Auteur Topic: [TBP20] Aflevering 7 - Opdracht 2 'Tien voor Geschiedenis'  (gelezen 1924 keer)

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TBP20] Aflevering 7 - Opdracht 2 'Tien voor Geschiedenis'
« Reactie #20 Gepost op: 31-10-2020, 19:08:42 »
Ik had het ook anders gedaan met die minigames inderdaad als ik wist dat alleen de 2 besten de aanwijzing zouden krijgen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [TBP20] Aflevering 7 - Opdracht 2 'Tien voor Geschiedenis'
« Reactie #21 Gepost op: 31-10-2020, 21:17:04 »
Na overleg is besloten om toch iedereen de aanwijzing te geven, omdat iedereen een voldoende heeft gehaald. Als het goed is heeft iedereen hem binnen.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [TBP20] Aflevering 7 - Opdracht 2 'Tien voor Geschiedenis'
« Reactie #22 Gepost op: 31-10-2020, 21:17:23 »
Wat lief ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 7 - Opdracht 2 'Tien voor Geschiedenis'
« Reactie #23 Gepost op: 31-10-2020, 21:18:40 »
 ::ok::
klaar voor de strijd

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [TBP20] Aflevering 7 - Opdracht 2 'Tien voor Geschiedenis'
« Reactie #24 Gepost op: 31-10-2020, 21:19:33 »
Dat is al de derde keer dat ik iets denk te hebben (als enige of als groep) en dat er op één of andere manier toch anders beslist wordt, pfff  ::ohno::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 7 - Opdracht 2 'Tien voor Geschiedenis'
« Reactie #25 Gepost op: 31-10-2020, 21:41:39 »
Het is inderdaad een beetje vervelend, maar we begrijpen uiteraard dat als er in de uitleg staat dat je vanaf een voldoende een aanwijzing krijgt, dat je dan rekent naar dat doel en niet naar het doel om zo hoog mogelijk te scoren.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 7 - Opdracht 2 'Tien voor Geschiedenis'
« Reactie #26 Gepost op: 31-10-2020, 21:52:57 »
komen de andere puzzels/minigames ook online?
klaar voor de strijd

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [TBP20] Aflevering 7 - Opdracht 2 'Tien voor Geschiedenis'
« Reactie #27 Gepost op: 31-10-2020, 22:01:07 »
Dan dien ik ook een protest in. Als ik niet voor de bakjes was gegaan, omdat ik niet zeker was over mijn antwoorden van de toets, had ik de toets veel eerder opgestuurd en was ik misschien wel puzzlemaster geweest  ::)
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 7 - Opdracht 2 'Tien voor Geschiedenis'
« Reactie #28 Gepost op: 31-10-2020, 22:21:57 »
Ja maar er stond in de opdrachtuitleg dat je de aanwijzing zou krijgen vanaf een voldoende. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat enkel de beste 2 de aanwijzing zouden krijgen, maar dat zijn we vergeten aan te passen in de uitleg, maar jij kon dat niet weten. Dus eigenlijk slaat jouw protest niet echt ergens op :P  We hebben een beslissing gemaakt en daar gaan we nu niets meer aan veranderen.

Spijtig voor jou dat je na protest wordt benadeeld, maar wij kijken als spelleiders absoluut niet naar namen, wij proberen vooral objectief juiste keuzes te maken na protest.
« Laatst bewerkt op: 31-10-2020, 22:23:40 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [TBP20] Aflevering 7 - Opdracht 2 'Tien voor Geschiedenis'
« Reactie #29 Gepost op: 31-10-2020, 22:27:57 »
Dus eigenlijk slaat jouw protest niet echt ergens op :P 

Ik mag hopen dat je deze woorden terug neemt. Ik zeg iets over de benoeming van de puzzlemaster en niks over het geven van de aanwijzing. Daarom slaat eerder jouw uitleg nergens op dan mijn protest  :P
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 7 - Opdracht 2 'Tien voor Geschiedenis'
« Reactie #30 Gepost op: 31-10-2020, 22:37:51 »
Ik mag hopen dat je deze woorden terug neemt. Ik zeg iets over de benoeming van de puzzlemaster en niks over het geven van de aanwijzing. Daarom slaat eerder jouw uitleg nergens op dan mijn protest  :P



Maar viwiru, niemand wist toch hoe de puzzelmaster kon benoemd worden. Dit had evengoed de werkloze kunnen zijn in de andere opdracht.

