Auteur Topic: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'  (gelezen 2239 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #40 Gepost op: 14-06-2021, 16:39:45 »
Gokkoning Convans  ::rofl::
Dat noemen we hier: Koning Toto


Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #41 Gepost op: 14-06-2021, 16:41:41 »
Ik begrijp vraag 28 nog altijd niet trouwens

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #42 Gepost op: 14-06-2021, 16:45:17 »
Reactie #3 -> telt mee
::jaja:: Ben ik het mee eens

Reactie #4 -> telt niet mee
Ik loop steen, mam, viering, redding

Reactie  #10 -> telt niet mee
Ik blijf staan

Enzovoort

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #43 Gepost op: 14-06-2021, 16:52:19 »
Omg ik dacht dus dat we moesten kijken naar de antwoorden:

2 woorden zeggen: even
1 woord zeggen : oneven etc

Toen kwam ik aan 9 voor Dennis  ::rofl::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #44 Gepost op: 14-06-2021, 16:54:34 »
Omg ik dacht dus dat we moesten kijken naar de antwoorden:

2 woorden zeggen: even
1 woord zeggen : oneven etc

Toen kwam ik aan 9 voor Dennis  ::rofl::
Die nare vragen met oneven ook >:( (want daar maakte ik mijn fout in afl 9)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #45 Gepost op: 14-06-2021, 16:58:47 »
Oke ik moest 39/40 gehad hebben. Dat dacht ik trouwens ook dat ik gehaald had toen ik de test indiende. Die vraag die Belg en ik samen fout hadden, was de enige vraag die ik helemaal niet wist.

Lucky me

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #46 Gepost op: 14-06-2021, 17:23:34 »
Waarom werd er in de test niet gevraagd welk bedrag de mol bood op de vrijstelling?

Die gokvraag had ik juist gehad  >:D

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #47 Gepost op: 14-06-2021, 17:27:39 »
Waarom werd er in de test niet gevraagd welk bedrag de mol bood op de vrijstelling?

Die gokvraag had ik juist gehad  >:D

Ik ook? Of bood jij geen 0 euro?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #48 Gepost op: 14-06-2021, 17:36:40 »
Ik ook? Of bood jij geen 0 euro?
Ja wie was de leugenaar? Ik bood ook echt 0 euro

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #49 Gepost op: 14-06-2021, 17:39:21 »
Waarom werd er in de test niet gevraagd welk bedrag de mol bood op de vrijstelling?

Die gokvraag had ik juist gehad  >:D
Nou dat komt omdat we ernaar streefden vragen in de test te vermijden die 1 iemand sowieso goed antwoord oplevert. Dat wil zeggen er werd het volgende geboden voor de vrijstelling bij 8.3:

1750 euro --> belg
De anderen --> 0 euro

Die vraag had dus geen nut in de test. En dus gingen we over op de vraag: als hoeveelste bracht de mol een bod uit (met het idee dat jullie info met elkaar uitwisselen, want kennis is macht).

Daarom deed ik ook zo mysterieus rondom die opdracht (sorry belg).

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #50 Gepost op: 14-06-2021, 17:40:44 »
Omg Belg, ik dacht echt dat jij ook 0 euro ging bieden  ::rofl::

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #51 Gepost op: 14-06-2021, 17:48:05 »
1750 euro - het bedrag dat we verdiend hadden met het moordmysterie in Brasov - was mijn bod  ::joehoe::
Zelfs als ik geld uit de pot wou halen voor een vrijstelling, kwam dat bedrag deels IN de pot  ::rofl::

Maar dat heb ik dus verzwegen, omdat ik hoopte dat het een testvraag zou worden. Volgens mij heb ik nooit zwart-op-wit beweerd dat ik 0 euro had geboden. Dat hebben jullie toch vooral zelf zo ingevuld.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #52 Gepost op: 14-06-2021, 21:10:41 »
Vrienden,

Ik heb steeds de neiging een opdracht na te kijken, of er iets gepost is of om jullie een opdracht te geven. Ik moet afkicken geloof ik  ::rofl::

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #53 Gepost op: 15-06-2021, 09:19:22 »
Wat was de tweede hint die Peter Popescu zou geven voor 500 euro?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #54 Gepost op: 15-06-2021, 19:12:04 »
Ik heb met Larikoek nog uren naar hints gezocht in de molbrief (omdat deze in kleur was en in de opdracht zelf in zwart wit), maar kwamen toch wel tot de conclusie dat het óf een onmogelijke hint is, óf (en dat is het waarschijnlijk) gewoon gegenereerd via het internet.
Wauw. ::rofl::

Die brief was oorspronkelijk ook gewoon zwart/wit, net als die in het topic. Die briefjes had ik ergens in 2019 al uitgetikt. Maar last minute heb ik de tekst nog moeten aanpassen, want eerst stond er in dat de mol je een gegarandeerde plek in de 4e aflevering zou bieden, als je erin zou slagen de opdracht onopvallend te laten verpesten. Maar omdat onze grote vriend Jacco een Zwarte Vrijstelling op zak had, klopte die tekst eigenlijk niet meer, dus heb ik het veranderd naar "je kan een groene vrijstelling verdienen". En toen maar even snel zo'n ransom-letter site gebruikt, ook al werd de brief daardoor absurd lang. ::rofl::

@belg: de hint van Peter Popescu was: "wij ontkennen alles". Het antwoord op alle vragen was namelijk "nee". Aangezien jullie met deze hint waarschijnlijk sowieso wel aan het goede antwoord gekomen waren, was het belangrijk dat Dennis bij Peter Popescu belandde om te voorkomen dat die hint in het spel zou komen. In dit geval had hij nog wat geld kunnen verspillen door die hint alsnog te kopen, maar dat zou ook heel opvallend zijn geweest.

Wel complimenten voor jouw detective skills hoor, belg. ::bravo:: Ooit heb ik op een ander forum dit spel bedacht als 1 april grap, die mensen individueel konden spelen. Niemand was daar uiteindelijk bij de juiste dader gekomen, dus goed gespeeld! ::ok::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #55 Gepost op: 15-06-2021, 22:35:31 »
Ik heb net alle biechten gelezen... en ik heb twee fouten gemaakt in het spel....

Sorry maatje LuchtManiak, maar door je gegoochel met de invullijstjes heb ik je lang als 1e verdachte gehad. Want wat heeft dat voor zin als je niet De Mol bent? Ik merkte dat je goudeerlijk was, maar dat dingetje bleef voor mij een dingetje...

En Dennis... wat ben ik dom geweest. Jij wist als Mol de waarde van die Kobe Bryant schoenen... ik wist die ook, wist alleen het exacte hoge bedrag niet. En dan toeslaan op het moment dat ik niet online was (lees: hard aan het werk)...

Ik hield het op je ongeduld... maar ik had beter moeten weten...  ::vergroot::

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO21] Aflevering 11 'Napraten'
« Reactie #56 Gepost op: 16-06-2021, 01:52:07 »
Sorry maatje LuchtManiak, maar door je gegoochel met de invullijstjes heb ik je lang als 1e verdachte gehad. Want wat heeft dat voor zin als je niet De Mol bent? Ik merkte dat je goudeerlijk was, maar dat dingetje bleef voor mij een dingetje...

Daar hoef je geen sorry voor te zeggen, ik heb door die gekke actie immers mezelf verdacht willen maken  ;D Alleen vind ik het zo jammer dat ik daarmee vooral mijn twee bondgenoten op het verkeerde spoor heb gezet  ::rofl::