Auteur Topic: [MO22] - Aflevering 9 - Opdracht 2 'Rode Renault'  (gelezen 2350 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO22] - Aflevering 9 - Opdracht 2 'Rode Renault'
« Reactie #120 Gepost op: 9-07-2022, 17:32:13 »
We rijden met de edelstenen naar locatie 4 en laten deze daar achter.


Offline Chowi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol WIDMO2022
Re: [MO22] - Aflevering 9 - Opdracht 2 'Rode Renault'
« Reactie #121 Gepost op: 9-07-2022, 18:21:29 »
Ja, dat is een van de weinige zetten waar ik het mee eens ben omdat Midas sowieso al op die plek stond.

We rijden met de edelstenen naar locatie 4 en laten deze daar achter.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO22] - Aflevering 9 - Opdracht 2 'Rode Renault'
« Reactie #122 Gepost op: 9-07-2022, 20:03:18 »
Het masterplan van mol Frenkie
1. We rijden naar locatie 1 en halen hier SpacyColours op
2. Met SpacyColours rijden we naar locatie 3 om hem af te zetten. PieterBasje stapt dan bij ons in
3. Dan gaan we met PieterBasje naar locatie 6. We doen de deur open en hij vliegt naar buiten. Hier halen we ook Ricardo op
4. Ricardo brengen we naar locatie 8. Hier zien we ook 2 andere mensen. Omdat we een beetje lief moeten zijn voor Dennis nemen we hem mee
5. Dennis brengen we naar locatie 10. We besluiten Niek hier vervolgens weer mee te nemen
6. Niek brengen we naar locatie 7. TimvDons stapt dan bij ons in
7. Tim brengen we naar locatie 10 om hem samen met Dennis op een troon te zetten. Midas krijgt geen troon, dus hem nemen we mee
8. Midas zetten we af bij locatie 4. Hier staat NielsE met smacht op ons te wachten en stapt bij ons in
9. NielsE herenigen we met Ricardo bij locatie 8. Omdat we nu geen mensen kunnen meenemen, moeten we nu deels overgaan op voorwerpen. We nemen de sprinkhanenknuffel mee
10. Met de sprinkhanenknuffel komen we aan bij Niek op locatie 7. Hier nemen we de krat Fristi vervolgens weer mee
11. Met die krat Fristi (waar ik echt vanaf zal blijven) gaan we naar locatie 10. Hier leggen we de krat neer en nemen we het zakje edelstenen mee
12. Met het zakje edelstenen gaan we naar locatie 4. We leggen dit bij Midas.


Tot hier hebben we het plan van Frenkie gedaan. Nou we willen Lan toch goed zetten? 3 extra stapjes (hieronder schuingedrukt) en dan kunnen we weer verder volgens plan ;)

12.1 Met een lege auto rijden we van locatie 4 naar locatie 8. Lan stapt bij ons in. 
12.2 Met Lan rijden we naar locatie 1 en zetten hem daar af.
12.3 met een lege auto rijden we naar locatie 4 en halen daar de microfoon op.


