Auteur Topic: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice  (gelezen 2033 keer)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #60 Gepost op: 3-04-2024, 20:21:43 »
Wie heeft het idee bedacht om puppies te knuffelen? Die hype om jonge dieren in te zetten is erg stressvol en schadelijk! (Yoga met puppies b.v. is ECHT niet goed  voor de honden). Jullie zijn toch dierenliefhebbers?
...maar soms even niet :)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #61 Gepost op: 3-04-2024, 20:28:19 »
daarbij heb ik niet gestemd in die stemming trouwens.
Waarom niet?

En hoe is de keuze voor Sem als teamleider dan precies tot stand gekomen? Ik zie in dit topic in ieder geval stemmen van GerritDeBloempot, DRenziboy en Deerbetah. Waarom hebben jullie gekozen voor Sem als leider en hebben jullie daar nu spijt van? Hoeveel van de verantwoordelijkheid voor jullie nederlaag komt op zijn schouders terecht en hoeveel op de schouders van de mensen die hem daar gebracht hebben?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #62 Gepost op: 3-04-2024, 20:32:41 »
DRenziboy, wie verdient het om ontslagen te worden?

Ik krijg natuurlijk weer de directe vraag. Maar dan krijg je ook een direct antwoord natuurlijk. Sem of Chipie.

Sem heeft zichzelf geprofileerd als een aanspoorder door meteen te beginnen aan een discordserver en alle koppen dezelfde kant op te zetten, om vervolgens het moment dat het schip ging varen het stuur los te laten en te zeggen: "Succes jongens zie je over een weekje." Het is natuurlijk niet zo dat Sem helemaal niks heeft gedaan, ik bedoel zonder hem zouden we misschien helemaal geen discordserver hebben gehad. Hij heeft zichzelf in het begin bewezen en dat leek voor hem voldoende.

Chipie heb ik deze week eigenlijk niet meer gezien behalve dan tijdens het begin eventjes. Ik heb het idee dat hij misschien nog steeds Frans aan het leren is... Ik kan natuurlijk niet in zijn leven kijken, maar dat je buiten een paar simpele "Oh ja is goed"-posts op de discord niets meer van je laat horen, is uitermate onprofessioneel. Als er iets ernstigs was gebeurd had het dan even laten weten, dan hadden we hier rekening mee kunnen houden. Dan was het natuurlijk ook aan ons om misschien te vragen of er problemen waren. (Of nee dat was dan weer iets wat de teamleider op had kunnen pakken.)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #63 Gepost op: 3-04-2024, 20:40:54 »
Chipie heb ik deze week eigenlijk niet meer gezien behalve dan tijdens het begin eventjes. Ik heb het idee dat hij misschien nog steeds Frans aan het leren is... Ik kan natuurlijk niet in zijn leven kijken, maar dat je buiten een paar simpele "Oh ja is goed"-posts op de discord niets meer van je laat horen, is uitermate onprofessioneel. Als er iets ernstigs was gebeurd had het dan even laten weten, dan hadden we hier rekening mee kunnen houden. Dan was het natuurlijk ook aan ons om misschien te vragen of er problemen waren. (Of nee dat was dan weer iets wat de teamleider op had kunnen pakken.)
Kijk, ik snap wat je zegt en het is ook mijn fout dat ik niet duidelijker ben geweest in waarom ik zo afwezig was, maar ik wilde ook hier mijn verhaal doen, er is niks ernstigs gebeurd gelukkig. maar ja indd Door het geen structuur hebben, negeren en gewoon het geen team gevoel, zak ik meer af, gaat het persoonlijk op mij werken en heb ik complete chaos in mijn hoofd en het gaat aan me vreten waardoor ik niet de behoefte had om nog iets te zeggen.. en die teamleider is precies de gene die me heeft genegeerd toen ik het zei in dm..

Waarom niet?

En hoe is de keuze voor Sem als teamleider dan precies tot stand gekomen?
Omdat ik simpelweg gewoon nog lag te slapen ::rofl:: en het is vooral omdat sem iedereen ging berichten of hij het mocht zijn, ik denk dat ik simpelweg was meegegaan omdat hij ook de enige was die naar voren kwam, maar uiteraard met de kennis van nu was het een enorm slecht idee.
chipsverslaafde <3

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #64 Gepost op: 3-04-2024, 20:41:42 »
Sem heeft zichzelf geprofileerd als een aanspoorder door meteen te beginnen aan een discordserver en alle koppen dezelfde kant op te zetten, om vervolgens het moment dat het schip ging varen het stuur los te laten en te zeggen: "Succes jongens zie je over een weekje." Het is natuurlijk niet zo dat Sem helemaal niks heeft gedaan, ik bedoel zonder hem zouden we misschien helemaal geen discordserver hebben gehad. Hij heeft zichzelf in het begin bewezen en dat leek voor hem voldoende.
En jij bent hier op het begin dus ingetrapt en hebt daarom voor hem gekozen als leider?

