Auteur Topic: [MO22] - Aflevering 8 - Opdracht 1 'Pret in een vuurtoren'  (gelezen 2986 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO22] - Aflevering 8 - Opdracht 1 'Pret in een vuurtoren'
« Reactie #20 Gepost op: 14-06-2022, 12:02:24 »
Je hebt zelf je krediet verspeeld door je zo op te stellen. Dat meerdere spelers jou graag op die plek zien, zal ook wel een bepaalde reden hebben ;) Maar dat betekent niet dat jij dan ook maar het alleenrecht hebt uit te kiezen met wie je dat gaat doen... daar moet de rest het ook mee eens zijn. Doe dan maar Chowi met iemand anders als het zo moet bijvoorbeeld. (of Niels en ik zoals Ricardo voorstelt).
« Laatst bewerkt op: 14-06-2022, 12:04:41 door MollenvangR »

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] - Aflevering 8 - Opdracht 1 'Pret in een vuurtoren'
« Reactie #21 Gepost op: 14-06-2022, 12:02:56 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dus je gunde het me eerst, en omdat ik m'n voorkeur aangeef opeens niet meer? Dat vind ik wel apart. Als 3 mensen aangeven dat ze met mij willen is het toch niet zo gek dat ik 1 van die 3 uitkies? Beetje raar als je het mij vraagt
Er zijn 3 stemmen tegen Chowi op die positie, jij mag van mij nog steeds van mij met 1 van de andere 2 daar. Ik wil Chowi lekker in de gaten houden in het groepje van 3.
Så hva gjør vi nå?

Offline Chowi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol WIDMO2022
Re: [MO22] - Aflevering 8 - Opdracht 1 'Pret in een vuurtoren'
« Reactie #22 Gepost op: 14-06-2022, 12:18:01 »
Er zijn 3 stemmen tegen Chowi op die positie, jij mag van mij nog steeds van mij met 1 van de andere 2 daar. Ik wil Chowi lekker in de gaten houden in het groepje van 3.

Er zijn drie stemmen tegen mij? Jij en je twee andere persoonlijkheden ofzo? Of heb je een beetje moeite met tellen? Jij bent de enige die dat zegt hoor.

Ik heb er net als Frank een beetje moeite mee dat je doet alsof jij het allemaal wel zal bepalen. Zo werkt het niet hè. Maar het is duidelijk dat iedereen vooral zichzelf die plek gunt. Mijn voorspelling: we gaan er nooit unaniem uitkomen. Ik weet niet welke consequenties dat gaat hebben, maar goed zal het niet zijn.

Ik ben al vaak genoeg inschikkelijk geweest. Dat ga ik nu niet meer doen. Ik wil gewoon graag met Frenkie een duo vormen, en daarmee driedubbelbasta. ::bravo::

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] - Aflevering 8 - Opdracht 1 'Pret in een vuurtoren'
« Reactie #23 Gepost op: 14-06-2022, 12:23:37 »
Ik heb genoeg berichtjes al binnen gehad van MollenvangR en Niels. Je weet toch dat Niels en ik een bondje hebben?!?!?! Dan weet je toch ook dat hij je ook nooit op een speciale positie zet?@?!?@.

Het gaat mij meer om de manier waarop jullie ineens gaan dikdrukken. Dan hoef je van mij al helemaal niks te krijgen.

Noem 3 momenten dat jij je echt inschikkelijk bent geweest?
Så hva gjør vi nå?

Offline NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] - Aflevering 8 - Opdracht 1 'Pret in een vuurtoren'
« Reactie #24 Gepost op: 14-06-2022, 12:27:38 »
Niels en MV vormen het duo

Ik beloof niet te gaan nep-mollen!

Offline Chowi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol WIDMO2022
Re: [MO22] - Aflevering 8 - Opdracht 1 'Pret in een vuurtoren'
« Reactie #25 Gepost op: 14-06-2022, 12:43:47 »

Noem 3 momenten dat jij je echt inschikkelijk bent geweest?

Bij de Spam Glam opdracht ben ik inschikkelijk geweest door mee te gaan in een ranking waar ik pertinent op tegen was.

Bij de tambouropdracht ben ik inschikkelijk geweest door de doorslag te geven, toen ik nota bene jouw naam dikdrukte wat jou een joker had kunnen opleveren.

Bij Mail Fail ben ik inschikkelijk geweest door de sleutelpositie op te offeren voor een betere verdeling van de groep.

Wil je er meer horen? Want dit is wat ik even in 3 seconden kon bedenken. Hoe vaak moet ik nog basta zeggen? De teller staat op vier!

