Auteur Topic: Top 15 meest iconische Zap! momenten  (gelezen 3322 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #20 Gepost op: 6-04-2021, 14:05:04 »
  12. Het Spookschip
Pirates of the Carribean, Seizoen 3

We hebben op Realitynet veel afvallerseiland en twists gekend, dus dat er af en toe weer één naar boven komt drijven moet geen verrassing zijn. Het allerleukste is misschien als ze dat wel zijn. Hoewel iets lastiger uit te voeren treedt Zap 3 in de voetsporen van onder andere “De Wonderen Der Wereld” (seizoen 1) en “Het Geheim van Gizeh” door een geheime afvallers koers te varen. Deze keer startend met de vier mensen die niet geselecteerd waren. Ik denk dat niemand dat had zien aankomen, want dat waren vier mensen waar echt niemand meer rekening mee hield. Daardoor was deze twist wel daadwerkelijk een grote verrassing. Elke week speelden de afvallers of niet geselecteerden één van de spellen mee die de kandidaten in het spel ook deden. Daar viel dan iemand af en de volgende afvaller voegde zich dan toe aan het gezelschap. Dat kwam uiteindelijk tot uitbarsting in de zesde aflevering van het seizoen “Pirates of the Carribean”. Niet geselecteerden Molcrazy, ViWiRu en Chardo waren ondertussen al weggespeeld door de afvallers maar niet geheel verrassend wist Swifty het wel tot de laatste vier van de spookschip te halen. Daar was ze nog samen met afvallers Molfreak Arno, Monkeysuncle en Vermoljoen. Zij kregen de kans om één extra kandidaat weg te spelen en het plekje over te nemen.

Jammer genoeg werkte de eerste proef niet zo goed voor de situatie. De vier spookschippers streden natuurlijk tegen de kandidaten maar ook tegen elkaar want er zou maar één plekje vrijkomen als ze zouden winnen, terwijl de verdedigende kandidaten als team konden samen spelen. Bij de vervangende proef bleek dat in hun strategie ook nog parten te spelen. De kandidaten hadden overleg over hoe ze de arcade games het beste konden aanpakken terwijl de Spookschip kandidaten ieder voor zich bezig gingen en toen bijna elk duel hebben verloren. Uiteindelijk kwam er dus geen Spookschip kandidaat in het spel, hoewel Swifty door het opgeven van Michael90 twee rondes later alsnog mocht toetreden. Maar de twist en de schok geven dit moment toch een verdiend plekje op de lijst van meest iconische momenten.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #21 Gepost op: 6-04-2021, 14:51:19 »
Haha ja "uitbarsting" viel uiteindelijk wel allemaal mee. Maar het momentje zelf om het te posten was wel leuk. Op Discord was het toch een beetje een uitbarsting. :)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #22 Gepost op: 6-04-2021, 14:59:04 »
D*N   :-*
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #23 Gepost op: 6-04-2021, 17:33:24 »
  11. The Amazing Survival of Mijdrechtsemol
The Amazing Race, Seizoen 1

Deze zijn jullie vast alweer vergeten maar is toch wel een beetje een hidden gem. Niet alleen omdat Mijdrechtse Mol, die ondertussen Utrechtse Mol heet overigens en nog steeds af en toe actief is, super leuk is als jonge actieveling die nog niet zo goed in spelletjes is, maar ook omdat de omstandigheden super grappig waren en het hele programma weer super in elkaar zat. Voor de mensen die het programma niet kennen, in The Amazing Race racen mensen de wereld over, onderweg moeten ze opdrachten uitvoeren en uiteindelijk gaat het er dus om dat je zo snel mogelijk de op de pitstop aankomt. Dit doen ze altijd in duo’s, vandaar dat de 18 kandidaten zich hebben opgedeeld in 9 duo’s. Met een eerste hint gingen de teams naar Zweden waar ze bij de Ikea een detour moesten uitvoeren (een keuze tussen twee opdrachten). Ook de vluchten maken uit, zo kwam de eerste lichting samen aan (KD & K@ren, Ldhmolletje & Bjorrn, D*N & Jorg23, Swifty & Mr.Brain, Mollenvanger & Daisy en Vieffan & Ycaris). Een latere rechtstreekse vlucht werd genomen door onze ster Mijdrechtsemol & Pacmol. Dat terwijl de laatste twee teams een gigantische omweg namen (Bassteijns & Jules, Jann & Schulz). Mijdrechtsemol bevond zich dus bij de laatste teams maar zeker niet hopeloos achteraan gezien de andere twee teams bijna 4 uur later aankwamen. De teams die voor tellen kozen gingen iets sneller weg bij deze opdracht dan de bouwers maar de eerste teams leken weinig moeite te hebben met de opdrachten. Mijdrechtsemol en Pacmol, die de lastigere opdracht bouwen hadden gekozen, kozen er dus uiteindelijk voor om te wisselen van opdracht naar het tellen. Het wisselen naar de andere opdracht kost een uur straftijd. Gelukkig ging ook team Bassteijns & Jules de fout in, ze kozen voor tellen maar na 2 uur wisten ze geen goed antwoord te geven en deden ze een wissel naar de bouwopdracht. Mijdrechtsemol en Pac-mol lukte het uiteindelijk om goed te tellen, maar hier hadden ze wel ruim 3 uur voor nodig. Dat zijn nog eens tijden voor zo’n online spelletje. Gelukkig voor onze ster deden ook Bassteijns & Jules er ruim 4 uur over om verder te geraken.

Het spel vervolgde zich in Italië. Terwijl de kopgroep drama creëert door elkaar lastig te vallen met yields (straftijd) krijgt onze Mijdrechtsemol ander nieuws. Zijn partner Pacmol had slecht nieuws ontvangen en moest per direct de race verlaten. Hij zou in zijn eentje de race vervolgen. Ondertussen kwamen Swifty & Mr.Brain door een goedgekozen vlucht als eerste aan bij de yield en die kozen zonder lang na te denken voor D*N & Jorg23. Vervolgens kwam de gehele kopgroep achter elkaar aan met Ycaris & Vieffan voorop die geheel conflictvermijdend de yield lieten liggen. Die vervolgens wel opgepakt werd door Mollenvanger en Daisy om tegen KD & K@ren in te zetten. De volgende opdracht was een detour (een opdracht voor 1 van de 2 kandidaten van een duo). Hoewel sommige kandidaten dit in 2 minuten vonden (Swifty) en ook de directe tegenstanders van Mijdrechtsemol in zo’n 4 minuten, maar onze ster moest quote “tussendoor even gaan slapen” en deed daarom net geen 9 uur (!) over het vinden van de waldo. In een eerste rare twist was de top 2 de LdHmolletje & Bjorrn en de geyielde KD & K@ren, die de aflevering uiteindelijk wonnen. En ondanks Mijdrechtsemol zijn tegenslagen, zijn wissel bij de detour, het wegvallen van zijn duo partner en het slapen tijdens de waldo opdracht wist hij op een respectabele 7de plek van de 9 uit te komen en viel hij dus niet af. Na zo’n rit kunnen we dat toch wel The Amazing Survival of Mijdrechtsemol noemen niet? Slapend door naar de volgende ronde!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #24 Gepost op: 6-04-2021, 17:41:54 »
Mijdrechtse Mol ::bravo::

ik was dit alweer helemaal vergeten, wat een spel ::ok::

Ik herinner me nu nog wel de biecht achteraf van K@ren, waarin werd verteld hoe KD alle werk deed en K@ren rustig op de bank zat tv te kijken en af en toe een goedkeurend berichtje stuurde...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #25 Gepost op: 6-04-2021, 19:07:27 »
 ::rofl::
Ik was dit ook vergeten! Zat toen uren te wachten op een antwoord omdat de rest het wel heel snel deed. Uurtje gewacht... nog een uur gewacht... nog een... en toen was ie al twee uur offline en dacht ik ja whatever ik ga slapen hoor. Niet wetende dat hij dat dus ook al lang aan het doen was!  ;D

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #26 Gepost op: 6-04-2021, 21:47:28 »
Ik weet hier echt niks meer van  ::schaam::

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #27 Gepost op: 7-04-2021, 23:09:42 »
Komt er nog een keer een seizoen Amazing Race?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #28 Gepost op: 7-04-2021, 23:36:24 »
Vast wel, maar dat kan wel even duren. Er zijn veel spellen in de maak ::jaja::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #29 Gepost op: 9-04-2021, 14:15:24 »
Ooh leuk D*N! Ik ben natuurlijk vooral benieuwd naar seizoen 2 momenten :D ::hyper::
De Allihansie! ::bravo::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #30 Gepost op: 9-04-2021, 14:27:16 »
10. Villains downfall
Big Brother UK, Seizoen 1

Ik had het toch over Heroes en Villains in de andere stukjes van seizoen 1? Een classic in tv-programma’s is de villain downfall. Het programma bouwt iemand of een groep op tot villain van de show, vaak in echte programma’s ook hoe ze worden neergezet maar hier natuurlijk voornamelijk vanwege de speelstijl van mensen, om ze later in het programma een downfall aflevering te geven waar de kijkers van smullen. Nou dit was dus die aflevering in Zap 1. We zijn aangekomen in Big Brother UK met nog slechts 9 kandidaten in het spel, zo’n downfall komt altijd enigszins laat in het spel want de climax moet natuurlijk niet te vroeg zijn. We hebben nog onze Heroes Daisy, Swifty, Mollenvanger en LdHmolletje. Ondertussen is het Villains complot K@ren, KD, D*N, Fabiann en Vieffan. Een kleine meerderheid dus. Overigens misschien goed om erbij te zeggen dat KD niet echt een villain is maar voornamelijk niet zo geliefd was doordat hij zoveel won en een goeie strategische zet niet uit de weg gaat en dat Fabiann ook meer een gevalletje “guilty by Association” was. De echte villains in het spel waren natuurlijk K@ren en D*N die beiden graag wat stoken, gewoon voor de lol en om anderen de kast op te jagen. We speelden eerst een leuk spelletje in teams waarbij we gerankt waren op verschillende categorieën (humor, eerlijkheid, bescheidenheid etc.) die we goed moesten inschatten. Uiteindelijk waren KD, Fabiann en D*N hier het beste in en streden ze tegen elkaar voor immuniteit. Deze won, verrassend genoeg (not), KD waardoor hij niet genomineerd kon worden. Vervolgens zou iedereen twee mensen mogen nomineren voor eliminatie. De targets werden gezet. Team Villain wou Daisy en Swifty eruit hebben en leek door de 5-4 meerderheid dit te kunnen verwezenlijken. Maar door goed spel van de dames wisten ze Vieffan (kijk dit is dus wat echte villains doen!) over te halen om zich tegen haar alliantie te keren en werden de twee grote villains van het spel, en ondertussen goed bevriende,  K@ren en D*N genomineerd. De ultieme downfall van de villains. Uiteindelijk moest K@ren hier naar het middagprogramma want een populariteitspoll verliest D*N niet. Maar een aflevering later zou ze al gejoined worden door D*N, dus de twee villains werden achter elkaar de middag programmatie ingewerkt.

Zoals goed opgemerkt door de lezers is K@ren uiteindelijk wel in de finale terecht gekomen door de queen van het middagprogramma te worden, dus het was nog niet helemaal uitgespeeld. Maar het moment zelf toen de twee grootste villains van het spel tegenover elkaar genomineerd werden terwijl ze dachten een meerderheid te hebben, blijft natuurlijk epic. Dat kan zelfs de schrijver toegeven, die hier natuurlijk de dupe van werd ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #31 Gepost op: 9-04-2021, 15:28:05 »
Ik wil niet al te hard op genders duiden, maar wist je overigens dat K@ren een man was die onder een vrouwelijke schuilnaam opereerde?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #32 Gepost op: 9-04-2021, 16:30:10 »
Ik wil niet al te hard op genders duiden, maar wist je overigens dat K@ren een man was die onder een vrouwelijke schuilnaam opereerde?
::jaja:: I know. Maar z'n spelpersonage was vrouwelijk, dus binnen spelcontext refereer ik gewoon naar een zij ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #33 Gepost op: 9-04-2021, 16:42:39 »
Wat was nou precies die middagprogrammering?
My fall will be for you

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #34 Gepost op: 9-04-2021, 16:54:11 »
Wat was nou precies die middagprogrammering?
Gezien die de top 15 net niet heeft gehaald kan ik dat wel uitleggen  ;D. Dat was basically het "afvallerseiland" van zap. Wanneer je uit het spel lag (oftewel uit de prime time televisie), dan werd je gedegradeerd naar de middagprogrammatie waar je in plaats van wie is de mol, the amazing race, the hunger games, je geforceerd werd om spelletjes te spelen als lingo, vergeet je tandenborstel niet, cijfers en letters etc. Eens in de zoveel tijd kwam er iemand terug in het spel, volgens mij in ieder geval ergens halverwege en voor de finale en waarschijnlijk nog ergens want ik heb geen idee waar Fabiann opeens vandaan kwam. Maar ja, dat maakte het spel dus een stukje ingewikkelder en nog grootser  ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #35 Gepost op: 9-04-2021, 17:43:57 »
De Allihansie! ::bravo::
Wat een enorm succesvol verbond was me dat ::rofl::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #36 Gepost op: 9-04-2021, 19:04:26 »
Wat een geniaal moment was dit in Zap 1 ::trots::


Over hoe goed KD was: heb je het moment dat Bjorrn werd weggespeeld in de Farm ook opgenomen in je top 15? Ik verwacht van niet, dus ik kan het nu wel vertellen denk ik.
Bjorrn was nog maar 16 of zo, nog niet zo'n puzzelaar als nu. K@ren en ik waren enorm aan elkaar gewaagd. En wij wilden allebei liever Bjorrn in het spel houden dan KD. En dus hadden we allebei, los van elkaar, zonder het van elkaar te weten, Bjorrn onze hulp aangeboden. Hij moest puzzelen, en wij losten ieder een puzzel voor hem op. KD kreeg dezelfde puzzels, en wist ze in zijn eentje 2,5 minuut sneller op te lossen...
« Laatst bewerkt op: 9-04-2021, 19:27:16 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #37 Gepost op: 9-04-2021, 21:00:30 »
Ik wil niet al te hard op genders duiden, maar wist je overigens dat K@ren een man was die onder een vrouwelijke schuilnaam opereerde?

Die meid deed Drag voordat Drag iets was.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #38 Gepost op: 9-04-2021, 21:01:59 »
Wat een geniaal moment was dit in Zap 1 ::trots::



Mijn favoriet  ::jaja::

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #39 Gepost op: 9-04-2021, 21:38:43 »
 ::nieuwsgierig::

 ::rofl:: wat een, euh, eer om hier nog 8 jaar na dato genoemd te worden. Het is ook wel een klein wonder dat ik als halve kleuter dertienjarige ook maar één ronde van Zap heb overleefd laat staan de aaneenschakeling van drama bij de Race. En de dramatische boardroom van mijn team in de Apprentice (al hoefde ik daar niet heen) maar goed hopelijk komt die nog langs.

Wat een leuk initiatief en super ook dat er al 3 momenten tussen zitten van "mijn" seizoen  ;D Ik schat in dat nog langs kunnen komen the Apprentice en de liefdesbrief van K@ren en dé songfestivalinzending van de 21e eeuw... oh en eigenlijk ook K@ren wel gewoon als persoonlijkheid  ;D

Dit seizoen heb ik wat half-half gevolgd (herinner me vooral het spookschip en alle shenanigans van the Handmaid's Tale) maar nog mijn late felicitaties, D*N  ::bravo::