Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 77934 keer)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #360 Gepost op: 24-02-2022, 11:52:00 »
aflevering 4 is al een tijd geleden.
In wat ik citeerde ging het met name over de laatste afleveringen en daar zie je dat absoluut niet.
Bij executie aflevering zes zie je Everon overacteren dat hij door is, Laetitia kijkt erg meelevend naar Everon, maar Fresia en Kim-Lian op de voorste rij, die geloven het wel dat toneelstukje van Everon. Dat hebben ze nou wel gezien.
En daarna trekken de dames vooral samen op, als sportieve concurrenten.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2022, 11:53:43 door foxhunter »

Offline Delightz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #361 Gepost op: 24-02-2022, 11:57:48 »
Hila zegt het in niet de mol  bij sahil en Thomas aflevering en niet in aflevering van Hila zelf bij afvallers hotel.
Ze zegt in het afvallershotel tegen Sahil dat ze wat appeltjes met hem te schillen heeft. Het klopt dat ze hem in aflevering 4 verdacht, maar ze noemde Fresia als eerste in haar testbiecht.

Als Fresia de mol is, dan ligt het meer voor de hand dat bijvoorbeeld Kim of Thomas die ook op Sahil inzetten, eruit waren gegaan, ook als je alle onzekerheid over de ingevulde testen meeweegt.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2022, 15:16:21 door Delightz »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #362 Gepost op: 24-02-2022, 14:27:09 »

Als Fresia de mol is, dan ligt het meer voor de hand dat bijvoorbeeld Kim of Thomas die ook op Sahil inzetten, eruit waren gegaan, ook als je alle onzekerheid over de ingevulde testen meeweegt.

Ja, dat denk ik ook.
Verder wordt het de komende afl. wel interessant, denk ik. Everon zit vol op Kim-Lian, Kim-Lian zit vol op Everon.
Als Kim-Lian of Everon opeens gaat switchen naar Fresia (wat natuurlijk kan als kandidaat, maar wel vreemd in de eindfase), zou dat weleens de mol kunnen zijn.

Zou zomaar kunnen dat Everon dat opeens gaat doen, denk ik.  ;)

@Foxhunter: mooie screenshots, zo zie ik het ook. Kim-Lian en Fresia komen op mij over als slimme kandidaten die waarschijnlijk de mol al een tijdje in het vizier hebben.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2022, 14:33:22 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

« Reactie #363 Gepost op: 24-02-2022, 14:43:47 »
Ja, Kim is actrice, zij merkt als hij overacteert, daarnaast "voelt" zij ook nog eens van alles. Zij had Everon al meteen door.
Fresia waarschijnlijk ook maar niet door zijn gedrag, maar door het geldbriefje.
Afijn, we zullen het nog zien. Ze zijn erg aan elkaar gewaagd.

Offline Chardo

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
« Reactie #364 Gepost op: 24-02-2022, 14:59:36 »
Ik denk dat dit seizoen is opgezet als Kim-Lian vs Everon. Fresia is er naar mijn idee gewoon bijgehaald door de kijkers, want de enige argumenten die ik voor haar zie spreken verwijzen naar Jan Versteegh. Verder wordt ze nooit verdacht door de kandidaten. En te horen aan Everon's testbiecht en de vele aantijgingen van Kim door de afleveringen heen, zie ik die twee echt niet veranderen naar Fresia.

En wat betreft de verdenkingen van Fresia, het laatste wat we hebben gehoord in aflevering 6 was Everon. Maar ik zag ook wel in de opdracht Heftig dat Fresia heel graag met Kim in een duo wilde en dat ze Everon niet eens alle informatie doorgeeft. Dat zijn voor mij wel signalen dat ze zo veel mogelijk geld wilde verdienen en het de Mol zo moeilijk mogelijk wilde maken.

Het feit dat Kim en Fresia niet Everon kapot hebben gemaakt in hun testbiechten, bewijst het nog meer voor mij. Altijd als de kandidaten op de verkeerde Mol zitten dan wordt dat lekker aangedikt in de testbiechten, zie Leonie (2020) en Ruben (2018). Nu is de montage er niet vies van om Kim-Lian aan te vallen zoals voornamelijk in de vorige aflevering. En daarbij spraken Welmoed en Sahil al over Kim in hun testbiechten en heeft Fresia haar nooit genoemd.

Alles wijst er gewoon op dat Fresia en Kim op Everon zitten. Thomas zat er pas sinds kort half op en die is er nu uit en iedereen die Kim heeft verdacht is er ook uit. Dus Kim kan het sowieso niet meer zijn, Fresia misschien, maar dan moet iemand opeens een Sanne-ingeving krijgen. Zie ik niet echt gebeuren.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #365 Gepost op: 24-02-2022, 16:18:21 »

Het feit dat Kim en Fresia niet Everon kapot hebben gemaakt in hun testbiechten, bewijst het nog meer voor mij. Altijd als de kandidaten op de verkeerde Mol zitten dan wordt dat lekker aangedikt in de testbiechten, zie Leonie (2020) en Ruben (2018). Nu is de montage er niet vies van om Kim-Lian aan te vallen zoals voornamelijk in de vorige aflevering. En daarbij spraken Welmoed en Sahil al over Kim in hun testbiechten en heeft Fresia haar nooit genoemd.