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] - Aflevering 8 - Opdracht 1 'Pret in een vuurtoren'
« Reactie #26 Gepost op: 14-06-2022, 12:50:22 »
Bij de Spam Glam opdracht ben ik inschikkelijk geweest door mee te gaan in een ranking waar ik pertinent op tegen was.

Bij de tambouropdracht ben ik inschikkelijk geweest door de doorslag te geven, toen ik nota bene jouw naam dikdrukte wat jou een joker had kunnen opleveren.

Bij Mail Fail ben ik inschikkelijk geweest door de sleutelpositie op te offeren voor een betere verdeling van de groep.

Wil je er meer horen? Want dit is wat ik even in 3 seconden kon bedenken. Hoe vaak moet ik nog basta zeggen? De teller staat op vier!
Spam glam heb je 0 euro opgeleverd, Frank en ik 1500 en Niels 1000 als ik het goed herinner.

2de noem ik ook niet jezelf inschikken, anders had een ander mijn naam dikgedrukt en wist jij van te voren dat er een joker te pakken was bij de eerste 6 bakjes  ::oink:: ::oink::.

Ik heb nooit meegekregen dat jij de sleutelpositie wilde.

Graag nu 3 echte inschikkende momentjes. Zullen er alvast beginnen met 1? In plaats van een duoclaim bij Pret in de vuurtoren en heel egoïstisch dikdrukken de plek afstaan aan een andere kandidaat?
Så hva gjør vi nå?

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] - Aflevering 8 - Opdracht 1 'Pret in een vuurtoren'
« Reactie #27 Gepost op: 14-06-2022, 12:52:38 »
Eigen schuld bij Mail Fail en ik droeg je daar zelfs aan bij overzicht.

Ik ben eigenlijk niet heel tevreden met de verdeling zoals die er nu staat. Vooral het duo Ricardo en MV? Waarom zouden we een duo dat hun mensenkennis al in negatieve zin heeft bewezen nu op deze plek zetten. ::rofl:: Dat begrijp ik eigenlijk niet zo goed. Ik ben bereid mijn plek af te staan en dus te wisselen met iemand van dit team. Graag gedaan. ::bravo::
Så hva gjør vi nå?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO22] - Aflevering 8 - Opdracht 1 'Pret in een vuurtoren'
« Reactie #28 Gepost op: 14-06-2022, 13:03:58 »
Niels en MV vormen het duo

Ik beloof niet te gaan nep-mollen!
Echt mollen wel dus? :P Nee wij gaan dit rocken vriend  ::ok:: Wij zijn als duo blijkbaar wat de meerderheid van de groep wil.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO22] - Aflevering 8 - Opdracht 1 'Pret in een vuurtoren'
« Reactie #29 Gepost op: 14-06-2022, 13:08:03 »
Nog 5 uur om eruit te komen ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] - Aflevering 8 - Opdracht 1 'Pret in een vuurtoren'
« Reactie #30 Gepost op: 14-06-2022, 13:23:16 »
Echt mollen wel dus? :P Nee wij gaan dit rocken vriend  ::ok:: Wij zijn als duo blijkbaar wat de meerderheid van de groep wil.

Nee ik ben het niet, dat weet iedereen.
Beste keus voor de groep om ons te kiezen vriend!

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [MO22] - Aflevering 8 - Opdracht 1 'Pret in een vuurtoren'
« Reactie #31 Gepost op: 14-06-2022, 13:27:11 »
Echt mollen wel dus? :P Nee wij gaan dit rocken vriend  ::ok:: Wij zijn als duo blijkbaar wat de meerderheid van de groep wil.

Oh en in het begin wou de meerderheid van de groep nog dat ik in het duo zou komen, jij bent snel bijgedraaid van mening  ::joehoe::

Ik heb nog steeds Chowi op 1 staan voor het duo. Zelf zou ik het ook graag willen maar dat zit er volgensmij niet in als ik jullie zo hoor. Snap ik wel, snap ik niet. Ik heb volgensmij al meerdere malen aangetoond dat ik te vertrouwen ben. Als jullie willen dat ik hierbij ook met voorbeelden kom wil ik dat best doen, maar geef het dan even aan. Verder hoop ik gewoon dat we er als groep uit kunnen komen  ::bravo::
Er is geen Mol meer...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO22] - Aflevering 8 - Opdracht 1 'Pret in een vuurtoren'
« Reactie #32 Gepost op: 14-06-2022, 13:42:35 »
Oh en in het begin wou de meerderheid van de groep nog dat ik in het duo zou komen, jij bent snel bijgedraaid van mening  ::joehoe::

