Auteur Topic: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'  (gelezen 3849 keer)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #180 Gepost op: 15-12-2021, 20:47:14 »
Dat D*N nooit is ingegaan op het vraagstuk over niet-rovers die zich bewust verdacht gedragen baart me zorgen.

Hoe zouden jullie zijn 4 opdrachten formuleren?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #181 Gepost op: 15-12-2021, 20:48:21 »
Bij mij is Swifty nu juist weer gestegen door veel te posten met uitgebreide verhalen en recepten nadat haar naam genoemd is en Dennis zijn opdracht duidelijk aan het uitvoeren is. Die lunch had ik ook gezien bij Swifty, vroegtijdig bedanken van de organisatie niet.

Wel zei ze op de eerste dag 4x achter elkaar een getal in een post (uitgeschreven als woord).

Ik vind het vooral opvallend dat ze precies op de juiste momenten actief is en net achter Mollenmania aan postte. De rovers moeten elke avond samenkomen, en er zijn maar weinig forummers die ik elke avond online gezien heb hier (ik zal ze nu niet noemen maar ik heb het zo veel mogelijk bijgehouden). Wel mee eens dat de opdrachten dan een beetje vaag zijn.

Bij Dennis kunnen we wel een paar opdrachten aanwijzen denk ik. Die kunnen we vandaag dus pakken, maar als hij nu een geldzakje heeft pakt hij het niet slim aan. Ik denk dat hij a la Tania probeert zelf gevangen te worden zodat we morgen niet weten waar het laatste geldzakje zit. We zouden hem ook voor morgen kunnen bewaren en nu proberen ergens anders het geldzakje te vangen. Zijn opdrachten tot nu toe kunnen we net zo goed nog raden voor hetzelfde geldbedrag in dat geval. Morgen zal hij dan wel expres heel veel rare dingen gaan doen waardoor de laatste moeilijk wordt, maar ik vrees dat alle rovers inmiddels ofwel op de hoogte zijn dat ze bekeken worden ofwel volledig onder onze radar zijn geschoten en ook niet meer gevonden gaan worden. Aan de andere kant had Molduck ook een geldzakje met een vrij obvious opdracht.

Bovendien zit er een mol in het spel, en die wil op dit moment meegaan op Dennis. Dat doet me zelfs twijfelen of hij überhaupt wel een rover is.

Vermoljoens naam heeft volgens mij een andere kleur nu op Discord. In hoeverre hebben jullie hem in de gaten gehouden de afgelopen dagen?

Oeh die getallen had ik gemist voor Swifty

En volgens mij zover ik me kan herinneren was Vermoljoen altijd al geel als beheerder maar weet ik niet zeker. Of heb je hem nog met een andere kleur gezien?

Ik denk nog steeds dat we D*N het beste kunnen doen puur omdat die minuut opdracht het duidelijkst was en ik minder zeker ben over Swifty.
 

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #182 Gepost op: 15-12-2021, 20:51:34 »
Dat D*N nooit is ingegaan op het vraagstuk over niet-rovers die zich bewust verdacht gedragen baart me zorgen.

Hoe zouden jullie zijn 4 opdrachten formuleren?

Post 3x op 00
Maak rankingen van mol kandidaten
Post een filmpje van jezelf met iemand anders
Stuur een pm naar alle kandidaten

Had jij nog iets gevonden HIDM?

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #183 Gepost op: 15-12-2021, 20:56:38 »
Is goed. Hij heeft in precies 10 verschillende boards iets gepost op de tweede dag. De pm naar ons was op dezelfde dag als de rankings, dus die hoort er niet bij denk ik.

En morgen dan dus een heel ander iemand proberen en hopen dat daar het laatste geldzakje zit? Dennis gaat die nu zeker niet meer hebben denk ik ;D

Wij arresteren D*N. Zijn eerste opdracht was de antwoordfunctie bij 3 verschillende mensen gebruiken op Discord. Zijn tweede opdracht was in 10 verschillende boards iets posten op het forum. Zijn derde opdracht was 2 rankingen van WIDM-kandidaten maken in verschillende posts. Zijn vierde opdracht was 3 keer precies op de minuut posten.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #184 Gepost op: 15-12-2021, 20:58:14 »
Wij arresteren D*N. Zijn eerste opdracht was de antwoordfunctie bij 3 verschillende mensen gebruiken op Discord. Zijn tweede opdracht was in 10 verschillende boards iets posten op het forum. Zijn derde opdracht was 2 rankingen van WIDM-kandidaten maken in verschillende posts. Zijn vierde opdracht was 3 keer precies op de minuut posten.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #185 Gepost op: 15-12-2021, 21:04:20 »
En volgens mij zover ik me kan herinneren was Vermoljoen altijd al geel als beheerder maar weet ik niet zeker. Of heb je hem nog met een andere kleur gezien?
Ik weet het niet zeker. Het gele viel me nu op als iets dat anders leek dan anders. Hij was inderdaad altijd al beheerder, maar volgens mij is er ook een bepaalde mogelijkheid om die rollen te stapelen waardoor de ene kleur/rol prioriteit krijgt of zo. Ik weet niet precies hoe dat werkt. Het was nu in ieder geval voor 20:00 uur al zo, dus als het morgen niet verandert is het niks (en eigenlijk nu al niet meer want het is al 21:00 uur geweest).
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #186 Gepost op: 15-12-2021, 21:12:49 »
Ik ga morgen ook echt met andere dingen aan de slag moeten. Ik denk dat we Swifty maar even moeten laten voor wat het is, rover of niet, en haar alleen nog moeten arresteren als we niemand anders kunnen vinden die echt overtuigend is. Als we vandaag inderdaad geen geldzakje vangen (en misschien zelfs helemaal geen rover), dan:

- kunnen ze er moeilijk op gokken om het aan Swifty te geven als zij er daadwerkelijk een is omdat de kans dat we het juiste alternatief (de rover met zakje) vinden klein is en de kans dat we dus alsnog voor Swifty gaan groot, zeker als we dat nu uitspreken
- is de kans natuurlijk net zo groot dat Swifty überhaupt geen rover is
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #187 Gepost op: 15-12-2021, 21:17:42 »
Prima ::ok::

Is dan misschien een goed idee om op een redelijke tijd jouw lijstje van mogelijkheden te delen, 5 of 6 ofzo dat we daar dan met z'n allen nog in kunnen duiken?

Oh en ik had net een heel gek idee dat misschien een van ons een rover zou kunnen zijn :P Maar dat is niks concreets, puur mijn paranoia ::rofl::

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #188 Gepost op: 15-12-2021, 21:19:43 »
Heb ik ook overwogen ja ;D Afhankelijk van of D*N een rover is kunnen we altijd Kaaasje nog verhoren ;)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #189 Gepost op: 15-12-2021, 22:07:14 »
::rofl::

Ga je me dan net zo'n mooie onderhandelingen aanbieden als bij Molduck?  ;D

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #190 Gepost op: 15-12-2021, 22:12:32 »
Nee ik denk dat jij heel erg zou schrikken van mijn biecht ::tandpastasmiley::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #191 Gepost op: 15-12-2021, 23:36:50 »
D*N zit begraven onder de grond en kan dus niets doen! Of is dat juist waar een ex-mol het beste crimineel opereert?



Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #192 Gepost op: 16-12-2021, 01:40:24 »
Oh dat valt goed mee! ::ok::

Dan hoeven we Kaaasje ook niet te verhoren ;D ;)

Mogen we je eerste opdracht nog weten?
« Laatst bewerkt op: 16-12-2021, 01:43:58 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #193 Gepost op: 16-12-2021, 12:44:26 »
Swifty is weer 47 vandaag en al ziet ze er geen dag ouder uit, op de eerste dag van het spel was ze toch echt 48 geworden.

Ik denk dat ze dus wel degelijk een rover is, en anders moeten de hosts NU ingrijpen ::hypocriet::

Het laatste geldzakje heeft ze dan dus niet bij zich, we houden haar al in de gaten en dit zie je meteen.

