Auteur Topic: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)  (gelezen 5947 keer)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #40 Gepost op: 17-02-2021, 20:46:49 »
hmmm, ik zie dat mensen beginnen te denken dat ik de Demogorgon ben en zo gaan we het spel niet winnen. Als schaar het moordwapen was geweest, dan zou toch niet voor spellen als hobby zijn gekozen, maar voor mode of kunst?

Ik heb zelf ook maar eens  theorietje proberen te bouwen (dit is nog geen gok hoor!). Schiet er gerust op.
Vermologorgon heeft met de gras(maai)machine een wrede, bloederige moord gepleegd. Dit deed hij op kantoor. Weliswaar is daar geen grasmachine, maar wel altijd een kalender natuurlijk!
Het is een scheurkalender. Daar staan vaak raadsels of puzzels op. Dus de dader houdt van spelletjes.

Ik kan geen van de mogelijkheden van 'wat was er gaande' koppelen aan 1 van deze 2 items, maar als Eleven dan toch wat moest kiezen dan is bijeenkomst wel de beste: afspraken hou je immers bij op de kalender.

Just my two cents
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #41 Gepost op: 17-02-2021, 20:59:39 »
Kabel - Nee, dat is elektrocutie
Ja, maar ik denk dat er zeker wel kabels zijn waar je je aan kan snijden, dus bloedverlies?

Citaat
Auto - Ja, kan best iemand hard aanrijden
...
Bus - Ja, die kan hard aankomen
Ik denk dat deze 2 wapens beter bij een ongeval zouden passen dan bloedverlies? Als ik De_witte was had ik daar toch voor gekozen.

We komen nu te weten dat het wapen al aanwezig was op de plaats delict. De wapens die ik al uit het lijstje had gehaald, kunnen allemaal redelijk makkelijk al op de plaats delict zijn:
- blender (Susdus)
- kabel (Susdus)
- schaar (Ycaris)
(- grasmachine (Vermoljoen), hamer (Vermoljoen) )
- BBQ Vork (Michael90)
- Koevoet (Michael90)
- Pot plant (LuchtManiak)
- kettingzaag (D*N)

De kettingzaag en de koevoet zijn twijfelachtig, maar om niet te voorbarig te zijn (want je weet niet wat voor bedrijf het is + het is een bijeenkomst!), heb ik die toch laten staan. Ook zag ik dat ik de pot plant niet had gezien, dus LuchtManiak ga ik dan toch niet afstrepen en dat wapen heb ik ook even aan mijn lijstje toegevoegd.

Ook voor de bewijsstukken verandert er voor mij niet veel:
- punaise (Susdus)
- notitieboekje (Ycaris)
( - doos (Vermoljoen, kalender (Vermoljoen) )
- klok (Michael90)
- koekjes (LuchtManiak)
- plant (LuchtManiak)
- gordijnen (Daisy)
- jas (Daisy)
- servet gezien dit een bijeenkomst is (D*N)

Mijn verdachten blijven Susdus en Michael90. Daar komt nu ook LuchtManiak bij door de pot plant. Hoofdverdachte is Michael90. Zijn gedrag in het topic + de wapens en bewijsstukken zijn mijn reden daarvoor. Ik vind het nog niet gemakkelijk, dus er kan nog wel wat veranderen als er een nieuw thema komt. We hebben ook genoeg gokken, dus ik ga ervan uit dat het ons zal lukken!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #42 Gepost op: 17-02-2021, 21:36:47 »
Ik vraag me toch wel af hoe ik met een potplant en een plant/koekjes een wrede moord kan plegen. Neerslaan met de pot, dat kan. En daar dan koekjes achterlaten?

De blender, grasmachine, schaar, kabel, kettingzaag zijn wat mij betreft moordwapens die qua wreedheid veel meer 'potentie' hebben.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #43 Gepost op: 17-02-2021, 23:05:28 »

Doodsoorzaak
Verstikking
Zwaar letsel
Bloedverlies
Ziekte
Vergiftiging
Ongeluk

Locatie

Publiek gebouw
Zakelijk gebouw
Woonplaats
Publiekelijk plaats buiten
Afgelegen plaats buiten
Onbekend

Wat was er gaande tijdens de moord?
Entertainment
Relaxatie
Bijeenkomst
Handel
Bezoek
Diner

Algemene indruk
Gewoon
Creatief
Verdacht
Wreed
Verschrikkelijk
Spannend

Moordwapen
Makkelijk om aan te geraken
Moeilijk om aan te geraken
Was reeds aanwezig op de plaats delict
Was eigendom van de moordenaar
Onverwacht
Kwijt/Weg

Uitdrukking van het slachtoffer
Vredig
Worstelend (I dunno hoe het te vertalen... struggling)
Bang
Pijn hebbend
Blanco
Boos
Wit is ook een kleur!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #44 Gepost op: 17-02-2021, 23:39:22 »
De spellen zijn verdwenen en we hebben er pijn voor terug ::)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #45 Gepost op: 17-02-2021, 23:42:20 »
Ja, maar ik denk dat er zeker wel kabels zijn waar je je aan kan snijden, dus bloedverlies?
Nee, gaat duidelijk over elektrische kabels, daar ga je niet van bloeden ::ohno::

Citaat
Ik denk dat deze 2 wapens beter bij een ongeval zouden passen dan bloedverlies? Als ik De_witte was had ik daar toch voor gekozen.
Als iemand over je heen rijdt met een auto of bus dan bloed je behoorlijk hoor ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #46 Gepost op: 18-02-2021, 00:03:22 »
Oei, dit is wat minder. Bij een dood waarbij je bloedverlies hebt, heb je toch altijd pijn?  ???

Aangezien dit de laatste ronde is, moeten we ons denk ik echt focussen op de wreedheid tussen de wapens die nog overblijven. We moeten het nu denk ik wat minder ruim gaan nemen, dus als ik kijk naar wreedheid, een bijeenkomst en een zakelijk gebouw, dan houd ik deze wapens nog over:
- Blender (Susdus)
- BBQ Vork (Michael90)
- kettingzaag (D*N)

Dus dat zijn dan Susdus, Michael en D*N die overblijven. Dan de bewijsstukken van deze 3 personen in combinatie met de 3 thema’s hierboven:
- Punaise (Susdus)
- Klok (Michael90)
- Servet (D*N)

Mijn theorieën die nu nog overblijven:
1. Susdus besloot tijdens een nieuwjaarsreceptie op het werk of een andere gelijkaardige bijeenkomst in een zakelijk gebouw uit haat het hoofd van de slachtoffer in de blender te steken terwijl ze samen bezig waren aan een milkshake/voorgerecht/hapje/.. . Maar er vloog een vinger of een ander deel van het lichaam tegen een punaise die ergens op de muur hing.

2. Michael90 besloot tijdens de BBQ van een klein personeelsfeestje in de zomer of een andere gelijkaardige bijeenkomst in een zakelijk gebouw uit haat zijn BBQ-vork waarmee hij aan het koken was door de arm of een ander deel van het lichaam te steken. Maar het slachtoffer was helemaal in paniek waardoor die tegen de muur viel en daar de klok aanraakte.

3. D*N besloot tijdens een presentatie van een nieuw model kettingzaag of een andere gelijkaardige bijeenkomst in een zakelijk gebouw (administratiegedeelte van een bouwbedrijf ofzo) uit haat met de kettingzaag die hij was aan het voorstellen zijn baas te vermoorden. Maar er belandde een vinger of een ander deel van het lichaam op een servet bij de broodjes/hapjes/...

Dit zijn voor mij voorlopig 3 zeer waarschijnlijke mogelijkheden gebaseerd op de informatie die we doorkregen van De_witte. Ik ga dit morgen sowieso nog eens bekijken, want het kan zeker zijn dat ik nu wat over het hoofd heb gezien.

Als iemand over je heen rijdt met een auto of bus dan bloed je behoorlijk hoor ;)
Ja, uiteraard, maar het gaat mij meer om het ding dat er ook ongeluk als optie staat. Dus ik zou, als ik De_witte was, daarvoor kiezen i.p.v. voor bloedverlies ;)
« Laatst bewerkt op: 18-02-2021, 00:05:45 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #47 Gepost op: 18-02-2021, 00:04:07 »
Als iemand over je heen rijdt met een auto of bus dan bloed je behoorlijk hoor ;)
Ervaring mee? Perhaps, in this game?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Ik ga morgen een nieuwe blik werpen op alle aanwijzingen! Dit was nu de laatste tip vanuit Eleven, toch?
Talk less, smile more

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #48 Gepost op: 18-02-2021, 08:05:46 »
Dit was de laatste tip inderdaad, dus vóór de deadline van vanavond 21u kan je nog gokken. Als niemand gokt, wint het slechte team sowieso natuurlijk.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #49 Gepost op: 18-02-2021, 14:50:43 »
Ik vind het heel opvallend dat met de hint 'moordwapen was aanwezig op de plaats delict' Vermoljoen met deze drie wapens komt. Over het algemeen zie ik weinig bbq-vorken of kettingzagen op zakelijke locaties. Detective LuchtManiak volgt zijn intuïtie en gokt op:

Ycaris die met haar schaar een collega te lijf gingen. Daarbij werden er allerlei lichaamsdelen uitgeprikt met de schaar, dat lijkt me vrij wreed. Het signalement is opgeschreven op een notitieblokje, dus dat is het bewijsmateriaal.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #50 Gepost op: 18-02-2021, 14:56:13 »
Spannend  ::ok::

(nee dat is mijn theorie niet hoor, ik reageer nog wel wat uitgebreider als we weten of Luchtmaniak's gok juist is of niet - hopelijk wel want dan zijn we klaar uiteraard. ::jaja:: )

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #51 Gepost op: 18-02-2021, 15:18:59 »
Ik vind het heel opvallend dat met de hint 'moordwapen was aanwezig op de plaats delict' Vermoljoen met deze drie wapens komt. Over het algemeen zie ik weinig bbq-vorken of kettingzagen op zakelijke locaties. Detective LuchtManiak volgt zijn intuïtie en gokt op:
Ik wilde me vooral focussen op de wreedheid, want uiteindelijk kan het zakelijk gebouw ook een verwijzing zijn naar het bewijsstuk.

Ik vind het jammer dat je nu al meteen je gok doet zonder te overleggen, want mij lijkt de schaar geen wapen te zijn. In dat geval had De_witte bij de hobby's wel voor kunst of mode gekozen. Nu zijn we waarschijnlijk al 1 gok verloren.  ::niet-ok::
« Laatst bewerkt op: 18-02-2021, 15:29:29 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #52 Gepost op: 18-02-2021, 19:22:16 »
Ik vind het heel opvallend dat met de hint 'moordwapen was aanwezig op de plaats delict' Vermoljoen met deze drie wapens komt. Over het algemeen zie ik weinig bbq-vorken of kettingzagen op zakelijke locaties. Detective LuchtManiak volgt zijn intuïtie en gokt op:

Ycaris die met haar schaar een collega te lijf gingen. Daarbij werden er allerlei lichaamsdelen uitgeprikt met de schaar, dat lijkt me vrij wreed. Het signalement is opgeschreven op een notitieblokje, dus dat is het bewijsmateriaal.
Dat antwoord is...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #53 Gepost op: 18-02-2021, 19:25:49 »
Hm, aangezien ik de rest van de avond niet achter mijn laptop zit even mijn theorie voor vandaag. Ik neem even het eerdere overzicht mee, en welk van deze wapens een 'pijn hebbende' gezichtsuitdrukking kan achterlaten op het slachtoffer:
...
...
Oh jeetje, ik was al bezig met quoten maar zie nu dat LM het al geraden heeft ::rofl::
Talk less, smile more

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #54 Gepost op: 18-02-2021, 19:29:00 »
Hm, aangezien ik de rest van de avond niet achter mijn laptop zit even mijn theorie voor vandaag. Ik neem even het eerdere overzicht mee, en welk van deze wapens een 'pijn hebbende' gezichtsuitdrukking kan achterlaten op het slachtoffer:
...
...
Oh jeetje, ik was al bezig met quoten maar zie nu dat LM het al geraden heeft ::rofl::

Graag gedaan  ;D

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #55 Gepost op: 18-02-2021, 19:35:02 »
Ik dacht: dat is hier binnen, want de_witte heeft voor spellen als hobby gekozen en niet voor mode of kunst, dus daarmee kan ik de rest weghouden van de schaar als wapen, maar helaas  ::ohno:: 

Ycaris, ik heb echt geeeen idee wie het is, maar als je van al de mogelijke wapens net de schaar en het notitieblokje eruit neemt, dan durf ik misschien toch te zeggen dat LuchtManiak Will de getuige is. Ik snapte ook gewoon (als ik me in de rol van iemand uit het goede team zou kruipen) écht niet waarom LuchtManiak al meteen ging gokken zonder te overleggen  ::vergroot::  Een andere verdachte van mij doorheen het spel was Daisy... Wat denk jij?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #56 Gepost op: 18-02-2021, 20:15:07 »
LuchtManiak zit inderdaad wel opvallend snel goed, maar zou hij zich zo in beeld willen zetten als hij de getuige is? Ik zou zelf denk wat voorzichtiger zijn.
Daisy gaat wat subtieler te werk. Na de voorzet van LuchtManiak dat hij de schaar een geschikt wapen vindt en als bewijststuk een hockeymasker of een notitieboekje wel ziet zitten, streept zij netjes het hockeymasker weg.

Maar: misschien is niets wat het lijkt.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #57 Gepost op: 18-02-2021, 20:24:44 »
Wat goed!  ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #58 Gepost op: 18-02-2021, 20:30:58 »
LuchtManiak zit inderdaad wel opvallend snel goed, maar zou hij zich zo in beeld willen zetten als hij de getuige is? Ik zou zelf denk wat voorzichtiger zijn.
Daisy gaat wat subtieler te werk. Na de voorzet van LuchtManiak dat hij de schaar een geschikt wapen vindt en als bewijststuk een hockeymasker of een notitieboekje wel ziet zitten, streept zij netjes het hockeymasker weg.

Maar: misschien is niets wat het lijkt.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Van mij mag jij de knoop doorhakken  ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stranger Things - Murder in Hawkins (+++)
« Reactie #59 Gepost op: 18-02-2021, 20:50:44 »
Ik ga dan toch voor
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?