Auteur Topic: [Aflevering 7] Immuniteitsproef: Welke sport? [Geschrapt]  (gelezen 1941 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 7] Immuniteitsproef: Welke sport?
« Reactie #40 Gepost op: 20-10-2021, 12:29:12 »
Sanmol voor vuur: Sportklimmen.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Immuniteitsproef: Welke sport?
« Reactie #41 Gepost op: 20-10-2021, 12:47:16 »
Sanmol voor vuur: Sportklimmen.

Are you kidding me
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 7] Immuniteitsproef: Welke sport?
« Reactie #42 Gepost op: 20-10-2021, 14:47:37 »
MEDEDELING

In verband met sterke verdenkingen van opzoeken in verschillende kampen hebben D*N en ik besloten deze proef op een andere manier te doen.

Bij dezen zijn alle scores geschrapt en beginnen we opnieuw. We spelen de proef met maximaal 2 afgevaardigden per kamp op een afgesproken moment via PM. Jullie krijgen met zijn tweeën 6 sporters te zien (1 voor 1) en steeds 1 minuut om een sport te noemen. Het is aan te raden overleg te voeren via chat of Discord. Antwoorden gaat via PM: je hebt 1 kans per sporter. Het kamp met de meeste goede antwoorden wint. In het geval van gelijkspel kijken we naar welk kamp in totaal het snelst geantwoord heeft.

Jullie krijgen nu tot vanavond 21:00 de tijd om je afgevaardigden te kiezen en aan ons een tijd door te geven wanneer jullie kunnen spelen.

Spelen kan vanavond vanaf 19:00 en morgen de hele dag tot 20:00. Als het niet lukt 2 kampleden op deze momenten samen te krijgen, speelt 1 iemand de proef alleen.

Het spijt ons dat dit last minute op deze manier moet gaan, maar wij vinden het belangrijk dat de uitslag van de immuniteitsproef eerlijk is en voor iedereen eerlijk voelt.

Dit is geen verwijt of beschuldiging naar wie dan ook persoonlijk, maar gewoon een manier om zeker te zijn dat het eerlijk verloopt.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] Immuniteitsproef: Welke sport?
« Reactie #43 Gepost op: 21-10-2021, 20:02:01 »
MEDEDELING

Gezien ook bij de speedronde er nog steeds sterke verdenkingen zijn dat er kampen hebben valsgespeeld en we geen eerlijke uitslag kunnen garanderen, hebben Lucy en ik besloten de hele proef te schrappen. Ik ben zeer teleurgesteld dat het zover heeft moeten komen en dat we niet meer kunnen vertrouwen op de eerlijkheid van kandidaten.

Dit heeft tot gevolg dat de Luxeproef nu een combinatieproef is, voor zowel immuniteit als luxe.
De luxeproef zal naast het voordeel van de leider geen extra voordelen meer bevatten.

Alle quiz/kennis proeven die nog zouden komen zijn hierbij geschrapt en wij gaan nieuwe proeven hiervoor moeten bedenken.


De uitslag van de luxeproef/immuniteitsproef zal zo komen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 7] Immuniteitsproef: Welke sport?
« Reactie #44 Gepost op: 21-10-2021, 20:05:22 »
Eerlijkheid van de kandidaten was weggegooid het moment dat de escape-room binnen 1 minuut opgelost was... ::ohno::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Immuniteitsproef: Welke sport?
« Reactie #45 Gepost op: 21-10-2021, 20:13:07 »
Eerlijkheid van de kandidaten was weggegooid het moment dat de escape-room binnen 1 minuut opgelost was... ::ohno::
Ik ga hier even op reageren want ik ben het hier volstrekt mee oneens.

De spelleiding heeft aangegeven dat het een loophole was in de proef die ze niet hadden voorzien. Eentje die simpel voorkomen had kunnen worden door de kampen andere puzzels te geven.

Ons kamp heeft in geen enkel opzicht oneerlijk gespeeld. Wat hadden we moeten doen? Een half uur wachten terwijl we het antwoord al weten?

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Immuniteitsproef: Welke sport? [Geschrapt]
« Reactie #46 Gepost op: 21-10-2021, 20:18:29 »
Ik ga hier even op reageren want ik ben het hier volstrekt mee oneens.

De spelleiding heeft aangegeven dat het een loophole was in de proef die ze niet hadden voorzien. Eentje die simpel voorkomen had kunnen worden door de kampen andere puzzels te geven.

Ons kamp heeft in geen enkel opzicht oneerlijk gespeeld. Wat hadden we moeten doen? Een half uur wachten terwijl we het antwoord al weten?
Ik vond het bij die opdracht vooral pijnlijk dat een ander kamp in twee van de drie deelopdrachten duidelijk beter was en toch verloor, maar dat doet nu even niet terzake.

Loopholes zullen er altijd zijn, of het gebruik of misbruik daarvan ethisch genoeg is om door te vingers te zien is inderdaad een afweging die de hosts moeten maken. Ik vind de oplossing die nu gehanteerd wordt eigenlijk de best mogelijke oplossing.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 7] Immuniteitsproef: Welke sport?
« Reactie #47 Gepost op: 21-10-2021, 20:25:58 »
Ik ga hier even op reageren want ik ben het hier volstrekt mee oneens.

De spelleiding heeft aangegeven dat het een loophole was in de proef die ze niet hadden voorzien. Eentje die simpel voorkomen had kunnen worden door de kampen andere puzzels te geven.

Ons kamp heeft in geen enkel opzicht oneerlijk gespeeld. Wat hadden we moeten doen? Een half uur wachten terwijl we het antwoord al weten?

Mijn punt was niet zo zeer het feit dat het oneerlijk is gegaan, want volstrekt mee eens dat je, als je het antwoord al weet, hier gelijk gebruik van maakt. Mij gaat het meer dat hierdoor een signaal is afgegeven waarbij het dus compleet normaal is om dit soort "trucjes" te gebruiken bij andere proeven.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Immuniteitsproef: Welke sport? [Geschrapt]
« Reactie #48 Gepost op: 21-10-2021, 20:42:09 »
Ik vind het in geen geval compleet normaal om vals te spelen. ::)

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 7] Immuniteitsproef: Welke sport? [Geschrapt]
« Reactie #49 Gepost op: 21-10-2021, 20:54:30 »
Ik vind het in geen geval compleet normaal om vals te spelen. ::)

Ik post enkel mijn observaties, nergens geef ik aan dat ik daadwerkelijk heb valsgespeeld.  ???

Valsspelen is nooit goed.  ::ohno::

Maar goed het zij zo.

En weer door.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?