Auteur Topic: [CL] Dag 4: Zware tijden  (gelezen 40527 keer)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #260 Gepost op: 27-01-2020, 19:54:14 »
Ik denk dat D*N een hele goede verdenking maakt richting L Lawliet. Alleen. Ik heb gisteravond precies hetzelfde gezegd, alleen dan zonder quote[1]. Wil je straks dan ook zeggen dat je een tweede overvaller eigenhandig heb neergehaald[2]? Over die eerste ben ik het trouwens totaal niet eens: het was puur geluk dat MoleBuster een overvaller was. Meer niet. Dat hoeft je dus niet vrij te pleiten. (Zoals Vermoljoen zou zeggen: ik blijf erbij dat er overvallers tussen de Molebusterstemmen zitten ::rofl:: ::rofl::)

Ik blijf bij mijn stem op Lucy dus, dan ga ik morgen wel opnieuw voor L Lawliet.

Spoiler: Citaten (klik om te tonen/verbergen)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #261 Gepost op: 27-01-2020, 20:00:00 »
Oh en ik durf niet te veel te zeggen over waarom de overvallers op MM stemden. Want ja, of ze doen dat omdat hij goed zat of juist niet. Misschien maakt het later meer duidelijk, maar momenteel kunnen we er nog niet zo veel mee. Wellicht als er uiteindelijk 1 of meerdere overvallers uitgaan. Dan kunnen we misschien een lijn ontdekken in wat MM als verdachten uitsprak en de identiteit van (een aantal) overvallers.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #262 Gepost op: 27-01-2020, 20:00:49 »
@D*N: Waarom plotseling die felle verdediging van Lucy? Weet je meer dan wij?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #263 Gepost op: 27-01-2020, 20:01:00 »
Nog 6 stemmen nodig, gelukkig is de deadline later ;D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #264 Gepost op: 27-01-2020, 20:05:16 »
Ik denk dat D*N een hele goede verdenking maakt richting L Lawliet. Alleen. Ik heb gisteravond precies hetzelfde gezegd, alleen dan zonder quote[1]. Wil je straks dan ook zeggen dat je een tweede overvaller eigenhandig heb neergehaald[2]? Over die eerste ben ik het trouwens totaal niet eens: het was puur geluk dat MoleBuster een overvaller was. Meer niet. Dat hoeft je dus niet vrij te pleiten. (Zoals Vermoljoen zou zeggen: ik blijf erbij dat er overvallers tussen de Molebusterstemmen zitten ::rofl:: ::rofl::)

Ik blijf bij mijn stem op Lucy dus, dan ga ik morgen wel opnieuw voor L Lawliet.

Spoiler: Citaten (klik om te tonen/verbergen)

Nouja iedereen negeerde je toen, dus als het lukt doe ik nog steeds het neerhalen gezien mensen het nu duidelijk wél overwegen ::hypocriet::.

De rest negeer ik want ik hoef mij niet te verdedigen ::zwaai::

@D*N: Waarom plotseling die felle verdediging van Lucy? Weet je meer dan wij?
Nee ik ben niet de ziener, dus je hoeft mij niet dood te maken overvaller :-*. Ik snap de verdenking gewoon niet zo dus dat zeg ik nu in plaats van achteraf zoals mensen bij LdH deden :P. Daarnaast zie ik wel iemand die wél overvaller is so my duty was calling.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #265 Gepost op: 27-01-2020, 20:07:20 »
Ik heb mijn stem verandert...  ;D

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #266 Gepost op: 27-01-2020, 20:08:56 »
Mitchkox is uitzonderlijk later thuis, deadline wordt op 22:00 geplaatst!
Maar goed dat ik op pagina 14 begon met lezen om in de laatste 10 minuten een beslissing te maken...

Zou je dit een volgende keer ook op de eerste pagina kunnen veranderen?  Daar checkte ik toestaks namelijk de deadline :)

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #267 Gepost op: 27-01-2020, 20:44:36 »
Sorry mensen, behoorlijk onderschat hoeveel tijd ik hiervoor zou hebben in verhouding tot de hoeveelheid berichten om te volgen. Ik kan niet beloven dat ik genoeg tijd ga hebben om zelf met theorieën te komen maar zal in ieder geval een paar keer vaker per dag het topic proberen te lezen om hopelijk iets meer bij te dragen.
Ik vind de theorie van Kaaasje nog steeds heel mooi gevonden, het zou best iets kunnen zijn en net als Lama wil ik wel eens weten of dit kan kloppen. Zo ja dan weten we dat er inderdaad hints kunnen zitten in deze verdeling en kunnen we hier verder naar speuren.
Als ik verder het topic van vandaag teruglees lijkt het Lucy vs. L Lawliet te worden bij de stemming. Van die twee vind ik de redenatie van D*N voor L Lawliet het sterkst maar mijn stem gaat nu dus opnieuw naar Vermoljoen

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #268 Gepost op: 27-01-2020, 20:49:45 »
Sorry mensen, behoorlijk onderschat hoeveel tijd ik hiervoor zou hebben in verhouding tot de hoeveelheid berichten om te volgen. Ik kan niet beloven dat ik genoeg tijd ga hebben om zelf met theorieën te komen maar zal in ieder geval een paar keer vaker per dag het topic proberen te lezen om hopelijk iets meer bij te dragen.
Ik vind de theorie van Kaaasje nog steeds heel mooi gevonden, het zou best iets kunnen zijn en net als Lama wil ik wel eens weten of dit kan kloppen. Zo ja dan weten we dat er inderdaad hints kunnen zitten in deze verdeling en kunnen we hier verder naar speuren.
Als ik verder het topic van vandaag teruglees lijkt het Lucy vs. L Lawliet te worden bij de stemming. Van die twee vind ik de redenatie van D*N voor L Lawliet het sterkst maar mijn stem gaat nu dus opnieuw naar Vermoljoen
Ah balen, ja het spel wordt best intensiever gespeeld dan het vooraf misschien leek. Interessante keuze, wat is je redenatie voor je stem Vermoljoen? Is dat de Kaaasje theorie?

Online Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #269 Gepost op: 27-01-2020, 21:04:39 »
Ik denk dat de hints veel moeilijker zijn dan we denken. Zo makkelijk gaan ze het toch niet maken?
Stem mij eruit, dan weet je dat het niet zo makkelijk is als jullie denken. Ik ben ook van plan om op Lucy te stemmen, wegens de redenen die al zijn gegeven.
En er mag echt wel eens wat minder gepost worden, want dat is niet bij te houden joh  ::oink::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #270 Gepost op: 27-01-2020, 21:08:38 »
Volgens mij zeggen we alleen bij elke hint 'dit is te makkelijk, zo makkelijk zal het wel niet zijn'. Ja, molcfklaas zal het niet worden, maar ik mag toch hopen dat we ook niet moeten sleutelen met geboortedata in het kwadraat maal het aantal deelnemers gedeelt door het aantal woorden dat in de tekst staat.

Overigens, we kunnen ook steeds op degene stemmen met de meeste posts, hoeven we minder te lezen.  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #271 Gepost op: 27-01-2020, 21:12:20 »
Daisy, als je koppelmaatje onder vuur ligt heb je geen andere keuze dan hem of haar te verdedigen dus dat zou D*N wel doen.
Maareh voordat ik straks uit deze bank ontsnap (die politie met pizza komt mij redden).

Aan iedereen, behalve D*N en Lucy want die hoef ik niet te overtuigen: Ik hoop dat jullie op Lucy stemmen. Maar stel dat Lucy er niet uitligt vanavond, lees mijn post dan over waarom ik denk dat ze mij geluncht heeft. Ze zal roepen dat het te opvallend is, zoals sommigen van jullie nu ook zeggen maar dat is nu juist een perfecte verdediging.

Op het moment dat een aantal spelers aangeven dat Lucy een aantal stemmen gaat krijgen plaatst D*N een post waarin hij (opeens) zeer overtuigd is van de slechtheid van L. Lawliet. D*N zegt dat hij L. Lawliet al vanaf zijn eerste post zwaar verdenkt en dat hij dat niet wilde zeggen omdat hij hem een leuke speler vindt... Als dat zo is zou dat flink nadelig zijn voor de gegijzelden en in het bijzonder Ldh en MV, waar hij op gestemd heeft en dus bereid was op te offeren voor iemand die hij sterker verdenkt dan hen. Klinkt onlogisch om te doen als gegijzelde niet?

Dus, wat is hier wel aan de hand? Mijn idee is als volgt:
D*N is het goede deel van een goed/slecht koppel met Lucy. Je mag je rol niet vertellen maar Lucy kan wel gezegd hebben van hee, ik denk dat je L. Lawliet even verdacht moet maken. Dit zodat D*N hem verdacht kan maken en hem op de lynch gooien om Lucy te redden. Hoe weet D*N anders zo zeker en zo stellig dat L. Lawliet een overvaller is? Als hij ziener zou zijn had hij wel eerder kunnen aangeven dat L. Lawliet erg verdacht was, en op hem kunnen stemmen. Nee, dit komt pas nadat Lucy verdacht wordt.