Het is nu dus een kwestie van zoeken naar de laatste rover en als we overtuigd zijn dat diegene er een is afwegen of we genoeg opdrachten kunnen formuleren dat de 250 euro extra ons meer oplevert in vergelijking met Swifty. Vermoljoen is het niet, die hoeven we niet meer te checken.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #194 Gepost op: 16-12-2021, 13:10:32 »

Er is trouwens 4000 euro gestolen, maar wij kunnen slechts 1500 euro (plus 100 per juist geraden opdracht) verdienen. Houden Convans, belg en D*N het overige geld gewoon zelf of is er nog een andere manier om dit te verdienen?

Dit staat nog steeds open hè? Zou het kunnen dat 1 van ons die mogelijke laatste 1000/2500 heeft?

Swifty lijkt me een prima optie als we niks anders hebben. Ik zit sinds s' ochtends vandaag eigenlijk de hele dag tot 7 in meetings. Dus veel zoeken zal mij voor vanavond niet meer lukken.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #195 Gepost op: 16-12-2021, 13:25:49 »
Dit staat nog steeds open hè? Zou het kunnen dat 1 van ons die mogelijke laatste 1000/2500 heeft?
Buiten dat D*N uiteindelijk gewoon een rover was zou ik het om andere redenen raar vinden als dat zo is.

Stel ze geven iemand de opdracht om in die zin tegen de groep te gaan voor een persoonlijk voordeel. Wat voor voordeel is dat in deze fase nog? Hoe wordt op een eerlijke manier bepaald wie die kans in de finale nog krijgt? Ik heb op die vragen geen bevredigend antwoord kunnen verzinnen dat in mijn ogen past bij de stijl van de hosts dit seizoen.

Een andere optie is dat de opdracht dan juist zou zijn dat de rover binnen onze groep degene is die voor het geld speelt en het verdient als hij/zij NIET betrapt wordt. Dat zou ik eigenlijk een stuk logischer vinden.

Ik denk niet dat Kaaasje een rover is, en als ze het wel is dat we haar niet moeten arresteren.


In verband met jouw beperkte tijd noem ik alvast de laatste serieuze optie die ik momenteel in mijn hoofd heb, ook omdat ik diegene moeilijk op 4/5 opdrachten kan betrappen tot nu toe en hij actief is op zowel forum als Discord. Ik vind het stom om te metagamen en mijn verdenking is deels op een externe factor gebaseerd, dus ik ga dat alleen benoemen als je het echt nodig hebt om me in deze te geloven en niet mij er ineens van te verdenken dat ik jou een andere richting op wil sturen dan de 'rover in onze groep'-theorie. Ik denk dat het SpacyColours is die we moeten hebben. Zijn eerste opdracht zal dan in ieder geval iets zijn geweest met wat hij in het Songfestival kanaal deed op Discord. Ik zie hem verder wel rare dingen doen en opvallende zinsconstructies gebruiken bijvoorbeeld, maar het is dus nog even zoeken naar 5 concrete opdrachten. Dat baart me niet direct zorgen over of hij het daadwerkelijk is, want bij Swifty kon ik er gister ook geen 4 vinden en tenzij zij nu doelbewust iets doet dat niet de bedoeling van het spel is is ze er wel degelijk een.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #196 Gepost op: 16-12-2021, 14:40:52 »
Interessante theorie HIDM. Maar voor zover ik weet, klopt hij niet. Ik ben geen rover, dus mij niet arresteren lijkt me een prima plan ;)

Ik ga Spacy straks nog even verder checken. Dat van het songfestival was wel opvallend ja, maar voor de andere dagen wordt het nog even puzzelen.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #197 Gepost op: 16-12-2021, 15:40:09 »
Ik volg jullie blind, zal alleen niet meer veel voor Spacy kunnen zoeken. Ook omdat ik straks ook nog mijn vogeltjes moet spotten :P

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #198 Gepost op: 16-12-2021, 16:58:29 »
Heb jij nog verdere opdrachten gevonden bij Spacy Kaaasje?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [MO21AS] Aflevering 7 - Opdracht 1 'Curaçaos Most Wanted'
« Reactie #199 Gepost op: 16-12-2021, 19:46:02 »
Voor Spacy, wat hebben we dan? Dat songfestival verhaal? Is dat Twixen, KitKats en Snickers iets of gewoon een referentie die ik niet snap?