Auteur Topic: [M] Dag 2 - Vissenvoer  (gelezen 9465 keer)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #60 Gepost op: 14-07-2020, 18:01:15 »
Ik vind het erg vaag dat Belg wel vindt dat de artefact gespeeld had moeten worden, maar het spelen ervan niet afdwingt... ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #61 Gepost op: 14-07-2020, 18:05:58 »
Nieky heeft een permanente kaart waardoor zijn stem dubbel telt.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #62 Gepost op: 14-07-2020, 18:06:57 »
Ben ik echt de enige met zo'n waardeloos artefact?  ::rofl::

Ik ben echt het kneusje van deze editie: piraat en waardeloos artefact

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #63 Gepost op: 14-07-2020, 18:08:47 »
Nieky heeft een permanente kaart waardoor zijn stem dubbel telt.

Nou die kaart zou ik ook bewaren, of ik nou piraat zou zijn, of muitert.
Dus kortom, hier kan ik echt helemaal niks mee.


Ik ga maar kiezen tussen Tim en Mitch, aangezien zij na mij op Kaaasje hebben gestemd, potentiëel muiter gedrag. Dit gedrag keerde zich de vorige keer tegen mij, dus eens kijken of dit me nu geluk brengt.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #64 Gepost op: 14-07-2020, 18:23:58 »
Nou die kaart zou ik ook bewaren, of ik nou piraat zou zijn, of muitert.
Dus kortom, hier kan ik echt helemaal niks mee.


Ik ga maar kiezen tussen Tim en Mitch, aangezien zij na mij op Kaaasje hebben gestemd, potentiëel muiter gedrag. Dit gedrag keerde zich de vorige keer tegen mij, dus eens kijken of dit me nu geluk brengt.

Dan zou ik, om (Chardo te citeren) op Mitch stemmen, want 2x achter elkaat een slechterik zijn is zeer klein, wat ook klopt omdat ik maar een simpele piraat ben ::jaja:: maar met een artefact die het spel op een postieve manier kan beïnvloeden voor de goederiken. Ik wil best delen wat mijn artefact inhoud, maar dan is er wel een kans dat de muiters mij daarom lynchen.

Aan jullie de keuze.

Om direct antwoord te geven op een eerdere vraag van je: Wie vind ik verdacht?

Sommige zijn erg actief hier, sommige niet. Dat kan een aantal redenen hebben, zoals drukte, actief lijken of juist op de achtergrond blijven. Op dit moment lijken Swifty en Daisy in mijn ogen in ieder geval goed (kan het mis hebben ofc). Persoonlijk neig ik naar Belg of wellicht de Witte zelfs, maar dat heeft ook qua gevoel te maken. Convans ook wel trouwens. Heeft volgens mij niet echt wat inhoudelijks gepost, maar ik kan dat mis hebben. Ik zit nog niet helemaal in het spel om eerlijk te zijn.

En waarom ik laat gestemd heb: Ik ben de hele dag druk geweest met mijn thesis en had pas laat tijd om te stemmen. Uiteindelijk Kaaasje geworden omdat ik weinig echte aanknopingspunten had.

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #65 Gepost op: 14-07-2020, 18:29:06 »


Tja dan speel ik hem maar op mezelf. Ik wilde hem bewaren om geen target te zijn voor de muiters. Ik snap werkelijk niet waarom je dit zo speelt Belg. Samen met die vage burgemeesterstem reden voor mij om op jou te stemmen.
You'll never walk alone

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #66 Gepost op: 14-07-2020, 18:34:51 »
Alle mensen die gaan beweren dat de kans dat iemand die in een eerder potje wolf was dat nu waarschijnlijk niet is vind ik verdacht. Dat is namelijk niet hoe statistiek werkt. Iedereen die aan dit potje meedoet heeft evenveel kans een muiter te zijn dan ieder ander die meedoet ::hypocriet::

overigens ben ik natuurlijk de dronkaard maar Robbie heeft me het verkeerde kaartje gegeven
« Laatst bewerkt op: 14-07-2020, 18:36:57 door de_witte »
Wit is ook een kleur!

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #67 Gepost op: 14-07-2020, 18:42:15 »
Tja dan speel ik hem maar op mezelf. Ik wilde hem bewaren om geen target te zijn voor de muiters. Ik snap werkelijk niet waarom je dit zo speelt Belg. Samen met die vage burgemeesterstem reden voor mij om op jou te stemmen.

Ik voelde mij opgejaagd om een beslissing te nemen of te verklaren waarom ik dat niet deed. En dan heb ik het gewoon maar gedeeld zodat iedereen zelf kon oordelen of ik je nu moest dwingen of niet. Door het te delen heb ik je onbewust ook gedwongen om die kaart te spelen en dat krijg ik nu als een boomerang in mijn gezicht. Terecht misschien.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #68 Gepost op: 14-07-2020, 18:47:32 »
Vrijwilligers die morgen niet willen stemmen?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #69 Gepost op: 14-07-2020, 18:51:06 »
Vrijwilligers die morgen niet willen stemmen?

om eerlijk te zijn had ik het liever morgen gehad dan vandaag  ::hypocriet::

Maar je mag mij nu niet kiezen
Wit is ook een kleur!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #70 Gepost op: 14-07-2020, 18:54:32 »
De muiters gaan nu eerst zoeken naar de Ziener hoor.

Irritant alleen dat we weinig aanknopings punten hebben.

maar belg stond gister al op mijn lijstje dus ik ga mee op belg!
chipsverslaafde <3

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #71 Gepost op: 14-07-2020, 19:00:23 »
Doordat ik nog geen patroon kan ontdekken en dat er heel wat gekakel is met weinig informatie...

Het enige waar ik me nu op kan beraden is het feit dat het afzien van het spelen van Nieky's artefact voor de muiters kan werken en dus daarom dat Belg dit niet meteen heeft gedaan?

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #72 Gepost op: 14-07-2020, 19:30:47 »
Ik vind Belg of Nieky verdacht. Zij hebben de meeste informatie en spelen dit tegen elkaar uit...

Omdat ik op Kaaasje stem met vier anderen ben ik verdacht? Dat is vaag

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #73 Gepost op: 14-07-2020, 19:33:17 »
Ik vind Belg of Nieky verdacht. Zij hebben de meeste informatie en spelen dit tegen elkaar uit...

Omdat ik op Kaaasje stem met vier anderen ben ik verdacht? Dat is vaag

Ik ga vanavond ook één van de twee stemmen. Vind het hele gedoe ook maar vaag.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #74 Gepost op: 14-07-2020, 19:33:31 »
Ik ben net terug van een wandeling en heb kunnen nadenken over mijn stem.

Eerst hier even over nadenken.
Alle mensen die gaan beweren dat de kans dat iemand die in een eerder potje wolf was dat nu waarschijnlijk niet is vind ik verdacht. Dat is namelijk niet hoe statistiek werkt. Iedereen die aan dit potje meedoet heeft evenveel kans een muiter te zijn dan ieder ander die meedoet ::hypocriet::

overigens ben ik natuurlijk de dronkaard maar Robbie heeft me het verkeerde kaartje gegeven

Dit vind ik te naïef. Ik snap je punt, maar in feite werkt kansberekening wel zo. Stel dat je een vaas met 40 knikkers hebt, waarvan 6 rode knikkers. Statistisch is de kans toch zeer klein dat wanneer je bij de eerste keer een rode knikker gegrabbeld heb, je de tweede keer, na het terugleggen, wederom een rode knikker pakt? Of heb ik niet opgelet tijdens wiskunde? Het klopt dat de kans dat je een slechte rol krijgt even groot is, maar de kans dat je dat 2x bent, is wel kleiner.

Qua stemming. Ik neig voor Belg om een aantal redenen:
1) Belg heeft al een aantal 'aparte' dingen gedaan, zoals de BM-stem en de hele actie met Nieky
2) Voor mijn gevoel gedraagt Belg zich anders dan anders (Kan het mis hebben, maar toch)
3) Gezien het feit dat ik zelf een aantal stemmen zal krijg (dat vermoed ik tenminste), is het tactisch gezien beter als ik op belg stem. Ik zie al een aantal mogelijke stemmen voor Belg.

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #75 Gepost op: 14-07-2020, 19:34:19 »
Vanmiddag dacht ik nog op Chip te gaan stemmen, omdat hij zich atypisch gedraagt. Maar de Belg-Nieky-discussie is interessant. Willen beiden zich nog verder verdedigen?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #76 Gepost op: 14-07-2020, 19:37:56 »
Nee ik heb gezegd wat ik wilde zeggen. Ik wilde met zo weinig info nog geen target van mezelf maken omdat de muiters een dubbele stem eruit willen werken.
You'll never walk alone

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #77 Gepost op: 14-07-2020, 19:37:59 »
Ik ben net terug van een wandeling en heb kunnen nadenken over mijn stem.

Eerst hier even over nadenken.
Dit vind ik te naïef. Ik snap je punt, maar in feite werkt kansberekening wel zo. Stel dat je een vaas met 40 knikkers hebt, waarvan 6 rode knikkers. Statistisch is de kans toch zeer klein dat wanneer je bij de eerste keer een rode knikker gegrabbeld heb, je de tweede keer, na het terugleggen, wederom een rode knikker pakt? Of heb ik niet opgelet tijdens wiskunde? Het klopt dat de kans dat je een slechte rol krijgt even groot is, maar de kans dat je dat 2x bent, is wel kleiner.

Qua stemming. Ik neig voor Belg om een aantal redenen:
1) Belg heeft al een aantal 'aparte' dingen gedaan, zoals de BM-stem en de hele actie met Nieky
2) Voor mijn gevoel gedraagt Belg zich anders dan anders (Kan het mis hebben, maar toch)
3) Gezien het feit dat ik zelf een aantal stemmen zal krijg (dat vermoed ik tenminste), is het tactisch gezien beter als ik op belg stem. Ik zie al een aantal mogelijke stemmen voor Belg.

Stel ik gooi een muntje op... Ik gooi kop
Wat is nu de kans dat ik als ik nog een keer gooi weer kop gooi?

Ik denk dat je geluk hebt dat ik deze ronde niet mag stemmen
Wit is ook een kleur!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #78 Gepost op: 14-07-2020, 19:42:04 »
Precies, die statistiek slaat nergens op.


Ik vind het wel een dilemma. Als Nieky goed is, is het zonde om zijn dubbele stem weg te werken. Ik kan me wel vinden in zijn angst voor de niet-goeden (see what i did there ;D)
Maar of dat betekent dat belg niet te vertrouwen is...
Keep calm and eat chocolates!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 2 - Vissenvoer
« Reactie #79 Gepost op: 14-07-2020, 19:47:39 »
Ik zie het anders, maar ja, ik heb gestudeerd voor planoloog, niet voor wiskundige ;D

Genoeg onzin: Ik heb dus nog een artefact die wij als goede spelers (kon even geen andere benaming vinden) goed kunnen gebruiken, maar nog wel risicovol is. Ik kan hem nu gebruiken, maar ik schat de kans klein in dat hij nu al succesvol zal zijn ::ohno::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela