Auteur Topic: [CL + RH] Feedback-topic  (gelezen 7181 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback-topic
« Reactie #40 Gepost op: 7-02-2020, 22:27:46 »
Ik mag toch ook een mening hebben daarover?  :P

Waarom zou je niets mogen zeggen in PM tegen elkaar? Zorgt toch ook voor een extra dimensie?

Omdat dat duidelijkheid schept. Je wil dat het spel zich in het topic afspeelt, nou dan moet je pm-contact dus verbieden. Er zijn makkelijk regels te bedenken maar wat jij wil is te onduidelijk en dan krijg je dus toch mensen die hele whats-app groepen gaan maken. Wat ik ook best vreemd vind hoor, het was duidelijk dat het spel via dit topic moest plaatsvinden.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Feedback-topic
« Reactie #41 Gepost op: 7-02-2020, 22:33:31 »
Omdat dat duidelijkheid schept. Je wil dat het spel zich in het topic afspeelt, nou dan moet je pm-contact dus verbieden. Er zijn makkelijk regels te bedenken maar wat jij wil is te onduidelijk en dan krijg je dus toch mensen die hele whats-app groepen gaan maken. Wat ik ook best vreemd vind hoor, het was duidelijk dat het spel via dit topic moest plaatsvinden.

Ik wil dat de discussie in het topic afspeelt. Ik wil niet dat er niemand buiten het topic spreekt met elkaar? (Wat sommigen wel willen)

Ik snap ook wel dat je niet alles kan zeggen tegen elkaar in het topic. Maargoed snap wel dat er daar andere meningen over zijn hoor  ::ok::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Feedback-topic
« Reactie #42 Gepost op: 7-02-2020, 22:59:03 »
Omdat dat duidelijkheid schept. Je wil dat het spel zich in het topic afspeelt, nou dan moet je pm-contact dus verbieden. Er zijn makkelijk regels te bedenken maar wat jij wil is te onduidelijk en dan krijg je dus toch mensen die hele whats-app groepen gaan maken. Wat ik ook best vreemd vind hoor, het was duidelijk dat het spel via dit topic moest plaatsvinden.

Even lezen lieve schat ::)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Feedback-topic
« Reactie #43 Gepost op: 7-02-2020, 23:09:07 »
Ach het was een leuk spel en de overvallers hebben verdiend gewonnen, daar is iedereen het over eens  ::bravo::
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Feedback-topic
« Reactie #44 Gepost op: 7-02-2020, 23:35:30 »
De beste oplossing lijkt mij om voorafgaand aan het volgende spel een keuze te maken en die het hele spel door te voeren. Of contact buiten het topic toestaan, of alleen in het topic contact hebben. Hiermee kan per keer nog mee worden afgewisseld. Wel of niet contact hebben kan het spel nog interessanter maken met meer speciale rollen, dus zeker doen ::ok::


Ik heb enorm genoten van het spel. Ik wil jullie, Mitchkox en Convans, nogmaals enorm bedanken! Ik vond het super leuk!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Feedback-topic
« Reactie #45 Gepost op: 7-02-2020, 23:45:33 »
"Het is verboden om je rol door te geven, we kunnen natuurlijk niet elke vorm van communicatie verbieden buiten het topic, maar probeer zoveel mogelijk in het topic te posten zodat iedereen kan volgen" Dit was de regel. Het was dus niet verboden ::ohno::.

Sowieso vind ik pmgroepen en whatsappgroepen of andere media sowieso gelijk hierin. Als de ene mag, dan mag de andere ook. Als je het verbied, dan verbied je beide. Beide groepen hebben echt minimaal effect gehad op het spel.

Daisy, Nieky, Lucy en ik hebben elkaar ook nog eens in real life gezien en in elkaars ogen gekeken, weer een andere manier :P.

Ik kan niet tellen, het waren er 6 :P Anyway, ik werd erin gezet en er stond nergens dat het verboden was dus dan kan ik ga ik niet zeggen van 'doei jongens, ik ga eruit' ;D
Ja Bjorrn was nummer 7 maar die is er al uit ;D

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Feedback-topic
« Reactie #46 Gepost op: 8-02-2020, 00:03:38 »
Die heeft er nooit ingezeten want de groep is pas na zijn exit uit de andere groep gedistilleerd ;)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Feedback-topic
« Reactie #47 Gepost op: 8-02-2020, 00:13:01 »
Oh dat was het ;D

Bjorrn je bent vrijuit ::pinokkio::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Feedback-topic
« Reactie #48 Gepost op: 8-02-2020, 01:54:27 »
Laat me raden, dat spontane idee om massaal Nieky weg te stemmen ontstond ook in die appgroep? :P

Het is al besproken, maar voor mij was het ook onduidelijk. "Liever niet, maar we kunnen het je niet verbieden" vatte ik op als "Je mag het doen, maar dan ben je wel een enorme lul". ::tandpastasmiley:: Daarom dat ik toch maar geen vertrouwelings-pm-groep maakte, al werd die de volgende dag alsnog door iemand gemaakt. Afijn, het is niet dat die ons uiteindelijk nou superveel opleverde, want we waren nou niet bepaald The A-Team. ;D

Ik had er ook geen idee van dat er zó massaal gesproken werd achter de schermen om, en er allerlei bondjes waren en zo. Wat mij betreft mag dat volgende keer wel helemaal verboden worden. Behalve voor de wolven. Ik vond het wel een leuk onderdeel (en verschil met real life) dat de wolven hier met elkaar konden overleggen. Ik zou ook niet zo goed weten hoe je het anders zou kunnen implementeren (het 'wijzen' naar iemand zonder te praten).
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Feedback-topic
« Reactie #49 Gepost op: 8-02-2020, 08:52:05 »
Ik ben helemaal akkoord met de post van SpacyC
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Feedback-topic
« Reactie #50 Gepost op: 8-02-2020, 09:15:01 »
Ik had er ook geen idee van dat er zó massaal gesproken werd achter de schermen om, en er allerlei bondjes waren en zo. Wat mij betreft mag dat volgende keer wel helemaal verboden worden. Behalve voor de wolven. Ik vond het wel een leuk onderdeel (en verschil met real life) dat de wolven hier met elkaar konden overleggen.
Hier sluit ik me bij aan. Gewoon alleen via het topic in het forum communiceren (buiten de wolven dan), maakt het gewoon voor eidereen gelijk! Natuurlijk kan je niet voorkomen dat er IRL met elkaar ineens over een spel gepraat wordt, maar toch... De spellen zonder contact buiten het topic heb ik altijd verreweg de leukste spellen gevonden om te spelen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Feedback-topic
« Reactie #51 Gepost op: 8-02-2020, 09:35:55 »
Maar dan maak je het toch voor de wolven veel makkelijker 😅 Waarom zouden de wolven wel met elkaar mogen praten en afspraken maken en alles en de burgers niet, dat slaat toch nergens op ???

Wel eens dat er duidelijkere regels over moeten zijn ja. Ik dacht gewoon dat het niet de bedoeling was dat alles zich achter de schermen ging afspelen dus dat we wel in t topic moesten blijven praten. Niet dat je dus helemaal niet achter de schermen mocht praten. Is wat mij betreft ook geen optie. Als ik een spel speel met m’n beste vrienden zou ik het heel stom vinden als ik daar niet over zou mogen praten met ze.

Ik snap ook niet wat het probleem is? Hoezo zou het niet gelijk zijn? Iedereen kan toch met iemand pmen? En zelfs dan maakt het geen verschil want je weet nooit of iemand een wolf is of niet.  Het wordt er hooguit voor de wolven wat moeilijker van en dat lijkt me alleen maar goed want die zijn zo online toch al enorm in het voordeel.

Als niemand buiten het topic mag communiceren dan de wolven ook niet.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Feedback-topic
« Reactie #52 Gepost op: 8-02-2020, 10:05:09 »
Maar dan maak je het toch voor de wolven veel makkelijker 😅 Waarom zouden de wolven wel met elkaar mogen praten en afspraken maken en alles en de burgers niet, dat slaat toch nergens op ???
De wolven weten van elkaar wie ze zijn en moeten samen een beslissing nemen, dat is in het echte spel ook zo. De burgers weten dit sowieso niet van elkaar. De kans dat je als burger dan plots met een wolf zit te praten en dus om de tuin geleid kan worden is best groot als je het buiten het forum doet.

Het gaat simpelweg tegen de geest van het spel in om, als burger, dingen buiten de groep te gaan doen. Dat is hetzelfde als je in het echte spel even met iemand naar buiten gaat om iets te bespreken en dan gezellig terug te komen. Dat gebeurt ook niet. Wolven spreken standaard met elkaar af (via de ogen of wijzen) in het echte spel wie ze vermoorden en weten dus wie ze zijn. Dat is net het spel, de wolven weten meer maar zijn in de flinke minderheid.

Verder is er ook geen probleem. Dit is een feedback topic en dus mag dit aangekaart worden. Laten we er vooral geen probleem van maken zoals ik al eerder heb gezegd.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2020, 10:08:19 door Brent »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Feedback-topic
« Reactie #53 Gepost op: 8-02-2020, 10:14:00 »
Ik was ook tegen de appgroep en heb ook de hele tijd tegen Molduck gestemd en bijna niet met dr groep mee voor ik eruit lag.

Dat wilde ik wel even zeggen  :P
You'll never walk alone

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Feedback-topic
« Reactie #54 Gepost op: 8-02-2020, 10:20:13 »
Overschatten jullie nu ook niet zwaar de invloed van afspraken buiten het topic?

