Auteur Topic: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar  (gelezen 5895 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #80 Gepost op: 4-08-2020, 11:45:16 »
Ik moet straks helaas alweer weg en weet niet zeker of ik voor de deadline terug ben. Spacy vind ik eerder onverdacht vanwege een vroege kleine aanval. En op mezelf ga ik zeker niet stemmen.

Dus bij deze nomineer ik Vermoljoen. Willekeurig, want ik weet het niet, maar moet toch stemmen vandaag.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #81 Gepost op: 4-08-2020, 12:04:41 »
Ik nomineer Daisy

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #82 Gepost op: 4-08-2020, 12:16:37 »
Nou, ik heb alles weer netjes bij gelezen. Jammer van die onzinnige posts van Chardo en Brent, wat een spelverpesters!

De eerste lynch is altijd lastig, omdat er nauwelijks aanknopingspunten zijn, zoals al uitvoerig besproken. Op dit moment vind ik catshee en KD. verdacht omdat zij opperden om de lynch niet door te laten gaan, wat enkel nadelen voor ons heeft. Ik weet dat het nogal zwak is om alleen dit als reden te gebruiken om op iemand te stemmen, maar het is tenminste iets. De andere kandidaten kan ik nog slecht inschatten op dit moment. Het is wel opvallend dat SpacyColours meteen aangaf om op KD. te stemmen met dezelfde redenatie als die ik nu geef. Mochten catshee en KD. beide good guys (good girls?) blijken, dan hangt wat mij betreft de strop al klaar voor de heer Colours!

Aangezien KD. nog niet genomineerd is en ik nu wil stemmen, nomineer ik KD. voor de lynch.
« Laatst bewerkt op: 4-08-2020, 12:19:45 door Lödewijk »

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #83 Gepost op: 4-08-2020, 12:24:33 »
Okee ik ben even bijgelezen. Wat een onnodige chaos alweer  ::)
Ik ben het 100% eens met iemand lynchen, want anders zitten we de volgende dag met hetzelfde probleem en dan zijn onze odds al gedaald.
Van de random nominaties die zijn gemaakt vind ik het het slimst om te stemmen op iemand die onnodig chaos creëert, want die mensen kunnen ook weerwolven zijn en als we fout zitten is er in ieder geval niemand weg die nuttig mee kon discussiëren.
Ik wacht nog eventjes met stemmen :)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #84 Gepost op: 4-08-2020, 12:30:04 »
Eigenlijk denk ik niet dat de wolven daadwerkelijk zouden proberen om die geen lynch-strategie er door heen te drukken, omdat het natuurlijk een vrij kansloze missie is en enorm opvalt. Maar het is nu nog het enige verdachte, en nu KD. mij genomineerd heeft laat hij me natuurlijk geen keus meer.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #85 Gepost op: 4-08-2020, 12:31:39 »
Eens met Brtdm dat er nog weinig aanknopingspunten zijn. Ik ga daarom voor nu nog mee op KD. Hier is de beste uitleg voor gegeven tot nu toe. Mocht iemand anders een goede verdenking hebben dan sta ik nog open om te switchen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #86 Gepost op: 4-08-2020, 12:39:06 »
Ik heb nog geen tijd gehad om alle onzin bij te lezen maar ik kan in ieder geval zeggen dat niet lynchen echt geen optie is. Die optie hebben we in voorgaande spellen wel eens genomen en eigenlijk bleek dat achteraf altijd een slechte keuze ::rofl::.

Wat Robbie zegt over de lycantroop vind ik een hele goeie insteek! Lijkt mij goed als die iets laat horen.

Daarnaast ben ik wel voor een enigszins gefundeerde lynch. Lodewijk en KD geven bijvoorbeeld in ieder geval een reden voor hun nominaties. Brtdm geeft toe volledig willekeurig te gaan en Michael, Convans en de pokemon battle die bezig is doen zonder uitleg iemand nomineren.

Ik ga nog even lezen en nadenken en post later nog wel een gifje  ::regenboog::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #87 Gepost op: 4-08-2020, 12:41:05 »
OK, dan post ik het nog een keer:

Kan de Lycantroop zich niet bekend maken? Dat is een rol die het dorp niet echt vooruit helpt, dus niet erg als we die verliezen en het is een bevestigde rol waarvan we dan zeker weten dat we daar niet op moeten stemmen als wolf. Eentje minder is niet zo heel veel, maar nog altijd ietsje procent meer kans dat we dan wel een juiste persoon stemmen.



EDIT: Oh D*N en ik waren tegelijk aan het posten blijkbaar :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #88 Gepost op: 4-08-2020, 12:44:06 »
Update van mijn verdachtenlijstje:

Daisy: Daisy is met stip op 1 gekomen. Daar waar ze het vorig spel zo logisch kon redeneren, lijkt het dit spel niet echt vlot te gaan. Ze wil burgemeester zijn, maar gunt het liever iemand anders. Tja een wolf wil helemaal geen burgemeester zijn, dan kan ze het beter iemand anders gunnen.

Daarna zorgt ze voor verwarring door rollen te noemen die helemaal niet meedoen. Ze lijkt ook niet echt veel inhoudelijke zaken te lezen omdat ze helemaal niet op zoek hoeft naar de wolven?

D*N: D*N blijft erg hoog op het lijstje staan. Ik denk dat ik wel al eens vermeld had waarom ik Daisy verdacht vind? Hoezo geen tijd om alles te lezen, maar wel een mening posten over inhoudelijke zaken? Beetje vreemd.

Mitchkox: Typisch wolvengedrag. Meegaan met anderen, maar zelf niet nuttigs zeggen. Wel net genoeg posten zodat je niet als stille wolf door het leven gaat. Hoezo is KD. een goede optie? Een wolf gaat volgens mij niet zelf met het idee komen om niemand te lynchen. Je krijgt nooit 25 personen overtuigd, dus zinloze verdachtmakingen. KD. is niet echt een hoofdverdachte, maar jij dus wel  ::ok::


Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #89 Gepost op: 4-08-2020, 12:44:33 »
Ja én gelijk iemand die de ziener niet meer hoeft te checken. Er gaat geen wolf die rol ook claimen want dan weet je dat 1 van beiden 100% zeker wolf is, dus het is compleet veilig óf als een domme wolf het toch claimt een goed offer  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #90 Gepost op: 4-08-2020, 12:46:29 »
Op dit moment vind ik catshee en KD. verdacht omdat zij opperden om de lynch niet door te laten gaan, wat enkel nadelen voor ons heeft. Ik weet dat het nogal zwak is om alleen dit als reden te gebruiken om op iemand te stemmen, maar het is tenminste iets. De andere kandidaten kan ik nog slecht inschatten op dit moment. Het is wel opvallend dat SpacyColours meteen aangaf om op KD. te stemmen met dezelfde redenatie als die ik nu geef. Mochten catshee en KD. beide good guys (good girls?)

Even hierop reageren, als je mijn post goed leest vraag ik of we willen lynchen of niet en geef ik meteen zelf aan wel te willen lynchen. Natuurlijk moet goed deze ronde lynchen want:
1.) Stemmen brengen info in het spel
2.) Stemmen zorgt voor discussies
3.) Een kans op slecht eruit is beter dan geen kans.

De enige reden dat ik het eigenlijk heb gevraagd is als een ijsbreker voor een discussie op dag 1 en lokkertje voor eventuele wolven (aangezien wolven er baat bij kunnen hebben als de groep niet durft te lynchen). Helaas alleen KD met een argument tegen lynchen horen komen, dus nog niet echt veel aan gehad.

Behalve de discussies op dag 1 tussen Convans, D*N en Mitch en KD. nog niet iets opmerkelijks gezien. Van het eerste kan ik nog weinig maken, tweede vind ik vreemder maar ben ook een beetje bang voor een wolven bandwagon op KD als makkelijke eerste stem als hij niet slecht is...

Neig toch naar KD of een stem op iemand die ik nog niet veel zinvols heb horen zeggen (inactieve burgers hebben we natuurlijk ook niks aan), tenzij er nog iets spannends in dit topic komt :-\\

Oh en good guy  :P

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #91 Gepost op: 4-08-2020, 12:49:35 »
@Convans, je mag best mijn naam noemen omdat ik mee ga. Maar wat ik al zeg: er is nog niets gebeurd dat opvalt. Buiten dat Chardo en Brent zoals altijd chaos creëren met team Pokemon. Over KD wordt genoeg gezegd waarom hij een wolf zou kunnen zijn. Momenteel heb ik zelf nog geen verdachte waar ik van overtuigd ben of waarbij ik een goede onderbouwing heb. Dan ga ik ook niet zomaar iets verzinnen.

Ik ben nu benieuwd of KD een wolf is en blijf dus nu met meer zekerheid op KD zitten. Als KD een wolf blijkt te zijn, stijg je flink op mijn lijst Convans  ::ok::

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #92 Gepost op: 4-08-2020, 12:58:57 »
Eigenlijk denk ik niet dat de wolven daadwerkelijk zouden proberen om die geen lynch-strategie er door heen te drukken, omdat het natuurlijk een vrij kansloze missie is en enorm opvalt. Maar het is nu nog het enige verdachte, en nu KD. mij genomineerd heeft laat hij me natuurlijk geen keus meer.

