Auteur Topic: [MO21] Opdracht 6.1: ‘Opzouten’ [Salina Turda - Turda]  (gelezen 9504 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] Opdracht 6.1: ‘Opzouten’ [Salina Turda - Turda]
« Reactie #320 Gepost op: 12-05-2021, 22:57:55 »
KKOEZUEETU
Helaas ook dat is niet juist.

1 poging over.

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Re: [MO21] Opdracht 6.1: ‘Opzouten’ [Salina Turda - Turda]
« Reactie #321 Gepost op: 12-05-2021, 22:58:00 »
Iets met zoute?

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [MO21] Opdracht 6.1: ‘Opzouten’ [Salina Turda - Turda]
« Reactie #322 Gepost op: 12-05-2021, 22:58:10 »
Nee, ik weet het niet.
Ik geef het op... sorry man...
Weet niet wat ik had moeten invoeren...

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [MO21] Opdracht 6.1: ‘Opzouten’ [Salina Turda - Turda]
« Reactie #323 Gepost op: 12-05-2021, 22:58:51 »
TIME'S MOVING ON, BUT IT'S NEVER TOO LATE...


Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Re: [MO21] Opdracht 6.1: ‘Opzouten’ [Salina Turda - Turda]
« Reactie #324 Gepost op: 12-05-2021, 22:59:08 »
Keukenzout

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Re: [MO21] Opdracht 6.1: ‘Opzouten’ [Salina Turda - Turda]
« Reactie #325 Gepost op: 12-05-2021, 22:59:28 »
Echt al jullie kutgespam erdoor

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] Opdracht 6.1: ‘Opzouten’ [Salina Turda - Turda]
« Reactie #326 Gepost op: 12-05-2021, 22:59:47 »
Keukenzout
En dat is juist  ::bravo:: op de valreep kruip je uit de kooi!

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Re: [MO21] Opdracht 6.1: ‘Opzouten’ [Salina Turda - Turda]
« Reactie #327 Gepost op: 12-05-2021, 23:00:04 »
Ik geef het op... sorry man...
Weet niet wat ik had moeten invoeren...

::hug:: Je hebt heel erg goed je best gedaan, dankjewel!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] Opdracht 6.1: ‘Opzouten’ [Salina Turda - Turda]
« Reactie #328 Gepost op: 12-05-2021, 23:00:28 »
En de tijd is... om!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [MO21] Opdracht 6.1: ‘Opzouten’ [Salina Turda - Turda]
« Reactie #329 Gepost op: 12-05-2021, 23:00:56 »
Dat was me wat

Edit: maar wel heel leuk! ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 12-05-2021, 23:02:44 door JaccoS »

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Re: [MO21] Opdracht 6.1: ‘Opzouten’ [Salina Turda - Turda]
« Reactie #330 Gepost op: 12-05-2021, 23:02:35 »
Dit was echt een drama

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] Opdracht 6.1: ‘Opzouten’ [Salina Turda - Turda]
« Reactie #331 Gepost op: 12-05-2021, 23:03:06 »
Ik zal na het einde van de opdracht even de eindafrekening maken. Kort samengevat betekent dit dat Convans, Larikoek en KingLennart de zoutbom onschadelijk mogen gaan maken voor 750 euro (want aan die 35 kilo zijn jullie nooit gekomen).

En ik zal aan het einde van het spel nog even de volledige uitleg plaatsen wat bij wat hoorde. Ik hoop in ieder geval dat jullie het naar je zin hebben gehad :)


Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [MO21] Opdracht 6.1: ‘Opzouten’ [Salina Turda - Turda]
« Reactie #332 Gepost op: 12-05-2021, 23:03:21 »
Vraag me af wat ik met de klok mee had moeten invoeren?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] Opdracht 6.1: ‘Opzouten’ [Salina Turda - Turda]
« Reactie #333 Gepost op: 12-05-2021, 23:05:15 »
Vraag me af wat ik met de klok mee had moeten invoeren?
Als ik deze erbij geef: https://goo.gl/maps/yFjEc1k1H1zncwu19 en je kijkt naar het paneel zie je het dan? (en belg en LM stonden niet voor niks op de intercom) en als ze ontsnapt waren hadden ze jullie nog makkelijker kunnen helpen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] Opdracht 6.1: ‘Opzouten’ [Salina Turda - Turda]
« Reactie #334 Gepost op: 12-05-2021, 23:12:30 »
Larikoek, KingLennart en Convans,

Wat nu nog rest is het ontmantelen van de zoutbom. Lukt dat, komt er 7,5 kilo zout (=750 euro) bovenop het zout dat jullie al verdiend hebben. Lukt dat niet? Tsja dan zijn jullie (bijna) alles kwijt. Slechts het geld dat is verdiend is in het amfitheater komt dan in de pot (3 kilo = 300 euro), aangezien jullie niet eens aan de extra puzzels bij de bootjes en in de lift zijn toegekomen.

De bom heeft 8 draden. Slechts 1 draad is de juiste. Daarnaast moeten jullie een code invoeren van 3 cijfers oplopend in waarde. De aanwijzing die ik jullie geef is: zoek wat gelijk is en wat ontbreekt, de oplossing is dichterbij dan je denkt.

1. blauw
2. zwart
3. oranje
4. rood
5. paars
6. wit
7. geel
8. groen

Code = ? ? ?

Ik wil voor morgenavond 21.00 uur weten welke draad jullie doorknippen en welke code daarbij hoort. Succes  ::ok::

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Re: [MO21] Opdracht 6.1: ‘Opzouten’ [Salina Turda - Turda]
« Reactie #335 Gepost op: 12-05-2021, 23:24:13 »

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO21] Opdracht 6.1: ‘Opzouten’ [Salina Turda - Turda]
« Reactie #336 Gepost op: 12-05-2021, 23:25:36 »
@LuchtManiak: als je er eentje niet zeker weet, is het inderdaad vrij random

Ik probeer de code 6980419721

In mijn gok heb ik Valencia (cijfer 1 op de vierde positie goed gegokt). Mocht niet baten helaas....

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] Opdracht 6.1: ‘Opzouten’ [Salina Turda - Turda]
« Reactie #337 Gepost op: 12-05-2021, 23:49:10 »
Voor de spelers en de kijkers thuis

De TV kamer
Kistje 1: de juiste nummers moesten letterlijk worden genomen, alle liedjes met een cijfer in de titel leverden een code op
Kistje 2: contact met D*N en Jacco in het reuzenrad was niet voor niks, zij hadden de top 2000 bij zich in het reuzenrad en de porto voor contact. Alleen nummers in de top 2000 leverden juiste getallen op die leiden tot de juiste code

Kistje 3: de volgorde van de ansichtkaarten was hier leidend. Elke liedje heeft een plaats in de naam, alleen de overeenkomende plaatsen leveren de juiste code op.

Souvenirkraam
In de souvenirshop stond heel wat afleiding. De radio speelde het top2000 deuntje, als hint. De bijbel was nodig om het raadsel op de kaart die Larikoek in de kooi had op te lossen. Het kistje met het slot lag in het Amfitheater. Verder lag hier nog de Iphone, die was te ontgrendelen met de code op de tafeltenniskooi. In de Iphone stond de hint: met de klok mee en een afbeelding van het knoppenpaneel. Waarover zo meer. Als de Iphone was ontgrendeld voordat KingL was ontsnapt, had deze gebruikt kunnen worden om e.e.a te Googlen.

Knoppenpaneel
Om het reuzenrad te stoppen waar D*N en Jacco in zitten, moest er een bepaalde code worden ingevoerd op het paneel. Op het paneel zitten alleen rode en witte knoppen. Deze hyperlink zat niet voor niks bij de TV Kamer: https://goo.gl/maps/yFjEc1k1H1zncwu19 Daar staan in de TV kamer bij het tv scherm een klok en vanuit het perspectief dat jullie kregen 20 stoelen/banken. Rood en wit. Als je die volgorde precies zou volgen en zo indrukt op het paneel, zou het reuzenrad tot stilstand komen.


Met de klok mee... LM en belg stonden tegen het einde ook niet voor niks op de intercom.