Wij wisten van Miek dat die groep er was en buiten de verdachtmaking van Nieky had ik nooit het gevoel dat die groep het spel helemaal beïnvloedde. Ze hebben zichzelf zelfs verdacht gemaakt en zo zijn er ook een paar uitgestemd geweest. Dus het was helemaal niet zo verstandig achteraf gezien  ::rofl::

Daarnaast kun je toch ook volledig ernaast zitten met iemand vertrouwen naast het topic? Als Daisy nu zou gezegd hebben: ik ben de ziener, heb je rol gezien en ze blijkt een overvaller te zijn die zichzelf semi-opoffert? Ik zou echt niemand vertrouwen, dus die invloed naast het topic lijkt me al minder sturend.

Natuurlijk mag zich niet alles naast het topic afspelen en moet iedereen toch weten waarom er gestemd werd op personen en hoe die discussies op gang kwamen, maar dat was toch allemaal goed? Ik durf echt wel zeggen dat contact naast het topic hier weinig invloed had en zelfs de gegijzelden soms meer last heeft bezorgd dan goeds..

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Feedback-topic
« Reactie #55 Gepost op: 8-02-2020, 10:25:10 »
Probeer het meer als iets preventiefs te zien voor een volgend spel. Niemand zegt dat dit een bijzonder grote invloed heeft gehad op het spel (al is daardoor Nieky wel bijna gestorven bijvoorbeeld).

Als dit gedoogd wordt, dan mogen anderen dit dus ook en gaan dit ook effectief doen. Mij niet gelaten, maar dan wordt het volgende spel een pak saaier omdat het vormen van kliekjes buiten het forum blijkbaar geen probleem is.

Ik zou gewoon het advies ter harte nemen en de onnodige discussie niet verder zetten. Next.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback-topic
« Reactie #56 Gepost op: 8-02-2020, 10:29:00 »
Je kunt nooit voorkomen dat mensen het topic om het over het spel hebben, daar kennen te veel mensen elkaar voor. Tuurlijk komt het ter sprake (ja ook dat etentje waar D*N, Nieky, Lucy en ik waren). Maar als je alleen maar in het reglement zou zetten, dat je geen stemafspraken mag maken buiten buiten het topic om, dan kom je al een heel eind. Dan is het verder een kwestie van vertrouwen, zoals Swifty al schreef.

Dan zou je verder alleen hoeven te vermelden over de rollen:
- Wolven hebben een speciale wolvenPM, waarin ze met elkaar kunnen overleggen, en als enige stemafspraken mogen maken.
- Duidelijk of door Cupido gekoppelden per PM hun rol mogen uitwisselen (mocht nu niet)
- Duidelijk of ziener een groepsPM mag opstarten met burgers die hij/zij gezien heeft (mocht nu niet, zou ik ook niet veranderen)
- Daarbij extra speciale rollen voor de burgers, waarmee ze meer kans hebben om de wolven te ontmaskeren (of eventueel andere manier te winnen, zoals die sekteleider die ik al voorbij zag komen). (Daarbij wel aangetekend dat ik het uiteraard niet meer dan logisch vind dat bij deze eerste keer er alleen basis rollen in zaten, en het aantal deelnemers ongetwijfeld ietsje hoger was dan verwacht ::ok:: )


Offline Convans

  • Forumlid
Re: Feedback-topic
« Reactie #57 Gepost op: 8-02-2020, 10:29:13 »
Antwoord op Brent:

Waarom? Ik heb genoeg online weerwolven gespeeld en heb nooit het gevoel gehad dat dit saaier was? Niemand vertrouwt elkaar dus wordt er zowiezo meer discussie gevoerd in het topic.

Buiten het topic gaat het altijd maar om sporadisch contact?

Jullie doen alsof er dan enkel in ‘groepen’ overlegd zal worden en dat er niets meer in de topics komen, maar dat is toch helemaal niet zo. Maargoed wss organiseert iemand anders het volgende weerwolvenspel dus die mag er zijn regels van maken, ik zou het allebei leuk vinden  ::ok::

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Feedback-topic
« Reactie #58 Gepost op: 8-02-2020, 10:31:29 »
Antwoord op Brent:

Waarom? Ik heb genoeg online weerwolven gespeeld en heb nooit het gevoel gehad dat dit saaier was? Niemand vertrouwt elkaar dus wordt er zowiezo meer discussie gevoerd in het topic.
Dit heb ik toch ook niet gezegd? Niet gemeen bedoeld, maar misschien moet je mijn post gewoon goed lezen voor je reageert.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Feedback-topic
« Reactie #59 Gepost op: 8-02-2020, 10:34:19 »
Dit heb ik toch ook niet gezegd? Niet gemeen bedoeld, maar misschien moet je mijn post gewoon goed lezen voor je reageert.

Je zegt dat het een pak saaier wordt en dat weerleg ik gewoon  ::ok::