Auteur Topic: [HP] Dag 2  (gelezen 2560 keer)

Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #20 Gepost op: 4-07-2021, 22:42:34 »
Ah, de eerste soort van wolf is er al uit :)

Verder hebben we nog weinig aanknopingspunten voor deze dag. Iemand een goed idee?

Overigens stel ik vast voor om de volgende nachten enkel en alleen op Zwadderaars te stemmen, en verder geen informatie te delen over welke Zwadderaar we kiezen? Laten we de rollen van de Griffoendors zo lang mogelijk geheim houden.

Lijkt me een goede tactiek!
Eindelijk...

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #21 Gepost op: 4-07-2021, 22:45:51 »
Overigens stel ik vast voor om de volgende nachten enkel en alleen op Zwadderaars te stemmen, en verder geen informatie te delen over welke Zwadderaar we kiezen? Laten we de rollen van de Griffoendors zo lang mogelijk geheim houden.

Dat lijkt me handig ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #22 Gepost op: 4-07-2021, 23:01:41 »
Aah, thanks Hautoa, die had ik even gemist. ::ok::

Eens met Spacy, goed idee!

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #23 Gepost op: 4-07-2021, 23:08:38 »
Het lijkt me inderdaad om vooral Griffoendors nog lekker onbekend te laten. De neutrale rollen kunnen we ook wel wat aan hebben. Zouden Korzel en Kwast misschien een setje zijn als wolven? Volgens mij nog nooit gezien in een weerwolven game. En Convans meteen weer die negativiteit!
Så hva gjør vi nå?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #24 Gepost op: 4-07-2021, 23:22:42 »
Ik heb wel een lijstje verdachte mensen, maar houd hem nog even voor mijzelf. Ik ben wel benieuwd waar die mensen zijn die nog amper iets hebben gezegd. Belg, Miek1999, Michael en Swifty? Hallo???
« Laatst bewerkt op: 4-07-2021, 23:25:51 door Sanmol »

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #25 Gepost op: 5-07-2021, 00:24:12 »
Ik heb wel een lijstje verdachte mensen, maar houd hem nog even voor mijzelf. Ik ben wel benieuwd waar die mensen zijn die nog amper iets hebben gezegd. Belg, Miek1999, Michael en Swifty? Hallo???
Hoi Sanmol ::zwaai::
Ik heb het meeste wel gewoon gevolgd, maar zoals altijd ben ik in het begin niet zo een goede speler ::ohno::
Zeker nu niet, omdat het deze keer een variant is. Maar misschien ligt het aan mij dat ik het nog niet zo goed snap :-[

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #26 Gepost op: 5-07-2021, 01:36:11 »
snap je hoor, ik heb ook geen idee waar ik naar moet zoeken als wolfs aangezien veel dingen die normaal verdacht zijn, nu nog niet verdacht kunnen zijn. Het is echt ingewikkeld.
chipsverslaafde <3

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #27 Gepost op: 5-07-2021, 08:00:13 »
Ik heb wel een lijstje verdachte mensen, maar houd hem nog even voor mijzelf. Ik ben wel benieuwd waar die mensen zijn die nog amper iets hebben gezegd. Belg, Miek1999, Michael en Swifty? Hallo???


Wat typisch dat je mijn naam noemt hier, want ik heb als 1 van de weinigen nu juist wel iets gepost in dit topic. En ook in de nacht heb ik meegepraat.

Van de 26 spelers hebben deze mensen in het nachtoverleg en in dit topic nog niets gepost:
1. MitchK
8. Tim
13. ViWiRu
16. Molfreak Arno
17. Miek1999
20. belg


Ik ga overigens de rest van de dag niet meer meepraten want ik ben voor 20u waarschijnlijk niet meer online.

Ik stem daarom alvast op belg want ik verwacht van hem wel analytische bijdragen, het is opvallend hoe weinig hij meedoet.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #28 Gepost op: 5-07-2021, 08:24:07 »
Ik heb geen idee hoe we dit aan moeten pakken qua strategie.  ???

Spacy's voorstel vind ik inderdaad ook goed, om de goede rollen nog even verborgen te houden. On the other hand:
1) dan komen de wolven wel elkaar's krachten te weten. Maar goed, wij ook, dus dat is dan op zich niet zo erg.
2) op zich maakt het niet echt uit dat we weten dat bvb Harry de ziener is, want we weten toch nog niet wie Harry is.

Ik ben er ook nog steeds niet helemaal uit hoe het moet met stemmen om het bekendmaken van rollen. Ik blijf er nog steeds bij dat als we met 26 man op dezelfde rol stemmen, het dan voor de wolven moeilijker is, want die krijgen dan te weten dat iemand van die 26 hun medewolf is, terwijl als dat slechts een groepje van 6 is, ze sneller hun partner in crime zullen vinden.
Maar Sanmol gaf ook wel goede redenen waarom spreiden dan weer beter is.

En tja door nu op te roepen om op Zwadderaars te stemmen, gaan de wolven uiteraard op een niet Zwadderaar, omdat ze weten dat wij burgers op Zwadderaars gaan...

Voor de rest, heb ik iets verdachts gemerkt? Nee want ik heb geen idee wat verdacht is op dit moment. :) Zelfs mensen die momenteel weinig posten, want dat is bij het begin van elk spel. We zitten nog maar aan het krieken van dag 2, die hadden mss wat beters te doen in het weekend en komen straks misschien.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #29 Gepost op: 5-07-2021, 08:27:36 »

Wat typisch dat je mijn naam noemt hier, want ik heb als 1 van de weinigen nu juist wel iets gepost in dit topic. En ook in de nacht heb ik meegepraat.

Van de 26 spelers hebben deze mensen in het nachtoverleg en in dit topic nog niets gepost:
1. MitchK
8. Tim
13. ViWiRu
16. Molfreak Arno
17. Miek1999
20. belg


Ik ga overigens de rest van de dag niet meer meepraten want ik ben voor 20u waarschijnlijk niet meer online.

Ik stem daarom alvast op belg want ik verwacht van hem wel analytische bijdragen, het is opvallend hoe weinig hij meedoet.
Ik ben ook voor om op een inactieveling te stemmen, zeker omdat er nog geen bewijs is naar wolven (voor zover ik weet). En de kans dat het positief is voor ons (een wolf bijvoorbeeld) is groter dan dat het negatief is voor ons volgens mij (bijvoorbeeld een ziener, als die er is)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #30 Gepost op: 5-07-2021, 09:12:36 »
InAcTiEvElInG

Soms hebben mensen eens een dagje dingen te doen en/of vinden ze het lastig om in een groep van 26 mensen meteen mee te kakelen en nuttige dingen te zeggen dus dan zeggen ze maar niks ;)

Ik denk eigenlijk juist dat de wolven proberen om juist wel op de eerste dag dingen te zeggen, want op de eerste dag van een potje heb je dit gedoe over wie het meeste bijdraagt altijd. Als wolf kun je dan mooi een dagje onder de radar blijven doordat je al iets hebt gezegd ::vergroot::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #31 Gepost op: 5-07-2021, 09:26:23 »
Ik heb nog te veel mensen die ik verdacht vind, dus dit word lastig. Er staan nog zo'n 6 mensen op mijn lijstje. Ik ga maar eens goed nadenken wie ik nou echt verdacht vond.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #32 Gepost op: 5-07-2021, 09:33:54 »
Misschien ligt het aan mij, maar ik zou op dit moment niet weten waar ik goed aan doe. Iedereen kan nog goed zijn, iedereen kan nog neutraal zijn en iedereen kan nog wolf zijn, maar dat kan ook komen omdat ik nooit meedoe aan Weerwolven. Ik heb werkelijk geen idee waar ik het moet zoeken
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline belg

  • Forumlid
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #33 Gepost op: 5-07-2021, 09:52:14 »
Ik stem daarom alvast op belg want ik verwacht van hem wel analytische bijdragen, het is opvallend hoe weinig hij meedoet.

