Poll

Wie is NIET de Mol?

Everon
44 (25.3%)
Fresia
62 (35.6%)
Kim-Lian
68 (39.1%)

Totaal aantal stemmen: 134

Auteur Topic: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?  (gelezen 38733 keer)

Offline Mimitje

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is de mol absoluut NIET?
« Reactie #160 Gepost op: 10-02-2022, 08:38:09 »
Het lijkt alsof Kim in aflevering 6 onmols bezig is geweest, maar ze heeft van de 5 kistjes er maar 4 opengemaakt. Ze had tijd zat volgens mij. Of heeft Kim van 1 kistje de code veranderd zodat een kistje niet geopend kon worden, in combinatie met 1 kistje niet opvissen, dan heeft ze 2 kistjes gesaboteerd. Een andere niet Kim-is de-mol optie is dat er 10 kistjes waren 5 van de 10 zijn opgevist, 4 codes stonden op de pijlen. Ook dit kan statistisch prima.

Maar het afvallen van Sahil terwijl die vol op Kim of Thomas heeft ingezet is een duidelijke aanwijzing dat Kim of Thomas niet de mol is. Fresia blijft met Everon als mol wel in het spel terwijl Sahil met of de kandidaat die steeds bij de mol was afvalt.

Glen               Sahil   Thomas   
Welmoed   Spreid      Hila   Kim   Sahil   Thomas   
Arno      Weten we niet   Sahil   Kim   ??
Hila               Sahil   Kim   
Sahil      100%      Kim of Thomas         

De afvallers noemen steeds Everon, Laetitia en Fresia niet. Toeval???
Van Kim en Fresia horen we steeds Everon als verdachte, maar die blijven er in.

Er waren 7 van de 10 codes om de kistjes open te maken. Dan is 4 van de 5 kistjes open maken bovengemiddeld :)! Dus dat laatste kistje kon waarschijnlijk niet open omdat de code ontbrak. Zou erg toevallig zijn als ze 5 kistjes opvissen en deze allemaal tot die 7 codes behoren die ze hebben.

On topic:

Zeker niet: thomas (ik zit in een anti-tunnel denk ik haha)
Waarschijnlijk niet: Kim lian en Laetitia. Beide echt molkansen laten liggen op momenten dat ze alleen waren.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2022, 08:40:02 door Mimitje »

Offline Jezet

• Forumlid
« Reactie #161 Gepost op: 10-02-2022, 13:05:50 »
Er waren 7 van de 10 codes om de kistjes open te maken. Dan is 4 van de 5 kistjes open maken bovengemiddeld :)! Dus dat laatste kistje kon waarschijnlijk niet open omdat de code ontbrak. Zou erg toevallig zijn als ze 5 kistjes opvissen en deze allemaal tot die 7 codes behoren die ze hebben.

On topic:

Zeker niet: thomas (ik zit in een anti-tunnel denk ik haha)
Waarschijnlijk niet: Kim lian en Laetitia. Beide echt molkansen laten liggen op momenten dat ze alleen waren.
Ik bedoel ook dat Kim en Thomas niet de mol kunnen zijn. 4 van de 5 kistjes openen is prima. Kim doet als kandidaat wat de mol ook zou doen, namelijk de positie van het openen van de kistjes bezetten. Er verdwijnt geen geld, dus geen molactie. Thomas zorgt voor 3 kistjes en laat zijn kistjes niet afpakken, ook geen molactie.

