juist hebben, wss omwille van bier.

Wat is jouw tv-moment van het jaar?

De afloop van de verraders (België) en verbluft zijn over hoe goed ze het gespeeld hebben, zeker op het einde


Het vorige seizoen vond ik de verraders wel goed, maar niet super.
Dit seizoen vond ik het echt schitterend om te zien hoe goed de verraders (niet de originele, maar wel Bart en de 2 die erbij kwamen) het speelden.  Ik was echt onder de indruk hiervan.

LDH en Dennis, ik kijk idd wel big brother, dus ik weet wat fucking Bowie Jane is (maar een hoogtepunt is het niet voor mij)

Wat is de meeste irritante TV spoiler waar je ooit tegenaan gelopen bent?

Zie vraag 5, ik las het op FB vooraleer ik de aflevering kon zien (mijn eigen DOMME schuld)


Ik moet mezelf aan dezelfde regels houden die ik heb bij het kijken van de slimste mens ter wereld of de mol namelijk: GEEN sociale media en GEEN online kranten lezen vooraleer ik de aflevering gezien heb, want het resultaat staat online. Bij die programma's houd ik mij daar strikt aan.

Ik kon de laatste aflevering van de verraders niet live kijken, aangezien ik elke zondag bij mijn schoonmoeder ga eten. Op weg naar huis scrolde ik op FB, niet nadenkend, en kwam ik opeens een artikel tegen waarin in de kop stond: verraders winnen.
Nou weg, verrassing maar nog steeds wel een leuke aflevering.

(nu moet ik wel zeggen dat ik dacht dat het ging om een spoiler van dit jaar, anders had ik  wel iets anders genomen. wss de Klaashint omdat Klaas mijn mol vanaf aflevering 1 was)

Wat is jouw sportmoment van het jaar?


De voetbalmatch Duitsland-België,  de nieuwe start van de rode duivels en hoe sterk ze de eerste test tegen een topper hen overklast hebben.

 ik start eerst met een kleine rant:

Ik heb echt een hekel als mensen zeggen dat onze gouden generatie geflopt is omdat we geen prijs hebben gepakt.

Hoezo? Voetbal is  een van de moeilijkste sporten om een prijs te winnen met je land aangezien er geen jaarlijks kampioenschap is. je hebt er 2 op 4 jaar tijd. Daarbij, er zijn ook zoveel landen die altijd sterk zullen zijn (Duitsland, Engeland, Spanje, Italië, Brazilië, Argentinië, Frankrijk). Wij komen van heel ver (ik heb de tijd nog geweten dat we in Armenië moesten spelen en winst geen zekerheid was), en we zijn erin geslaagd om derde te worden op een WK. Dat is uniek en de mooie momenten dat we hadden van WK 2014 tot WK 2022 zal ik als supporter niet vergeten.


Maar deze match was echt de eerste test van de nieuwe bondscoach tegen een grootmacht én als die grootmacht wegspeelt, na 10 minuten 0-2 voorstaat en na 20 minuten echt 0-4 had kunnen voorstaan, dan ben je in mijn ogen met grote onderscheiding geslaagd. Ik zat echt met grote ogen en open mond te kijken en ben ervan overtuigd dat we deze zomer zeker kunnen meedoen op het EK.


Wie is de leukste/grappigste/interessanste bekende persoon om te volgen op sociale media en waarom?


Hannah/Regal of hoe een jong koppel op een schattige manier elkaar foppen maar toch  tonen hoe graag ze elkaar zien.


Ik ben niet zo van de sociale media maar dit koppel kwam ik toevallig tegen en deze mensen zijn oprecht echt grappig. Ze halen constant grappen uit met elkaar maar op een manier waarin ze tonen dat ook echt verliefd zijn.  mijn favoriet is als de man van het koppel in het openbaar (liefst een drukke winkel)  flauwe/dubbelzinnige openingszinnen tegen zijn vriendin vertelt en zij zich keihard geneert. Hij begint al op de parking door naar haar te toeteren en aan haar lichaamstaal zie je dat ze weet hoe laat het is.

Verbaasd dat velen dit goed hebben, want ik heb ze nog nooit vernoemd.

Wat is jouw ontdekking van het jaar?


Rn op discord :)


Geen grote ontdekking maar door WIDMO heb ik nu discord op mijn GSM en ik ondervind nu wel de meerwaarde hiervan.

Ik zie dat enkele de rosbief-burrata-pestosalade aan mij koppelen, en dank jullie wel: nu heb ik honger en zin erin.

Wat is, volgens anderen, jouw beste eigenschap? En hoe komt deze eigenschap goed tot zijn recht?



mijn kalmheid naar anderen toe , ik probeer dat toe te passen in de opvoeding van mijn zoon maar ook in dat van zijn neefje (als ze even ruzie hebben, wat meestal ook snel opgelost is)


Ik probeer altijd kalm te blijven in het opvoeden, ik verhef mijn stem wel eens maar roepen doe ik niet op mijn zoon of mijn neefje. Zelfs als ze ruzie maken (aka speelgoed afpakken) en er wordt dan wel eens pijn gedaan, probeer ik altijd rustig te praten en duidelijk te maken dat dit echt niet kan. Hier geloof ik meer in dan roepen.

Wat is het leukste (nieuwe) kledingstuk dat je dit jaar hebt gekocht?

Een heerlijk warme pull


Ik ga weinig winkelen voor kleren, maar mijn vriendin brengt vaak kleding mee van de winkel. Onlangs had ze een lekker warme pull gekocht en die was echt ontzettend leuk.

Wat hoop je over 12 maanden te hebben bereikt?

Nog altijd een goede vader zijn


Mss is nog altijd misplaatst want ben ik een goede vader? Dat zal de tijd uitwijzen.
Maar ik probeer het wel te zijn en ik kan enkel hopen dat ik dit in 2024 kan verder doen en kan verder uitvogelen wat een goede vader is.

Ik twijfel vaak aan mezelf: of ik wel goed bezig ben, of ik wel goed ben, of anderen wij wel aangenaam vinden,... Kortom: ik twijfel aan vaak aan mezelf als persoon en ook aan mijn kwaliteiten, zeker als vader. Ik ben hiervoor al een paar keer langs geweest bij een psycholoog en dat helpt wel maar toch blijft de twijfel wel heersen.

Nu ben ik wel niet verbaasd dat iedereen vraag 1 en vraag 12 goed hadden (nuja, niet iedereen maar molduck en Frank hadden in betere omstandigheden dit wel goed gehad)

Wie kent mij het beste:
putyourHANSup!    11 (vraag 4 nekte je)
MollenvangR   10
Robbieazerty    10
D*N   8
MitchK   8
JaccoS   7
Lucy   7
Nieky   7
Whatthefrank   5
LdHmolletje   3
Molduck   1

Wie ken ik het beste

Robbieazerty    5 (voornamelijk omdat ik wist van je musical)
Swifty   5
JaccoS   3
LdHmolletje 3
Pac   3
de_witte 2
Lucy   2
michael90   2
Miek1999   2
Sanmol   2
SpacyColours 2
D*N   1
Daisy   1
MitchK   1
Molduck   1
Nieky   1
PieterBasje 1
Starlight    1
Whatthefrank 1
Lotje00   0
MollenvangR 0
putyourHANSup!  0 ( ::schaam:: ::schaam:: ::schaam:: ::schaam::)

klaar voor de strijd