Reuzenrad
Over het reuzenrad gesproken, D*N en Jacco hadden een moeilijke taak. Zij mochten alleen communiceren met de codekaart die Convans kreeg nadat hij uit de lift was geraakt door het oplossen van het raadsel. Daarnaast hadden zij 64 vlaggen los, de top 2000 (voor zowel KingL als voor Lm/belg) en een kaart met 64 vlaggen en cijfer erop. Ook vbeschikten zij over een tablet waarop ze konden zien wat de sommen waren die KingL had en zodoende een deel van zijn som  (de notering) doorseinen met de codetaal. Als hij dan een tablet had ontgrendelt d.m.v juiste code, konden zij hem bij twijfel helpen een vlag te tonen vanuit het rad. Zelf konden ze ontsnappen door op de kaart met 64 vlaggen de cijfers van vlaggen van de landen die corresponderen met de antwoorden van KingL in te voeren.


Let op: ik had hier een klein foutje gemaakt en de vlag van Zuid-Soedan gepakt, dus dit cijfer cadeau gegeven aan Jacco en D*N


De golfbaan
Zoals gezegd moest KingL sommen oplossen met aan de ene kant iets uit de top 2000 en aan de andere kant postcodes die Convans vrij kon spelen bij ontsnapping uit de lift. Vervolgens moest hij 8 vragen oplossen, waarbij hij geholpen kon worden door D*N en Jacco.

De tafeltenniskooi
Larikoek had 10 woordzoekers. Elke woordzoeker had maar ÉÉN woord in zich.10 woorden in totaal. Ze stonden alle 10 in de souvenirshop met een cijfer eronder. Dat correspondeerde weer met de zoveelste letter van dat woord dat je moest nemen. Vervolgns nog een beetje husselen en dan krijg je de oplossing Keukenzout. Maar ja, de (zout)oplossing stond ook gewoon in de souvenirshop.


De lift
Convans startte in de lift en moest een raadsel oplossen waarvoor hij de telefoon nodig had. Het numerieke toetsenbord is verschoven bij de codering. Waarbij de 7 = 3, dus staat voor als je een 3 ziet je dus eigenlijk PQRS moet hebben. Het cijfers achter de punt, bijvoorbeeld 7.1 verwijst naar de positie (in dit voorbeeld de P). Daarmee speelde hij de decodering kwijt van de berichten uit het reuzenrad en de postcodes van Lennart.



Extra puzzels
Verder wren er dus nog een paar extra puzzels die klaar lagen in de lift en bij de bootjes, maar daar heeft niemand wat mee kunnen doen. De puzzels bij de bootjes zouden leiden naar de kluis. 1 kilo per juiste puzzel en als de code goed werd ingevoerd bij de kluis in de souvenirshop ook nog eens 1 kilo bonus.

Tot zo ver de uitleg. Zo hing alles met elkaar samen in deze escape room op deze bijzondere locatie.

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MO21] Opdracht 6.1: ‘Opzouten’ [Salina Turda - Turda]
« Reactie #338 Gepost op: 13-05-2021, 08:03:40 »
Kistje 3: de volgorde van de ansichtkaarten was hier leidend. Elke liedje heeft een plaats in de naam, alleen de overeenkomende plaatsen leveren de juiste code op.
Beetje verwarrend dat het bij dit kistje niet om de volgorde van de juiste YouTube-filmpjes ging, zoals bij de vorige twee kistjes.

In mijn gok heb ik Valencia (cijfer 1 op de vierde positie goed gegokt). Mocht niet baten helaas....
1 verkeerde stad en de opdracht was al mislukt. Best lastig om álle steden juist te hebben.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] Opdracht 6.1: ‘Opzouten’ [Salina Turda - Turda]
« Reactie #339 Gepost op: 13-05-2021, 09:56:28 »
Beetje verwarrend dat het bij dit kistje niet om de volgorde van de juiste YouTube-filmpjes ging, zoals bij de vorige twee kistjes.
1 verkeerde stad en de opdracht was al mislukt. Best lastig om álle steden juist te hebben.
Daarom was de hint ook laat je niet van de kaart brengen, zodat op een cryptische manier duidelijk was dat je de kaarten moest aanhouden als lijn ;)