Auteur Topic: [PT] Aflevering 12 - Survivor  (gelezen 920 keer)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] Aflevering 12 - Survivor
« Reactie #20 Gepost op: 23-06-2024, 13:29:34 »
Hoi PB,

Winnaarswaardig voor het programma De Mol? Nee.

Gelukkig is het Zap, waarin we in verschillende programma’s zitten en waarin spelers via de middagprogrammatie via allerlei andere programma’s terug kunnen komen naar de finale. Het is deel van het spelconcept en ik heb me teruggevochten en daarbij anderen achter me gelaten. Als uit de middagprogrammatie komen betekent dat je geen winnaar mag zijn, dan had die hele mp er niet in moeten zitten.

In de middagprogrammatie was de kans op definitief afvallen groter dan in prime time omdat het aantal spelers lager was. Ik vind dan ook dat ik met recht en reden naast deze drie andere finalisten mag staan en even winnaarswaardig ben als hen.

Dank voor deze vraag, zodat ik dit kon benadrukken. :)
« Laatst bewerkt op: 24-06-2024, 09:25:12 door Robbieazerty »

Offline Whatthefrank

• Forumlid
  • Verliezend finalist WIDMO22 & winnaar RSC 26 + Z4P
« Reactie #21 Gepost op: 23-06-2024, 17:25:49 »
Je zou het bijna vergeten, maar ik heb ook nog meegedaan dus ik kom ook even koekeloeren met wat vragen! Ik was begonnen met een individuele vraag per persoon, maar ik denk dat een spiegel een goede methode is voor ons om beter te kunnen beoordelen. Daarom de vraag aan jullie allemaal:

Wat is de gebeurtenis of actie in het spel geweest waarvan jij het meeste spijt hebt gehad en wat zou je in plaats daarvan anders gedaan hebben?

(sorry Dennis, dat zijn 2 vragen verkapt naar 1 vraag, even de villain uithangen, moet natuurlijk wel in m'n rol blijven  ::fluit::)
Er is geen Mol meer...

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 23-06-2024, 19:34:02 »
Frank, in mijn inleidende verhaaltje heb ik al geschreven dat ik House of Villains, wat een soort van afrekening werd, het minst leuke moment van deze Zap vond. Het was niet mijn nominatie dus daar kan ik geen spijt van hebben (al denk ik niet dat ik een andere nominatie had gedaan). En van mijn stem op PB daar heb ik geen spijt, het was hij of jij en met hem had ik geen contact dus die keuze was makkelijk.

De gebeurtenis waar ik het meeste spijt van heb en waarvan ik achteraf graag wilde dat ik het anders gedaan had, vond plaats achter de schermen. Ik heb in dit spel tegen niemand onaardig willen doen of oneerlijk willen zijn.
Toch ben ik bij Claim to Fame een poosje chagrijnig geweest over het puzzelen met de hints in ons samenwerkingsverbond van vier en toen nogal onaardig geweest. Ik heb die avond een paar onvriendelijke opmerkingen geplaatst richting de drie in ons Discordkanaal, Dat was jammer en ook onnodig. Ik had daar niet zo moeten reageren en daar heb ik spijt van. Ik had ook gewoon kunnen vragen hoe zij dat spel zagen en daaruit mijn conclusies kunnen trekken.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Freak123

• Forumlid
  • niets is wat het lijkt definieert mij wel
« Reactie #23 Gepost op: 23-06-2024, 19:35:22 »
Ik heb zelf natuurlijk niet heel veel meegemaakt maar toch heb ik ook stemrecht. Ik ben natuurlijk van het lieve en eerlijke spel. Kunnen jullie alle 3 een voorbeeld geven van een moment waarmee je een medekandidaat boven jezelf verkoos of iig een goede bijdrage hebt gegegeven aan het groepsgevoel of een andere kandidaat hebt geholpen?

En nu we toch bezig zijn, waarom zou specifiek ik op jou moeten stemmen?

Offline Aurynn

• Forumlid
  • Leer lezen!
« Reactie #24 Gepost op: 23-06-2024, 19:43:14 »
Ik zal alvast wat vragen beantwoorden! Ik dacht eerst, ik doe alles tegelijk, maar soms moet je alvast een koekje geven (mooie brug naar de HHB opdracht!) om iedereen tevreden te houden  ::rofl::

Helaas ben ik niet zo geweldig in het pleasen van people, want welke directe hark zit hier nu te typen? Juist ja, ik! Ik zal toch mijn best doen!