Chipie heb ik deze week eigenlijk niet meer gezien behalve dan tijdens het begin eventjes. Ik heb het idee dat hij misschien nog steeds Frans aan het leren is... Ik kan natuurlijk niet in zijn leven kijken, maar dat je buiten een paar simpele "Oh ja is goed"-posts op de discord niets meer van je laat horen, is uitermate onprofessioneel. Als er iets ernstigs was gebeurd had het dan even laten weten, dan hadden we hier rekening mee kunnen houden. Dan was het natuurlijk ook aan ons om misschien te vragen of er problemen waren. (Of nee dat was dan weer iets wat de teamleider op had kunnen pakken.)
Je benoemt het zelf al, waarom is chip niet aangesproken op zijn afwezigheid? En als dat Sems taak was, en hij zijn andere taken ook niet goed vervulde, waarom is hij daar dan niet op aangesproken?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #65 Gepost op: 3-04-2024, 20:45:03 »
correctie. we krijgen geen taken, dat is juist het hele probleem! iedereen moest maar wat doen. en aurynn is eigenlijk de enige die echt tegenspraak gaf tegen sem.
chipsverslaafde <3

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #66 Gepost op: 3-04-2024, 20:48:31 »
Beste jury, dank voor de kritische vragen. Het heeft nu al wat opheldering. Ik zit nu in een vergadering. Ik probeer bij te lezen tijdens de saaiere agendapunten maar kan de vragen die aan mij gesteld zijn pas later vanavond beantwoorden.
Keep calm and eat chocolates!

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #67 Gepost op: 3-04-2024, 20:50:11 »
Jullie hadden bijna een week de tijd. Als er niet meteen taken verdeeld worden door de teamleider, hoe is het dan toch mogelijk dat iedereen na 5 dagen nog steeds maar wat doet?

Succes Swifty!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #68 Gepost op: 3-04-2024, 20:51:19 »
Waarom niet?

En hoe is de keuze voor Sem als teamleider dan precies tot stand gekomen? Ik zie in dit topic in ieder geval stemmen van GerritDeBloempot, DRenziboy en Deerbetah. Waarom hebben jullie gekozen voor Sem als leider en hebben jullie daar nu spijt van? Hoeveel van de verantwoordelijkheid voor jullie nederlaag komt op zijn schouders terecht en hoeveel op de schouders van de mensen die hem daar gebracht hebben?

Ah ja, hier wil ik ook even op inhaken. Ik heb bij gebrek aan beter gestemd op Sem. Niemand anders stelde zich uiteindelijk kandidaat en we moesten ook een keer beginnen anders zouden we helemaal geen tijd meer hebben. Sem had op voorhand bij mij geïnformeerd wie ik als teamleider zou willen hebben. Toen heb ik letterlijk gezegd dat ik ook Aurynn als een goede teamleider zou zien, omdat hij volgens mijn gevoel het beste een team aan konden sturen.

Sem zat zichzelf in die zin al in een positie te werken waarbij hij makkelijk teamleider kon worden. Iedereen uitnodigen voor een grote server net nadat hij had gezegd dat hij ook graag teamleider wilde zijn.


En jij bent hier op het begin dus ingetrapt en hebt daarom voor hem gekozen als leider?
En dit is dus gelijk hierboven uitgelegd.

Je benoemt het zelf al, waarom is chip niet aangesproken op zijn afwezigheid? En als dat Sems taak was, en hij zijn andere taken ook niet goed vervulde, waarom is hij daar dan niet op aangesproken?
Omdat oprecht niemand hieraan gedacht heeft. We waren te veel los zand dat niemand naar elkaar uitkeek.