Ik heb nog steeds Chowi op 1 staan voor het duo. Zelf zou ik het ook graag willen maar dat zit er volgensmij niet in als ik jullie zo hoor. Snap ik wel, snap ik niet. Ik heb volgensmij al meerdere malen aangetoond dat ik te vertrouwen ben. Als jullie willen dat ik hierbij ook met voorbeelden kom wil ik dat best doen, maar geef het dan even aan. Verder hoop ik gewoon dat we er als groep uit kunnen komen  ::bravo::
Blijkbaar heb je niet in de gaten wat ik bedoel te zeggen met het woordje blijkbaar. Mij werd in een ver verleden dictatoriaal gedrag verweten, maar een partner kiezen, zonder het aan de groep voor te leggen, heeft daar ook wat van weg. Ik stelde voor om met jou te gaan, ging je niet eens op in...

Voorbeelden van jou als vertrouweling: kom je weer aan met die 1500 euro uit de tambours opdracht zeker? Dat doe je al het spel. Kijk mij eens betrouwbaar zijn. Waar was je op de filmavond?  Jij kon toch gewoon donderdag ::vergroot:: Komt pas aankakken als het niet meer hoeft. In de dierentuin bood je een flinke smak geld voor troeven. Ja op Frenkie kunnen we bouwen  ::ok::

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] - Aflevering 8 - Opdracht 1 'Pret in een vuurtoren'
« Reactie #33 Gepost op: 14-06-2022, 13:52:49 »
Oké, dat standpunt heeft eigenlijk me overtuigd dat ik Frank ook even niks meer gun!
Så hva gjør vi nå?

Offline Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [MO22] - Aflevering 8 - Opdracht 1 'Pret in een vuurtoren'
« Reactie #34 Gepost op: 14-06-2022, 13:54:17 »
Blijkbaar heb je niet in de gaten wat ik bedoel te zeggen met het woordje blijkbaar. Mij werd in een ver verleden dictatoriaal gedrag verweten, maar een partner kiezen, zonder het aan de groep voor te leggen, heeft daar ook wat van weg. Ik stelde voor om met jou te gaan, ging je niet eens op in...

Voorbeelden van jou als vertrouweling: kom je weer aan met die 1500 euro uit de tambours opdracht zeker? Dat doe je al het spel. Kijk mij eens betrouwbaar zijn. Waar was je op de filmavond?  Jij kon toch gewoon donderdag ::vergroot:: Komt pas aankakken als het niet meer hoeft. In de dierentuin bood je een flinke smak geld voor troeven. Ja op Frenkie kunnen we bouwen  ::ok::

Luister MV, ik word wakker vandaag, ik lees de opdracht, 3 mensen hebben al aangegeven dat ze met mij willen. Wat wil je dan dat ik doe? Ik mag jullie allemaal graag en zou het liefste op al jullie aanbiedingen in gaan, maar dat gaat gewoon niet, dat weet je toch?

Wat het vertrouwen betreft, je laat me geen keuze. Hier komt even een lijstje
- Filmavond: Ja sorry, ik had ineens onverwachtse plannen ja. Het dagelijkse leven gaat ook gewoon door. 100 euro meer of minder, lig je daar echt wakker van?
- Leuk dat je zegt dat ik heb geboden op de troeven ja. Dat klopt, maar ik heb daar, volgensmij net zoals jij, voor het eerst daar m'n principes overboord gegooid. Ja ik heb inderdaad geboden, ik voelde dat dat kon omdat ik het hele spel nog niet voor troeven was gegaan:
-> niet voor het vraagteken bij Spam Glam
-> als enige voor geld bij de tambours
-> Geen topito's gekocht bij de edelstenenopdracht
- Met het roeien op de terugweg ben ik nagenoeg de enige die geld heeft opgeleverd met de opdrachten, in ieder geval het meeste
- In de dierentuin heb ik de rondleiding ingesproken die PB in elkaar heeft gezet, daar waar niemand anders hem volgensmij aannam?
- Bij I like to move it heb ik als 1 van de weinigen m'n geheime opdracht gehaald en ik heb daar echt op gepusht, had ik ook niet hoeven doen
- Met Color me Stoked hebben wij (en dan bedoel ik in dit geval MV en ik, want ik heb het tegen jou) ook geld opgebracht. Was ook niet per se nodig

Moet ik nog doorgaan? Volgensmij is dit een aardig lijstje en een aardige indicatie om te laten zien dat jullie weldegelijk op me kunnen bouwen. Jullie zijn het niet eens met de samenloop van omstandigheden, dat kan. Misschien had ik het anders moeten brengen. Maar ik ben weldegelijk te vertrouwen en dat weten jullie heus ook wel  ::bravo::
Er is geen Mol meer...