In de oorspronkelijke uitleg stond: iedereen met 6 of meer krijgt de aanwijzing. Daarom ben ik (en Dennis ook kennelijk) enkel gegaan voor de 6. Als het bekend was van de 2 beste, hadden we dit anders aangepakt.
klaar voor de strijd

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [TBP20] Aflevering 7 - Opdracht 2 'Tien voor Geschiedenis'
« Reactie #31 Gepost op: 31-10-2020, 22:43:08 »
Is ook wel zo, maar het voelt gewoon krom. Ik heb zelfs nog een extra fout gevonden in dat taalopdrachtje terwijl de leiders dat niet eens wisten.

Daarnaast zeg ik niks over de aanwijzing en word ik wel beschuldigd van een protest dat nergens op slaat. Dat schiet totaal in het verkeerde keelgat
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 7 - Opdracht 2 'Tien voor Geschiedenis'
« Reactie #32 Gepost op: 31-10-2020, 22:45:47 »
We kunnen allemaal wel akkoord zijn dat dit  is voor iedereen, zowel voor jou als voor de spelleiding.

 ::hug::
klaar voor de strijd

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [TBP20] Aflevering 7 - Opdracht 2 'Tien voor Geschiedenis'
« Reactie #33 Gepost op: 31-10-2020, 22:57:34 »
We kunnen allemaal wel akkoord zijn dat dit  is voor iedereen, zowel voor jou als voor de spelleiding.

 ::hug::

Dat is het zeker en jullie hebben terecht protest aangetekend, want een verandering van de spelregels is vrij apart. Alleen kan ik de reactie van Vermoljoen op geen enkele manier accepteren, want dat slaat écht nergens op en daar komt de boosheid vandaan
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [TBP20] Aflevering 7 - Opdracht 2 'Tien voor Geschiedenis'
« Reactie #34 Gepost op: 1-11-2020, 09:05:32 »
Me t puzzl emaster he b i k oo k ee n kee r ge had j a, to en ha d i k no g gevr aagd o f tij d va n bela ng wa s e n we rd e r geze gd ne e e n to en wer d d e puzz lemaster opee ns o p ti jd bepa ald. I k sna p da t w e nie t alt ijd mog en we ten ho e d e puzzl emaster wor dt bepa ald, ma ar mis schien ee n ti p voo r d e spel leiders o m b ij ee n pro ef d an nee r t e zet ten, snel heid ka n va n bela ng zi jn ;)  ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [TBP20] Aflevering 7 - Opdracht 2 'Tien voor Geschiedenis'
« Reactie #35 Gepost op: 1-11-2020, 09:51:55 »
Dat is het zeker en jullie hebben terecht protest aangetekend, want een verandering van de spelregels is vrij apart. Alleen kan ik de reactie van Vermoljoen op geen enkele manier accepteren, want dat slaat écht nergens op en daar komt de boosheid vandaan

Vermoljoen bedoelt het allemaal helemaal niet zo ernstig. Het is voor de spelleiders ook niet leuk als iedereen telkens maar weer protest aantekent omdat hij/zij ergens door benadeeld is. Als je dat in een sportwedstrijd doet, krijg je gewoon een gele kaart.

Het protest van Dennis en Wouter was terecht, en daarom heb ik (als objectief AL) met Vermoljoen en Jacco overlegd of het gehonoreerd kon worden. Hoe de puzzlemaster bepaald wordt, heeft hier niets mee te maken en stond helemaal niet in de regels, dus ik snap wel dat Vermoljoen een beetje geïrriteerd raakt als je hier ineens over gaat protesteren omdat een heel ander protest toevallig gehonoreerd wordt. Hij had het wellicht anders kunnen formuleren, ja, maar ik weet zeker dat hij het verder niet slecht bedoeld heeft.

Ik stel voor dat iedereen dit verder laat rusten en erop vertrouwt dat de spelleiders hun stinkende best doen om het voor iedereen eerlijk te maken.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [TBP20] Aflevering 7 - Opdracht 2 'Tien voor Geschiedenis'
« Reactie #36 Gepost op: 1-11-2020, 12:20:09 »
Langs mijn kant ook even mijn excuses, ik had mijn antwoord inderdaad veel beter kunnen én moeten formuleren, want ik bedoelde het absoluut niet slecht. Hopelijk kunnen we dit, zoals Lucy heeft gezegd, achter ons laten en verder gaan met het spel.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [TBP20] Aflevering 7 - Opdracht 2 'Tien voor Geschiedenis'
« Reactie #37 Gepost op: 1-11-2020, 12:29:40 »
Top! Dus kijkers: wat weten jullie van... de Frans-Duitse oorlog? ::hug::
Nieky grab a life vest!