Auteur Topic: [MO20] MolTalk  (gelezen 91930 keer)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #200 Gepost op: 29-04-2020, 20:56:25 »
Leuk vragen van kijkers ::bravo::
(Sorry voor mijn traagheid, iets met werk ;))

Hoe heb jij in je eigen seizoen geprobeerd de mol te ontmaskeren?
Ik hield vanalles bij, dus dat was een manier om te kijken wat er gebeurde. Ik noteerde vanalles en noteerde daarbij ook in een overzicht of ik er onmolse of molse dingen in zag. Ik keek daarbij ook naar wat de invloed van de mol zou zijn (ook in relatie tot de andere kandidaten binnen de (deel)opdracht.) Dat overzicht (in excel) samen gaf al een beeld. Daarbij probeerde ik ook nog te kijken naar wat gaat per ongelijk fout/goed of kun je niet nepmollen. Er was bv. een opdracht waar we moesten inschatten wat de mol had gekozen. Hierbij had een kandidaat best wat geld verdiend, wat hij had kunnen voorkomen als mol maar niet als nepmollende kandidaat (omdat je dan de echte antwoorden niet weet.)  Daarnaast kon ik me bij sommige mensen door sommige acties gewoon echt niet voorstellen dat ze de mol waren; daar zag ik dan wel nepmolacties is. Uiteraard had ik ook een follow the money overzicht waarmee ik ook een aantal kandidaten kon afstrepen.

Met bondjes wisselde ik het een en ander uit. Of dat nou echt helpt, of het misschien wel tegen werkte, weet ik niet, maar leuk was het sowieso.

Verder probeerde ik ook het een en ander af te leiden uit de testen, maar dat was achteraf gezien een slecht plan.  ;D Na elke test ging ik na hoeveel antwoorden ik op wie had ingevuld om daar zo mogelijk iets uit te halen. Mede hierdoor heb ik de uiteindelijke mol ook wel deels geschrapt. Ik kon me namelijk niet voorstellen dat ik er dan nog in zou zitten. (Achteraf gezien had volgens mij alleen de joker mij gered? Ik weet het niet meer precies maar het was in ieder geval nipt.) Daarbij had de afvaller die specifieke test mij ook verteld dat hij o.a. had gespreid op de mol.. En ik had eigenlijk wel het idee dat hij daarin eerlijk was. (Hij zei na afloop dat hij in ieder geval niet bewust had gelogen daarover.)

Maar de reden waarom ik zo ver ben gekomen is niet omdat ik zo'n ster was in de mol ontmaskeren  ::rofl:: Ik zat in de finale nog op de foute mol. Overigens heb ik tijdens de finale nog wel getwijfeld om toch voor HIDM te gaan, mijn alarmbellen gingen rinkelen om verschillende redenen, maar ik dacht ja wie switcht er nou nog in de finale, ik sta hier nu al. Na de test voelde ik wel dat ik verloren had, maar ja toen had ik de test al gemaakt. (Nu denk ik, eigenlijk komt het nog wel eens voor dat mensen pas in de finale op de goede mol zitten in de seizoenen op TV. En er waren ook wat mogelijkheden dat ik de echte mol beter had kunnen uittesten in de finale, of meer iets zeggen tegen 'mijn' mol om de echte mol eruit te spelen.  Maar goed dat is achteraf praten en heb ik niet gedaan.)


Heb je één van de afvallers verdacht?
Nou dat is dus het gekke. Ik heb niet echt verdachten en ook niet echt niet-verdachten. Ik volg de spellen meer dan dat ik bezig ben met de mol ontmaskeren. Gek eigenlijk. Maar daardoor heb ik ook nog niet echt iemand zien vertrekken waarvan ik dacht daar gaat mijn mol.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #201 Gepost op: 29-04-2020, 21:02:01 »
Ik heb ook letterlijk alles bijgehouden in excel. Follow The Money vond ik ook heel belangrijk, dus dat had ik ook bijgehouden. Die overzichten die ik iedere keer in excel heb gemaakt waren wel altijd heel handig om de test makkelijk en snel in te kunnen vullen.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #202 Gepost op: 1-05-2020, 00:33:51 »
Goeie tips! ;D De finale halen zonder op de goede mol te zitten is een kunst op zich hoor, Kaaasje, dat doen niet veel mensen je na! ::hypocriet::

Wat vonden jullie van de opdrachten deze aflevering? :)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #203 Gepost op: 1-05-2020, 00:46:31 »
Ik vond het zoeken naar de cookies wel grappig en leuk bedacht! Zeker als je beseft hoeveel berichten er zijn geplaatst, want uiteindelijk hebben de kandidaten al 9 weken lang bij iedere opdracht heel veel berichten geplaatst. Als je al die berichten helemaal in detail moet bekijken, dan ben je heel lang bezig! Uiteindelijk wil je er alles aandoen dat anderen geen voordeel in de test hebben, dus daarom zou ik de cookie van mijn Mol als laatst hebben gezocht en die die van mijn grootste concurrent als eerste. Toen ik deze opdracht las, moest ik ook gelijk aan deze opdracht uit het zeventiende seizoen denken  ::rofl::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #204 Gepost op: 1-05-2020, 20:30:11 »
Jaa koekjes opdracht was leuk ::bravo:: Simpel maar toch super!
(Ik wilde zelf nog even gaan zoeken maar niet gedaan.)

Ik dacht ook eerst wat moet ik met dat verhaal waar is de opdracht maar de kandidaten waren scherp.  ::ok::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #205 Gepost op: 1-05-2020, 20:33:29 »
Wie heeft mijn 10 cookies gevonden? Ik heb het niet te moeilijk gemaakt ;)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #206 Gepost op: 2-05-2020, 19:08:37 »
Ik zeg nog even dat ik het fijn vond om te gast te mogen zijn ;)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #207 Gepost op: 2-05-2020, 19:20:57 »
Dat was inderdaad een geniale opdracht. :D

Jullie ook onwijs bedankt voor jullie komst, Vermoljoen en Kaaasje! ::bravo::



Ja, dan komen we alweer bij de laatste reguliere aflevering van Moltalk. En dat verdient een speciale gast, namelijk onze meest trouwe kijker, en jarige Job: Jacco's! ::bravo:: Van harte gefelciteerd! ::bravo::

Helaas is het niet voor iedereen feest. Ze zeggen wel eens dat afvallen vlak voor de finale net zo erg is als als eerste afvallen. Nu durf ik dat te betwijfelen, maar toch, een dikke knuffel voor... Lodewijk Backer! ::hug::

Lodewijk, wat is dit nou!? Je bent een week te vroeg! >:( Ik had je nog helemaal niet nu al willen zien! Hoe kon dit gebeuren? :(

En Jacco's, het seizoen is bijna voorbij, wat vond je ervan? :)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #208 Gepost op: 2-05-2020, 20:12:25 »
Wat leuk dat ik te gast mag zijn  :D
En Lodewijk  :(
Heel jammer dat je naar huis moet, je was oprecht een geweldige kandidaat.

En Jacco's, het seizoen is bijna voorbij, wat vond je ervan? :)
Geen origineel antwoord, maar ik vond het heel erg leuk  ::bravo::
De kandidaten waren top! Rustige kandidaten, drukke kandidaten, fanatieke kandidaten etc.
En de opdrachten zitten ook heel goed in elkaar. Veel variatie, en de simpelste opdrachten hadden weer een twist waardoor ze heel interessant waren.
Well done D*N  ::ok::

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #209 Gepost op: 2-05-2020, 21:55:02 »
Ja, dan komen we alweer bij de laatste reguliere aflevering van Moltalk. En dat verdient een speciale gast, namelijk onze meest trouwe kijker, en jarige Job: Jacco's! ::bravo:: Van harte gefelciteerd! ::bravo::
Gefeliciteerd, Jacco's! In eerste instantie schrok ik toen ik je naam las, want je hebt me wel eens opgejaagd in dit spel. Ik heb nog steeds nachtmerries over de_witte die zich aan mij vergrijpt.
Wat leuk dat ik te gast mag zijn  :D
En Lodewijk  :(
Heel jammer dat je naar huis moet, je was oprecht een geweldige kandidaat.
Dankjewel ::love::

