Auteur Topic: [M] Dag 1 - Gestolen Schat  (gelezen 5084 keer)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #20 Gepost op: 12-07-2020, 22:20:01 »

Ah, interessant.

Moet je openbaar melden wiens stem niet meetelt?

Ja hier ben ik ook benieuwd naar, want weet diegene dat zijn/haar stem niet mee gaat tellen :O

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #21 Gepost op: 12-07-2020, 22:22:05 »
Ja hier ben ik ook benieuwd naar, want weet diegene dat zijn/haar stem niet mee gaat tellen :O
Er staat in de nacht, dus ik ga er maar even vanuit dat het per pb moet. Zo niet dan hoor ik het graag van Robbie ::zwaai::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #22 Gepost op: 12-07-2020, 22:50:05 »
Perfect begin! ::bravo::

Alleen waarom hebben 6 mensen niet gestemd? >:(
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #23 Gepost op: 12-07-2020, 22:52:01 »
Ik vond het wel niet duidelijk dat we moesten stemmen aangezien dit in een 2de post stond en het stond niet vetgedrukt :P

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #24 Gepost op: 12-07-2020, 22:56:35 »
Ik vond het wel niet duidelijk dat we moesten stemmen aangezien dit in een 2de post stond en het stond niet vetgedrukt :P


Ik denk ook dat de meesten het niet hebben meegekregen, gewoon na de rolverdeling hier even hebben gekeken en verder niet meer, en dus niet wisten dat ze moesten stemmen.
Wat op zich voor mij deze mensen wel in de groep 'betrouwbaar' plaatst, want ze hebben blijkbaar ook niet hoeven overleggen als weerwolven. Al is dat wel een heel snelle conclusie.

Edit: even de tijden nagezocht. Om half vijf werd dag 0 geopend, en in die OP stond alleen iets over de mensen met speciale acties. Om half twaalf gisteravond werd eigenlijk pas echt duidelijk dat we toch een burgemeester moesten kiezen. Als je gisteren op tijd ging slapen en vandaag een drukke dag had, kun je dat dus makkelijk helemaal gemist hebben.
« Laatst bewerkt op: 12-07-2020, 22:58:30 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #25 Gepost op: 12-07-2020, 23:11:43 »
Lödewijk en Brent hebben volgens mij nog niet eens iets gezegd, maar zijn wel online geweest. Terwijl Brent in de vorige editie juist vrij aanwezig was en al snel het hoogste woord had.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #26 Gepost op: 12-07-2020, 23:17:44 »
Aangezien ik het nog niemand heb zien doen, heb ik de geest van Brtdm overgenomen en dit mooie lijstje in elkaar gezet voor ons gemak:





Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #27 Gepost op: 13-07-2020, 00:17:28 »
Hii sorry ik had eerder nog niet goed de deadline bekeken en kom er dus nu pas achter dat die vanavond al was

Daisy kennende zal ze geen wolf zijn als ze burgemeester wilde zijn, maar kan ook dubbel spel zijn.

Wel mooi dat die tovenares eruit is ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #28 Gepost op: 13-07-2020, 00:36:33 »
@Spacy Brent is een weekendje weg geweest
Ik vind dat Lödewijk voor straf onze berichten voor moet lezen!
Sky might be falling but remember you can fly

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #29 Gepost op: 13-07-2020, 07:28:26 »
Ik heb vrij willekeurig iemand gekozen, het boeit me echt niet wie burgemeester is. Dat is toch een waardeloze rol. 

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #30 Gepost op: 13-07-2020, 07:34:13 »
Ik gooi mijn artefact er maar in dan aangezien ik het niemand anders al zie doen

Staat genoteerd!

En hoe ie werkt:
In het echt zou er 's nachts iemand aangeduid worden, maar overdag gezegd worden tegen die persoon dat ie deze keer niet mee mag stemmen (weet eigenlijk ook niet waarom het 's nachts moet). Dus je mag het gewoon openbaar posten. Zet het misschien in bold, dat het me zeker opvalt.


Ik denk ook dat de meesten het niet hebben meegekregen, gewoon na de rolverdeling hier even hebben gekeken en verder niet meer, en dus niet wisten dat ze moesten stemmen.
Wat op zich voor mij deze mensen wel in de groep 'betrouwbaar' plaatst, want ze hebben blijkbaar ook niet hoeven overleggen als weerwolven. Al is dat wel een heel snelle conclusie.

