Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 3438140 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30100 Gepost op: 11-08-2021, 09:27:54 »
Idk ik weet alleen dat mijn gezin 3 vd 7 summits gedaan hebben waaronder de Elbrus ::hypocriet::
Als ex-bergsport beoefenaar (is dat een woord?  ::rofl:: ) weet ik dat alleen het Messner-lijstje serieus wordt genomen in dat vreemde wereldje.

Dan hoort Acongagua bij de makkelijkste 3. Heeft je gezin die gedaan? Ik weet nog dat Beau van Erven Dorens daar serieus risico heeft genomen. Bijna uitgeput door die onveilige passage bij de top. Zou ik echt niet durven. Bijna 7000 meter hoog, te veel mensen die overlijden  ::ohno::



Is Europa trouwens wel een echt continent? Afrika zit ook nog net aan Eurazië vast, maar is wel duidelijk op een andere continentale plaat.

Voor mij is Europa veel meer een idee. Landen waar je als minderheid meestal nog veilig over straat kunt, en waar niet. In dat laatste rijtje: Rusland & Belarus, bijv. Oekraïne ook. Zo kun je ook een vage grens trekken. Want veel meer dan dat is het sws niet, toch?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30101 Gepost op: 11-08-2021, 16:20:30 »
In elk geval wel een onderwerp om je licht over te laten schijnen. En leuk als zoiets langs flitst op social media.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30102 Gepost op: 11-08-2021, 18:01:38 »
Als ex-bergsport beoefenaar (is dat een woord?  ::rofl:: ) weet ik dat alleen het Messner-lijstje serieus wordt genomen in dat vreemde wereldje.

Dan hoort Acongagua bij de makkelijkste 3. Heeft je gezin die gedaan? Ik weet nog dat Beau van Erven Dorens daar serieus risico heeft genomen. Bijna uitgeput door die onveilige passage bij de top. Zou ik echt niet durven. Bijna 7000 meter hoog, te veel mensen die overlijden  ::ohno::

Yep, eerst Kilimanjaro, toen Elbrus en daarna Aconcagua. Papa en bonusmama van beide 50+ samen met onze Nederlands speedklimkampioen van (nu) 20 en mijn zusje van 22 ;D
Planning is geloof ik zomer 2022 de Puncak Jaya in Indonesië.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30103 Gepost op: 11-08-2021, 21:46:20 »
Yep, eerst Kilimanjaro, toen Elbrus en daarna Aconcagua. Papa en bonusmama van beide 50+ samen met onze Nederlands speedklimkampioen van (nu) 20 en mijn zusje van 22 ;D
Planning is geloof ik zomer 2022 de Puncak Jaya in Indonesië.
:o

En een zomer later Denali in Alaska? Als je toch bezig bent(!) Zonder nieuwe pandemieën 🤞 zitten jullie dan over een paar jaar mss wel fondsen te werven voor Everest  ::zweet::

Mss dat ze tegen die tijd klimmers boven de Khumbu ijsval afzetten en weer oppikken. Las ik een tijdje geleden iets over, maar niet gecheckt of dat serieus was. Kunnen ze beter meteen een metro onder de gletsjer bouwen zoals in Tignes of Saas Fee  ::rofl:: ::ohno::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30104 Gepost op: 12-08-2021, 11:12:30 »
Ik doe zelf niet mee hoor ;D
Mount Everest gaan m’n ouders niet meer doen. Wellicht dat m’n broertje zo gek is :P
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30105 Gepost op: 12-08-2021, 13:02:51 »
::rofl:: praat het maar uit z'n hoofd

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30106 Gepost op: 12-08-2021, 22:03:17 »
Ik heb het ze al vaak genoeg verboden ::hypocriet::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30107 Gepost op: 15-08-2021, 15:08:43 »
Waarom trekken zo veel klanten de spullen die je in de winkel wilt zetten bijna uit je handen voordat je de kans hebt gehad ze in de winkel te zetten?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30108 Gepost op: 16-08-2021, 11:11:24 »
Ging het luchtalarm af omdat iemand een foutje maakte of is er echt iets ???

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30109 Gepost op: 16-08-2021, 11:15:12 »
Ging net nou het luchtalarm af in een deel van Schoonhoven?

Zo klonk het in elk geval wel. Niet het alarm dat het dichtstbij mijn woning staat, maar wel een stukje verder weg.
« Laatst bewerkt op: 16-08-2021, 15:16:45 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30110 Gepost op: 16-08-2021, 11:16:23 »
Hier hadden we het ook. Blijkt (niet verrassend) loos alarm.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30111 Gepost op: 17-08-2021, 08:49:59 »
Waar zal ik in december naartoe op vakantie kunnen gaan... (overigens maar voor een paar daagjes)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30112 Gepost op: 17-08-2021, 23:40:34 »
Vlissingen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30113 Gepost op: 22-08-2021, 14:56:22 »
Hmm, waarom wet ik niet, maar ik heb in Nederland nooit een echt vakantiegevoel...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30114 Gepost op: 22-08-2021, 17:23:06 »
Heidelberg. Niet te ver, maar in kersttijd de moeite waard. Hotel Central ligt op 300 meter vanaf het station. Prima te lopen. En vanuit het hotel, dat een voortreffelijk ontbijtbuffet heeft, is het centrum ook op loopafstand.  Ik was er eind oktober 2016 vier dagen.

Ook met slecht weer voldoende te doen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30115 Gepost op: 26-09-2021, 22:04:52 »
Ik wil na een aantal jaren geen diepvries te hebben gehad, weer een klein exemplaar aanschaffen.

Maar nu zit ik met een elekrotechnische vraag.

Ik heb al een jaar of 20 een wasmachine en een droger op dezelfde groep zitten. Die groep is bedoeld voor 16 ampère.

Maar kan daar zonder problemen, zoals doorgeslagen stoppen, of erger, nog een kleine diepvries bij? En zo niet, hoe los ik dat probleem op?

Uitschakelen van de diepvries, als ik 1 van beide andere apparaten gebruik, lijkt me niet de meest wenselijke optie.

Ik zou de diepvries op een andere groep kunnen zetten, maar die zijn niet geaard. Dus dat is ook niet de oplossing.

Op de andere geaarde wandcontactdozen zitten apparaten die ik ook niet zomaar van de stroom af kan halen, o.a. magnetron, koelkast, en wat kleinere huishoudelijke apparaten.

Heeft iemand een idee wat ik wel kan en wat ik beter níet kan combineren op 1 groep?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30116 Gepost op: 27-09-2021, 21:17:18 »
Meestal zitten droger/wasmachine op 1 keuzeschakelaar, zodat je maar een van de twee tegelijk kan gebruiken. Of dat bij jou ook zo is weet ik natuurlijk niet. Het lijkt me dat daar wel een vriezer bij kan in het geval je droger en wasmachine niet tegelijk gebruikt. Wat vermogen bertreft vraagt een kleine vriezer volgens mij niet zo veel. Ik zag er een paar via google binnen de 100 Watt.

Op deze website staan tips om overbelasting te voorkomen: b.v. dat je niet meer dan 3600 Watt moet aansluiten op 1 groep.

https://energieveilig.nl/elektrische-apparatuur/overbelasting/

Ik denk dat je het beste de wattages van de apparaten (te vinden op de typeplaatjes op het apparaat) kunt checken en zorgen dat het totaal binnen die 3600 Watt blijft.
« Laatst bewerkt op: 27-09-2021, 21:18:53 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30117 Gepost op: 30-09-2021, 22:10:07 »
Mooi, zal ik meenemen in mijn besluit om er wel of niet een aan te schaffen. Plaats heb ik er wel voor.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30118 Gepost op: 13-10-2021, 18:09:22 »
Of DHL bij deze avond bezorging wel de bel kan vinden, of weer gaat claimen dat ik niet thuis ben. Let's wait and see....

Jaaaaaaaaaaa het is gelukt! ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 13-10-2021, 19:08:40 door Daisy »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #30119 Gepost op: 13-10-2021, 20:37:45 »
Feli,daisy and well done dhl. Ik vraag me af of ze bij PostNL weten hoe de dagen van de week heten en welke volgorde ze hebben.

Had op zondag iets online besteld , voor 15 uur op werkdagen besteld, morgen in huis.
Krijg dus netjes maandag mail dat het woensdagmiddag geleverd wordt.
Maar wat schetst mijn verbazing, gisteren had het de bezorger het al bij zich.   ::jaja::