Auteur Topic: [MO21] Opdracht 1.4 - Poes, poes, poes, poes, poes....!? [Café Miau - Boekarest]  (gelezen 5789 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Groep 3

Aurynn, Belg, Luchtmaniak

Aangezien jullie geen locaties meer kunnen vinden, mogen jullie alvast beginnen te overleggen welke codes jullie moeten hebben op basis van de omschrijvingen van Giorgio.



Ik wil van jullie voor donderdagavond 20.00 uur het volgende van 2 mensen dikgedrukt in het topic hebben:
Naam kat + juiste code


Andrej
Typisch gevalletje 'Vragende Ogen', al kan het ook een blik van schrik zijn in de koplampen van een naderende vrachtwagen. Deze  poes lijkt lief, maar de twinkeling in de ogen doet anders vermoeden.

Boglarca
Rode poes met strepen die donkerder rood zijn. Wit rond de mond en heeft een blik van nieuwslezer. Beetje zoals Philip Freriks altijd kijkt als hij weer ergens het mannetje is.

Estera
De vacht van deze poes is duidelijk een fashion statement, gebaseerd op het begin van de 17e eeuw. Poes lijkt in het algemeen op een kruising van The Lion King en Koning Willem-Alexander.

Ursule
Deze poes is voornamelijk wit van voren,rood van achteren en heeft de oren niet naar voren, maar opzij opzij opzij.

Voor de andere 2 groepen geldt: jullie hebben nog tot woensdag 7 april - 20.00 uur om de overige locaties te vinden.

Offline belg

  • Forumlid
Andrej = 5320
Boglarca = 7918
Estera = 1001
Ursule = 7719

Kan niet missen.

Offline Convans

  • Forumlid

Offline Convans

  • Forumlid
Dus dit hier gaat om het zuidoosten van Lacul Morii, maar ik kan de hoek maar niet vinden :')

https://goo.gl/maps/9QoMyp7wMFHRmyvv6

Die panelen bij het huis lijken ook te kloppen. Kunnen mijn teamgenoten even stoppen met kibbelen en mij komen helpen ::ohno::

Dit lijkt me onmogelijk om er te geraken.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Andrej = 5320
Boglarca = 7918
Estera = 1001
Ursule = 7719

Kan niet missen.

Zo duidelijk vind ik het nog niet. Ik dacht ook aan deze:

Andrej = 0003, 5002 of 3100
Boglarca = 1893
Estera = 3247
Ursele = 7190

Offline belg

  • Forumlid
Die 'kan niet missen' was ironisch bedoeld hoor.  We hebben nog even om hierover te overleggen.

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Eerste indruk na het bekijken (zonder nog julie antwoorden te hebben gelezen, want frisse blik ofzo)
Andrej - 2016
Boglarca 1830
Estera 3247
Ursele 7719
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Dus even om alle katten te verzamelen:

Andrej: 5320, 0003, 5002, 3100 of 2016
Boglarca: 7918, 1893 of 1830
Estera: 1001 of 3247
Ursele: 7719 of 7190

Ben nu wel benieuwd naar jouw gedachten over onze katten @belg.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2021, 20:41:04 door LuchtManiak »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Sector 3 - Locatie 1
https://goo.gl/maps/6dQzQiar2MT9c25K7

Dat is juist  ::bravo:: De kat die hierbij hoort is Cartita. Ik zal Frank hierover berichten.

Dit betekent overigens dat zowel groep 2 als groep 4 nog 1 locatie moeten vinden   ::ok::

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
@MollenvangR, zou je kunnen checken of onze laatste locatie nog steeds beschikbaar is volgens google maps? We hebben hem denken we gevonden maar we denken ook dat er misschien iets veranderd is in google maps van tijdens dat jullie de opdracht maakten tot dat wij de opdracht nu uitvoeren waardoor de locatie niet meer te vinden is...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Ik kom er ook niet ::ohno::, zou deze niet gewoon tellen dan omdat het wel de juiste locatie is?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
@MollenvangR, zou je kunnen checken of onze laatste locatie nog steeds beschikbaar is volgens google maps? We hebben hem denken we gevonden maar we denken ook dat er misschien iets veranderd is in google maps van tijdens dat jullie de opdracht maakten tot dat wij de opdracht nu uitvoeren waardoor de locatie niet meer te vinden is...
Yes, ik heb even gekeken. In onze opdracht documenten heb ik gelukkig bij het maken van de opdracht een linkje bewaard van dat moment. Daar heb ik op geklikt en hij zet met net even anders neer dan op het moment dat ik de foto maakte voor de opdracht. Maar ik zie dat jullie wel op de goede plek zoeken. Dus ik ga hem goed rekenen :) De kat die daarbij hoor is: Lorincz. Daar ga ik ook Frank voor contacten.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Aangezien alle extraatjes gevonden zijn, plaats ik ook alvast deel 2 voor Arno, Frank en Giorgio. (Arno mag uiteraard nog steeds de laatste kat omschrijven als die voor morgenavond gevonden wordt). Maar op 6 locaties lag een extraatje en die 6 locaties zijn gevonden.



