Ik heb wel een tip! Zorg er voortaan voor dat de uitkomst van de filippine 1 woord is en niet 2 woorden die niks met elkaar te maken hebben, zoals in aflevering 8. Hoe lang ik wel niet gedacht heb dat er iets niet klopte

Hahahaha ja, snap ik wel. Dat was tegelijkertijd wel de extra laag, want je had het wel als extra tip kunnen krijgen als je het personage met de beste kracht had. Maar ik begrijp je wel!
Helemaal eens met alles wat Swifty heeft gezegd, ik reageer nog even op een aantal dingen:
Verder waren heel veel opdrachten gewoon erg leuk, was de variatie groot, en dat het rondom thema's was gedaan was op zich goed bedacht. Je hebt altijd mensen die geen bal weten van bijv sport of films, maar omdat er 3 opdrachten zijn is dat niet erg, het draait nooit alleen om kennis.
Het was inderdaad nooit de bedoeling om de thema's enorm belangrijk te maken, deze waren er voor de uitlijning en om de opdrachten te bedenken. Af en toe kwam er wel wat eens kennis aan te pas (vb. morph-puzzels in afl 4, mash-ups in afl 5,...). We hielden er wel rekening mee dat er zeker ook genoeg opdrachten waren waarbij geen kennis nodig was (laddercompetitie in afl 4, muziek kwartet in afl 5,...)
Ik kan me zo geen opdracht herinneren die ik echt waardeloos vond.
Ik vond de laddercompetitie erg leuk als opdracht, maar het kwam helaas niet helemaal uit de verf. Ook misschien omdat we maar een paar dagen hadden en je afhankelijk bent van het online kunnen zijn van spelers.
De laddercompetitie vond ik zelf ook enorm leuk, alleen was hij in de realiteit net wat minder dan verwacht. Achteraf gezien had ik deze opdracht beter meteen dinsdagavond kunnen laten starten, want dan hadden jullie weer 2 dagen extra gehad.
a) lees altijd goed jullie spelregels na. Nu gebeurde het een paar keer (geschiedenistoets, finale) dat er zaken niet duidelijk waren door de spelregels. Nu is dat wel telkens goed opgelost maar eens nalezen kan geen kwaad 
b) zorg ervoor dat de sleutelwoorden eenduidig zijn. Nu kon soms meer maar door het aantal letters, vielen sommige mogelijkheden weg. Als je het aantal letters niet geeft, moet je het zo maken dat er niet meer opties zijn. (vb. brandnetelsoep/sla)
Ook hier weer helemaal mee eens. De spelregels stonden altijd duidelijk in de uitleg, maar toch is het voor onszelf blijkbaar nodig om ze nog een derde keer na te lezen of niet te vergeten ze nog eens te herhalen. En wat de sleutelwoorden betreft ben ik het ook helemaal eens.
Bij veel 'puzzels' was het belangrijk om snel te reageren. Op dinsdagavonden had ik geen tijd, dus die miste ik qua snelheid sowieso al. En zo gebeurde het nog wel eens vaker dat ik niet heel snel in een topic kon reageren als er weer een nieuwe vraag werd gesteld. Op deze manier was ik bij voorbaat al kansloos voor een paar aanwijzingen.
Bij andere 'puzzels' zat er weer te veel willekeur in. Grootste voorbeeld hiervan natuurlijk de giftige gifjes, ik snapte de logica meteen. Maar iemand moest de pechvogel zijn die de loterij verloor. Wederom totaal kansloos. Maar ook opdrachten als de chinese karakters kwamen niet heel lekker uit de verf, omdat alles in het topic besproken moest worden.
En wat mij betreft kwam het ook erg vaak aan op kennis. Soms wat kennisvragen is wel leuk, of basiskennis die je verder moet gebruiken in een puzzel. Maar het quizgehalte lag vrij hoog, waardoor ik ook bij onderwerpen als sport en muziek niet bepaald geweldig zou presteren.
Het is ook wel lastig om de hele serie te vullen met complexe puzzels natuurlijk.
Ik heb zelf tijdens het spel ook af en toe gemerkt dat het best vaak voorkwam dat snel reageren belangrijk was. Hier heeft de rol van de Puzzle Master een grote invloed op gehad waardoor er iedere aflevering bij 1 opdracht (meestal de tweede opdracht) de snelheid van belang was. Daarbij was het soms ook in een andere opdracht belangrijk om snel te reageren (Reis Door RealityNet, Voedsel Gif,...). Snelheid mag af en toe een factor zijn, maar het was idd wat aan de hoge kant.
Voedsel Gif is idd een voorbeeld van een opdracht die een beetje anders is uitgepakt. We hadden niet verwacht dat jullie meteen de logica zouden doorhebben, dus achteraf gezien hadden we beter geen voorbeeldjes bij het begin van het topic neergezet zodat jullie tijdens de opdracht zelf het nog moesten uitzoeken.
Het woord puzzels hebben wij vrij breed genomen, vooral zodat er genoeg variatie zou zijn. Na een tijd wordt het enorm saai als er iedere week opnieuw dezelfde puzzels aan de beurt komen. Een quiz zagen wij ook als een puzzel, dus die was er ook af en toe.