Dit vind ik niet slim. Je zegt zelf dat je verwacht dat KD geen wolf is en toch wil je op hem stemmen?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #93 Gepost op: 4-08-2020, 12:59:23 »
@Convans, je mag best mijn naam noemen omdat ik mee ga. Maar wat ik al zeg: er is nog niets gebeurd dat opvalt. Buiten dat Chardo en Brent zoals altijd chaos creëren met team Pokemon. Over KD wordt genoeg gezegd waarom hij een wolf zou kunnen zijn. Momenteel heb ik zelf nog geen verdachte waar ik van overtuigd ben of waarbij ik een goede onderbouwing heb. Dan ga ik ook niet zomaar iets verzinnen.

Ik ben nu benieuwd of KD een wolf is en blijf dus nu met meer zekerheid op KD zitten. Als KD een wolf blijkt te zijn, stijg je flink op mijn lijst Convans  ::ok::

Wat wordt er in de wolvenchat allemaal gezegd? Ik zie hier namelijk helemaal niets van in het topic? De enige reden die wordt gegeven is: KD. wil niet dat we iemand nomineren.

En ik vind dat eerder een reactie van een goodie.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #94 Gepost op: 4-08-2020, 13:02:39 »
Neig toch naar KD of een stem op iemand die ik nog niet veel zinvols heb horen zeggen (inactieve burgers hebben we natuurlijk ook niks aan), tenzij er nog iets spannends in dit topic komt :-\\

Oh en good guy  :P

Ik zou ook liever stemmen op een inactieve speler dan op KD per se, lijkt me een domme wolf strategie en er lijken al een paar mensen met zwakke argumentatie op hem te willen stemmen, dus ben beetje bang dat hij een offer is waar de wolven zich misschien achter scharen.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #95 Gepost op: 4-08-2020, 13:11:09 »
OK, dan post ik het nog een keer:

Kan de Lycantroop zich niet bekend maken? Dat is een rol die het dorp niet echt vooruit helpt, dus niet erg als we die verliezen en het is een bevestigde rol waarvan we dan zeker weten dat we daar niet op moeten stemmen als wolf. Eentje minder is niet zo heel veel, maar nog altijd ietsje procent meer kans dat we dan wel een juiste persoon stemmen.



EDIT: Oh D*N en ik waren tegelijk aan het posten blijkbaar :)

Als dat een goede tacktiek is, dan meld ik mij hierbij ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #96 Gepost op: 4-08-2020, 13:15:36 »
Ik nomineer Kaaasje voor de Lynch. Ze probeert dingen te sturen zonder de knoop door te hakken en eindverantwoordelijke te zijn.
Så hva gjør vi nå?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #97 Gepost op: 4-08-2020, 13:15:45 »
Ik vind de mensen die vol op KD gaan best verdacht want KD gaf naar mijn idee alleen feiten weer en heeft toch nergens gezegd niemand te willen lynchen?
Overigens kwam catshee met de vraag of er iemand willen lynchen of niet, niet KD zelf.

Convans vind ik dan weer onverdacht. Zijn redenering is goed te volgen voor Daisy en Mitchkox.

En ik heb een hekel aan mensen die zeggen ik denk niet dat X en wolf is maar bij gebrek aan beter ga ik toch maar voor diegene.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #98 Gepost op: 4-08-2020, 13:18:09 »
Ik nomineer Kaaasje voor de Lynch. Ze probeert dingen te sturen zonder de knoop door te hakken en eindverantwoordelijke te zijn.
Kijk ik ben geen wolf, dus je kunt beter niet op mij stemmen, maar ik vind het wel fijn dat je een goede redenatie hebt in plaats van al die bullshit redenen.  ::ok::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #99 Gepost op: 4-08-2020, 13:29:42 »
Tot nu toe genomineerd:

Brtdm
Spacy
Chardo
Brent
Vermoljoen
Daisy
KD.
Kaaasje


Zichzelf vrijgepleit: TimvDons (Lycantroop volgens eigen zeggen)





Ik kan me goed vinden in de redenering van Convans dat Daisy afwijkend spelgedrag vertoont. Op zich zou ze inderdaad een ander wel een keer een burgemeestersrol kunnen gunnen, en was ze de vorige pot inderdaad erg actief omdat ze burgemeester was. Maar tot nu toe vind ik haar wel erg terughoudend.
De nominaties van Chardo, Brent, Brtdm en Vermoljoen zijn ongefundeerd volgens mij.
Ik geef KD. als onervaren speler nog het voordeel van de twijfel mbt zijn opmerking over niet-lynchen. Ik hou Kaaasje en Spacy in de peiling maar neig voorlopig naar Daisy.
« Laatst bewerkt op: 4-08-2020, 14:06:09 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!