Door met Jennifire!
De kijkers hebben enorm van jou genoten. Van begin af aan stond je met stip op 1 als het ging over het succesvol neerzetten van een personage. Ik zal voor mezelf spreken, maar ik ben oprecht van Jennifer gaan houden
Je hebt Emma Roberts in een nieuw daglicht voor me geplaatst en ik kan jullie niet meer los van elkaar zien. Ik hoop dat je ook gebiecht hebt als Jennifer, want dan kijk ik daar nu al naar uit. Petje af! 
Los van het personage ben je als speler echter altijd een beetje mysterieus gebleven. Ik wist tot de samensmelting nooit precies waar je nou stond. Ik hoorde van Niek dus wel veel van achter de schermen, maar we hebben afgesproken dat hij nooit iets zou zeggen over schaduwen en wie wie was. Dat was dus ook echt een mysterie voor me, totdat het bij de samensmelting duidelijk werd. Toen werd voor mij duidelijk dat je op dat moment in de minderheid was, dus ik was aangenaam verrast dat je twee idols achter elkaar tevoorschijn toverde. En toen B&W flipte was je voor mij eigenlijk de topfavoriet voor de eindwinst. Zo smooth als alles leek te gaan. Het verbaasde me eilandraad op eilandraad dat niemand een move tegen jou maakte. Helemaal nu ik je hier hoor zeggen dat je het spel zelf best wel als een solo-spel hebt ervaren. Weliswaar met bondjes, maar nooit met een number 1. Dat toont aan dat je sociaal gezien een fantastisch spel gespeeld hebt.
Mijn vraag aan jou: heb je bewust gekozen voor dat solo-aspect? Was je gewoon te laat met een final 2 vinden? Heb je het wel geprobeerd maar lukte het niet? Denk je eigenlijk dat jij als Jennifer weggestemd zou zijn als je geen immuniteit had gewonnen (maar B&W/Rik bijvoorbeeld?) bij de laatste opdracht? Of welke strategische zetten heb je gezet om dat te voorkomen? M.a.w.: kun je nog iets meer inzoomen op hoe jouw strategische spel vanaf de samensmelting precies is verlopen? Met extra aandacht voor waarom je er niet in geslaagd bent om met twee accounts de final 4 te halen, want dat was voor mij echt een shock.
Oh en misschien nog een extra vraag: als je de keuze had gehad tussen Jennifer en Spacy, wie had dan hier gestaan?

Wat een lieve woorden, hillo!

Ik heb ook wel bewust geprobeerd om de harten van de kijkers te veroveren - een koud kunstje voor iemand met mijn looks

. Daarom heb ik al mijn biechten gewoon openbaar gedaan in de biechthut, anders lijkt het spel me voor de Kijkers ook maar zo sáái.

Maar ik kon daar natuurlijk niet álles in delen, dus ik snap dat je nog met een hoop vragen zit.
Het hebben van twee accounts in één kamp was in het begin natuurlijk een groot voordeel. Vooral omdat de meesten nog niet wisten dat we bij elkaar hoorden. Na het vertrek van Denzel, koos ik om een meerderheidsbondje te starten met Bjorrn, Aurynn en Spacy. Dit bondje noemde ik The Eternal Flames, maar Bjorrn noemde het The
Ethernal Flames, en hoewel ik er nog steeds niet over uit ben of dat gewoon een taalfout was, paste dat eigenlijk beter. Mede door mijn stomme fout moesten we afscheid nemen van Aurynn, maar nog hadden we toen met ons drieën niets te vrezen. Bjorrn had intussen ruzie gemaakt met alle anderen in het kamp, dus was hij volledig van mij afhankelijk om die fase te overleven, maar hij riep alle tegenstemmen op zich af dus dat vond ik prima. Ik bleef met iedereen in het kamp contact houden en knikte begripvol mee wanneer er weer eens over een andere kampgenoot geroddeld werd.
Wel maakte ik me al een beetje zorgen over de samensmelting. Tijdens het vlaggen bekladden had ik al even met Brent contact gehad. Met Bjorrn maakte ik ook al plannen. In de beruchte sportweek moest er in elk kamp een leider worden gekozen, en we hoopten dat die bij winst zou kunnen bepalen wat de indeling van de Samensmeltingskampen zou worden. Bjorrn en ik deden onderling een spelletje steen-papier-schaar om te bepalen wie van ons de leider zou worden (zonder dat überhaupt met onze kampgenoten te bespreken, lekker democratisch ook). Bjorrn won, maar ik vond dat toch geen fijn idee. Onder het mom van "iedereen haat jou dus het is een beetje ongeloofwaardig als ik op jou ga stemmen", wist ik alsnog de leidersrol te bemachtigen.

Wel jammer dat onze onderschriften niet zo werden gewaardeerd.

Stien won overigens wel als leidster van Ardhi. Ik wist dat Bjorrn in Ardhi een verbond had met Okwonko en nog wat anderen. Ik hoopte dat ik me daarbij zou kunnen aansluiten bij de samensmelting, omdat ik verder geen contacten had in het spel. Bij de samensmelting werd snel duidelijk dat Brent getarget zou worden. Brent en ik startten een bondje met Bjorrn. Ik gaf het de naam "The Dragon Alliance", want Vuur en Lucht (later heb ik mijn bondje met Sanmol en Arno hier stiekem naar vernoemd

). Samen met Erica wilden we een meerderheid vormen en op Charlie stemmen. Maar eigenlijk wisten we al dat Bjorrn hierover loog, want hij deed, ook naar mij toe, heel vaag over zijn contact met Okwonko. Brent ging eruit en daar eindigde mijn samenwerking met Bjorrn. Ik had op dat moment alleen Brtdm nog, en al snel sloten we ons aan bij de rest van de 'misfits'. Met die groep heb ik lange tijd samengewerkt, en tijdens die fase heb ik me vooral gefocust op mijn eigen lijfsbehoud omdat ik toen het meest kwetsbaar was. Ondertussen hoopte ik dat Sanmol met zijn vlotte babbel B&W naar onze kant kon praten, want we hadden nog iemand nodig, anders zag het er slecht voor ons uit. Dat lukte, en zonder die twee had ik hier waarschijnlijk ook niet gestaan.

Met deze game changer kon ik in elk geval even rustig ademhalen. Ik had de storm overleefd en B&W had met zijn move zodanig veel backlash gecreëerd dat ik van hem voorlopig geen onverwachte acties meer verwachtte, hoewel ik daar altijd rekening mee bleef houden. Daarom wist ik dat ik met mijn twee accounts voorlopig ook goed zat, en mijn bondgenoten afhankelijker werden van mij dan ik van hen. Nu nog een goed eindplan. Ik moest er in elk geval voor zorgen dat Arno en Sanmol mij trouw bleven en we ons tegen B&W zouden keren zodra we in de top 6 kwamen te staan.
Toen kwam eindelijk de Idol uit de mouw van B&W. Overigens lees ik al een paar keer dat ik dat had kunnen voorkomen door anders te stemmen, maar ik had altijd liever een tiebreaker dan de kans om zelf meteen het haasje te zijn. Alleen was het in dit geval iets waar tijd in ging zitten (in tegenstelling tot de vorige tiebreaker wat gewoon een gokspel was), en dat had ik dat weekend niet, dus wist ik al dat het einde Spacy ging zijn. Toen moest ik aan de slag om Immuniteit te winnen voor de finale. Ondertussen even uitgebreid B&W de les gelezen over hoe onsportief en tactisch onhandig het zou zijn om met twee accounts in de finale te gaan staan.

Ik ben enorm blij dat het mij gelukt is.

Of ik anders zou worden weggestemd? Ik denk dat B&W en Sanmol daar wel over na hebben gedacht. Maar op een gegeven moment vertrouwde ik ze er wel op dat ze dat niet zouden hebben gedaan.
Worst case scenario voor mij was geweest als B&W het snelste was en Rik het traagste (of andersom). Dan was het tussen Sanmol, Arno en mij gegaan en vraag ik me af of ik het gered had. Maar ik ging er ook wel vanuit dat B&W dat risico niet zou willen lopen.
Oh en misschien nog een extra vraag: als je de keuze had gehad tussen Jennifer en Spacy, wie had dan hier gestaan?
Goede vraag, hillo. Ik had daar nog geen keuze in gemaakt, en B&W was zo vrij geweest om die knoop voor ons door te hakken.
Maar laat ik het zo zeggen: het is nog maar de vraag of ik de enige was die tijdens die bewuste Eilandraad tactisch gezien beter anders had kunnen stemmen.