Offline NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] - Aflevering 8 - Opdracht 1 'Pret in een vuurtoren'
« Reactie #35 Gepost op: 14-06-2022, 13:59:51 »
Ik vertrouw je ook Frank  ::bravo::

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] - Aflevering 8 - Opdracht 1 'Pret in een vuurtoren'
« Reactie #36 Gepost op: 14-06-2022, 14:09:04 »
Luister Ricardo, ik word wakker vandaag, ik lees de opdracht, 3 mensen hebben al aangegeven dat ze met mij willen. Wat wil je dan dat ik doe? Ik mag jullie allemaal graag en zou het liefste op al jullie aanbiedingen in gaan, maar dat gaat gewoon niet, dat weet je toch?

Wat het vertrouwen betreft, je laat me geen keuze. Hier komt even een lijstje
- Filmavond: Ja sorry, ik had ineens onverwachtse plannen ja. Het dagelijkse leven gaat ook gewoon door. 100 euro meer of minder, lig je daar echt wakker van?


Heb je kijker geworven, heb je reclame gemaakt voor een watchparty?

- Leuk dat je zegt dat ik heb geboden op de troeven ja. Dat klopt, maar ik heb daar, volgensmij net zoals jij, voor het eerst daar m'n principes overboord gegooid. Ja ik heb inderdaad geboden, ik voelde dat dat kon omdat ik het hele spel nog niet voor troeven was gegaan:
-> niet voor het vraagteken bij Spam Glam
Alle 5 de kandidaten hier zijn niet voor dat vraagteken gegaan.

-> als enige voor geld bij de tambours
Weet je dat zeker heb je nog nooit gezegd?

-> Geen topito's gekocht bij de edelstenenopdracht
Ik ook niet, MV ook niet.

- Met het roeien op de terugweg ben ik nagenoeg de enige die geld heeft opgeleverd met de opdrachten, in ieder geval het meeste
Aangezien anderen die op de heen weg al het geld binnenhaalden (NielsE en Ricardo geen opdrachten kregen)

- In de dierentuin heb ik de rondleiding ingesproken die PB in elkaar heeft gezet, daar waar niemand anders hem volgensmij aannam?
Ik heb mijn rondleiding allang klaar voor na mijn overwinningsspeech, ik ga echter niet alles doen in hele opdrachten en ik heb vernomen dat het nog geholpen heeft met verdachtmaking van mezelf.

- Bij I like to move it heb ik als 1 van de weinigen m'n geheime opdracht gehaald en ik heb daar echt op gepusht, had ik ook niet hoeven doen
Jij had ook precies de makkelijkste opdracht met het Dansen van Chowi en de muziek van MollenvangR. En na 1 keer had ik het al door ik was lekker mijn medekandidaten aan het testen. Jij had ook niet mijn opdracht gehaald met humorloze jury en zeker niet 2 rondes winnen. Die van Niels was wel te doen met geen punten halen.

- Met Color me Stoked hebben wij (en dan bedoel ik in dit geval MV en ik, want ik heb het tegen jou) ook geld opgebracht. Was ook niet per se nodig
Was een opdracht die ik in ieder geval niet snapte.

Moet ik nog doorgaan? Volgensmij is dit een aardig lijstje en een aardige indicatie om te laten zien dat jullie weldegelijk op me kunnen bouwen. Jullie zijn het niet eens met de samenloop van omstandigheden, dat kan. Misschien had ik het anders moeten brengen. Maar ik ben weldegelijk te vertrouwen en dat weten jullie heus ook wel  ::bravo::
Så hva gjør vi nå?

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] - Aflevering 8 - Opdracht 1 'Pret in een vuurtoren'
« Reactie #37 Gepost op: 14-06-2022, 14:19:12 »
Ik heb iedereen op discord een poll gestuurd voor democratie!
Så hva gjør vi nå?

Offline NielsE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] - Aflevering 8 - Opdracht 1 'Pret in een vuurtoren'
« Reactie #38 Gepost op: 14-06-2022, 15:46:19 »
Niets doen gaat sowieso niet bevorderlijk werken, en dan kijk ik vooral even Chowi en Frenkie aan.

MollenvangR en NielsE vormen het duo

Meerderheid (3 vs 2) die dit stemden. Anders komen we er toch niet uit.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO22] - Aflevering 8 - Opdracht 1 'Pret in een vuurtoren'
« Reactie #39 Gepost op: 14-06-2022, 17:39:21 »
Speciaal voor de hosts, democratisch besloten dat 1 iemand niet in het duo kan!

Så hva gjør vi nå?