Edit: even de tijden nagezocht. Om half vijf werd dag 0 geopend, en in die OP stond alleen iets over de mensen met speciale acties. Om half twaalf gisteravond werd eigenlijk pas echt duidelijk dat we toch een burgemeester moesten kiezen. Als je gisteren op tijd ging slapen en vandaag een drukke dag had, kun je dat dus makkelijk helemaal gemist hebben.
Klopt, omdat ik zelf ook op weekendje was, moest ik het snel tussendoor doen en was ik het hele burgemeesterschap vergeten en verliep de start een beetje rommelig.
Ik ga het wel gewoon mee laten tellen als 1 keer niet gestemd, want dat zijn gewoon de regels. Maar je ligt er pas uit als je 3 keer niet gestemd hebt. Dus dat zou willen zeggen dat die persoon de volgende 2 dagen ook niet stemt en dat zal waarschijnlijk niet gebeuren met alle zes :)
« Laatst bewerkt op: 14-07-2020, 21:46:56 door Robbieazerty »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #31 Gepost op: 13-07-2020, 08:44:41 »
Ideaal begin!

En zoals gezegd was ik nog een dagje weg, vandaar geen stem. Sorry daarvoor. Had de openingspost gelezen maar nist verder gekeken dan mijn neus lang was  :(
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #32 Gepost op: 13-07-2020, 09:59:11 »
Ik heb vrij willekeurig iemand gekozen, het boeit me echt niet wie burgemeester is. Dat is toch een waardeloze rol.

Stel vannacht blijkt dat er een gelijke stand is tussen jou en iemand anders, waarom moet ik jou dan redden?

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #33 Gepost op: 13-07-2020, 10:27:11 »
Er is nog nooit een gelijke stand geweest, maar mocht het toch zo uitdraaien dan mag jij de beslissing nemen. Ik heb geen reden om mij op de achtergrond te houden, dus de schade valt mee als je mij van boord gooit in plaats van die andere.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #34 Gepost op: 13-07-2020, 10:30:40 »
Duidelijk  ::ok::

Mensen, wat gaan we doen?

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #35 Gepost op: 13-07-2020, 10:43:03 »
Twee personen staan bij nu op de rader:

-Sanmol: in het vorig spel maakte Sanmol als deel van het koppeltje ook onwetende opmerkingen over cupido. (Grappig dat Mrchipie als ander deel van dat koppeltje ongeveer dezelfde reactie plaatst.)
Edit: Robbie krijgen we ook te horen hoeveel weerwolven muiters er in het spel zijn, want dat zou erg helpen in de zoektocht naar hem in combinatie met een volledige deelnemerslijst  ::rofl::.[/center]

-Kaaasje: tactisch en analytisch zeer sterk, maar ze gaat voorzichtig mee met het onzinnige idee om zo vroeg artefacten te gebruiken om de rol van onze (fantastische  :P) burgemeester te checken.
Spacy's opmerking klinkt best zinnig maar ik moet de artefacten nog beter bekijken om te zien wat we daar mee kunnen.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #36 Gepost op: 13-07-2020, 11:43:45 »
Of dat willen wegwerken van artefacts een muiterstactiek is... zou kunnen. Wel lijkt het me sowieso iets wat Kraken graag wil zien gebeuren.
Wit is ook een kleur!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #37 Gepost op: 13-07-2020, 12:46:53 »
En Spacy kunnen we zelf ook aan dat rijtje verdachten toevoegen?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #38 Gepost op: 13-07-2020, 13:07:37 »
Ja ik kan hem er toch beter alvast maar ingooien?
Ik ga ook echt pas een naam doorgeven als ik een mogelijke muiter in iemand zie. Kan dus best dat ik eerst een paar dagen wacht
Het feit dat de kaart gespeeld is, houdt wel in dat je vanaf nu elke dag/nacht (die lopen in dit spel toch samen) een naam moet geven. Dus je kan niet wachten en geen naam zeggen. Je hebt de kaart geactiveerd, dus gaat ie nu in.

Ik verwacht dus voor 20u een naam van iemand die niet mag stemmen. Als die al gestemd heeft, laat ik diens stem niet meetellen.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #39 Gepost op: 13-07-2020, 13:18:08 »
Het feit dat de kaart gespeeld is, houdt wel in dat je vanaf nu elke dag/nacht (die lopen in dit spel toch samen) een naam moet geven. Dus je kan niet wachten en geen naam zeggen. Je hebt de kaart geactiveerd, dus gaat ie nu in.

Ik verwacht dus voor 20u een naam van iemand die niet mag stemmen. Als die al gestemd heeft, laat ik diens stem niet meetellen.

Hij moet toch in de nacht iemand kiezen die de volgende dag niet kan stemmen... Dat zou betekenen dat vandaag iedereen gewoon kan stemmen toch?
En ik neem aan dat na de nacht wordt bekendgemaakt wie er niet mag stemmen
Wit is ook een kleur!