Auteur Topic: [Kandidaat] PEPIJN is niet de Mol!  (gelezen 232844 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #560 Gepost op: 15-02-2011, 20:19:53 »
Dan ook maar even hier:

Groepsfoto's (al is het lastig te zien)
Even nummers: gun/ guns
Oneven nummers : armen over elkaar of in de zij, 3-4 (vingers).
(ihkv de mogelijke 3/4 hint)

Cerro Negro: Een zwarte berg (associatie LOTR/ Mount Doom?)
Volop rook.

1. Rooksignalen (witte bus).
2. Pepijn wil per se een vuurblaas-act doen in afl 2.
3. Voor de executie : 'Ik heb besloten om met vuur te gaan spelen'.
4. Spreekt in afl 7 in dit voorstukje vrij uitgebreid over de rook uit de zwarte vulkaan, 'zwarte berg'.
5. Moltwitter van vandaag 'Een molshoop van 675 meter hoogte'.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #561 Gepost op: 15-02-2011, 20:30:20 »
Toen Pepijn in het interviewfilmpje de vulkaan beschreef, scheen het mij toe dat hij moeite had om niet het woord 'molshoop' te gebruiken.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #562 Gepost op: 15-02-2011, 20:43:08 »
Good luck. Link dit alles plz!  8)
Jelsir, kan dit overzicht niet in een nieuw topic? Ik zit me steeds rot te zoeken naar de verschillen per aflevering.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #563 Gepost op: 15-02-2011, 21:43:45 »
Wil niet vervelend doen maar:
Wit is formeel geen kleur...

Dat is exactly the point, onder het motto 'Niets is wat het lijkt' - dan is 'kleur bekennen' dus wit.
Overigens wordt het in de serie nadrukkelijk als kleur benoemd.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #564 Gepost op: 15-02-2011, 21:56:45 »
HHHHm..."Sneeuwlandschap"?

01.28

Aardedonker zul je bedoelen Pepijn!
Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #565 Gepost op: 16-02-2011, 00:57:05 »
HHHHm..."Sneeuwlandschap"?

01.28

Aardedonker zul je bedoelen Pepijn!


Ach ja, de mol weet niet beter..  8)

Wit als sneeuw staat hem goed.  ::ok::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #566 Gepost op: 16-02-2011, 01:02:20 »
Neen, te opvallend, een mol weet beter :)
Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #567 Gepost op: 16-02-2011, 01:19:56 »
Neen, te opvallend, een mol weet beter :)

Waarom kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat als dit door Anna gezegd zou zijn bepaalde mensen hier eindeloos hints in zouden zien.  ::)

Ironie schijnt toch niet goed over te komen op een forum.  :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #568 Gepost op: 16-02-2011, 01:36:14 »
Omdat veel mensen in een tunnel zitten...en dat is o.k...geeft niet.
*lees: ik wil graag dat die persoon de Mol is... :)*

Zo simpel, zo gaat het spel..je weet het antwoord.
Dus blijf bevestigen wat je bemerkt en weet...
Dat doet een ieder vanuit zijn of haar visie en wellicht "tunnel".
Of vanuit een zeer objectief standpunt...

Laat ons verder puzzelen over anderhalve nacht!
Ik kom weer tot leven vanuit mijn tunnel..zie je dan!:)
 ::oink:: h.i.n.t. :)
Ironisch genoeg? ;)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2011, 01:39:00 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #569 Gepost op: 16-02-2011, 14:45:22 »
In het kader van de zoek de verschillen:

Pepijn is de enige die op slippers ('flipflaps', wederom clown referentie) rondhobbelt in de eerste opdracht.(In de steengroeve heeft hij kennelijk toch ergens laarzen weten te bemachtigen of gekregen van iemand anders, Anna?).

Het was zijn idee dat iedereen laarzen kocht.
Bij de test komt er een vraag over of de mol laarzen aanhad bij de steengroeve.



Ook is er de vraag of de mol eens een joker in bezit had (interessant dat er 'een' staat aangezien hij de enige in het spel was die maar 1 joker in bezit heeft gehad, waarom niet gewoon 'jokers'? Het is trouwens ook de vraag of iedereen hier van af wist aangezien het een cadeau van Horace was).


