Auteur Topic: [JUB] Dag 7 - Dag meid!  (gelezen 644 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 7 - Dag meid!
« Reactie #20 Gepost op: 3-03-2023, 13:12:50 »
Hij zal vast nog wel antwoorden. Het moet gewoon duidelijk zijn hoe we als burger kunnen winnen. Vooral omdat we al amper info met elkaar kunnen wisselen. Als we dan ook niet zeker zijn hoe we kunnen winnen, wordt het extra moeilijk.  ;D

Maar inderdaad kan het ook zo zijn zoals hillo zegt. Dat het spel door gaat zolang er wolven en/of stokers zijn.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 7 - Dag meid!
« Reactie #21 Gepost op: 3-03-2023, 13:19:33 »
In andere spellen die ik heb gespeeld moeten stokers gewoon doorgaan tot alle brugers ook doorgaan, zou bijzonder zijn als er 10 burgers over zijn en 1 burger en de stoker wint. De goede stoker kan niet moorden, dus ik zou PB lekker laten leven en eerst voor een rol gaan die wel kan moorden dus Jacco!
Så hva gjør vi nå?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [JUB] Dag 7 - Dag meid!
« Reactie #22 Gepost op: 3-03-2023, 13:26:17 »
In andere spellen die ik heb gespeeld moeten stokers gewoon doorgaan tot alle brugers ook doorgaan, zou bijzonder zijn als er 10 burgers over zijn en 1 burger en de stoker wint. De goede stoker kan niet moorden, dus ik zou PB lekker laten leven en eerst voor een rol gaan die wel kan moorden dus Jacco!
Hele leuke theorie, maar ik ben geen wolf.

Op mij stemmen, zoals Kaaasje deed, is de meest obvious actie die je als wolf kan doen. Denk je echt dat zo'n slimme speler als Kaaasje dat zou doen? En dat ik nog nooit op een wolf heb gestemd komt omdat ik gewoon niet zo goed in dit spelletje ben helaas. De stemming op Sanmol was sowieso wel random, Giorgio zag ik niet aankomen en bij Kaaasje leek het me handiger om eerst op een stoker te gaan.

Daarnaast is het bij PieterBasje zeker dat er een stoker uitgaat, als je mij op stemt weet je niet zeker wat je krijgt. Waarom zou je dat onnodige risico nemen?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [JUB] Dag 7 - Dag meid!
« Reactie #23 Gepost op: 3-03-2023, 13:28:07 »
Wolven én stokers?
Dus als er geen wolven meer zijn, is het dus klaar? En als er geen stokers meer zijn maar nog wel wolven?

Sorry, ik wil gewoon helemaal zeker zijn.  ;D
Er moet gewoon 1 team overblijven aan het einde, zonder de andere twee nog actief.

Ik lees het als dat een team wint als de andere teams weg zijn.
Exactly

Er wordt geen eenduidig antwoord gegeven...  :-\\

Lijkt mij dat we het zelf moeten gaan ondervinden...
::) Chill joh, ik kan niet elke minuut antwoorden (vanaf werk). Sowieso zijn dit ook vragen die je beter kan stellen voordat het spel begint. Ik dacht dat de condities om te winnen duidelijk waren namelijk.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [JUB] Dag 7 - Dag meid!
« Reactie #24 Gepost op: 3-03-2023, 14:21:22 »
Het was ook geen verwijt hoor... sorry  :-[

Kijk dit soort vragen worden natuurlijk pas gesteld wanneer ze relevant worden...

De manier waarop het er stond zorgde gewoon voor wat verwarring en daar kan ik (heel) slecht tegen... nogmaals sorry.

Wel bedankt voor de extra toelichting nog.  ::ok::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 7 - Dag meid!
« Reactie #25 Gepost op: 3-03-2023, 14:33:16 »
Hele leuke theorie, maar ik ben geen wolf.