Mijn conclusie na deze opdracht, de mol moet in het fort geweest zijn, ondanks dat men daar zeer efficient gewerkt heeft. 3 pijlen minder betekent toch dat de kans dat alle geldbedragen opgevist worden klein is (zeker met Thomas en Sahil in die groep). De mol heeft dus waarschijnlijk bewust een sleutel voor 3 pijlen laten liggen.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #162 Gepost op: 10-02-2022, 15:17:24 »
Maar de Mol had in het fort toch makkelijk twee sleutels kwijt kunnen maken als hij daadwerkelijk in het fort was? Hij weet waar de sleutels liggen, dus gewoon gauw pakken en ergens weggooien. En dan vervolgens heel erg je best gaan lopen doen met zoeken en er zelf toch eentje vinden om de verdenkingingen weg te krijgen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #163 Gepost op: 10-02-2022, 15:35:58 »
Thomas en Laetitia in ieder geval niet.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 11-02-2022, 00:43:39 »
Maar de Mol had in het fort toch makkelijk twee sleutels kwijt kunnen maken als hij daadwerkelijk in het fort was? Hij weet waar de sleutels liggen, dus gewoon gauw pakken en ergens weggooien. En dan vervolgens heel erg je best gaan lopen doen met zoeken en er zelf toch eentje vinden om de verdenkingingen weg te krijgen.
Wie zegt dat de Mol dit niet heeft gedaan? We zien namelijk op enig moment de sleutel die niet wordt gevonden ergens liggen (op de grond?). In ieder geval niet in zo'n gat waar alle andere sleutels in lagen.

Offline Talpavenator

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
« Reactie #165 Gepost op: 11-02-2022, 00:59:16 »

Ik weet niet of mol precies weet waar de sleutels gelegen hebben. Een mol weet veel, maar ik denk niet dat de mol alles weet. Maar dat de mol een sleutel kwijt gemaakt heeft, lijkt me wel plausibel. Twee sleutels kan opvallen en een sleutel minder is toch 2 of 3 pijlen minder.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 11-02-2022, 08:06:46 »
Nog steeds Frisia, Thomas en Leatitia.

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 11-02-2022, 08:59:17 »
Thomas niet. Laetitia waarschijnlijk ook niet. De rest schrijf ik nog niet af.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline hrvdg7

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 11-02-2022, 20:20:05 »
Thomas niet. Lijkt me meer iemand die er iedere keer met mazzel doorgaat.

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #169 Gepost op: 12-02-2022, 04:59:19 »
Thomas en Laetitia zeker niet.

Fresia waarschijnlijk niet.

(Dus één van de andere twee wel.)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #170 Gepost op: 12-02-2022, 17:47:15 »
Nog steeds Frisia, Thomas en Leatitia.
Eens. Ook Everon niet. Die moet op blonderingscursus.
De Blondine is de Mol :)

Online Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #171 Gepost op: 12-02-2022, 19:41:29 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 7:

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 13-02-2022, 10:37:37 »
Fresia zou een ontzettend leuke Mol zijn! Maar daar kan ik niet in geloven, tenzij ze een meesterlijke actrice is. En Thomas is het zeker niet.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #173 Gepost op: 13-02-2022, 15:16:00 »
Kim-Lian en Fresia zeker niet, en Thomas waarschijnlijk ook niet.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #174 Gepost op: 13-02-2022, 21:21:52 »
Kim-Lian is absoluut niet de Mol. Everon waarschijnlijk niet.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline rubes

• Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 13-02-2022, 21:37:03 »
Thomas en Fresia

Offline Grabmill

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 13-02-2022, 21:57:34 »
Ik weet niet of mol precies weet waar de sleutels gelegen hebben. Een mol weet veel, maar ik denk niet dat de mol alles weet.
Precies dit dacht ik ook. De mol weet dan waarschijnlijk alleen dát er sleutels liggen. Misschien ongeveer een positie (zoiets als eerste ruimte links, aan de rechterkant op ooghoogte), maar veel meer dan dat zal het vast niet zijn.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #177 Gepost op: 15-02-2022, 12:46:54 »
Thomas

Ja uitzonderlijk geval dat ik maar één iemand durf uit te sluiten met nog maar vier mensen in het spel ::rofl::. Maar ik kan ze alle drie niet volledig met zekerheid afstrepen en zou niet verbaasd zijn om ze toch te zien als mol.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 15-02-2022, 21:58:21 »
Fresia en Thomas

Online Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #179 Gepost op: 16-02-2022, 00:01:51 »