Auteur Topic: [TBP20] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Schijnstein'  (gelezen 3786 keer)

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [TBP20] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Schijnstein'
« Reactie #80 Gepost op: 5-11-2020, 17:34:58 »
En niemand heeft iets opgezocht? ::ohno:: ::)
Nieky grab a life vest!

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [TBP20] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Schijnstein'
« Reactie #81 Gepost op: 5-11-2020, 17:36:50 »
Ik wist tekst, laboratorium en schatten uit mezelf, want die waren best wel te doen. Bij de rest heb ik wouterv gevolgd.
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [TBP20] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Schijnstein'
« Reactie #82 Gepost op: 5-11-2020, 17:39:18 »
En niemand heeft iets opgezocht? ::ohno:: ::)


Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [TBP20] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Schijnstein'
« Reactie #83 Gepost op: 5-11-2020, 17:41:26 »
Ik heb alles afgekeken van Wouter en Victor  :-X
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Schijnstein'
« Reactie #84 Gepost op: 5-11-2020, 17:43:29 »
de meeste was ik 100% zeker (of ik kon Victor volgen)

klaar voor de strijd

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [TBP20] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Schijnstein'
« Reactie #85 Gepost op: 5-11-2020, 17:45:04 »
Ik heb alles afgekeken van Wouter en Victor  :-X

Ik ook ;D

Maar met name ‘periferie’ en ook ‘amateurarcheologen’ (wie gebruikt dat woord ooit...) verbazen me wel.

Ik kan het natuurlijk niet bewijzen en chapeau als je al die woorden kent I guess, maar ik vind toch dat ik er iets van moet zeggen. Omdat als er wel opgezocht wordt dat ten koste gaat vh speelplezier en ik kan me voorstellen ook van de organisatie, die mooie spellen bedenken die niet uit de verf komen doordat er opgezocht wordt en er dus altijd perfecte scores gehaald worden. Dit was natuurlijk ook niet de eerste keer, in fact, ik durf te beweren dat er bijna geen spellen geweest zijn waarbij het niet gebeurd is dat iemand 10 uit 10 haalde?

Maargoed, moest me even van het hart (niet specifiek naar wouter, viwiru of dennis ::sorry:: ), dan kunnen we weer door ;D

Gefeliciteerd boys! ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 5-11-2020, 17:56:38 door hillo »
Nieky grab a life vest!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [TBP20] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Schijnstein'
« Reactie #86 Gepost op: 5-11-2020, 18:21:44 »

Beste puzzelaars,

Jullie hebben allemaal zo stil en stiekem mogelijk in De Grote Zaal van SchijnZweinstein een envelop te pakken. 3 kandidaten denken dat ze aan het einde van De Grote Zaal zijn geraakt, maar is dat wel zo?

Severus Sneep schijnt op.....

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De oplossing van de rebus
Elke anderhalf uur zal Severus Sneep met zijn beruchte zaklamp schijnen. Van 22.00 tot 9.00 doet hij een dutje. Sneep schijnt op het vak waar de kandidaat die zich het meest recent heeft verplaatst, net vanaf is.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TBP20] Aflevering 8 - Opdracht 2 'Schijnstein'
« Reactie #87 Gepost op: 5-11-2020, 19:13:32 »
Ik had die rebus precies zo opgelost maar toch deed ik in eerste instantie iets verkeerd met het bedenken welk vak het had kunnen zijn  ::rofl::

 
Maar met name ‘periferie’ en ook ‘amateurarcheologen’ (wie gebruikt dat woord ooit...) verbazen me wel.
Ik had eerst schatgravers bedacht maar was niet zo tevreden. Dat van Wouter leek me inderdaad logischer. Eigenlijk best simpel (want archeologie stond al in de beschrijving) maar je moet er wel maar net opkomen. Ik wilde hem volgen maar was te laat met posten.

Maar goed voor mij maakte het toch niet uit en ik liep al één antwoord achter dus had jullie nooit kunnen boycotten in een envelop pakken omdat ik niet op rij 10 terecht zou komen voor die tijd.

Hoogstens had ik meerdere mensen af kunnen laten gaan door te roepen dat ik een envelop pak terwijl ik er nog niet ben (mits er wel andere op hetzelfde aantal meter stonden)  >:D