Op mij stemmen, zoals Kaaasje deed, is de meest obvious actie die je als wolf kan doen. Denk je echt dat zo'n slimme speler als Kaaasje dat zou doen? En dat ik nog nooit op een wolf heb gestemd komt omdat ik gewoon niet zo goed in dit spelletje ben helaas. De stemming op Sanmol was sowieso wel random, Giorgio zag ik niet aankomen en bij Kaaasje leek het me handiger om eerst op een stoker te gaan.

Daarnaast is het bij PieterBasje zeker dat er een stoker uitgaat, als je mij op stemt weet je niet zeker wat je krijgt. Waarom zou je dat onnodige risico nemen?
Als je geen wolf bent dan ben je de slechte stoker, dus nog meer reden om je af te maken! Kunnen we met de burgers aub boor Jacco gaan, Pieterbasje is geen gevaar in de nacht. Jacco als Slechte Stoker of Wolf wel.
Så hva gjør vi nå?

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 7 - Dag meid!
« Reactie #26 Gepost op: 3-03-2023, 15:23:38 »
Robbieazerty, Drenzi, Pieterbasje en Hillo willen jullie allemaal meestemmen op Jacco?

Dat lijkt me de grootste kans voor de burgers en ook voor de stokers Pieterbasje! En dan blijf je ook nog langer leven!
Så hva gjør vi nå?

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: [JUB] Dag 7 - Dag meid!
« Reactie #27 Gepost op: 3-03-2023, 17:10:44 »
JaccoS
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [JUB] Dag 7 - Dag meid!
« Reactie #28 Gepost op: 3-03-2023, 17:13:11 »
Als je geen wolf bent dan ben je de slechte stoker, dus nog meer reden om je af te maken! Kunnen we met de burgers aub boor Jacco gaan, Pieterbasje is geen gevaar in de nacht. Jacco als Slechte Stoker of Wolf wel.
Spacy, dé ziener, noemde ook nog een andere rol. Waarom zou je een potentiële burger willen elimineren, als je met zekerheid een stoker kunt wegstemmen. Opvallend ::vergroot::

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 7 - Dag meid!
« Reactie #29 Gepost op: 3-03-2023, 17:15:14 »
Spacy, dé ziener, noemde ook nog een andere rol. Waarom zou je een potentiële burger willen elimineren, als je met zekerheid een stoker kunt wegstemmen. Opvallend ::vergroot::
Jij bent geen potentiële burger, je hebt niks goed gedaan. Je bent of de Slechte Stoker of Convans. Ik weet dat jij geen burger kan zijn.
Så hva gjør vi nå?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [JUB] Dag 7 - Dag meid!
« Reactie #30 Gepost op: 3-03-2023, 18:44:34 »
JaccoS

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [JUB] Dag 7 - Dag meid!
« Reactie #31 Gepost op: 3-03-2023, 18:53:49 »
JaccoS
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [JUB] Dag 7 - Dag meid!
« Reactie #32 Gepost op: 3-03-2023, 19:15:23 »
JaccoS

Maar ik betwijfel of dit slim is. Nu hebben we toch een 2-2 situatie morgen?
Nieky grab a life vest!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [JUB] Dag 7 - Dag meid!
« Reactie #33 Gepost op: 3-03-2023, 19:19:20 »
Even rekenen

Pb is morgen een 2-1-1 situatie
Jacco is morgen ofwel ook een 2-1-1 of een 2-2 situatie.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [JUB] Dag 7 - Dag meid!
« Reactie #34 Gepost op: 3-03-2023, 19:26:46 »
Als Jacco inderdaad de wolf is (wat we volgens mij allemaal denken?), dan overleeft PB sowieso de nacht. Dan sterft er een burger (worst case scenario, want we hebben Lucy nog) en is het morgen 2-2. Zijn we afhankelijk van de burgemeester.
Nieky grab a life vest!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [JUB] Dag 7 - Dag meid!
« Reactie #35 Gepost op: 3-03-2023, 19:56:30 »
Maar als we vandaag niet gokken dan moet dat morgen wel.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?