Kijk, ik snap wat je zegt en het is ook mijn fout dat ik niet duidelijker ben geweest in waarom ik zo afwezig was, maar ik wilde ook hier mijn verhaal doen, er is niks ernstigs gebeurd gelukkig. maar ja indd Door het geen structuur hebben, negeren en gewoon het geen team gevoel, zak ik meer af, gaat het persoonlijk op mij werken en heb ik complete chaos in mijn hoofd en het gaat aan me vreten waardoor ik niet de behoefte had om nog iets te zeggen.. en die teamleider is precies de gene die me heeft genegeerd toen ik het zei in dm..

Gelukkig dat het goed met je gaat, en heel slecht van Sem eigenlijk.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #69 Gepost op: 3-04-2024, 20:52:10 »
Jullie hadden bijna een week de tijd. Als er niet meteen taken verdeeld worden door de teamleider, hoe is het dan toch mogelijk dat iedereen na 5 dagen nog steeds maar wat doet?

Succes Swifty!

Omdat ik mensen de vrijheid gaf. Ik wilde geen "dictator" zijn om iedereen te laten doen wat ik wilde. Ik wilde mensen gewoon de vrijheid geven en chip doet nu wel zo tegen mij, maar hij had sowieso niet beter gekund
Sem

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #70 Gepost op: 3-04-2024, 20:55:13 »
Ik heb nog een vraag voor Sem

Er is mij ter ore gekomen dat er gereageerd is op het account van de concurrent, en dat dit ook nog gebeurde nadat teamleden erop hebben gewezen dat elke reactie op het account van de concurrent (zowel positief als negatief) de concurrent helpt in het verzamelen van volgers.
Heb je er een verklaring voor waarom dit ook nadat erop gewezen is dat dit een niet handige actie is nog steeds gebeurde en/of waarom teamleden, wellicht ten onrechte, denken dat dit gebeurde?
Wit is ook een kleur!

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #71 Gepost op: 3-04-2024, 20:56:05 »
Het was ook meer een vraag aan je teamgenoten. Het is duidelijk dat zij meer structuur van hun leider verlangd hadden, maar op een gegeven moment wordt het toch duidelijk dat je die niet gaat krijgen lijkt me. Waarom dan nog dagenlang zo door blijven gaan?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Sem Brandt Corstius

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je A zegt, moet je ook Brandt Corstius zeggen
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #72 Gepost op: 3-04-2024, 20:58:34 »
Ik heb nog een vraag voor Sem

Er is mij ter ore gekomen dat er gereageerd is op het account van de concurrent, en dat dit ook nog gebeurde nadat teamleden erop hebben gewezen dat elke reactie op het account van de concurrent (zowel positief als negatief) de concurrent helpt in het verzamelen van volgers.
Heb je er een verklaring voor waarom dit ook nadat erop gewezen is dat dit een niet handige actie is nog steeds gebeurde en/of waarom teamleden, wellicht ten onrechte, denken dat dit gebeurde?

Dat was gewoon geen slimme actie van mij. Ik had echt geen idee met dat algoritme wat Aurynn tegen me zei en ik had met mijn eigen account iets gepost voordat Aurynn dat zei
Sem

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #73 Gepost op: 3-04-2024, 21:02:32 »
* neemt een slok koffie , kauwt een paaseitje en wacht ongeduldig op een antwoord*  ::)
...maar soms even niet :)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #74 Gepost op: 3-04-2024, 21:05:37 »
Omdat ik mensen de vrijheid gaf. Ik wilde geen "dictator" zijn om iedereen te laten doen wat ik wilde. Ik wilde mensen gewoon de vrijheid geven en chip doet nu wel zo tegen mij, maar hij had sowieso niet beter gekund

Eh, structuur en duidelijkheid is niet gelijk dictatorschap. iedereen doen wat die wilt doen kan gewoon als je ook duidelijkheid schept. en ik heb me ook niet opgegeven ervoor omdat ik geen leider persoon ben. anders had ik het wel gedaan he. ik zeg eerlijk wat er gebeurd is waarom ik afwezig was.
chipsverslaafde <3

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #75 Gepost op: 3-04-2024, 21:16:23 »
Waarom bespraken jullie in jullie promotiepost uitgebreid dat jullie pagina draait om de wijsheid van dieren, maar werd hier vervolgens amper iets mee gedaan? Voelde niemand de behoefte om naar het team te communiceren dat het belangrijk is om te doen wat je in je promotiepost belooft, of waren jullie allemaal vergeten dat dat was waar jullie pagina om draait?

