Auteur Topic: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)  (gelezen 5945 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Gepost op: 14-02-2021, 22:00:47 »
SPEL 2 - KLIK HIER


Dit spel is gebaseerd op Deception: Murder in Hong Kong. Een soort weerwolvenspel met een twist.

Er is een moord gepleegd. Door de Demogorgon!

De groep bestaat uit goede en slechte spelers. Alle spelers, behalve Eleven hebben 4 wapens en 4 bewijsstukken voor zich liggen. De Demogorgon wijst aan het begin van het spel 1 wapen en 1 bewijsstuk aan. Die combinatie (Wie is de Demogorgon, welk wapen en welk bewijsstuk) moet door het goede team gevonden worden.
Eleven weet de combinatie en moet de groep adhv aanwijzingen de juiste combinatie laten raden. Ze krijgt 6 thema's. Op elk thema staan 6 keuzes.
Bvb: 'Hoe werd het lijk teruggevonden?'
1. Nog warm
2. Stijf
3. Ontbonden
4. Incompleet
5. Intact
6. Onnatuurlijk verdraaid

Eleven moet hieruit één keuze maken en die doorgeven aan de groep. Dit thema wijst duidelijk naar het wapen, dus ze kan hiermee naar het gebruikte wapen hinten. Stel dat de Demogorgon het slachtoffer heeft laten stikken, dan zal ze dus niet "Incompleet" of "onnatuurlijk verdraaid" kiezen, aangezien dat op een meer gewelddadigere moord wijst.

Elke ronde kunnen spelers openbaar overleggen en élke speler moet één theorie geven waarin ze een persoon aanwijzen met wapen en bewijsstuk.
De volgende ronde verwijdert Eleven één van de zes thema's die vervangen wordt door een nieuw thema. Het verwijderde thema kan al een aanwijzing zijn dat die dus mogelijk niet erg belangrijk was. En je krijgt dus een nieuwe aanwijzing.

Iedereen moet weer overleggen en een theorie posten.

Daarna volgt de laatste ronde, waarbij nogmaals 1 thema verwijderd wordt door Eleven en vervangen door een nieuwe met nieuwe keuze. Weer moet iedereen overleggen en een theorie posten.

Op elk moment, tijdens ronde 1, 2 of 3 mag je jouw definitieve verdenking roepen door in bold te typen "Ik denk dat het X is met het wapen X en bewijsstuk X!". Maar dit kan je maar één keer in het spel doen, dus wees zeker van je zaak!
Ik zeg enkel of het juist of fout is. Het kan dus zijn dat je de juiste persoon en bewijsstuk hebt, maar niet het juiste wapen. Dan post ik neit dat het wpaen fout was en de rest goed. Nee ik post enkel: Fout.

Leden van het slechte team mogen uiteraard ook mee raden, om verdenking van hen af te leiden.

Als de Demogorgon niet ontmaskert is voor het einde van ronde 3, wint het slechte team.
Als het goede team de Demogorgon juist ontmaskert heeft, wint het goede team... MAAR... de Demogorgon en zijn handlanger hebben dan alsnog de kans om te winnen! Als zij correct de getuige Will kunnen aanwijzen, vermoorden ze Will, de enige getuige die de moord kan bevestigen. Daardoor gaan ze vrijuit, omdat er geen getuige meer is die hen kan aanwijzen.

Belangrijke regel: Er mag enkel over de inhoud van deze opdracht gesproken worden in dit topic! Met een bondje kan je makkelijk aan elkaar verraden wie wie is, maar dat is uiteraard niet de bedoeling!

We spelen dit 2 keer (aangezien het slechtst 3 ronden duurt).
Puntentelling:
- Als de Demogorgon (+ wapen en bewijs) NIET geraden wordt, wint ieder lid van het slechte team 2 punten.
- Als hij wél ontmaskerd wordt en de Demogorgon wijst niet Will de getuige correct aan, dan wint ieder van het goede team 1 punt. Echter: Eleven wint 2 punten (omdat ze zo'n goede hints heeft gegeven) en degene die het juist geraden heeft wint ook 2 punten.
- Als de Demogorgon wél ontmaskerd wordt, maar hij weet wél wie Will de getuige is, dan wint het slechte team elk 1 punt.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2021, 23:48:05 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #1 Gepost op: 14-02-2021, 22:00:59 »
Dit zijn de rollen:
GOEDE TEAM
Het Goede team wint als de Demogorgon juist ontmaskerd is én de Demogorgon en Bezetene vervolgens niet getuige Will aan kunnen duiden.

Eleven weet wie de Demogorgon is, wat hij als wapen heeft gebruikt en welk belangrijk bewijsstuk er te vinden is. Zij geeft dit door via de thema's/keuzes.


Lucas en Dustin zijn gewone onderzoekers, zonder extra rol.


Will is de getuige. Ik geef hem aan de start van het spel 2 namen. Hij weet dat dat de Demogorgon en zijn handlanger de bezetene zijn, maar weet niet wie wie is. Hij kan deze info gebruiken om de rest richting hen te leiden, maar moet dat wel voorzichtig doen. De Demogorgon mag nadat hij gevangen is namelijk nog proberen om Will aan te duiden. Als hem dat lukt, wint hij alsnog. Will moet dus voorzichtig te werk gaan.


Hopper is van de politie. Hij mag zijn rol bekend maken zodat de groep weet dat hij NIET de Demogorgon is en genegeerd kan worden in de verdenkingen. Vooral handig als er verdenkinge nrichting hem zijn. Echter: als hij zich bekend maakt, mag hij niet meer raden wie de Demogorgon is.

SLECHTE TEAM
Het Slechte team wint als de Demogorgon niet ontmaskerd is OF als ie wél ontmaskerd is, maar de Demogorgon en Bezetene vervolgens getuige Will aan kunnen duiden.

Dit is de moordenaar die gevonden moet worden. Aan het begin van het spel moet hij een wapen en bewijsstuk aanduiden. Dat is de combinatie waar het goede team naar moet zoeken.


De Bezetene is handlanger van de Demogorgon. Hij weet de correcte combinatie (wie Demogorgon is en welk wapen en bewijsstuk).


De Rus is niet te vertrouwen en lijkt aan de basis te liggen van de bovenaardse verschrikkelijke dingen die er in Hawkins gebeuren. Hij weet van niemand welke rol die heeft, maar kan wel iemand aanduiden die het recht om de Demogorgon (+wapen en bewijs) te gokken daarbij verliest.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #2 Gepost op: 14-02-2021, 22:01:52 »
Omdat de Demogorgon alle wapens en bewijsstukken mag zien wanneer hij/zij zelf een wapen/bewijsstuk bij zichzelf aanduidt, post ik toch alvast alle items die ieder heeft.

Eerst en vooral: de rol van Eleven mag bekend gemaakt worden, aangezien zij jullie gaat helpen.

de_witte is Eleven en heeft geen wapens/bewijsstukken.

Dit zijn de items die de rest heeft:

Susdus
Wapens:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Bewijsstukken:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ycaris
Wapens:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Bewijsstukken:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Vermoljoen
Wapens:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Bewijsstukken:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Michael90
Wapens:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Bewijsstukken:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

LuchtManiak
Wapens:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Bewijsstukken:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Daisy
Wapens:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Bewijsstukken:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

D*N
Wapens:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Bewijsstukken:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2021, 23:04:55 door Robbieazerty »

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #3 Gepost op: 14-02-2021, 23:27:14 »
Klopt het dat Dennis 2x een kettingzaag hoort te hebben? ::vergroot::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #4 Gepost op: 14-02-2021, 23:38:48 »
Eén voor je rechterarm en één voor je linkerarm  :-*
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #5 Gepost op: 14-02-2021, 23:47:54 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #6 Gepost op: 15-02-2021, 08:46:39 »
Klopt het dat Dennis 2x een kettingzaag hoort te hebben? ::vergroot::
Dank om te melden! Nee, D*N moest uiteraard mosterdgas hebben. :)

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #7 Gepost op: 15-02-2021, 08:48:07 »
Waarom heeft iemand wapens en bewijsstukken?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #8 Gepost op: 15-02-2021, 09:27:04 »
omdat de moord gepleegd wordt met een wapen maar de moordenaar zo lomp is geweest een bewijsstuk te laten slingeren ::hypocriet::

(Je moet dus op zoek naar een wapen en een bewijsstuk)

@Robbie, dit wapen en bewijsstuk liggen beide bij de moordenaar toch?
Wit is ook een kleur!

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #9 Gepost op: 15-02-2021, 09:31:10 »
omdat de moord gepleegd wordt met een wapen maar de moordenaar zo lomp is geweest een bewijsstuk te laten slingeren ::hypocriet::

(Je moet dus op zoek naar een wapen en een bewijsstuk)

@Robbie, dit wapen en bewijsstuk liggen beide bij de moordenaar toch?

Ahhh oké. Dus als we bijv. zeker weten wat het wapen is dan weten we daardoor ook meer over wie de moordenaar is?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #10 Gepost op: 15-02-2021, 09:35:34 »
Waarom heeft iemand wapens en bewijsstukken?
Bedoel je spelgewijs?

Je doet zelf niks met je wapens of bewijsstukken, maar het zijn allemaal items die de politie bij jou gevonden heeft. Iedereen heeft wel iets als een plastic zakje en een theepot liggen bvb. Maar als die zak gebruikt werd voor de moord en in de struggle werd er een theepot omgegooid, dan leiden die items dus specifiek naar de moordenaar/Demogorgon.

Zie het dus als allemaal mogelijke aanwijzingen die je als onderzoeker vindt, maar Eleven gaat jullie dus richting die items leiden.

Spelers moeten dus zelf een verhaal/theorie aan elkaar breien op basis van de aanwijzingen die Eleven geeft en de items (wapens/bewijsstukken) die iedereen heeft.

Zo ontstaan er in dit spel soms de meest twisted verhalen van hoe een moord gebeurd zou kunnen zijn.  :-X

@Robbie, dit wapen en bewijsstuk liggen beide bij de moordenaar toch?
Yep ze liggen beide bij de moordenaar. Het is dus niet zo dat de moordenaar/Demogorgon een wapen bij de ene persoon en een bewijsstuk bij de andere heeft. Hij moet het wapen en bewijsstuk bij zichzelf aanduiden.
Daardoor kan Eleven je dus ook naar de juiste persoon leiden.

Ahhh oké. Dus als we bijv. zeker weten wat het wapen is dan weten we daardoor ook meer over wie de moordenaar is?
Klopt, maar dan moet je het bewijsstuk ook nog juist hebben.  ::jaja::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #11 Gepost op: 15-02-2021, 17:33:34 »
Citaat
Een vraag : moet de Rus zijn recht om het stemrecht te ontnemen openbaar uitoefenen of een pm sturen. In het laatste geval: krijgt de rest het dan direct te weten?

De Rus moet het via pm naar mij sturen, zodat niemand weet wie de Rus is. Maar vervolgens maak ik wel openbaar bekend wiens stemrecht ontnomen is. Maar aangezien de Rus geen identiteiten kent, betekent dat niet per se iets. Hij zou zelfs het stemrecht van de Demogorgon per ongeluk kunnen afpakken. Of mag er zelfs voor kiezen om die van zichzelf weg te pakken.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #12 Gepost op: 15-02-2021, 18:54:24 »
Ik heb alle info naar Eleven (de_witte) gestuurd.
In de eerste ronde is één van de thema's altijd de doodsoorzaak en het tweede thema de locatie van de moord. Bij locatie van de moord heeft de_witte 5 kaarten met daarop telkens 6 locaties. Hij mag zelf kiezen welke kaart hij kiest (de rest wordt niet bekend gemaakt) en op de kaart die hij kiest dus een specifieke locatie aanduiden.
de_witte weet wat ie moet doen, dus je zal het wel zien ;)

Ik post hierbij dus 5 thema's, omdat ik nog niet weet welke van de locatiekaarten de_witte kiest. Die mag hij zelf toevoegen.

Doodsoorzaak
Verstikking
Zwaar letsel
Bloedverlies
Ziekte
Vergiftiging
Ongeluk

Locatie
wordt vervolgd

Wat was er gaande tijdens de moord?
Entertainment
Relaxatie
Bijeenkomst
Handel
Bezoek
Diner

Het motief
Haat
Macht
Geld
Liefde
Jaloersheid
Rechtvaardigheid

Hobbies van het slachtoffer
Wetenschappen
Spellen
Avontuur
Voedsel
Kunst
Mode

Algemene indruk
Gewoon
Creatief
Verdacht
Wreed
Verschrikkelijk
Spannend


De_witte mag dus enkel zijn keuzes doorgeven en niets posten in de trand van "pfffff wat moet ik met dit thema nou aanvallen, daar past niks bij, doe het eerste dan maar", want dan weet iedereen meteen dat ie daar dus geen acht op moet slaan. Er moet voor elk thema een keuze gemaakt worden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #13 Gepost op: 16-02-2021, 07:30:21 »
Eleven, whenever you are ready. :)

Ronde 1 eindigt vanavond om 21u. Dus tegen dan moet iedereen zijn eerste theorie posten (dat geldt niet als gok, maar enkel als theorie om te kijken wat iedereen denkt). Ik ga geen minpunten geven als je je theorie niet voor 21u gepost hebt, want ik weet dat sommigen pas vrij laat online zijn en dit misschien niet eens op tijd zien. Dus tot middernacht is deze ronde ook nog ok, maar probeer voor 21u!

Daarna kan Eleven de tweede ronde starten door een oud thema weg te halen en te vervange ndoor een nieuw.

Als je al een gok wil doen, MOET dat wel voor 21u vanavond. Maar let op: je kan maar één gok doen in heel het spel.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #14 Gepost op: 16-02-2021, 10:06:22 »


Doodsoorzaak
Verstikking
Zwaar letsel
Bloedverlies
Ziekte
Vergiftiging
Ongeluk

Locatie

Publiek gebouw
Zakelijk gebouw
Woonplaats
Publiekelijk plaats buiten
Afgelegen plaats buiten
Onbekend

Wat was er gaande tijdens de moord?
Entertainment
Relaxatie
Bijeenkomst
Handel
Bezoek
Diner

Het motief
Haat
Macht
Geld
Liefde
Jaloersheid
Rechtvaardigheid

Hobbies van het slachtoffer
Wetenschappen
Spellen
Avontuur
Voedsel
Kunst
Mode

Algemene indruk
Gewoon
Creatief
Verdacht
Wreed
Verschrikkelijk
Spannend

Wit is ook een kleur!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #15 Gepost op: 16-02-2021, 19:32:52 »
Dit klinkt als een weerwolven meets mysterium en mysterium ben ik ook altijd zo goed in  :-[
Ik hoop maar dat ik het een beetje begrepen heb.

De hints neigen naar een vrij wrede moord, de moordenaar is flink woest geweest zeg.
De belangrijkste tip is volgens mij bloedverlies. Daarmee kunnen we mij inziens als een hoop wapens wegstrepen. Welke wapens zou je echt aan bloedverlies linken, en niet aan één vd andere 5? Dan denk ik voorlopig vooral aan de schaar, kettingzaag, een hark, een koevoet of een hamer. Als bewijsstuk denk ik gezien de andere hints aan een kantoorartikel. Maar daar blijven nogal wat opties voor open.

Stel iemand reageert nu op mijn bericht, mag ik daar eventueel nog een reactie op geven, of is mijn beurt voor deze ronde nu voorbij?

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #16 Gepost op: 16-02-2021, 19:55:29 »

Oja, oeps, dit moest ook nog.

Ik zou inderdaad op basis van het bloedverlies al minder neigen naar Daisy en LuchtManiak aangezien ik zelfs met mijn creatiefste brein niet snel de link leg met hun mogelijke wapens. Gezien het zakelijke gebouw, bijeenkomst en spellen, was het misschien op een soort spellen-presentatie? Wellicht kwamen twee ex-zakenpartners bijeen, en was de ene boos op de ander omdat hij/zij het concept van hun samen bedachte spel toch uitgebracht had zonder toestemming. Uit pure haat werd vervolgens de ander op een wrede manier gedood.


Geen idee naar wie dit zou kunnen leiden maar het klinkt in ieder geval als een interessant plot voor een serie  ;D
Talk less, smile more

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #17 Gepost op: 16-02-2021, 20:06:04 »
Stel iemand reageert nu op mijn bericht, mag ik daar eventueel nog een reactie op geven, of is mijn beurt voor deze ronde nu voorbij?
Ja iedereen mag op elkaar reageren.
En iedereen moet minstens één theorie posten. (zodat er a) wat leven in de brouwerij is en b) de echte moordenaar gedwongen is om afleiding te verzinnen)

En inderdaad, kruising tussen Mysterium en weerwolven. :)

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #18 Gepost op: 16-02-2021, 20:12:33 »
Waarschijnlijk is het inderdaad een kantoorartikel, want anders had de_witte wel voor een onbekende locatie gekozen neem ik aan. Qua wapens zijn er iets meer opties. Het woordje wreed doet me echter in de richting van een bruut wapen bewegen en dat streept toch ook al behoorlijk wat weg. Er is maar 1 iemand die ik op basis van wat overblijft voorlopig met potlood durf weg te strepen en dat is Daisy

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #19 Gepost op: 16-02-2021, 20:53:34 »
Grappig spel dit!
Wel meteen iets wat ik me afvraag: weten we welke clues naar het moordwapen en welke naar het bewijsmiddel wijzen? De doodsoorzaak verwijst sowieso naar het moordwapen, maar de rest?

Daisy noemt een mooi rijtje van wapens die bloedverlies opleveren, maar ik zou er daar wel een paar aan toe willen voegen. om niet te snel in een tunnel te komen. blender, grasmachine, bbq-vork en kettingzaag

The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?