Daarnaast is de vraag met de geboortemaand wel interessant.

Mei had namelijk eigenlijk nummer 2 in de rij moeten zijn indien chronologisch (vertikaal) of anders horizontaal optie 2 moeten zijn, en niet 4.
(antwoorden in beeld 1,1,1,4 , 3-4?)

Sws opvallend dat dit horizontaal (i.e. van links naar rechts) chronologisch geordend staat.



Dit alles in het kader van de twitter van afl 6: 'na 10 minuten mollen weet je de oplossing van 11'. Na 10 minuten in de steengroeve moesten ze de test en mastermind opdracht doen.

Edit:
Ik realiseer me net pas dat er op deze manier bij de vraag van de geboortemaand van de mol (als veronderstelde hint naar Pepijn) eigenlijk 'de MeiMol' staat...  ::rofl::
Hetgeen hij in dit geval dus ook zou zijn.  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 17-02-2011, 10:17:11 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #570 Gepost op: 16-02-2011, 15:14:34 »
@ Supernova
"flipflaps"  zijn zgn. Flip Flops en volgens mij zegt Pepijn dat ook. Dit is een gangbare term voor de slippers welke Pepijn aanheeft. Dus vanwaar de clown referentie?

Verder goed speurwerk  ::ok:: !!
Weet je het niet, antraciet

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #571 Gepost op: 16-02-2011, 15:45:53 »
@ Supernova
"flipflaps"  zijn zgn. Flip Flops en volgens mij zegt Pepijn dat ook. Dit is een gangbare term voor de slippers welke Pepijn aanheeft. Dus vanwaar de clown referentie?

Verder goed speurwerk  ::ok:: !!

Gebruikelijker is het mi om ze flipflops te noemen, en ik zat aan de associatie met 'floppy shoes' te denken (zo worden  clownsschoenen in het Engels wel vaker genoemd). Het viel me gewoon op dat hij ze flipflaps noemde.



Maar is meer in het kader van de andere clownreferenties/ acrobatiek (clown op straat, clown pinata, clownact op toneel, acrobatiek en clownstunts op koord).  :)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2011, 15:54:45 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #572 Gepost op: 17-02-2011, 21:22:15 »
 ::oink:: Hij is dus idd niet de mol. Hij was vandaag ook niet echt aan het mollen om eerlijk te zijn. Dus ik begon alweer zwaar te twijfelen. Toch maar weer terug naar mijn Patrick-tunneltje dan maar.

Offline belg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #573 Gepost op: 17-02-2011, 21:23:33 »
 ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::

Wat een geluk dat ik koppig in mijn eigen tunnel bleef!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #574 Gepost op: 17-02-2011, 21:25:08 »
Totaal onverwachts. Maar dit bevestigt wel mijn vermoeden nu, had al zo'n vrees dat niet Pepijn maar Patrick de mol zou blijken te zijn. En nu ontvouwt het scenario zich. Zeer jammer, Pepijn was een prima kandidaat, jammer dat ie er zo onverwachts uit ligt!
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #575 Gepost op: 17-02-2011, 21:31:36 »
Ik vreesde het al, omdat hij deze aflevering zo z'n best deed en helemaal niet meer verdacht in beeld werd gebracht. Ik dacht die vliegt er waarschijnlijk vandaag uit. Jammer hoor, ik vond 'm een leuke kandidaat.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #576 Gepost op: 17-02-2011, 21:33:24 »
Het kon ook niet waar zijn hè, na aflevering 1 met zo'n grote groep goed zitten... ::dom::

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #577 Gepost op: 17-02-2011, 21:34:32 »
En ik zag juist nog weer allemaal subtiele molacties... ::ohno::
Nou hoogstwaarschijnlijk is het dan toch de persoon die ik meestal niet zo mag: Karin..
Een complete grote swich, maar tot nu toe zijn alle mollen mensen geweest die ik tijdens de afleveringen niet mocht.


...

Of is het dan toch Art?