Als Lucy er wel uit ligt, well dan is L. Lawliet de volgende.

Veel plezier verder, ik hou van jullie allemaal, echt, wat ik ook in het spel gezegd heb ::bravo::
En nu ga ik me op laten halen door de police ::wenkbrauw::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #272 Gepost op: 27-01-2020, 21:13:04 »
Ik denk dat de hints veel moeilijker zijn dan we denken. Zo makkelijk gaan ze het toch niet maken?
Stem mij eruit, dan weet je dat het niet zo makkelijk is als jullie denken. Ik ben ook van plan om op Lucy te stemmen, wegens de redenen die al zijn gegeven.
En er mag echt wel eens wat minder gepost worden, want dat is niet bij te houden joh  ::oink::
::rofl:: post je te weinig/ben je stil is het niet goed, post je te veel is het niet bij te houden :P Dit wordt vast overzichtelijker als de groep kleiner is natuurlijk  ::ok::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #273 Gepost op: 27-01-2020, 21:15:19 »
Ik weet niet of Mitchkox bedoelde dat hij er om 22u kon zijn of niet. Ik zit nog in de avondles dus ik kan pas om 22u30 de uitslag posten als jullie op mij zouden moeten wachten  ;)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #274 Gepost op: 27-01-2020, 21:25:47 »
Ik heb eigenlijk geen tijd en geen batterij meer maar wil nog even zeggen dat het niet alleen is dat ik als wolf mm niet zou vermoorden. Ja dat kan ook omgekeerde psychologie zijn klopt.

Maar waarom zou ik dan vervolgens als een vd eerste zeggen dat de dokter moet zeggen wie die heeft gered als ik al wist dat het mm was? Ik kon er toch donder op zeggen dat die dan weer mij zou gaan aanvallen met z’n nieuw verworven geloofwaardigheid? ???

Als ik dood ben kijk dan please even goed naar de mensen die zo makkelijk met Frank en MM meegingen ::zwaai::

Oh ja en naar Molduck en Lawliet ::ok::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #275 Gepost op: 27-01-2020, 21:26:39 »
Vandaag heb ik niet veel gezegd. De voorbije dagen waren mijn posts blijkbaar inhoudsloos. Tja.

Om toch nog wat inhoud te geven: ik heb opnieuw op Lucy gestemd. Dit is gebaseerd op de argumenten van MM van gisteren en vandaag.
Mocht Lucy effectief overvaller blijken te zijn, dan kan dat ook verklaren waarom Nieky haar op dag 2 meteen vrijpleitte op basis van de cupido-theorie (Bjorrn-Lucy) en waarom Lucy gretig inpikte op de LdH-verdenking van Nieky.

Maar waarom zou ik dan vervolgens als een vd eerste zeggen dat de dokter moet zeggen wie die heeft gered als ik al wist dat het mm was? Ik kon er toch donder op zeggen dat die dan weer mij zou gaan aanvallen met z’n nieuw verworven geloofwaardigheid? ???

Als MM zichzelf gered had als dokter, kon hij dat niet bekend maken zonder steun.
Edit: kon de dokter zichzelf redden? Normaal wel dacht ik, maar verhaaltechnisch dan weer niet?
« Laatst bewerkt op: 27-01-2020, 21:30:01 door belg »

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #276 Gepost op: 27-01-2020, 21:30:32 »
Ik heb gestemd maar twijfel wel heel erg nog steeds  ::rofl::

Offline ennasil

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #277 Gepost op: 27-01-2020, 21:31:26 »
Omdat er door een gegijzelde is geopperd om op Lucy te stemmen, ga ik daarin mee




Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #278 Gepost op: 27-01-2020, 21:45:31 »
juist dat meegaan vind ik enorm dan weer enorm verdacht.... Zeker voor mensen die daar pas laat mee komen. Ik blijf bij mijn eerste gedachte van vandaag.
Er zijn mij geen veranderingen bekend waardoor ik Jacco ineens niet meer verdacht zou vinden ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #279 Gepost op: 27-01-2020, 21:50:13 »
Omdat er door een gegijzelde is geopperd om op Lucy te stemmen, ga ik daarin mee

Het kan wellicht aan mij liggen, maar ik vind deze opmerking een beetje kort door de bocht. Zou in principe een wolvenopmerking kunnen zijn om te kunnen 'meelopen' met de meerderheid.

Edit: Wat de_Witte zegt dus ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela