Auteur Topic: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way  (gelezen 2803 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #40 Gepost op: 27-05-2021, 14:02:20 »
Nadeel is misschien dat de kans groter wordt dat Captain America of wong door de villain vermoord worden...
Dan zou iedereen zich gewoon tegelijk moeten openbaren. Gaan de wolf en de cultleiders ook iets claimen en dan kunnen we waarschijnlijk weer verder afbakenen waar de wolf zich moet bevinden. Als dat duidelijk wordt is het voor de cultleiders misschien ook aantrekkelijk om zichzelf te openbaren om zo de wolf verder te exposen, als onze winst inderdaad ook hun winst betekent. Plus dan maakt het niet meer uit welke rollen aan onze kant nog sneuvelen omdat we daar dan genoeg ruimte voor hebben met weinig opties voor de laatste wolf ::ok:: Zeker als de leerlingziener zich inderdaad bekendmaakt en ons nog meer informatie kan geven.

Aurynn en Hans dan inderdaad als laatste.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #41 Gepost op: 27-05-2021, 14:04:40 »
Als iedereen maar gewoon zijn/haar rol zou melden zou er weinig meer te spelen overblijven?
Dat is toch het doel, om te proberen te winnen?

Het is inderdaad leuk als het spel niet meteen afgelopen is maar waarom riskeren dat we alsnog verliezen om het maar spannend te houden? Het argument dat er weinig te spelen overblijft als iedereen hun rol openbaart doet vermoeden dat jij dat wel wilt of dat je erbij gebaat bent dat er zoveel mogelijk onduidelijkheid is over de laatste rollen.

Het is al dag 8.
« Laatst bewerkt op: 27-05-2021, 14:08:06 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #42 Gepost op: 27-05-2021, 14:08:52 »
Dat is toch het doel, om te proberen te winnen?

Het is inderdaad leuk als het spel niet meteen afgelopen is maar waarom riskeren dat we alsnog verliezen om het maar spannend te houden?
Dan zou iedereen op dag 1 zijn/haar rol kunnen openbaren en dan ben je gelijk klaar als je enige doel is om te winnen :-X
Ik zou alleen rollen openbaren als het spel op een bepaald punt is gekomen dat daarom gevraagd wordt en ik vind dit nou niet een punt waarop iedereen zo maar ff een rol moet gaan claimen om zo het spel te winnen. Ik doe er in elk geval niet aan mee ::ok::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #43 Gepost op: 27-05-2021, 14:12:16 »
Ik denk het ook niet hoor. Anders waren Convans en ik vast al uitgeschakeld ::rofl::
WAAROM STEM JE DAN STEEDS OP MIJ!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #44 Gepost op: 27-05-2021, 14:25:27 »
Dan zou iedereen op dag 1 zijn/haar rol kunnen openbaren en dan ben je gelijk klaar als je enige doel is om te winnen :-X
Nogmaals, het is nu dag 8. Bovendien gaan mensen elkaar tegenspreken (zelfde rol claimen, of er komen te veel normale burgers) dus ben je ook niet per definitie meteen klaar. Elke dag dat nietszeggende 'geen idee', iemand proberen die op een lijstje staat en hopen dat we uiteindelijk de wolf hebben vind ik juist niet bevorderlijk voor het spelplezier. En inderdaad, naast plezier is het doel om te winnen. Deel van het spelplezier is voor mij dan ook actief proberen dat doel te bereiken en niet om maar af te wachten tot het eventueel gebeurt.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #45 Gepost op: 27-05-2021, 14:27:28 »
DRenziboy - ?? Stemt op Fabiann en Mitch, voor mij geen wolf
mrchipie - ?? Stemt als eerste op Fabiann en stemt later ook op Mitch. Zou ik sterk gespeeld vinden als hij een wolf was, maar ik acht het onwaarschijnlijk.
michael90 – ?? Geen wolf, confirmed door mezelf en ik ben ook gelijk de eerste die Fabiann aanspreekt op het moment dat hij op Sanmol stemt omdat hij namen noemt.

Aurynn - Geen wolf, confirmed door Ziener
Kaaasje - Black Panther (Vijand Killmonger)
putyourHANSup! - Geen wolf, confirmed door Ziener
wouterv - Baby Groot




We zullen eens terug gaan naar de eerste stemming dan. Als LM of Convans een wolf zou zijn dan zouden ze in eerste instantie met 4 van de 5 wolven op Chardo gestemd hebben (alleen Tim stemt op iemand anders en Mitch switcht laat). Het kan, maar dat lijkt me toch wel erg onwaarschijnlijk ???

Brent - ??
D*N - ??
Hadewychisdemol - ??
Monkatoky - ??

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #46 Gepost op: 27-05-2021, 14:29:52 »
Nogmaals, het is nu dag 8. Bovendien gaan mensen elkaar tegenspreken (zelfde rol claimen, of er komen te veel normale burgers) dus ben je ook niet per definitie meteen klaar. Elke dag dat nietszeggende 'geen idee', iemand proberen die op een lijstje staat en hopen dat we uiteindelijk de wolf hebben vind ik juist niet bevorderlijk voor het spelplezier. En inderdaad, naast plezier is het doel om te winnen. Deel van het spelplezier is voor mij dan ook actief proberen dat doel te bereiken en niet om maar af te wachten tot het eventueel gebeurt.
Je zou ook naar de stemmingen kunnen kijken bijvoorbeeld? Mij ontneemt het juist het speelplezier als iedereen maar een rol claimt en er niks meer te zoeken overblijft. Volgens mij doe je aan dit spel mee om de wolven te zoeken en niet om ze aan te wijzen doordat de rest allemaal een rol claimt ::)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #47 Gepost op: 27-05-2021, 14:30:38 »
Ik ga zowiezo niets claimen, dat is idd spelbederf

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #48 Gepost op: 27-05-2021, 14:37:24 »
Duidelijk, dan ben ik het spel in een andere vorm gewend dan jullie en zal ik me aanpassen ::ok::

Naar de stemmingen kijken is dan inderdaad een van de mogelijkheden. Iedereen speelt het spel anders en heeft andere gedachtegangen en maakt andere moves als wolf. Dat kan ook dus per potje veranderen, dus hoe iemand eerder speelde hoeft ook niks te zeggen. Voor mij wordt het dan toch snel weer gokken, tenzij we specifieke mensen om redenen vragen voor specifieke stemmen die opvallen. Maar ja, als een wolf slim is zorgt diegene juist dat hun stem niet opvalt. Ik ga vandaag gewoon even mee in de keuze van de 4 niet-wolven!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #49 Gepost op: 27-05-2021, 14:38:51 »
Dat maakt je ook wel verdacht Hidm, je wil graag dat we claimen omdat jij een ‘safe claim’ hebt, maar je kan je perfect ingedekt hebben dus

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #50 Gepost op: 27-05-2021, 14:42:31 »
Hoezo? Stel dat iedereen nu iets claimt, dan is de kans het grootst dat er te veel gewone burgers gaan komen. Dan kunnen we mensen met andere claims die niet tegengesproken worden afstrepen als mogelijkheid voor de wolf, en ben ik juist nog een optie. Dat maakt me niet uit, want het doel is om de wolven uit te roeien. Daarbij maakt het als burger niet uit of je zelf overleeft, als jouw team wint win jij ook. Hoe minder opties voor de wolf dus, hoe beter vanuit mijn perspectief. Ook als ikzelf een van die opties ben en moet sneuvelen om uiteindelijk de echte wolf te vinden.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #51 Gepost op: 27-05-2021, 16:09:40 »
Ik ben er niet voor om nu al allemaal te gaan claimen, ik denk dat we het ook zonder claimen makkelijk kunnen winnen. De redenatie van Michael vind ik logisch. Aangezien we weten dat wouter een goodie is lijkt het me onwaarschijnlijk dat Convans een wolf is (wetende dat ik dat ook niet ben).

Aangezien ik vanavond moet werken en niet wil vergeten een stem uit te brengen stem ik op Monkatoky. Niet leuk voor het spel, ik had je er graag ingehouden als relatief nieuw forumlid. Maar de kans lijkt me groot dat we daarmee de laatste wolf pakken.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #52 Gepost op: 27-05-2021, 16:45:45 »
Oke ik weet nu wie er door de ziener goed zien alleen volgensmij staat kaaasje daar niet tussen? En anders waarom gingen mensen kaaasje dan gister verdenken?

Daarbij vind ik het raar dat convans wil dat de ziener zich out maa het is beter dan die dar morgen doet.

Ik blijf voor nu nog steeds bij convans, monkatoky is het denk ik echt niet hij speelt gewoon zoals een normaal persoon het speelt en kijkt naar alle mogelijkheden wie wolf is etc

En fijn dat michael ziet wat ik bedoel elke keer ::love::
chipsverslaafde <3

Offline Monkatoky

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #53 Gepost op: 27-05-2021, 17:36:26 »
Aangezien dat ik lees, dat mijn hoofd op het hak blok ligt. Ga ik all-inIk blijf convans niet vertrouwen, zeker niet met de rare wisselen van hem gister avond. Om het toch nog gelijk spel te krijgen en mij er evt uit te werken. Mocht convans geen villain of neutraal zijn.Dan mogen jullie morgen mij er uit stemmen

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #54 Gepost op: 27-05-2021, 17:44:26 »
Straks heb ik geen tijd meer om te discussiëren dus ik moet nu maar gaan stemmen. Ben normaal niet gauw zo besluiteloos, maar deze keer vind ik het echt wel moeilijk. In ieder geval ben ik er van overtuigd dat we die overgebleven wolf snel zullen vinden, als het vandaag niet is dan is het vast (over)morgen en winnen we alsnog glansrijk.

Zoals ik al eerder zei maak ik me echt wel zorgen over het rekruteren van de Avengers. We mogen niet vergeten dat zij wellicht op dit moment de executie van de wolf zoveel mogelijk wensen uit te stellen en dat maakt het allemaal wel extra moeilijk. Als we allemaal "niet gerekruteerd" hebben gezegd, dan moeten ze er nog maar een zestal zien te rekruteren. Zo veel is dat niet met z'n tweetjes.

Vorige ronde heb ik op LuchtManiak gestemd, maar daar ben ik van afgestapt. Ik heb er even over nagedacht en mijn stem gaat toch richting Convans. Ik heb je graag, dat weet je, maar ik herken veel van je speelstijl in die van mij het vorig potje. En toen was ik een groot deel van het spel een wolf. Ook ben ik geen voorstander van het bekvechten, want dat schept alleen maar veel chaos. Het feit dat je zelf je rol niet wilt openbaren omdat dat het spel zou bederven, maar wel loopt te gillen dat de leerlingenziener zijn rol moet openbaren vind ik bijzonder vreemd en tegenstrijdig. Dat gaf voor mij de doorslag, de enige persoon die op dit moment de leerlingenziener wilt kennen is namelijk de overgebleven wolf.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #55 Gepost op: 27-05-2021, 18:14:01 »
Ik hoop dat de confirmed goodies wel wat beter nadenken  ::joehoe::

Ik switch trouwens naar Monkatoky vooraleer het mijn eigen dood wordt.

Edit: trouwens een heel erg vreemde move Brent. Ik word vertrouwd door confirmed goodies en ik heb al genoeg redenen gegeven waarom ik zeker geen Wolf ben
« Laatst bewerkt op: 27-05-2021, 18:18:05 door Convans »

Offline Monkatoky

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #56 Gepost op: 27-05-2021, 18:16:11 »
Ik hoop dat de confirmed goodies wel wat beter nadenken  ::joehoe::

Ik switch trouwens naar Monkatoky vooraleer het mijn eigen dood wordt.

Als je 100% overtuigd ben dat ik een wolf ben, dus je dan ook te zeggen. Als je het fout hebt dat ze morgen op jouw mogen stemmen 😉

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #57 Gepost op: 27-05-2021, 18:17:24 »
Hoewel ik nog steeds denk dat Luchtmaniak een wolf is, zie ik dat het geen zin heeft om op hem te stemmen gezien iedereen idk raar doet. Dus ik ga mee op Convans
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #58 Gepost op: 27-05-2021, 18:17:58 »
Overigens wordt het volgende ronde wat mij betreft ook wel tijd dat de leerling ziener zich laat horen. Want we hebben op deze manier weinig informatie om ons op te baseren.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [MCU] Dag 8 - I'm Peter, by the way
« Reactie #59 Gepost op: 27-05-2021, 18:21:57 »
Als je 100% overtuigd ben dat ik een wolf ben, dus je dan ook te zeggen. Als je het fout hebt dat ze morgen op jouw mogen stemmen 😉

Waarom? Ik ga mezelf daarover niet opofferen toch  :P