...
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PEPIJN is (niet) de Mol!
« Reactie #578 Gepost op: 17-02-2011, 21:43:43 »
Het kon ook niet waar zijn hè, na aflevering 1 met zo'n grote groep goed zitten... ::dom::
Het was ook wel te verwachten. Ik zit altijd op de verkeerde mol. :P

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PEPIJN is niet de Mol!
« Reactie #579 Gepost op: 17-02-2011, 21:50:56 »
ik ook meestal 1x een zware ontgoocheling, paar dagen tijd nodig om alles even vanuit nieuw perspectief te bekijken en dan gaat het meestal wel goed...
het dagboek van pepijn is dan wel weer fantastisch!

Ik had een molboekje, een rode, het eerste dat ik opschreef: Pas op voor tunnelvisie. Ik had een reservemolboekje voor als mijn molboekje gestolen of nat en onleesbaar mocht worden. En mocht mijn reservemolboekje op de een of andere manier in een ravijn vallen, achteraf gezien geen rare gedachte, of door welk bagageverdeelspeel dan ook buiten mijn bereik komen, haha, dan had ik altijd nog mijn reservereservemolboekje. Ja, ja molletje mij krijg je niet zomaar.

Ho wacht even, een spel met jokers en vertrouwen... Hmmm. Trust nobody. Niets is wat het lijkt. Misschien kan ik het horen. Horen? Onmogelijk. Het wordt gokken. Tegenover mij de groep. Trust nobody! Ze hebben allemaal 3 jokers en de enige die ik nog een beetje vertrouw staat er niet tussen. 4 blikken die me niets vertellen. Het is alsof ik auditie moet doen voor de jury van So You Think You Can Dance, X Factor en de Mini Playbackshow. Het enige dat ik heb voorbereid is het woord 'Ola', maar ben even de tekst kwijt... Ik voel me kleiner worden. Pieter Jan stelt een vraag. Ik zeg "nee". Hij stelt nog een vraag. Dat nee zeggen kwam er net best lekker uit. Laat ik het nog eens proberen. Ik hoor het mezelf zeggen: "Nee". Het volgende moment zie ik een hand met drie jokers. Mijn maag verandert in een baksteen... Het is voorbij. Ik voel het. Nu een test maken zou onder alle omstandigheden best te doen zijn. "Ik ben toch zo zeker van mijn zaak! Kom op pak jezelf bij elkaar", zegt een stemmetje in mijn hoofd met de overtuigingskracht van een tweederangs soapacteur.

De test verkloot ik. Ik kan me niet concentreren.
De Executie. Ik wil er nog niet aan. Ik wil nog heel even in het spel zitten. Even nog mee mogen doen. Ik adem in, prijs me gelukkig dat ik nog zeker twee-en-halve seconde in het spel zit. In mijn hoofd zoek ik naar een handrem die de tijd zou kunnen stilzetten. Tevergeefs; Rood scherm. Het is afgelopen. Een te kort afscheid van mijn 5 nieuwe vrienden met wie ik de afgelopen weken in de wereld van Indiana Jones hebben geleefd. Raar afscheid nemen van 5 mensen van wie er een de Mol is.

De is Mol meedogenloos. Hij graaft tunnels en ik ben er met open ogen in één gelopen.
De veel te lege bus brengt me naar een hotel waar ik helemaal niet heen wil. Ik kijk uit het raam en probeer te bedenken of ik er nou echt zo ver naast zat? Het antwoord laat nog heel lang op zich wachten. De periode van het stille zwijgen breekt aan. Maar ik wil zo graag vertellen hoe te gek het was. Wat voor avontuur ik heb beleefd. Het vuurwerk, El Diabolo, het marktplein met mijn vriend Grote Ola, de paarden, 1200 koeien, schatkisten, vliegend van een vulkaan af storten en een veel te volle bus waar even iets over het hoofd werd gezien. Zoiets laat ik geen tweede keer gebeuren. Snel kijk ik de lege bus door. Niets. Natuurlijk. Of hoor ik daar achterin zacht gemekker? Tintin? Ik zou er alles voor over hebben als ie nog een keer tegen m'n been aan zou zeiken. Net als toen. Toen was alles nog simpel. Toen wist ik het zeker: Tintin is de mol. I'll never forget you.