Alles wijst er gewoon op dat Fresia en Kim op Everon zitten. Thomas zat er pas sinds kort half op en die is er nu uit en iedereen die Kim heeft verdacht is er ook uit. Dus Kim kan het sowieso niet meer zijn, Fresia misschien, maar dan moet iemand opeens een Sanne-ingeving krijgen. Zie ik niet echt gebeuren.

Tot hier was je goed bezig, maar nu ga je wat de mist in. Thomas kan perfect er vol op Everon zijn uitgegaan, wat alle mogelijkheden voor Kim als mol openlaat. Fresia en Kim zitten ook al lang op Everon, dus die verdenkingen zijn even open als die naar Kim.

Offline Taupe077

• Forumlid
« Reactie #366 Gepost op: 24-02-2022, 18:31:33 »
Ze monteren natuurlijk hoe ze willen en soms maak je iets van een half woord want toen Arno eruit ging had ik Fresia definitief afgestreept. Voor mij leek het toen dat hij all-in op haar was gegaan of toch voor een groot stuk maar nu ik me pas inlees, merk ik ettelijke bladzijdes geleden dat de meesten het niet zo niet zien ...  :-X
Tja dat is dan ook hun werk en mooi als de regie erin slaagt op zijn minst een deel van de kijkers op een verkeerd spoor te zetten.
Nu weer lijkt het dat Kim nog onmogelijk de mol kan zijn op basis van de laatste antwoorden ...
Zou mooi zijn dat ze na de laatste afleveringen zeggen wie op welke mol zat na elke aflevering!

Offline Chardo

• Forumlid
  • True Art
« Reactie #367 Gepost op: 24-02-2022, 19:06:49 »
Tot hier was je goed bezig, maar nu ga je wat de mist in. Thomas kan perfect er vol op Everon zijn uitgegaan, wat alle mogelijkheden voor Kim als mol openlaat. Fresia en Kim zitten ook al lang op Everon, dus die verdenkingen zijn even open als die naar Kim.

Whatever floats your Kim-Lian boat.  ::)

Natuurlijk is het allemaal niet een-op-een iets is wat het lijkt, maar het feit is dat Fresia nog nooit Kim heeft genoemd in haar biecht en zeker vier afvallers wel, spreekt tegen Mol Kim. Bovendien als al zoveel kandidaten je noemen in aflevering 3, dan zou ik maar een beetje gaan dimmen in je acties in de volgende afleveringen, maar ze deed eigenlijk het tegenovergestelde.

Als je afgaat op de verdenkingen en afvallers zoals ze nu waren dan past Mol Everon precies in dat plaatje. Mol Fresia is wat vaag, maar omdat niemand haar verdacht nog wel mogelijk. Voor Kim-Lian moet je inmiddels zoveel schuiven en rechtpraten dat je toch even moet gaan bedenken of je visie nog wel klopt.

De tendens lijkt toch steeds meer te zijn dat verdenkingen ook zeker kunnen helpen bij het vinden van de Mol. Dat hielp in 2020 met Buddy af te strepen en ook in 2021 met zowel Rocky als Charlotte. Dat ze dus van alles kunnen uithalen met de verdenkingen klopt al een tijdje niet meer. Dus als Fresia en Kim en Everon week na week consistent blijven in hun verdenkingen, dan moet je toch wel concluderen dat deze finaleopstelling er veruit het meeste schijn van heeft dat Everon de Mol is.

Offline Talpavenator

• Forumlid
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
« Reactie #368 Gepost op: 24-02-2022, 21:36:02 »
Ze monteren natuurlijk hoe ze willen en soms maak je iets van een half woord want toen Arno eruit ging had ik Fresia definitief afgestreept. Voor mij leek het toen dat hij all-in op haar was gegaan of toch voor een groot stuk maar nu ik me pas inlees, merk ik ettelijke bladzijdes geleden dat de meesten het niet zo niet zien ...  :-X
Tja dat is dan ook hun werk en mooi als de regie erin slaagt op zijn minst een deel van de kijkers op een verkeerd spoor te zetten.
Nu weer lijkt het dat Kim nog onmogelijk de mol kan zijn op basis van de laatste antwoorden ...
Zou mooi zijn dat ze na de laatste afleveringen zeggen wie op welke mol zat na elke aflevering!