Sem

Waarom moet IK aan jou mijn stem geven? Wat hebben wij meegemaakt dat ik denk: "Ja! Ik geef mijn stem aan jou! "?
We hebben samen veel pieken maar ook dalen gekend. Ik bedoel, de Instagramopdracht is natuurlijk er eentje om in de boeken te schrijven. Je kunt zeggen wat je wilt, maar we hebben daar samen wel wat meegemaakt!  ::rofl::
Toch wil ik hierbij een aantal zaken benadrukken waarom ik je toen toch geholpen heb en je natuurlijk op mij moet stemmen:
- Ik heb het team op gang gezet en je geholpen de kar - tot zover het ging - te trekken.
- Toen je een verweer moest schrijven heb ik je nog zelfs geholpen met wat je al dan wel of niet moest doen om die supergoede vragensteller Jesper (die all-in ging!) te laten snoozen!
- Door het hele drama waar ik natuurlijk een wezenlijk onderdeel van uitmaakte ben jij die week het kijkcijferkanon geworden.
- We hebben sowieso heel veel lol gehad.
Het is een memorabele opdracht en ik kijk er leuk op terug. Je was een mess, ik was er eerlijk in, ik heb ook niet alles goed daar gedaan, maar we hebben wel wat meegemaakt en goede tv gezorgd. Als een echt kijkcijferkanon is dat natuurlijk belangrijk.

Wouterv

Ook al kennen wij elkaar niet zo goed. Hoe zou je mij omschrijven in 10 woorden?
Wij hebben elkaar toch nog wel wat gesproken toch? Heb onze tijd samen wel fijn ervaren en zeker de eerste weken konden we op elkaars stem rekenen. Superfijn! En natuurlijk de B&B-opdracht.
In tien woorden jou omschrijven:
- Bedachtzaam
- Sympatiek
- Behulpzaam
- Berekenend
- Meegaand
- Betrouwbaar
- Doorzettend
- Rustig
- Eerlijk
- Verantwoordelijk

GerritDeBloempot

Wat is de beste grap die je kent?
An apple a day, keeps the doctor away! Moet je wel goed kauwen.

PieterBasje

Hoe kijk jij terug op het botschandaal?
Nou toe zeg, schandaal! Ik ben naar die site gegaan want ik wilde zoeken hoe je meer volgers wilde krijgen. Je kon je instagramnaam invullen en opeens HUP 50 bots. Wist ik veel. Ik heb daarna wel gezegd dit niet te doen. Dat Sem uiteindelijk er zo'n groot ding van heeft gemaakt heeft natuurlijk in mijn voordeel gewerkt (en ook in die van hem!), dus in die zin heeft een beetje ophef soms zin om verder te komen!

Frenkie

Wat is de gebeurtenis of actie in het spel geweest waarvan jij het meeste spijt hebt gehad en wat zou je in plaats daarvan anders gedaan hebben?
Ik denk achteraf gezien dat die hele B&B-opdracht zoveel leuker had gekund. Ligt dit aan mij persoonlijk? Nou, voor 1/6e deel natuurlijk, want ben er deels in mee gegaan. Denk dat we allemaal deze aflevering elkaar teveel aan het opjutten waren met de beoordelingen waardoor de daadwerkelijke creativiteit en uitwerking eronder te lijden heeft gehad.
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline monkeysuncle

• Winnaar Zap 5
  • Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 23-06-2024, 20:16:23 »
Hey lieve finalisten!  ::zwaai::

Om mijn stem te winnen zullen je mij moeten overtuigen aan de hand van humor! Aan jullie allemaal dus dezelfde vraag:

Wat is de beste grap die je kent?

Deze doen het altijd goed bij mijn kinderen.

https://voca.ro/1cj6NNvniP2o
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

• Winnaar Zap 5
  • Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 23-06-2024, 20:24:37 »
JW: Je hebt me misschien dan wel gered bij House of Villains, maar je bent ook de persoon geweest die direct heeft veroorzaakt dat ik in die positie kwam en het had daar voor mij zomaar afgelopen kunnen zijn. Verdien jij dan wel mijn stem?

