Auteur Topic: [LEG 4] Dag 6  (gelezen 865 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[LEG 4] Dag 6
« Gepost op: 24-01-2023, 21:08:25 »
En weer werd er iemand vermoord vannacht. Met deze keer als slachtoffer…

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #1 Gepost op: 24-01-2023, 21:35:25 »
Mijn gevoel zegt nog steeds DRenziboy maar ik heb geen idee  ::rofl::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #2 Gepost op: 24-01-2023, 21:40:28 »
Miek of Dennis, maar wie ben ik om dat te zeggen, gezien mijn geschiedenis...  ::rofl::

Ik vraag van de rest eigenlijk om een ding: Als je wolf zou zijn, zou je dan net als Miek de Leper claim van Swifty aan de kaak willen stellen?

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #3 Gepost op: 25-01-2023, 00:16:11 »
Waarom wordt Dennis niet verdacht? Ik zou het geniaal vinden als hij wolf is. Heb het gevoel dat ie slim bezig is als wolf.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #4 Gepost op: 25-01-2023, 07:12:43 »
Hoezo wordt Dennis niet verdacht dan?

Hij heeft toch al meermaals stemmen gehad. Die krijg je niet echt als je niet verdacht bent.

Waarom zou je het geniaal vinden als hij wolf is Molfreak Arno?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #5 Gepost op: 25-01-2023, 09:18:07 »
Maar Arno, geef dan ook eens wat argumenten bij Dennis? Want iedereen zegt steeds van 'ja misschien is het Dennis want die speelt under the radar/glipt ertussendoor' maar dat is volgens mij helemaal niet hoe Dennis normaal gesproken speelt als wolf (even los van dat hij er nu niet veel kan zijn vanwege omstandigheden). Ik zeg niet dat ik sowieso niet op Dennis wil stemmen maar ik heb wel wat meer nodig dan de argumenten die er nu zijn
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #6 Gepost op: 25-01-2023, 10:47:53 »
Hij heeft volgens mij wel vaker "under the radar" gespeeld als wolf hoor.

Maar wel eens dat wat meer argumenten fijn zouden zijn  ;D

Ik vraag van de rest eigenlijk om een ding: Als je wolf zou zijn, zou je dan net als Miek de Leper claim van Swifty aan de kaak willen stellen?
Ik zit me dit wel af te vragen maar vraag me af waarom je dat überhaupt zou doen, en zeker als wolf?
Als burger twijfel je overal over, heb je geen zekerheid. Je gaat aan de gekste dingen twijfelen.
Als wolf heb je daar meer zekerheid over. Je wil wel die twijfel zaaien dus daar is het wel goed voor.
Als ik tijd en zin had, zou ik nu op gaan zoeken hoe er in vorige potjes gereageerd is op claims door burgers/wolven. Maar ben aan het werk  ;D

Je hebt zelf trouwens ook nog een vergezochte theorie geopperd over een valse claim van Swifty, waarbij je ook zei dat je er niet in geloofd. Die ik overigens weerlegd heb want de enige andere mogelijke Leprechaun had Mitch kunnen zijn (of een Leprechaun die zichzelf niet redt...). Maar goed ook niet meer relevant.

Ik stem voorlopig Drenziboy maar ben zeker bereid om te wisselen indien noodzakelijk.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2023, 10:50:36 door Kaaasje »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #7 Gepost op: 25-01-2023, 11:11:48 »
Nogmaals dat was een theorie jij kwam ook met een frank theorie... ik ga dan wel niet meteen die desbetreffende persoon eruit proberen te mieteren.

Maar goed als jullie mij eruit willen stemmen prima, maar dan hebben jullie weer een burger minder en echt een probleem... (niet dat de situatie al zo fantastisch was...)

Omdat ik nog wat te doen heb, en ik nog moet stemmen stem ik voorlopig op Dennis


met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #8 Gepost op: 25-01-2023, 11:43:49 »
Maar goed als jullie mij eruit willen stemmen prima, maar dan hebben jullie weer een burger minder en echt een probleem... (niet dat de situatie al zo fantastisch was...)

Ja maar dat kan iedereen nu gaan roepen ;D

Ik vertrouw Kaaasje meer dan DRenziboy dus ik ga voorlopig ook op DRenziboy. Ik ben vanavond wel gewoon aanwezig dus als iemand nog geweldige argumenten naar Dennis/Kaaasje/Arno heeft wissel ik misschien nog wel.
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #9 Gepost op: 25-01-2023, 12:25:02 »
Dennis heeft nooit super actief bijgedragen aan het gesprek. Ik heb mensen voor jullie weggestreept (voor mij minder verdacht) waarbij ik van Frank overtuigd was. Het enige wat mij geen streepje voor geeft is mijn soms verwarrende en ongelukkige manier waarop ik mijn gedachten deel. Maar zoals ik ook al zei, mijn gedachtes gaan in een spel als deze alle kanten uit. Ik ben een soort brug naar alle universums waarbij ik elk mogelijk scenario niet durf uit te sluiten. Op Frank na.  :P
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Freak123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #10 Gepost op: 25-01-2023, 12:59:47 »
Jongens, ik het toch ook gewoon niet. We weten niets. Het gaat voor mij wel echt tussen Dennis en Drenziboy. Als 1 van de anderen nog wolf blijkt te zijn, dan neem ik daar echt mijn hoedje voor af.
Voor nu blijft mijn stem op Dennis

Al hoop ik niet dat ik straks weer flopspeler word, ik wil echt van dat imago af!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #11 Gepost op: 25-01-2023, 13:14:44 »
Nogmaals dat was een theorie jij kwam ook met een frank theorie... ik ga dan wel niet meteen die desbetreffende persoon eruit proberen te mieteren.
Oh ja daarom zei ik ook, die je zelf niet geloofde :)
Het was zeker niet bedoeld als zeggen dat jij daarom Swifty eruit wilde.. Het was meer mijn overdenking op jouw vraag.


Wat wel, naar mijn idee, tegen D*N pleit is dat ie met Miek mee ging op Swifty op dag 4 voor haar claim.
Nou ik dit schrijf is het eigenlijk wel een raadsel in mijn hoofd waarom ik Miek zelf dan niet verdachter vind...


Wederom een update
Weerwolf
Burger
Leprechaun (claim, niet bevestigd)
Dood maar we weten de rol niet

DeelnemerDag 1Dag 2Dag 3 Dag 4 Dag 5
SwiftyXArnoKaaasjeMiek --> MichaelFrank
MiekDeerbetahArnoSwiftySwifty--> MichaelDrenziboy --> Frank
MitchHIDMVermoljoenGiorgio
DeerbetahX
HilloXSwifty
GiorgioKaaasje Michael90 Drenziboy
D*NDeerbetahSwifty Drenziboy Swifty--> Michael Frank
KaaasjeGiorgioVermoljoenGiorgioD*N Frank
Sydx
VermoljoenDeerbetahArno
ArnoXXGiorgioD*ND*N
DrenziboyXMiekD*ND*N --> MichaelD*N
Michaelhillo --> GiorgioMitchGiorgioD*N
WhatthefrankDeerbetahX --> Vermoljoen (als Burgemeester)XMichaelD*N
HIDMKaaasjeSwifty --> VermoljoenSwiftyD*N

« Laatst bewerkt op: 25-01-2023, 17:29:06 door Kaaasje »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #12 Gepost op: 25-01-2023, 16:13:37 »
Ik ben toch wel redelijk confident dat Drenziboy een wolf is. Die staat al sinds een tijdje op mijn radar en is daar eigenlijk nooit vanaf gekomen. Ik denk dat hij nu ook weer precies het verkeerde argument gebruikt om zichzelf als "goede rol" neer te zetten. Als wolf wil je denk ik juist wat sturen in de verdenkingen, zeker eerder in het spel waarbij het best kan uitmaken wie er naast wie op de lijst staat met de Lepper. Ik zie Drenziboy dit zeker doen, met aparte theorieën, overal openingen zoeken bij mensen voor verdenking en redelijk fluïde zijn in zijn gedachten over wat en wie verdacht is.

Ik snap dat ik niet perse iets gedaan heb om niet verdacht te zijn, dus ik snap dat ik nog tussen de mogelijkheden sta maar ik denk dat dat ook in mijn geval een argument is waarom ik deze keer geen wolf ben  ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #13 Gepost op: 25-01-2023, 16:22:28 »
Dennis, als je mij in de eerste potjes een beetje hebt gevolgd dan zou jij als geen ander moeten weten dat dat gewoon mijn speelstijl is. Dit is niks te vergelijken met de vorige potjes Legacy, waarbij ik meer calculerend te werk ging als wolf...

En dan een nonargument, als ik nu voor de vierde keer op rij een wolf zou zijn. Zou ik serieus overwegen om een zelfontdekkingstocht te doen om te vragen waarom het lot mij dat aan zou doen.  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #14 Gepost op: 25-01-2023, 16:43:10 »
Okee, voor mij gaat het ook tussen DRenzi en Dennis, dus Kaaasje en Arno wat zullen we doen?  ::rofl::

Ik heb Dennis het hele spel niet verdacht, omdat Dennis volgens mij gewoon niet zo speelt als wolf en ik zijn bijdrages en stemuitleg altijd wel goed kan volgen (inclusief zijn post van vanmiddag) maar hij valt ook niet volledig uit te sluiten. Zeker als je kijkt naar het stemgedrag (waarbij dan inderdaad, zoals jij eerder vandaag zei, opvalt dat hij makkelijk naar Swifty switchte).

Bij DRenzi valt iets concreter te benoemen wat verdacht is, omdat hij zo verwarrend is met zijn posts over zijn verdenkingen. Onderstaande post vind ik ook niet zo overtuigend:

Citaat
Ik heb mensen voor jullie weggestreept (voor mij minder verdacht) waarbij ik van Frank overtuigd was

Omdat dat hierover ging en dat zijn aannames die letterlijk iedereen had kunnen doen op basis van de feiten:

Citaat
Mijn aannames:
Molfreak is geen wolf, aangezien je als Wolf niet het schot op een andere wolf opent.
En Frank is geen wolf, aangezien je een wolf niet uit het spel zet als je de keuze hebt.

Dusja mijn gevoel zegt nog steeds DRenziboy. Maar ik heb het bijna altijd fout  ::)
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #15 Gepost op: 25-01-2023, 16:49:01 »
Ik kan me vooral herinneren dat je (Drenziboy) een keer wolf was, verdacht was, en jullie als wolven vervolgens heel verbaasd waren dat je toch niet meer zo verdacht was en er niet werd uitgestemd ::rofl::

Maar er zijn vast nog andere voorbeelden ;D



Oh en ik zie een nieuwe post van Miek. Ik vind het extreem lastig en ik neig ook meer naar Drenziboy.

Die gekke stem van HIDM waarin hij meegaat op D*N om met een meerderheid te stemmen terwijl het een van de eerste stemmen is laat me ook niet los. Zo lastig dat we van doden niet weten of ze goed of slecht zijn... Want als HIDM wolf was zegt dit mogelijk wel iets en als ie burger was maakt het geen fluit uit.