13. We gaan met de microfoon naar locatie 8 en geven die aan Ricardo. Chowi kan eindelijk zingen met haar micofoon, maar hier aangekomen moet ze die weer afstaan. We krijgen er wel de favoriete knuffel van MollenvangR voor terug dus die nemen we mee
14. We rijden naar locatie 9 en leggen de knuffel van MV op stoel 1
15. Omdat we toch graag iedereen op de goede plek willen hebben voor het overzicht, gaan we naar locatie 2. Hier worden we hartelijk ontvangen door Gerrit en hij stapt bij ons in
16. Met Gerrit rijden we naar locatie 5. We zetten hem af en de altijd vrolijke Arno stapt bij ons in
17. Met Arno gaan we weer naar locatie 2. Hij stapt uit en helpt mee om het mini-vlot bij ons op de auto te timmeren en we rijden weer weg
18. Met het mini-vlot gaan we naar locatie 6. PieterBasje is blij, hij kan eindelijk weer varen. In ruil nemen we de Maki mee. Welke zal het zijn?
19. Met de Maki gaan we naar Arno toe op locatie 2. Die jongen had helemaal niks in z'n omgeving, nu heeft hij een kameraadje!
20. Omdat we geen voorwerpen kunnen ophalen hier, rijden we met een lege auto naar locatie 10 toe, de hosts. Zij hebben nog een mini-vuurtoren die niet tot hun behoort, dus die nemen we mee
21. De mini vuurtoren brengen we naar NielsE op locatie 8. We kunnen geen voorwerp meenemen, dus met een lege auto rijden we naar locatie 9, om daar het kratje perziken op te halen
22. Voor de laatste keer gaan we naar locatie 10, om hier de perziken af te leveren. Dan worden we wegens privacyredenen weggestuurd door de hosts, zonder voorwerp
23. Met een lege auto gaan we weer naar locatie 9 toe om de knuffel van Pardoes mee te nemen
24. Met deze knuffel gaan we naar locatie 1. De knuffel geven we aan Lan, om de tambour vervolgens mee te nemen
25. Na wederom een klein muzikaal tochtje komen we bij locatie 3. We laten de tambour achter bij SpacyColours en Chowi stormt op de schildersezel af. Die MOET mee in de auto
26. Met de schildersezel gaan we naar locatie 9. Deze zetten we neer bij de tweede stoel. De zak koffiebonen nemen we mee
27. We gaan naar locatie 5 om daar de zak koffiebonen aan Gerrit te overhandigen. Als laatste voorwerp nemen we het schoolbord mee, die past wel in de achterbak
28. We komen met het schoolbord aan bij locatie 9 en zetten die neer bij stoel 3, voor mij

Zo en nu door en niet mollen Frenkie, gewoon meewerken aan je EIGEN plan.
Met een lege auto rijden we van locatie 4 naar locatie 8. Lan stapt bij ons in.
« Laatst bewerkt op: 9-07-2022, 20:05:39 door MollenvangR »

Offline Chowi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol WIDMO2022
Re: [MO22] - Aflevering 9 - Opdracht 2 'Rode Renault'
« Reactie #123 Gepost op: 9-07-2022, 20:23:02 »
Nee, we moeten Lan niet "goed" zetten want Lan staat al goed. Alle verplaatsingen van de objecten die we hebben gedaan zijn compleet nutteloos... Alleen Lan staat goed als je het mij vraagt.
« Laatst bewerkt op: 9-07-2022, 20:26:19 door Chowi »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO22] - Aflevering 9 - Opdracht 2 'Rode Renault'
« Reactie #124 Gepost op: 9-07-2022, 20:26:48 »
Nogmaals om wat te verdienen moeten de juiste persoon en de juiste items met elkaar verbonden zijn. Dan kan het zijn dat we de helft verdienen omdat we ze niet moesten verplaatsen (dan heb jij gelijk), nou ja goed. Als we ze wel moeten verplaatsen en we doen dat niet (in het geval Frenkie gelijk heeft), hebben we ook de helft. Alleen die koppeling is belangrijk, maar alleen maar bakkeleien en niks doen, zodat bijna NIEMAND de juiste items heeft bij zich heeft gekoppeld, ja dan verdienen we NOG minder...

Maar goed, ik word toch niet geloofd hier. Het is zo simpel 3 extra ritjes en zijn schema klopt weer, maar ja nu hebben we een half plan omdat Frenkie zich zo nodig moest terugtrekken en staat alles schots en scheef, dus gaan we weer (bijna) niks verdienen. Lekker gedaan mol  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 9-07-2022, 20:32:25 door MollenvangR »