Op dit moment valt er weinig te analyseren:
1) burgemeester-stem: vind ik altijd stom, maar meestal stemmen de wolven verdeeld. Alleen weten de wolven nu niet wie de andere wolven zijn, waardoor je hier niets zinnigs kan over zeggen.
2) nachtstem: ik heb er geen belang bij om een plan te bedenken: hoe minder info, hoe beter
3) verdachte acties: geen idee wat je nu al kan zeggen

Bovendien is het even een drukke periode op het werk voor mij  ;)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #34 Gepost op: 5-07-2021, 10:01:41 »
Belg, in de Diva-editie had jij een meesterplan om bij te houden wie wat ging stemmen. ::hypocriet::

Gaan we dat nu weer doen? Van te voren een schema opstellen wie op welke Zwadderaar gaat stemmen, zodat we het kunnen zien als iemand ervan afwijkt? En dan de groepjes per ronde hetzelfde houden, desnoods dat sommigen een aantal keer niet meestemmen.

Ik opper het maar hoor, ben er zelf niet per se meteen fan van. De kans dat het alleen maar verwarring oplevert is groot.
Sky might be falling but remember you can fly

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #35 Gepost op: 5-07-2021, 10:07:55 »
Ik vind de mensen die gisteren op zoek waren (als echte slechterik) naar de rolbeschrijving van Harry Potter verdacht ::jaja::. De tweede die daar in mee ging was Sanmol dus daar gaat mijn stem nu heen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #36 Gepost op: 5-07-2021, 10:35:27 »
Hier meldt een van de inactievelingen zou zich ::zwaai::

En nu even zonder gekkigheid. Ik was gisteren druk met andere dingen (verjaardag etc.) en was zelf bijna vergeten om de poll in te vullen  :-[ :-X

Ik moet in ieder geval nog alles van gisteren en vandaag teruglezen. Dat wordt wel pas vanavond ben ik bang (er moet gewoon gewerkt worden…)

En nu ga ik weer aan het werk ::zwaai:: ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #37 Gepost op: 5-07-2021, 10:51:15 »
Ik stem voorlopig op robbieazerty

Zoals Sanmol ook gisteren al opmerkte was het plan om met z'n allen op één persoon te gaan niet zo slim. Robbie kwam daar volgens mij als eerste mee. Het zou een goed plan zijn als Zwadderaars dat ook zouden doen, maar aangezien stemmen niet bekend gemaakt worden, kunnen ze gewoon iemand anders stemmen en dan weten ze makkelijker van elkaar wie ze zijn.

Offline belg

  • Forumlid
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #38 Gepost op: 5-07-2021, 11:53:23 »
Belg, in de Diva-editie had jij een meesterplan om bij te houden wie wat ging stemmen. ::hypocriet::

Gaan we dat nu weer doen?

Nee, want nu zou een plan de wolven helpen.

Ik stem volledig willekeurig op Ricardo om administratief in orde te zijn.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [HP] Dag 2
« Reactie #39 Gepost op: 5-07-2021, 11:56:33 »
Soms hebben mensen eens een dagje dingen te doen en/of vinden ze het lastig om in een groep van 26 mensen meteen mee te kakelen en nuttige dingen te zeggen dus dan zeggen ze maar niks ;)

Ik denk eigenlijk juist dat de wolven proberen om juist wel op de eerste dag dingen te zeggen, want op de eerste dag van een potje heb je dit gedoe over wie het meeste bijdraagt altijd. Als wolf kun je dan mooi een dagje onder de radar blijven doordat je al iets hebt gezegd ::vergroot::
Als er mensen zijn die in de 3 topics nu vrijwel niets hebben gezegd, heb ik die er liever uit dan iemand die lekker actief meespeelt (tenzij we met veel bewijs weten wie een wolf is). Als iemand een dag niets zegt vind ik dat natuurlijk geen probleem, maar 3 dagen lang vrijwel niks zeggen vind ik wel heel veel (en dit gaat niet specifiek over jou)