Drenziboy, als je zo overtuigd was van Frank zijn onschuld, waarom heb je ons (Swifty, Miek, mij) daar dan niet vanaf proberen te praten op de vorige dag?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #16 Gepost op: 25-01-2023, 16:55:05 »
Dennis, als je mij in de eerste potjes een beetje hebt gevolgd dan zou jij als geen ander moeten weten dat dat gewoon mijn speelstijl is. Dit is niks te vergelijken met de vorige potjes Legacy, waarbij ik meer calculerend te werk ging als wolf...
Noem je dit calculerend  :P

Oeps Ik heb mezelf in de schijnwerper gezet, maar heb daarbij wel Melkvin en Dennis verdachter gemaakt dus een soort van winst?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #17 Gepost op: 25-01-2023, 17:00:22 »
Omdat ik het druk had op het werk, en pas laat weer keek, Had snel in mijn pauze gestemd. Daarnaast had ik niet goed geteld, en was het geen gelijkspel. Want dat stemt Frank toch niet op zichzelf.
Daarnaast hadden jullie mij toch amper tot niet geloofd. (zie meerendeel aan wantrouwerige posts over mij in vorige topics...  ;) )

Noem je dit calculerend  :P

Dat was een heel andere situatie en ben daarna ook aardig terughoudender in mijn aanpak als wolf geworden dat hele potje.
Maar wel grappig hoe we weer in zo'n cirkel terecht komen waarbij we alledrie een overeenkomende naam hebben (Dennis), maar we niet daarvoor durven te gaan. Terwijl blijkt dat die persoon toch ook wel eens de wolf zou kunnen zijn.

Mijn punt is dat we dingen aan het overanalyseren zijn, terwijl er iemand zit die nog totaal niks heeft hoeven te bewijzen. En dat vind ik vreemd...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #18 Gepost op: 25-01-2023, 17:01:32 »
En dan een nonargument, als ik nu voor de vierde keer op rij een wolf zou zijn. Zou ik serieus overwegen om een zelfontdekkingstocht te doen om te vragen waarom het lot mij dat aan zou doen.  ::rofl::
Het komt juist best vaak voor dat dezelfde mensen veel wolf zijn. Bij de echte spelletjesdagen waren Molcrazy, Hulpdakdekker, Maikemeisje ook echt bijna elk potje wolf. Op Discord is Convans de laatste tijd ook altijd wolf ::rofl::. Dus inderdaad echt een non argument.

Die gekke stem van HIDM waarin hij meegaat op D*N om met een meerderheid te stemmen terwijl het een van de eerste stemmen is laat me ook niet los. Zo lastig dat we van doden niet weten of ze goed of slecht zijn... Want als HIDM wolf was zegt dit mogelijk wel iets en als ie burger was maakt het geen fluit uit.
Wel een goed punt inderdaad. Ik zou sowieso zeggen dat er nog maar één wolf inzit. Sowieso omdat ik niet zo snel twee wolven nog zie in dit gezelschap, maar ook omdat eerdere mensen best wolf hadden kunnen zijn. Misschien nog goed om na te gaan welke opties we hebben daar en wat dat zou betekenen voor wie er dan verdacht uitkomt.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [LEG 4] Dag 6
« Reactie #19 Gepost op: 25-01-2023, 17:11:46 »
Drenziboy, klopt. Het is ook lastig en zo blijf je idd redeneren in cirkels. Ik probeerde je speelstijl terug te vinden maar kwam daarin eigenlijk niet echt uit. Dus zo beredeneerd was die opmerking ook niet bedoeld. Vandaar ook de ':P'


Als mogelijke dode wolf zie ik eigenlijk alleen hillo of HIDM.
Syd lijkt me sterk. Je kiest niet voor Syd als je dan een 2/3 kans hebt dat een wolf er uit gaat (Syd of Vermoljoen. Alleen als target naar mij zou verplaatsen heb je dan een goede eruit. Lijkt me sterk.)
Hillo zou wel kunnen, want toen gingen de wolven voor Mitch.
Mitch zouden de wolven bewust zichzelf moeten eten wetende dat de Leprechaun niet meer kon verplaatsen. Lijkt me onwaarschijnlijk.
HIDM zou kunnen omdat ze toch Swifty graag dood wilden en Swifty toen verplaatste naar HIDM.
Swifty lijkt me Leprechaun.

Of er zijn dus nog wel twee wolven onder ons.