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] - Aflevering 9 - Opdracht 2 'Rode Renault'
« Reactie #125 Gepost op: 9-07-2022, 20:43:52 »
Graag zo snel mogelijk melden bij het centrale punt!
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Chowi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol WIDMO2022
Re: [MO22] - Aflevering 9 - Opdracht 2 'Rode Renault'
« Reactie #126 Gepost op: 9-07-2022, 20:49:48 »
Nogmaals om wat te verdienen moeten de juiste persoon en de juiste items met elkaar verbonden zijn. Dan kan het zijn dat we de helft verdienen omdat we ze niet moesten verplaatsen (dan heb jij gelijk), nou ja goed. Als we ze wel moeten verplaatsen en we doen dat niet (in het geval Frenkie gelijk heeft), hebben we ook de helft. Alleen die koppeling is belangrijk, maar alleen maar bakkeleien en niks doen, zodat bijna NIEMAND de juiste items heeft bij zich heeft gekoppeld, ja dan verdienen we NOG minder...

Maar goed, ik word toch niet geloofd hier. Het is zo simpel 3 extra ritjes en zijn schema klopt weer, maar ja nu hebben we een half plan omdat Frenkie zich zo nodig moest terugtrekken en staat alles schots en scheef, dus gaan we weer (bijna) niks verdienen. Lekker gedaan mol  ::ok::

Maar wat is het all or nothing is? De combinatie tussen objecten en kandidaten geloof ik op zich wel. Dus laten we gewoon de kandidaten terugzetten op hun oorspronkelijke plek en de objecten daarbij plaatsen, vervolgens onze 3 objecten op plek 9.

We rijden naar het centrale punt.
« Laatst bewerkt op: 9-07-2022, 20:57:06 door Chowi »

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [MO22] - Aflevering 9 - Opdracht 2 'Rode Renault'
« Reactie #127 Gepost op: 9-07-2022, 21:04:24 »
We rijden naar het centrale punt
Er is geen Mol meer...

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] - Aflevering 9 - Opdracht 2 'Rode Renault'
« Reactie #128 Gepost op: 9-07-2022, 22:11:06 »
Ik wil graag een meme (3 in totaal) over de drie finalisten (dus per finalist eentje)  ::jaja::

Graag weer privé
« Laatst bewerkt op: 9-07-2022, 22:56:34 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] - Aflevering 9 - Opdracht 2 'Rode Renault'
« Reactie #129 Gepost op: 10-07-2022, 19:04:36 »
Jullie mogen weer  ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [MO22] - Aflevering 9 - Opdracht 2 'Rode Renault'
« Reactie #130 Gepost op: 10-07-2022, 19:49:18 »
Dusss, verder met het plan?  ::bravo::
Er is geen Mol meer...

Offline Chowi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol WIDMO2022
Re: [MO22] - Aflevering 9 - Opdracht 2 'Rode Renault'
« Reactie #131 Gepost op: 10-07-2022, 20:01:03 »
Ik zat te denken over een tussenoplossing, als in we zetten de helft van de combinaties op de plek in volgorde van de afvallers, en de helft op de oorspronkelijke plek. Maar dat werkt natuurlijk helemaal niet...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO22] - Aflevering 9 - Opdracht 2 'Rode Renault'
« Reactie #132 Gepost op: 10-07-2022, 20:03:14 »
Ik zat te denken over een tussenoplossing, als in we zetten de helft van de combinaties op de plek in volgorde van de afvallers, en de helft op de oorspronkelijke plek. Maar dat werkt natuurlijk helemaal niet...
Ik snap de gedachte, maar inderdaad, dan klopt het nog minder. We kunnen 2 dingen doen:
1. Plan Frenkie (alles op volgorde afvaller en combineren)
2. Plan Chowi (iedereen terugzetten zoals ze stonden en juiste voorwerpen koppelen)

Plan 1 lijkt me het beste omdat we dat al ingezet hebben en we anders misschien in tijdnood komen, en met 3 tussenstapjes hebben we het Lan probleem opgelost.