Ik snap niet hoe mensen erbij kwamen te denken dat Arno eruit is gevlogen op Fresia of Everon. Ik heb beide varianten gehoord. Het klopte gewoon niet met wat er in de aflevering gebeurde. Arno geeft ook nergens aan dat hij hij haar verdenkt. Hij vertrouwt haar niet, maar dat is echt iets heel anders dan denken dat iemand de mol is. Het zou ook kunnen dat hij haar niet vertrouwde omdat hij dacht dat ze wel eens een joker zou kunnen afpakken. Die uitleg leek me toen al veel waarschijnlijker.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #369 Gepost op: 24-02-2022, 22:52:11 »
@talpavenator
Arno en het mysterie rond de rode bank?  (Arno was zoekende want Welmoed was er uit). Kan een reden zijn geweest om Everon te verdenken.  Zul je zien dat warrige Thomas die bank heeft doorgegeven.   ;D

Offline Talpavenator

• Forumlid
« Reactie #370 Gepost op: 24-02-2022, 23:43:05 »
Arno heeft nergens aangegeven dat hij Everon verdenkt als mol en als warrige Thomas de rode bank heeft genoemd al helemaal niet. Ook in zijn gedrag is niet te merken dat hij Everon ook maar verdenkt. Ik denk dat hij er net als anderen gewoon op Sahil (als hoofdverdachte) is uitgevlogen en daarin is hij niet de enige. Verder lijkt ook Thomas iemand te zijn die veel als mol is gezien al hebben wij daarin alleen in het begin echt wat van gezien. De laatste afleveringen was ook daar niet veel meer van te merken.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #371 Gepost op: 25-02-2022, 07:03:42 »
Arno heeft nergens aangegeven dat hij Everon... verdenkt
Met die jokers: Everon is te vertrouwen en Fresia niet. Dit is het enige wat we van zijn verdenkingen mee krijgen.
Dat kun je uitleggen als Fresia is kandidaat en jat jokers, Everon is molverdachte, die heeft geen jokers nodig, dus bij Everon op de kamer zijn de jokers veilig.
Maar bovenal, het is schimmig gehouden en iedere uitleg is interpretatie geweest.

Offline Talpavenator

• Forumlid
« Reactie #372 Gepost op: 25-02-2022, 15:13:57 »
Schimmig, misschien, maar dat Arno er op Everon uitgevlogen is, lijkt me echt heel erg onwaarschijnlijk. Sahil ligt veel meer voor de hand. De testvragen die wij te zien krijgen kunnen immers altijd met spreiden te maken hebben en dat wij dus een antwoord op een bijmol te zien krijgen.

Offline Taupe077

• Forumlid
« Reactie #373 Gepost op: 25-02-2022, 16:55:06 »
Ik snap niet hoe mensen erbij kwamen te denken dat Arno eruit is gevlogen op Fresia of Everon. Ik heb beide varianten gehoord. Het klopte gewoon niet met wat er in de aflevering gebeurde. Arno geeft ook nergens aan dat hij hij haar verdenkt. Hij vertrouwt haar niet, maar dat is echt iets heel anders dan denken dat iemand de mol is. Het zou ook kunnen dat hij haar niet vertrouwde omdat hij dacht dat ze wel eens een joker zou kunnen afpakken. Die uitleg leek me toen al veel waarschijnlijker.
Dat is dus wat ik bedoelde. Je volgt het soms niet helemaal  met geluid rond jou en het is de bedoeling erna een tweede keer te kijken in alle rust maar komt er niet van en dan herinner je je o.a. dat Arno iets zei van jokers en dat Fresia niet te vertrouwen is en hij vliegt eruit en een hersenkronkel meldt je dan dat het niet Fresia zal zijn ...
En dat is dus wat de regie wil doen - er zaken insteken om de "gewone" kijker op een verkeerd pad te zetten

Offline Feodora

• Forumlid
« Reactie #374 Gepost op: 26-02-2022, 14:42:53 »
Ik ben benieuwd of we vandaag van alle finalisten verdenkingen te zien krijgen.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #375 Gepost op: 26-02-2022, 14:46:30 »
Ik ook. Ik ben benieuwd of Fresia ineens Kim-Lian blijkt te verdenken of niet.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #376 Gepost op: 26-02-2022, 15:11:38 »
Natuurlijk zit ze dat. Alles wijst er gewoon op dat Fresia op Kim-Lian zit...... laten we het niet moeilijker maken dan dat het is. We zien het zo ::trots::
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #377 Gepost op: 26-02-2022, 15:13:49 »
Waarom zou ze?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #378 Gepost op: 26-02-2022, 15:21:31 »
Omdat 't zo uitzending is  ::rofl:: 8)
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #379 Gepost op: 26-02-2022, 15:24:27 »
Waarom zou ze?

Omdat Kim-Lian volgens mij de Mol is. En het lijkt er wel op dat Fresia nog steeds Everon verdenkt (ook gezien die testvraag) maar als ik kijk naar hoe Fresia soms op Kim-Lian reageert of over haar biecht vraag ik me af of dat klopt. Kim-Lian kan ook de Mol zijn als Fresia Everon verdenkt maar dat vind ik toch wat onwaarschijnlijk omdat haar molstrategie nou niet bepaald subtiel zou zijn. (Wel heel verwarrend.)