Helaas is het niet voor iedereen feest. Ze zeggen wel eens dat afvallen vlak voor de finale net zo erg is als als eerste afvallen. Nu durf ik dat te betwijfelen, maar toch, een dikke knuffel voor... Lodewijk Backer! ::hug::

Lodewijk, wat is dit nou!? Je bent een week te vroeg! >:( Ik had je nog helemaal niet nu al willen zien! Hoe kon dit gebeuren? :(
Ja, helaas, helaas. Ik had het ook anders willen zien. Maar ik vind het fijn om te lezen dat je mij in de finale had willen zien. Het is vrij lastig voor mij om nu een verklaring te geven, want ik wil natuurlijk niet te veel verklappen op dit moment. Ik was vrij zeker over mijn test, in de zin dat ik het idee had de Mol in het vizier te hebben en heb de test dus op hem (normaal kan dit een verspreking zijn, maar er zitten al weken alleen mannelijke deelnemers in het spel) ingezet. Ik moet bekennen dat ik de eerste minuten na 19:00 uur wel zo achter mijn laptop zat. Het duurde een paar minuten voordat D*N met de executie begon en na Chardo's en robindtc's groene schermen, werd ik wel nerveus (of misschien dacht ik al te weten dat ik er sowieso uit zou liggen). En toen volgde de beslissende post met een groen scherm voor RobbieazuRty en een vuurrood scherm voor mij. Erg jammer, maar ik had er wel zo goed als meteen vrede mee.

Ik ben blij dat ik zo ver in het spel ben gekomen, de leuke opdrachten heb mogen doen en veel heb kunnen praten en discussiëren met de kandidaten. Soms was ik wel een beetje bang dat mensen mij niet zouden mogen, omdat mijn/onze (ook van Brent en Chardo) humor niet altijd meteen begrepen werd en ik soms wel wat geïrriteerde opmerkingen over ons las/hoorde. Maar als ik nu de lieve berichten van jullie allemaal op mijn afscheid lees, merk ik dat het wel meeviel :)
« Laatst bewerkt op: 2-05-2020, 22:29:21 door Lodewijk Backer »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #210 Gepost op: 3-05-2020, 15:09:40 »
@Jacco's: wat is jouw top 3 leukste opdrachten dit seizoen? ;D

@Lodewijk Backer:

Ja, het moet voor jou een hele Rollercoaster zijn geweest! Je was natuurlijk net nieuw op dit forum toen je begon. Is er gedurende die tijd veel veranderd?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #211 Gepost op: 3-05-2020, 18:42:39 »
@Jacco's: wat is jouw top 3 leukste opdrachten dit seizoen? ;D
1. Cookies verbergen
Dit is mijn favoriet, de kandidaten doen allemaal hun best omdat het om een persoonlijk voordeel gaat, en ook de mol moet goed zijn best doen om de cookie zo goed mogelijk te verstoppen, zodat er niets wordt verdient. Ik ging zelf ook een keer zoeken, en ik moest soms echt lachen om teksten die kandidaten hadden neergezet om ons in de war te brengen.
2. Tijdslot
Natuurlijk leuk omdat ik zelf mee mocht doen, maar het was denk ik voor de kandidaten echt spannend! De kandidaten zaten in spanning te refreshen in de hoop dat ze werden beschermd en niet werden gevangen door De_witte of mij.
3. Tomatenslag
Dit was ook een spannende opdracht, waarin veel kandidaten gefrustreerd werden. Speel je voor het geld, of je joker? Alles wat je nodig hebt voor een geslaagde opdracht!

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #212 Gepost op: 3-05-2020, 19:36:06 »
@Lodewijk Backer:

Ja, het moet voor jou een hele Rollercoaster zijn geweest! Je was natuurlijk net nieuw op dit forum toen je begon. Is er gedurende die tijd veel veranderd?

Zeker! Toen ik me inschreef voor dit spel kende ik naast Brent en Chardo helemaal niemand. Nu heb ik met bijna elke deelnemer en een aantal actieve kijkers meerdere keren buiten het forum gesproken op Discord. Met sommige (waaronder de host van MolTalk) heb ik ook een aantal keer gebeld, wat de mensen echt een stuk 'concreter' maakt. In het begin, als je niemand kent, is het best lastig om leden uit elkaar te houden. Ik weet nog dat ik aan de start van het spel echt de deelnemerslijst uit mijn hoofd moest leren, want anders vergat ik gewoon namen/mensen. Dat is nu wel anders.

Ook is het leuk dat de kijkers op twee manieren zo betrokken waren bij het spel. In het eerste geval had D*N een aantal opdrachten waarin de kijkers konden shinen en in het tweede geval toonden de kijkers zelf ook interesse in het spel door te posten in het BAR-topic. Dat verhoogde voor mij echt het plezier in het spel, omdat niet enkel de kandidaten en organisator meededen in het WidMO-verhaal.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #213 Gepost op: 3-05-2020, 22:11:37 »
Ja, dat de kijkers dit seizoen ook mee konden doen was erg tof! ;D Dat verzacht toch ook een beetje de pijn van het niet kunnen meedoen. Had je oorspronkelijk wel mee willen doen, Jacco's?

En Lodewijk, ik denk dat het andersom ook geldt. De eerste weken dacht ik ook van "hey, wie is die snuiter", maar ik heb je inmiddels leren kennen als zijnde een zeer leuk persoon, en ik denk dat je met jouw iconische tongue-in-cheek humor heel veel smaak hebt gebracht aan het seizoen. ::bravo::

Wat ga je het meest missen van het spel?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #214 Gepost op: 4-05-2020, 13:19:45 »
Ja, dat de kijkers dit seizoen ook mee konden doen was erg tof! ;D Dat verzacht toch ook een beetje de pijn van het niet kunnen meedoen. Had je oorspronkelijk wel mee willen doen, Jacco's?
Ik heb me wel ingeschreven, maar met de intentie dat ik er vrede mee zou hebben mocht ik niet meedoen. Omdat ik nieuw ben op het forum kan ik dan eerst kijken hoe het allemaal een beetje werkt, zodat ik in een latere editie wel mee kan doen.

Toen ik een berichtje kreeg van D*N met de boodschap dat ik niet mee mocht doen, heb ik me wel meteen opgeven om jager te zijn, en dat was heel leuk om te doen!

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #215 Gepost op: 4-05-2020, 20:46:33 »
En Lodewijk, ik denk dat het andersom ook geldt. De eerste weken dacht ik ook van "hey, wie is die snuiter", maar ik heb je inmiddels leren kennen als zijnde een zeer leuk persoon, en ik denk dat je met jouw iconische tongue-in-cheek humor heel veel smaak hebt gebracht aan het seizoen. ::bravo::

Wat ga je het meest missen van het spel?
Dat is erg fijn om te horen, SpacyColours! Bedankt voor je complimenten. Je bent nu al mijn favoriete host van MolTalk ooit (en ik reken Arjen Lubach, Kees Tol, Viviënne van den Assem, Patrick Martens, Rik van de Westelaken, Margriet van der Linden, Chris Zegers, Marlijn Weerdenburg en Rop Verheijen allemaal mee).

Hetgeen ik het meest ga missen aan het spel is de interactie met de andere kandidaten. Daarmee bedoel ik de interactie zowel tijdens als buiten de opdrachten. Ik vond het altijd leuk als we een opdracht hadden waarbij we beslissingen moesten maken en dat (bijna) iedereen zijn zegje kwam doen. Daar kwamen dan weer discussies uit voort en daardoor zag je de verschillende speelstijlen van de kandidaten. Maar het gedeelte buiten de opdrachten vond ik nog wel het leukst. De berichten in BAR weinig en die op Discord. In het eerste geval waren het vooral 'informele' en leuke berichten waardoor je de persoonlijkheid van de kandidaten wat beter leerde kennen. In het tweede geval (op Discord) was het voornamelijk speculeren over wie de Mol kon zijn en of je informatie kon uitwisselen. Ik heb leuke herinneringen aan mijn gesprekken met Brent, Lucy, MollenvangR-Art, michael90, Vermoljoen en Chardo. Vooral in deze gesprekken leerde ik de speelstijlen en tactieken van de bovengenoemde mensen kennen.


Ik heb me wel ingeschreven, maar met de intentie dat ik er vrede mee zou hebben mocht ik niet meedoen. Omdat ik nieuw ben op het forum kan ik dan eerst kijken hoe het allemaal een beetje werkt, zodat ik in een latere editie wel mee kan doen.
En ben je van plan om volgende editie mee te doen of hebben wij je afgeschrikt? ;)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #216 Gepost op: 4-05-2020, 23:20:16 »
Dat is erg fijn om te horen, SpacyColours! Bedankt voor je complimenten. Je bent nu al mijn favoriete host van MolTalk ooit (en ik reken Arjen Lubach, Kees Tol, Viviënne van den Assem, Patrick Martens, Rik van de Westelaken, Margriet van der Linden, Chris Zegers, Marlijn Weerdenburg en Rop Verheijen allemaal mee).
Zo, die kan ik in m'n zak steken! ::trots::

Hoe zou je jouw eigen speelstijl omschrijven? :)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #217 Gepost op: 5-05-2020, 23:37:58 »
Hoe zou je jouw eigen speelstijl omschrijven? :)
Tsja, dat is een heel goede vraag. Het liefst zou ik zeggen dat ik heel tactisch en doortastend speelde, maar eerlijk gezegd rommelde ik vaak maar wat aan. In het begin van het spel (zeg aflevering 1 en 2) deed ik echt wel mijn best in opdrachten, maar ik heb vaak dat het dan alsnog fout gaat omdat er iets is waar ik geen rekening mee heb gehouden of omdat ik simpelweg te laat ben om te reageren. Ik werd erg verleid door die winstjoker die D*N had geïntroduceerd en wilde daarom bij individuele opdrachten geld binnenhalen. Een goede zet van hem, trouwens, want anders loop ik als kandidaat voornamelijk (niet te opzichtig) te nepmollen. Nu wilde ik voor de pot gaan. Bij groepsopdrachten kon ik dan alsnog een beetje mollen. Het nadeel is alleen dat je als kandidaat niet weet hoe een opdracht precies in elkaar zit, dus gericht mollen is lastig. Je weet bij het maken van een rollenverdeling niet wat een goede groep/rol is, dus waar moet je jezelf dan zetten? Ook bij het kiezen van enveloppen, wat moet je kiezen? Omdat Lucy zo extreem veel geld binnenhaalde, heb ik uiteindelijk de hoop op een winstjoker maar opgegeven en ben ik wat meer in mijn oude gedrag vervallen. In mijn biechten weid ik hier veel meer over uit, dus ik wil nu niet te veel gaan spoilen.

Maar ik wil wel even noemen dat ik niet een compleet naïef ongeleid projectiel ben, want ik heb wel wat dingen uitgehaald om te peilen hoe anderen zouden reageren of handelen. Als voorbeeld noem ik de Food Market. Volgens mij mag dat wel, want ik heb het over een andere afgevallen kandidaat. Ik zat toen met MollenvangR-Art in een groepje en wilde hem uittesten. Daar heb ik hem op het eind de mogelijkheid gegeven het geld te verzilveren omdat ik zei dat ik weg moest (dat was niet gelogen, want ik moest ook weg, maar ik had zelf ook het geld voor die tijd kunnen verzilveren). Het was maar zo'n 300 of 400 euro, maar hij heeft toen inderdaad dat geld verzilverd. Daardoor zakte hij op mijn verdachtenlijstje (hoewel hij later weer flink steeg).

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #218 Gepost op: 6-05-2020, 00:40:05 »
Ik ben al zeer benieuwd naar je biechten! ::bravo::

Het feit dat je relatief nieuw was/bent op het forum, ervaarde je dit als een handicap in dit spel? Los van het feit dat je de namen uit je hoofd moest leren natuurlijk. Of kon je er ook juist voordeel uit halen? :)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #219 Gepost op: 6-05-2020, 09:16:29 »
En ben je van plan om volgende editie mee te doen of hebben wij je afgeschrikt? ;)
Jullie hebben mij niet afgeschrikt hoor, ik vond het heel leuk om te volgen, en ik ga me volgende editie zeker inschrijven  ::hyper::