Het heeft even geduurd om het e.e.a. op papier te zetten maar wil zeker ook m'n feedback delen. Fijn dat jullie hier ook voor open staan.
Ten eerste complimenten voor het spel. Voor allebei is het het eerste grote forumspel en dat is al een prestatie opzich. Vaak zie je dat mensen toch afhaken halverwege, maar jullie is het gelukt de energie erin te houden tot het volle einde. Super!
De locatie vond ik erg leuk bedacht met een eilandtour. Wel merk je dat door deze vluchtigheid je een plek net niet goed genoeg leert kennen. Op een gegeven moment wist ik ook niet meer waar we waren. Het had kunnen schelen nét wat meer in de afleveringsintroductie te stoppen om het land te leren kennen. Desalniettemin, erg leuk.
Als Mol heb ik het spel natuurlijk toch anders beleefd dan de meeste kandidaten. Ik had het geluk van tevoren alle voorbereiding mogen in te zien en wat waren er toffe plannen. Ik snap best dat sommige van deze plannen niet gelukt zijn gezien de ambitie, maar jullie hebben groot gedacht en dat is fijn.
Wat ik jammer vond is dat de voorbereiding die in de docs stonden niet altijd rijmden met de werkelijke opdrachten in de topics. Vaak veranderden jullie toch nog zaken waardoor ik als Mol een beetje verkeerd ingelicht was
Ik denk dat de woordzoeker een goed voorbeeld is, maar helaas kwam dit wel vaker voor. Of vaak was de opdracht nog niet uitgewerkt en moest ik er wel even achteraan om achter de eventuele voorkennis te komen (bijv. wat het Galgjewoord moest zijn, oplossing van raadsels) om effectief te saboteren.
De opdrachten zelf leenden zich ook niet altijd even goed om überhaupt te kunnen saboteren. Juist omdat sommige opdrachten wat simpeler waren (echt categorie galgje zegmaar) is het ook ingewikkeld om vernuftigde sabotages uit te halen zonder dat ik gelijk vol in de spotlight zou staan. Dat is wel oprecht heel jammer.
Een aantal opdrachten hadden wel de extra lagen en dat maakte het allemaal dan nét even wat leuker. Het eiland was bijvoorbeeld qua insteek supergoed en je merkt ook dat de kandidaten dan wat meer tot leven komen en er een spel ontstaat.
De kandidatengroep was dit jaar best stil en dat vond ik jammer. Vaak kon ik niets doen om de opdracht te laten mislukken, maar dat is ook niet leuk. Activiteit bevorderen blijft lastig. Misschien konden jullie nét wat meer de hype levendig houden: een nieuwe intro, wat Jamaicaanse jingles in de Discord, wat mysterie... Denk dat het bij de kandidaten net wat had gescheeld.
Jullie bereikbaarheid was echt top en ook voor vragen reageerden jullie altijd geduldig en met liefde. Iets wat niet vanzelfsprekend is. Echt fijn!
De hoeveelheid troeven in het spel viel opzich mee. Aan het begin was het wel wat veel en dat werd later minder, dat had misschien beter verdeeld kunnen worden.
Verder heeft Brent al heel veel gezegd. Ik wil jullie ook nogmaals bedanken voor dit spel. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden maar wát een enorm werk is het om dit op te zetten. Je bent gewoon als host 10 weken keihard aan het werk, elke dag weer, om dit voor anderen neer te zetten. Ik heb genoten wederom Mol te zijn en ondanks dat ik af en toe best op jullie geklaagd heb, waren jullie een topduo en hoop ik dat jullie nog zeker vaker samen spellen gaan organiseren!