Hallo! Iemand?
I will follow my inner gold

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #76 Gepost op: 3-04-2024, 21:23:26 »
Ik wil eerst even gezegd hebben dat ik vind dat wij dit prima hebben gedaan! Qua taakverdeling had het misschien iets beter gekund, maar we wisten naar mijn idee allemaal wat er kon gebeuren om het account te verbeteren. Wellicht hadden we allemaal wat specifiekere taken kunnen krijgen, ja maar er heeft op geen enkel moment een vervelende sfeer geheerst binnen ons team.

Citaat van: Hadewychisdemol link=topic=74203.msg2559977#msg2559977
[b
GerritDeBloempot, waar kwamen die bots vandaan?

Wist ik het maar, dat vind ik eigenlijk het enige kwalijke wat er is gebeurd tijdens onze samenwerking. Maar helaas kan ik je niet vertellen wie hier verantwoordelijk voor is geweest. Ik wil ook niet mensen onterecht gaan beschuldigen.

Waarom niet?

En hoe is de keuze voor Sem als teamleider dan precies tot stand gekomen? Ik zie in dit topic in ieder geval stemmen van GerritDeBloempot, DRenziboy en Deerbetah. Waarom hebben jullie gekozen voor Sem als leider en hebben jullie daar nu spijt van? Hoeveel van de verantwoordelijkheid voor jullie nederlaag komt op zijn schouders terecht en hoeveel op de schouders van de mensen die hem daar gebracht hebben?

Ik heb voor Sem gekozen omdat ik in hem iemand zie die zeker de kwaliteiten van een leider in zich heeft! Hij is natuurlijk de jongste uit ons team, maar daardoor ook lekker ervaren met sociale media. Hij kent de laatste trends en weet precies hoe we mensen kunnen bereiken was mijn redenatie. Ik vind het heel makkelijk om te zeggen dat de nederlaag zijn schuld is. Er was voor iedereen super veel ruimte om met eigen input te komen en het account te verbeteren. Niks was goed of fout, dat een hoop mensen hier geen iniatief in hebben getoond is niet Sem zijn schuld. Ik vind niet dat de teamleider de persoon is die alles maar moet bedenken.


Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #77 Gepost op: 3-04-2024, 21:24:56 »
Eh, structuur en duidelijkheid is niet gelijk dictatorschap. iedereen doen wat die wilt doen kan gewoon als je ook duidelijkheid schept. en ik heb me ook niet opgegeven ervoor omdat ik geen leider persoon ben. anders had ik het wel gedaan he. ik zeg eerlijk wat er gebeurd is waarom ik afwezig was.

Op welke manier had jij precies aangestuurd willen worden?
En was dit duidelijk voor de teamleider? En voor de overige teamleden?
Wit is ook een kleur!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #78 Gepost op: 3-04-2024, 21:26:37 »
Waarom bespraken jullie in jullie promotiepost uitgebreid dat jullie pagina draait om de wijsheid van dieren, maar werd hier vervolgens amper iets mee gedaan? Voelde niemand de behoefte om naar het team te communiceren dat het belangrijk is om te doen wat je in je promotiepost belooft, of waren jullie allemaal vergeten dat dat was waar jullie pagina om draait?

Vanuit mijn perspectief heb ik juist het meeste geprobeerd om hiermee te spelen, de paar onderschriften op de posts die daadwerkelijk een quote of "wijsheid" van het dier moet voorstellen kwamen grotendeels uit mijn koker.

Het beter weten was natuurlijk met een knipoog, dus de wijsheden zouden dan ook grappige wijsheidjes zijn niet iets levensveranderend.

Er was voor iedereen super veel ruimte om met eigen input te komen en het account te verbeteren. Niks was goed of fout, dat een hoop mensen hier geen iniatief in hebben getoond is niet Sem zijn schuld. Ik vind niet dat de teamleider de persoon is die alles maar moet bedenken.

Dat is zeker waar, maar ik heb desondanks de weinig tijd die ik heb gehad wel geprobeerd mijn steentje bij te dragen.
(Werk/2 verjaardagen/Pasen)
« Laatst bewerkt op: 3-04-2024, 21:34:50 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] Aflevering 3 - The Apprentice
« Reactie #79 Gepost op: 3-04-2024, 21:35:43 »
* neemt een slok koffie , kauwt een paaseitje en wacht ongeduldig op een antwoord*  ::)

Op! En nu geïrriteerd dat mijn vraag nog steeds genegeerd wordt! Lees eens terug mensen !
...maar soms even niet :)