Poll

Vraag alleen beantwoorden als je meedoet en leeft!

Misty
2 (15.4%)
Brock
5 (38.5%)
Blaine
3 (23.1%)
Sabrina
3 (23.1%)

Totaal aantal stemmen: 13

Auteur Topic: [P] Dag 1 - De boottocht  (gelezen 7027 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [P] Dag 1 - De boottocht
« Reactie #20 Gepost op: 4-10-2020, 13:16:15 »
Ik vind dat MollenvangR-Art rustig reageert op een beschuldiging, is dat zijn normale gedrag? Convans stelt dezelfde vraag als DRenziboy, leest wel de rollen maar nog niet de rest van dit topic.

Chardo hebben we nog niet gehoord vandaag en ook LuchtManiak en Lucy zijn nog niet gesignaleerd. Vooral van LuchtManiak vind ik dat opvallend, aangezien hij wel heel enthousiast de nulde dag opende.
Mag ik zelf antwoord geven op die vraag? Ik kan op heel veel manieren reageren :P Meestal als ik meedoe, leidt het ertoe dat ik mezelf alleen maar verdachter maak ongeacht hoe ik reageer  ::rofl::

Ik ben ook wel benieuwd naar de meningen van mensen die we nog niet gehoord hebben. En ik ben benieuwd naar de reactie van Ricardo op mijn vraag. Het de "oh na vorige keer neemt toch niemand me serieus" tactiek heb ik ook wel eens gebruikt. Iets met een underdogrol :P

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [P] Dag 1 - De boottocht
« Reactie #21 Gepost op: 4-10-2020, 13:18:50 »

Oh en Chardo, ik heb nog nooit Pokémon gezien en weet er ook helemaal niks van.  ;D

SCHANDE!

Wel jammer dat Mrchipie en Sanmol eruit liggen hoor. Straks zit er zo'n zure Poké-leek groep in de finale.


Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [P] Dag 1 - De boottocht
« Reactie #22 Gepost op: 4-10-2020, 13:25:33 »
En nu over naar Chardo, die ons kan vertellen hoe je deze vier gymleaders kan crushen met strakke strategieën, cijfertjes die niemand boeien en perfecte counters! Take it away Chardo ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [P] Dag 1 - De boottocht
« Reactie #23 Gepost op: 4-10-2020, 13:43:39 »
Bedankt D*N!

Om Brock te verslaan kun je het beste Water of Grass Pokémon gebruiken. Heb je die niet? Zet dan per ongeluk de sprinklers aan, waardoor zijn Rock/Ground Pokémon doorweekt raken. Pro Tip: Gebruik deze tactiek nooit in het bijzijn van een Charmander, want als zijn staartvlam uitgaat dan is ie dood en dat wil je niet hebben.

Misty is het beste te verslaan met een level 100 Raichu, Zapdos, Jolteon, Electrode, Magneton, Electabuzz, Venusaur, Parasect, Tangela, Victreebel, Vileplume of Exeggutor. Push wel alle Effort Value punten op Special, want Electric en Grass zijn allebei Special Types.

Sabrina is een trut met een levelgap van 18 tussen haar en de vorige Gym Leader (in Yellow althans). Vergeet Dark, Steel, Ghost en Bug. Humor is het beste type om Psychic mee te verslaan.

Blaine is natuurlijk de beste Gym Leader, want hij heeft de beste smaak. Je zou hem en zijn Pokémon kunnen verzuipen onder een Surf golf, maar als je eervol wilt winnen adviseer ik vuur met vuur te bestrijden.



« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 13:47:45 door Chardo »

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [P] Dag 1 - De boottocht
« Reactie #24 Gepost op: 4-10-2020, 13:56:31 »
Mag ik even zeggen dat ik Sabrina heel vervelend vond in de series? Ze was een soort spooky gymleader die allerlei mensen kidnapte en in een poppenhuis zette? Hoe de hell werd zij door de Pokémon League als officiële gym beschouwd? En waar the hell waren al die agent Jenny’s? Blijkbaar allemaal lastig gevallen door Brock  ::rofl::

Daarover gesproken, Brock heeft veel connecties met Jenny’s, die ons kunnen helpen bad guys te signaleren. Dus ik heb deze steengoede keuze gemaakt  ;D

Sorry trouwens voor mijn inactiviteit vanmorgen, mijn vriendin is hier dit weekend dus ik probeer niet al te veel tijd online te zijn.

Qua verdenkingen: is het mogelijk dat iemand Ditto heeft ontmaskerd? En dat de wolven deze “liability” bewust hebben uitgeschakeld? Of begrijp ik dan de krachten van Persian/Weezing verkeerd?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [P] Dag 1 - De boottocht
« Reactie #25 Gepost op: 4-10-2020, 15:20:00 »
Heyy ik ben een weekend met mijn vriend omdat die komende week voor werk 2 maanden weg moet. Ik kan vanavond wat meer reageren maar heb verder ook niet echt iets toe te voegen. Ik vertrouw Frank maar de MV verdenking is wel random ???
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [P] Dag 1 - De boottocht
« Reactie #26 Gepost op: 4-10-2020, 15:31:26 »
Heyy ik ben een weekend met mijn vriend omdat die komende week voor werk 2 maanden weg moet. Ik kan vanavond wat meer reageren maar heb verder ook niet echt iets toe te voegen. Ik vertrouw Frank maar de MV verdenking is wel random ???
En dus stem je tóch op mij  ??? ook lekker random :P In other words:

Argumentatie om op MV te stemmen: ik voel het aan mijn water, niet te vertrouwen (Frank) en bij gebrek aan tijd en informatie (Lucy). Goede argumenten hoor  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 15:34:37 door MollenvangR-Art »

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [P] Dag 1 - De boottocht
« Reactie #27 Gepost op: 4-10-2020, 15:34:57 »
Mag ik zelf antwoord geven op die vraag? Ik kan op heel veel manieren reageren :P Meestal als ik meedoe, leidt het ertoe dat ik mezelf alleen maar verdachter maak ongeacht hoe ik reageer  ::rofl::

Ik ben ook wel benieuwd naar de meningen van mensen die we nog niet gehoord hebben. En ik ben benieuwd naar de reactie van Ricardo op mijn vraag. Het de "oh na vorige keer neemt toch niemand me serieus" tactiek heb ik ook wel eens gebruikt. Iets met een underdogrol :P
Ik was nog niet online geweest, maar het is letterlijk door meerdere personen tegen mij gezegd. Ik neem je niet meer serieus tijdens weerwoven. Ik wil best mijn verdenkingen gaan delen hoor, maar ik heb nu nog geen verdenkingen.
Sĺ hva gjřr vi nĺ?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [P] Dag 1 - De boottocht
« Reactie #28 Gepost op: 4-10-2020, 15:37:50 »
Ik was nog niet online geweest, maar het is letterlijk door meerdere personen tegen mij gezegd. Ik neem je niet meer serieus tijdens weerwoven. Ik wil best mijn verdenkingen gaan delen hoor, maar ik heb nu nog geen verdenkingen.
::ok:: ah dat is dan langs me heengegaan, want heb ook niet alle voorgaande potjes gevolgd :P

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [P] Dag 1 - De boottocht
« Reactie #29 Gepost op: 4-10-2020, 16:08:42 »
Ik ga denk ik voor Lucy. Eerst gaat ze uitleggen dat het niet logisch is om op MV te gaan en dan stemt ze vervolgens toch op hem

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [P] Dag 1 - De boottocht
« Reactie #30 Gepost op: 4-10-2020, 16:10:12 »
Iedereen die op de Frank-trein springt zonder na te denken is natuurlijk wel verdacht, ongeacht aanwezigheid vriendje/vriendinnetje  ???

Zelf vind ik het zonde om Chardo en D*N nu al weg te stemmen vanwege hun kennis. Ik neig nu naar DRenzyboy  ::vergroot::

Ik ga denk ik voor Lucy. Eerst gaat ze uitleggen dat het niet logisch is om op MV te gaan en dan stemt ze vervolgens toch op hem

Ik lees het anders (ze gaat mee met FrankLapidus, maar snapt zijn keuze niet) en vind het wat tricky om op iemand te stemmen die duidelijk aangeeft zich niet te kunnen verdedigen.

Rocket-punten voor Michael90  ::niet-ok::
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 16:14:19 door monkeysuncle »
My fall will be for you

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [P] Dag 1 - De boottocht
« Reactie #31 Gepost op: 4-10-2020, 17:27:13 »
Ik vind dat Lucy wel met een non-argument komt en dan raar stemt, maar ik zou dat niet zien als verdacht, want wolven zijn perfectionistisch.

MV, mwah, zou kunnen, maar hij kent ook wel Pokémon, dus vanuit dat principe stem ik niet op hem.
Hetzelfde geldt voor D*N. En ik vind het ook fijn dat monkeysuncle ons erkent.

Ik ga voor Convans en zijn passieve houding tot dusver. (Hierop gaat hij waarschijnlijk wel agressief reageren om het tegendeel te bewijzen.)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [P] Dag 1 - De boottocht
« Reactie #32 Gepost op: 4-10-2020, 17:30:51 »
Dus.. wat gaan we doen. Het is bijna 20.00 uur, er zijn wel wat mensen die zich er stil houden of niks echt uit durven spreken. En dat ga ik wel doen. Ik neig naar een stem op de volgende mensen:

Lucy, komt wel heel makkelijk met een reden op mij stemmen (weinig tijd en informatie en gewoon de eerste de beste redenering van Frank overnemen vind ik raar). Weinig tijd kan ik nog inkomen, maar dan wel op mij stemmen en zeggen dat het idee van Frank random is, dat rijmt niet met elkaar.

Ricardo, hoewel je mijn vraag prima gepareerd heeft, is er iets dat me niet lekker zit. Hoezo heb je nog geen verdachten? Je kunt je op zijn minst ergens over uitspreken toch? Doe ik ook.

Verder ben ik benieuwd wat Convans zijn verdenkingen/bedenkingen zijn. Behalve herhalen wat ik al zei (dat de Ditto ook voor Rocket had kunnen kiezen) en de vraag van DRenzieboy herhalen, hebben we nog niet veel van hem gehoord. Let op: dit is (nog) geen verdenking, wil gewoon horen wat je vindt.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 17:34:34 door MollenvangR-Art »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [P] Dag 1 - De boottocht
« Reactie #33 Gepost op: 4-10-2020, 17:56:05 »
Klopt MV, ik ben wat inactief dit weekend. Maar dit heeft te maken met familiale redenen (een sterfgeval).

Ik heb wel wat gelezen (de verhalen + de speluitleg), maar ik had idd enkele reacties gemist.

Ik weet het niet zo goed. Ook erg moeilijk om nog iets op te merken. Ik had gehoopt dat er wat discussie zou ontstaan en dat ik hierdoor wel wat zou kunnen afleiden, maar helaas..

Edit: hoewel ik nu zie dat Chardo op mij stemt zonder enige onderbouwing. Ik hoop dat mijn passieve houding dus hier niet afgestraft wordt aangezien jullie nu de reden kennen. En als je van jezelf weet dat je een goodie bent, is dit natuurlijk iets opvallends ;)

« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 17:59:51 door Convans »

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [P] Dag 1 - De boottocht
« Reactie #34 Gepost op: 4-10-2020, 18:02:51 »
Gecondoleerd Convans  ::hug::

Ik ga op michael90 stemmen maar mocht ik nog iets nieuws zien, dan ben ik nog wel online om te wijzigen.
My fall will be for you

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [P] Dag 1 - De boottocht
« Reactie #35 Gepost op: 4-10-2020, 18:06:42 »
@Convans hierboven legt Chardo uit dat het door jouw passieve houding komt.

Persoonlijk vind ik het lastig om te stemmen aangezien nog niemand het achterste van zijn tong laat zien. Volgens mij zouden de weerwolven niet het voortouw nemen in verdachtmakingen.

@monkeysuncle kun je toelichten waarom je op michael90 gaat? Misschien kan ik daarin meegaan.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [P] Dag 1 - De boottocht
« Reactie #36 Gepost op: 4-10-2020, 18:08:25 »
Ja, ik zie het. Maar ik denk niet dat ik de enige ben met een passieve houding. Dus nog altijd een beetje random ;)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [P] Dag 1 - De boottocht
« Reactie #37 Gepost op: 4-10-2020, 18:13:08 »
Klopt MV, ik ben wat inactief dit weekend. Maar dit heeft te maken met familiale redenen (een sterfgeval)..

Ah, dat verklaart het.  Gecondoleerd en sterkte  ::hug::

Ik weet het niet zo goed. Ook erg moeilijk om nog iets op te merken. Ik had gehoopt dat er wat discussie zou ontstaan en dat ik hierdoor wel wat zou kunnen afleiden, maar helaas..
Ja, dat gesprek probeer ik een beetje op gang te brengen, maar het loopt nog niet echt volgens mij :P

 

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [P] Dag 1 - De boottocht
« Reactie #38 Gepost op: 4-10-2020, 18:29:27 »
D*N en Chardo. Leuk jullie bijdrage over Pokémon, maar hebben jullie nog iets over de deelnemers te vertellen?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [P] Dag 1 - De boottocht
« Reactie #39 Gepost op: 4-10-2020, 18:32:33 »
Nog anderhalf uur om te stemmen. Zoals jullie kunnen zien is het momenteel een gelijkspel tussen 4 mensen ::oink::