12.1 Met een lege auto rijden we van het centrale punt (want memes gedaan) naar locatie 8. Lan stapt bij ons in.
12.2 Met Lan rijden we naar locatie 1 en zetten hem daar af.
12.3 met een lege auto rijden we naar locatie 4 en halen daar de microfoon op.


En daarna stap 13
13. We gaan met de microfoon naar locatie 8 en geven die aan Ricardo. Chowi kan eindelijk zingen met haar micofoon, maar hier aangekomen moet ze die weer afstaan. We krijgen er wel de favoriete knuffel van MollenvangR voor terug dus die nemen we mee

Dikgedrukt staat nu goed volgens plan Frenkie
1   Lan      Knuffel pardoes
2   Arno      Maki
3   Tycho      Tambour
4   Midas      Zakje edelstenen
5   Gerrit      Zak koffiebonen
6   PB      Mini-vlot
7   Niek      Sprinkhanenknuffel
8   Niels / Ricardo      Mini-vuurtoren en microfoon
9   Frank / MV / Chowi      Schoolbord, Mr. Bean knuffel en schildersezel
10   Dennis / Tim      Kratje Fristi en Kratje perziken

Ik ben inmiddels op een punt dat het volgens van een plan (lees: alles gewoon hebben staan en verplaatst hoe we het willen) belangrijker vind, dan welk plan we volgen.
« Laatst bewerkt op: 10-07-2022, 20:17:53 door MollenvangR »

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [MO22] - Aflevering 9 - Opdracht 2 'Rode Renault'
« Reactie #133 Gepost op: 10-07-2022, 20:14:58 »
Mij lijkt het nog steeds dat we alles op de goede plek moeten hebben. De nummers van de locaties, de afvallers, de voorwerpen, alles valt te koppelen en dat is niet voor niks. In mijn hoofd valt alles gewoon op z'n plek..
Er is geen Mol meer...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO22] - Aflevering 9 - Opdracht 2 'Rode Renault'
« Reactie #134 Gepost op: 10-07-2022, 20:16:54 »
Mij lijkt het nog steeds dat we alles op de goede plek moeten hebben. De nummers van de locaties, de afvallers, de voorwerpen, alles valt te koppelen en dat is niet voor niks. In mijn hoofd valt alles gewoon op z'n plek..
Dan zeg ik

Met een lege auto rijden we van het centrale punt naar locatie 8. Lan stapt bij ons in.

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [MO22] - Aflevering 9 - Opdracht 2 'Rode Renault'
« Reactie #135 Gepost op: 10-07-2022, 20:24:17 »
Met een lege auto rijden we van het centrale punt naar locatie 8. Lan stapt bij ons in.

->

Met Lan rijden we naar locatie 1 en zetten hem daar af
Er is geen Mol meer...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO22] - Aflevering 9 - Opdracht 2 'Rode Renault'
« Reactie #136 Gepost op: 10-07-2022, 20:26:25 »
Met Lan rijden we naar locatie 1 en zetten hem daar af.

--> met een lege auto rijden we naar locatie 4 en halen daar de microfoon op.

Offline Chowi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol WIDMO2022
Re: [MO22] - Aflevering 9 - Opdracht 2 'Rode Renault'
« Reactie #137 Gepost op: 10-07-2022, 20:29:38 »
Met Lan rijden we naar locatie 1 en zetten hem daar af.

--> met een lege auto rijden we naar locatie 4 en halen daar de microfoon op.

Okay, ik ga er maar in mee dan. Maar mij niet bellen als het fout blijkt te zijn!

--> met een lege auto rijden we naar locatie 4 en halen daar de microfoon op.

Met de microfoon rijden we naar plek 8.


Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [MO22] - Aflevering 9 - Opdracht 2 'Rode Renault'
« Reactie #138 Gepost op: 10-07-2022, 20:30:16 »
Met een lege auto rijden we naar locatie 4 en halen daar de microfoon op.

Dikgedrukt staat nu goed volgens plan Frenkie
1   Lan      Knuffel pardoes
2   Arno      Maki
3   Tycho      Tambour
4   Midas      Zakje edelstenen
5   Gerrit      Zak koffiebonen
6   PB      Mini-vlot
7   Niek      Sprinkhanenknuffel
8   Niels / Ricardo      Mini-vuurtoren en microfoon
9   Frank / MV / Chowi      Schoolbord, Mr. Bean knuffel en schildersezel
10   Dennis / Tim      Kratje Fristi en Kratje perziken

Nu dan maar gewoon mijn originele plan volgen?  ::bravo::
Er is geen Mol meer...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO22] - Aflevering 9 - Opdracht 2 'Rode Renault'
« Reactie #139 Gepost op: 10-07-2022, 20:33:01 »
 ::ok:: ja lijkt me prima. Wat ik zeg: ik ben op een punt dat ik liever een plan volg dan dat alles halfhalf is...

Met de microfoon rijden we naar locatie 8 en geven deze aan Ricardo.

Dikgedrukt staat nu goed volgens plan Frenkie
1   Lan      Knuffel pardoes
2   Arno      Maki
3   Tycho      Tambour
4   Midas      Zakje edelstenen
5   Gerrit      Zak koffiebonen
6   PB      Mini-vlot
7   Niek      Sprinkhanenknuffel
8   Niels / Ricardo      Mini-vuurtoren en microfoon
9   Frank / MV / Chowi      Schoolbord, Mr. Bean knuffel en schildersezel
10   Dennis / Tim      Kratje Fristi en Kratje perziken

13.
14. We rijden naar locatie 9 en leggen de knuffel van MV op stoel 1
15. Omdat we toch graag iedereen op de goede plek willen hebben voor het overzicht, gaan we naar locatie 2. Hier worden we hartelijk ontvangen door Gerrit en hij stapt bij ons in
16. Met Gerrit rijden we naar locatie 5. We zetten hem af en de altijd vrolijke Arno stapt bij ons in
17. Met Arno gaan we weer naar locatie 2. Hij stapt uit en helpt mee om het mini-vlot bij ons op de auto te timmeren en we rijden weer weg
18. Met het mini-vlot gaan we naar locatie 6. PieterBasje is blij, hij kan eindelijk weer varen. In ruil nemen we de Maki mee. Welke zal het zijn?
19. Met de Maki gaan we naar Arno toe op locatie 2. Die jongen had helemaal niks in z'n omgeving, nu heeft hij een kameraadje!
20. Omdat we geen voorwerpen kunnen ophalen hier, rijden we met een lege auto naar locatie 10 toe, de hosts. Zij hebben nog een mini-vuurtoren die niet tot hun behoort, dus die nemen we mee
21. De mini vuurtoren brengen we naar NielsE op locatie 8. We kunnen geen voorwerp meenemen, dus met een lege auto rijden we naar locatie 9, om daar het kratje perziken op te halen
22. Voor de laatste keer gaan we naar locatie 10, om hier de perziken af te leveren. Dan worden we wegens privacyredenen weggestuurd door de hosts, zonder voorwerp
23. Met een lege auto gaan we weer naar locatie 9 toe om de knuffel van Pardoes mee te nemen
24. Met deze knuffel gaan we naar locatie 1. De knuffel geven we aan Lan, om de tambour vervolgens mee te nemen
25. Na wederom een klein muzikaal tochtje komen we bij locatie 3. We laten de tambour achter bij SpacyColours en Chowi stormt op de schildersezel af. Die MOET mee in de auto
26. Met de schildersezel gaan we naar locatie 9. Deze zetten we neer bij de tweede stoel. De zak koffiebonen nemen we mee
27. We gaan naar locatie 5 om daar de zak koffiebonen aan Gerrit te overhandigen. Als laatste voorwerp nemen we het schoolbord mee, die past wel in de achterbak
28. We komen met het schoolbord aan bij locatie 9 en zetten die neer bij stoel 3, voor mij
« Laatst bewerkt op: 10-07-2022, 20:35:21 door MollenvangR »