Als je kijkt naar de nominatie alleen, dan ben ik inderdaad degene die jou in die positie in House of Villains heeft geplaatst. Dat was mijn rol op dat moment en die ben ik niet uit de weg gegaan. Dat de andere 5 overgebleven kandidaten ook zo genomineerd hadden doet er niet toe, ik heb inderdaad jou direct in de gevarenzone geplaatst. En als er anders gestemd was door de anderen, dan was ik er ook verantwoordelijk voor geweest dat jij exit ging.

Maar aan de andere kant werd het ook mijn rol om jou in het spel te houden. Als je redeneert zoals je doet, dan ben ik ook degene die jou direct gered heeft.

Of ik je stem verdien is aan jou, maar ik denk dat ik in HoV meer de balans in positieve richting heb beïnvloed voor jou dan in negatieve richting.
My fall will be for you

Offline monkeysuncle

• Winnaar Zap 5
  • Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 23-06-2024, 20:55:35 »
Je zou het bijna vergeten, maar ik heb ook nog meegedaan dus ik kom ook even koekeloeren met wat vragen! Ik was begonnen met een individuele vraag per persoon, maar ik denk dat een spiegel een goede methode is voor ons om beter te kunnen beoordelen. Daarom de vraag aan jullie allemaal:

Frank, als er iemand in het spel is die ik niet vergeten ben, dan ben jij dat wel.

Misschien hoop je dat ik ga zeggen dat ik spijt heb dat ik je uit het spel heb gestemd, maar dat is een keuze geweest die ik op dat moment in het spel weer zou maken op die manier, ook al weet ik nu wel dat je er heel anders in zat dan in eerdere spellen en dat heb ik niet voldoende gezien.

Maar waar ik denk ik het meest spijt van heb gehad is dat ik niet eerder in de B&B aflevering heb geprotesteerd tegen de strategie die we bespraken in de RealSwifty groep. Ik liet me wat overvallen door het idee dat ik hiermee mezelf en anderen veilig kon stellen, door het ene duo dat toen toevallig niet in de groep vertegenwoordigd werd (Gerrit en Chip) gezamenlijk weg te werken.

In hindsight had ik graag direct duidelijk gemaakt dat ik wilde gaan voor het spel dat Dennis bedacht had en daar ook vocaler over willen zijn, met name richting jou, PB en Bjorn. Als het voor jullie ook duidelijk was dat we gingen voor de opdracht en niet voor een voorbarig potje survivor, dan was er misschien ook een stuk minder drama geweest en hadden jullie misschien ook andere keuzes gemaakt.
My fall will be for you

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #28 Gepost op: 23-06-2024, 20:56:08 »
Ik heb zelf natuurlijk niet heel veel meegemaakt maar toch heb ik ook stemrecht. Ik ben natuurlijk van het lieve en eerlijke spel. Kunnen jullie alle 3 een voorbeeld geven van een moment waarmee je een medekandidaat boven jezelf verkoos of iig een goede bijdrage hebt gegegeven aan het groepsgevoel of een andere kandidaat hebt geholpen?

Hoi Arno, in een spel als dit vind ik het altijd belangrijk dat mijn maatjes net zo ver komen als ik (tot het moment dat het tussen diegene en mij gaat).
Ik probeer eerlijk te spelen, voor zover dat gaat (als je bijv de Mol bent moet je wel liegen), en ik probeer ook in het belang van mijn contacten te denken.

Een goed voorbeeld is denk ik de minusveiling in The Genius. Ik kwam daar in de problemen. Vanaf het begin van Zap had ik een goed contact met Wouter, en tijdens die veiling smeekte hij me om een bepaald item niet te nemen, maar voor hem te laten liggen. Hij zag wel dat ik daarmee een risico liep, maar ik had misschien later nog meer kansen, terwijl hij zeker in de problemen zou komen als ik dat item pakte. Ik heb het hem gegund en daarmee een risico gelopen. Ik verkoos hem dus boven mezelf. Helaas was de loting daarna ongunstig voor mij en moest ik de deathmatch spelen (die ik gelukkig heb gewonnen).

Citaat

Omdat wij in aflevering 1 zo'n leuke date hadden dat we zelfs gezoend hebben :D Ik had met niemand anders die date willen doen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline monkeysuncle

• Winnaar Zap 5
  • Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 23-06-2024, 21:05:00 »
Ik heb zelf natuurlijk niet heel veel meegemaakt maar toch heb ik ook stemrecht. Ik ben natuurlijk van het lieve en eerlijke spel. Kunnen jullie alle 4 een voorbeeld geven van een moment waarmee je een medekandidaat boven jezelf verkoos of iig een goede bijdrage hebt gegegeven aan het groepsgevoel of een andere kandidaat hebt geholpen?

Hee Arno, wat fijn dat jij jouw positieve lieve gezicht hier ook nog laat zien. Ik heb de hoeveelheid finalisten even aangepast, we vieren dit met z'n vieren.

In mijn allianties heb ik een aantal keer gekozen om degene te zijn die zich "opoffert" voor de groep. Bij Bestemming X heb ik de 50km extra genomen voor het drankje, ook al wisten we nog niet waar we precies moesten zijn. Daardoor wist ik dat ik altijd achter Sydney, Swifty en Aurynn zou eindigen en dus de meeste kans liep om exit te gaan.

En bij Claim to Fame heb ik me opgeworpen als potentiële "rader", ook al wisten we op dat moment nog niet of we het familielid van Wouter zouden gaan raden.

De reden voor jou om op mij te stemmen Arno is omdat ik hoop dat je van mij in het spel het meest genoten hebt. Ik heb geprobeerd in Zap zoveel mogelijk mee te gaan in de thematiek van de spellen, ook al lukte dat niet altijd, en wilde ook dat iedereen van het spel bleef genieten.
My fall will be for you

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 23-06-2024, 22:34:51 »
Frank, ik ben blij met hoe ik het gespeeld heb en heb eigenlijk nergens spijt van. Ook niet van op jou te stemmen. Daar hebben we het al over gehad en ik vond dat voor mijn spel de beste keuze.

Het enige dat me spijt is dat ik niet genoeg gespreid heb bij De Mol. Dan had ik misschien mijn mp positie niet zo hoeven verdedigen.  :)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 23-06-2024, 22:42:14 »
Hoi Arno,

Ik ben in het dagdagelijkse leven al een te grote people pleaser en had me voorgenomen dat eens niet te doen in dit spel. Dat was ook nog een van de redenen waarom ik niet veel bondjes aan wil gaan, want dan voel ik me nogal snel in het krijt staan bij anderen en laat ik dingen dus voor anderen liggen om te laten zien dat ik een betrouwbaar bondgenootje ben.

Ik heb het dus echt gewoon voor mezelf gespeeld. Close met een paar mensen, maar hen niet per se iets gegund of een stap terug gezet.

Alleen in dit topic moet ik natuurlijk wel liggen pleasen, dus heel erg bedankt voor deze goede vraag! Dankzij jou ben ik zojuist tot inzicht gekomen dat ik dus eigenlijk geleerd heb dat je niet per se hoeft te pleasen om ver te geraken, maar je er ook gewoon geraakt door je eigen ding te doen en voor jezelf op te komen. En dat allemaal zonder dat het me een villain maakt. ;)

Offline Aurynn

• Forumlid
  • Leer lezen!
« Reactie #32 Gepost op: 24-06-2024, 15:17:38 »
molfreakarno

Waarom zou ik specifiek op jou moeten stemmen?
Dan kan ik voor eens en altijd die powerbank op mijn knie achter me laten! Het maakt héél veel goed  ::tandpastasmiley::
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #33 Gepost op: 24-06-2024, 20:29:10 »
Bedankt voor jullie vragen en antwoorden!

Het is dan nu tijd voor alle juryleden om te stemmen  ::vergroot::

Dit kan uiterlijk tot Woensdag 20:00
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #34 Gepost op: 30-06-2024, 21:08:38 »
Stemmen van de juryleden:

MitchK:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Freak123:
Deerbetah:
Sem:
Gerritdebloempot:
Mrchipie:
NielsE:
Whatthefrank:
PieterBasje:
Wouterv:
Ricardo:
Syd:
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 30-06-2024, 21:11:52 »
Gerrit?  ::oink:: ::love::

En Frank  ::hug:: Om een of andere reden gokte/hoopte ik al op jouw stem.  :)

Offline monkeysuncle

• Winnaar Zap 5
  • Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 1-07-2024, 00:52:39 »
Gerrit?  ::oink:: ::love::

En Frank  ::hug:: Om een of andere reden gokte/hoopte ik al op jouw stem.  :)

Jij had met afstand de beste grap.
My fall will be for you