Poes, poes, poes, poes, poes!? deel II - foto's, foto's en nog meer foto's [max € 1.500]

Beste Arno, Giorgio en Frank,

Jullie rol is nog niet helemaal uitgespeeld. Sterker nog, het is tijd om de rollen om te draaien. Zoals ik aan het begin al zei: op sommige locaties lag een extraatje. Een enveloppe met een foto van een foto. In het parlementspaleis is namelijk een tentoonstellingsruimte met tientallen foto’s te vinden. Het is tijd om de rollen om te draaien.

We hebben aan degene die de betreffende locatie heeft ontdekt, gevraagd of hij of zij in één zin van maximaal 15 woorden een zo goed mogelijke beschrijving wil maken van die foto.

Het is nu aan jullie om aan de hand van die omschrijving de juiste foto’s in de ruimte te vinden. Jullie kunnen virtueel in die ruimte rondlopen via: https://goo.gl/maps/4cVrH8pnzuj59Dkh7. Overleggen is toegestaan (je kunt bijvoorbeeld een linkje plaatsen met daarbij: ik denk dat ze die en die bedoelen). Plaats GEEN screenshot als overleg. Dit omdat de screenshots bedoeld zijn als antwoordmogelijkheid.

Ik wil voor donderdagavond 8 april - 20.00 uur een screenshot hebben van de de foto’s waarvan jullie denken dat de dierenvrienden die hebben omschreven met daarbij het juiste nummer.  Het maakt daarbij niet uit wie de screenshots plaatst. Eenmaal een screenshot geplaatst, wordt dit als antwoord gezien. Elke juiste combinatie van fotonummer en screenshot is nog eens 250 euro voor de pot waard.

Succes  ::ok::

De 6 omschrijvingen
Foto 1: Ik zie een vaag kasteel, omringd door mist en bomen. (JaccoS)

Foto 2: De bruine muur met zwarte vlek voorbij, stapt ze nu voor de grauwe witte muur (belg)

Foto 3: Er is een chemische, vaalblauwe stenen grond buiten met roestige trap rechtsonder en hellinkje linksboven (Larikoek)

Foto 4: Schilderij van een besneeuwd treinstation waarvandaan een paard en een man lopen (JaccoS)

Foto 5: De lantaarns verlichten slingers en een duister steegje waar een vrouw over natte kasseien stapt (belg)

Foto 6: Een vrouw met zwarte hoed, donkerrode lippen, en horizontaal gestreepte stropdas grijpt een bouwsteiger vanonder (Larikoek)

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Oh dit vind ik nu eens leuk. Ik houd van musea  ::bravo::

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Ik heb de vrouw van larikoek al gevonden.

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Ik heb de vrouw van larikoek al gevonden.

Heb je een linkje, dan kijk ik even mee.
Eindelijk...

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Mijn hemel wat veel schilderijen
Frankje Lapi

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021


Ondertussen heeft groep 4, D*N, Convans en Larikoek, ook alle locaties gevonden. Zij mogen aan de slag met de omschrijvingen van Frank. Ik wil van jullie voor donderdagavond 20.00 uur het volgende lijstje van 2 mensen dikgedrukt in het topic hebben: Naam kat + juiste code

De omschrijvingen van Frank:

Skender
De grote felgroene ogen van deze kat zorgen in combinatie met de mooie witte snorharen voor een levendige blik op het gezicht, waarbij ook de spitsoren en het rode neusje duidelijk naar voren komen.

Miau
De spitsige oren van Miau lijken haar voornaamste kenmerk - deze kat houdt er waarschijnlijk van zich in de menigte te mengen, want ondanks haar felgroene ogen onderscheidt ze zich niet van de rest

Disco
Met haar kleine oortjes en oogjes, en dikke vacht, lijkt Disco op geen enkele manier op de rest van de katten. Het liefst zou ze haar lange snorharen in de krul zetten.

Cartita
De gele oogjes en harige oortjes van Cartita laten haar even lekker rusten, precies zoals ze lijkt te willen.

Lorincz
De doordringende blik van klein katje Lorincz maken haar een interessante kat, en ook haar gestrekte pootjes lijken iets te willen zeggen.

Overleggen mag in dit topic. Voor het gemak ga ik van alle teams de omschrijvingen ook op pagina 1 zetten  ::ok::

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Mijn hemel wat veel schilderijen

Haha, ik heb hetzelfde en zie nog niet wat ook maar in de buurt van een van die omschrijvingen komt..
Eindelijk...

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel