Auteur Topic: Top 15 meest iconische Zap! momenten  (gelezen 3323 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #60 Gepost op: 2-05-2021, 19:49:06 »
8. Rood VS Blauw oorlog
The Walking Dead , Seizoen 2

Jullie waren je al aan het afvragen, waar blijft seizoen 2 nou?! Nu zullen waarschijnlijk de andere twee seizoenen meer iconische pareltjes hebben opgeleverd maar dat betekent zeker niet dat dit seizoen saai was. Als het iets ook beter deed dan de andere twee seizoenen, dan was het wel de opening. De opening was alles wat je wil van een goeie opening, hij was groots, spannend, grappig en eindigde in een close finish. Daarnaast had deze opening heel veel impact op de rest van het spel, hier ontstond namelijk de oorlog van dit seizoen: Rood VS Blauw.

Dit was de eerste keer dat The Walking Dead, overigens ook het enige herhaalde thema in drie seizoenen als je het mozaïek kanaal niet meetelt, chaos losbarstte. Twee kampen overlevenden moesten samenwerken met elkaar en tegen het andere team. De blauwe commune bestond uit: Lucy, Starlight, Wouterv, Nieky, Fabiann, Franklapidus, Swifty en Lan. De rode commune bestond uit: Mollenvanger, D*N, Belg, Spacycolours, Bjorrn, Timvdons, Putyourhansup en B&W.

Overigens, in tegenstelling tot seizoen 1 waarbij beide main complotten redelijk in balans bleven gedurende het spel en zeer aan elkaar gewaagd waren. Was dit niet het geval voor het rode en het blauwe complot. In plaats van Heroes vs Villains was dit meer een Winners vs Losers situatie waarbij team rood ronde na ronde leden bleef verliezen. Alleen Putyourhansup overleefde het als enige rode lid vanaf de laatste 7 tot aan de finale. Vandaar dat ik al zei, een grote impact op de rest van het spel.

Het begon dus gelijk al in de eerste aflevering. Twee mensen van elk team werden een soort waldo zoekers in het verlaten Chernobyl stadje. De voorwerpen die werden gevonden door het duo leverde punten op voor de eindstand. De rest van het team ging locaties veroveren en doorzoeken. Uiteindelijk zouden ze met veroverde gebieden en items ook punten kunnen verdienen. Er gebeurt natuurlijk super veel, de battles zijn interessant. Zowel op het veld als de zoekers (Lucy & Starlight VS MollenvangR & D*N). Uiteindelijk komt het allemaal aan op één laatste confrontatie in de kleuterschool.


Nieky slaat uiteindelijk Bjorrn naar de grond en de rode commune verliest op 1 punt het grote gevecht en moet daarmee twee leden wegstemmen. Deze ronde werden Belg en B&W weggestemd. Belg omdat hij clashte in leiderspositie met Bjorrn en daarmee het team ontwrichte met voorstellen die niet aansloten op de gekozen strategie en B&W omdat ie tijdens het spel een aantal impulsieve acties had tegen de strategie in van het team. Het begin van de achterstand en de uiteindelijk downfall van Commune Rood. Wat zeker niet hielp was dat de aflevering hierna, Titanic, we door een stemming konden forceren dat er twee blauwe leden overboord gegooid werden. Dit waren Lan en Wouterv. Alleen toen was er een twist dat ze opeens allebei alsnog bleven. Vervolgens moesten achter elkaar Spacycolours (aflevering 3), Bjorrn (aflevering 4), D*N (aflevering 5), MollenvangR (aflevering 6) en Timvdons (aflevering 7) het spel verlaten. Commune Blauw verloor onderweg ook wat leden, maar kwam nooit in een minderheid terecht. Uiteraard hielp het niet dat er in de dramatische stemming van aflevering 5 D*N door zijn eigen alliantiegenoten weggestemd werd (sans Timvdons). Uiteindelijk is de conclusie dus zeker dat Commune Rood kansloos was na hun 1 punt verlies in aflevering 1 en vervolgens Commune Blauw het spel regeerde. Met uiteindelijke winnaar: Nieky.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #61 Gepost op: 2-05-2021, 21:35:34 »
9. Een Thuiswedstrijd
Wie is de Mol? , Seizoen 1

Ha, dat was ook zo'n leuke, ja. :P

Even de archieven van mijn inbox in gedoken en ik vond dit:
Ja, wel verdacht van jou hoor. Iets vinden wat al gevonden is ;D. * duikt tunnel in*
...had je toch beter in die tunnel kunnen blijven toen!

En ik waarschuwde je nog een klein beetje, want ik wilde je er echt niet uit hebben. Maar dat had je niet door:
Heehee,

Gaan we onze verdenkingen trouwens delen? Ik denk dat het onhandig is als één van ons beide afvalt voor ons beiden.

 ::joehoe::

Citaat van: KD.
Ja, dat vind ik op zich wel een goed plan. Alleen herinner ik me een eerder spel waaraan ik heb meegedaan hier: The Virtual Mole. Daar wisselde ik verdenkingen uit met Vieffan, maar daardoor werd ik direct in de eerste ronde keihard geëlimineerd. Zij was namelijk de mol. :o

Om die reden aarzel ik nu een beetje.  ;)
Ja, ik had ook een complot met de mol ;D. Waardoor ik op tijd nog de eerste ronde doorkwam, maar gelukkig daarna wel snel op de juiste mol zat :). ( en de finale haalde ;D)

Maar je weet nu vrij zeker dat ik niet de mol ben. ( dan zou ik een hele slechte zijn) Ik ben een keer de mol geweest op een ander forum en nu ik echt precies het tegenovergestelde :P. Ik heb al 650 euries opgehaald ::tandpastasmiley::.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #62 Gepost op: 3-05-2021, 08:10:59 »
Oh ja de final face-off in de kleuterschool!

Bjorrn stapt de kleuterschool binnen met een kettingzaag met nog genoeg benzine in om goed te maaien. Het bloed van Blacky drupt nog van de ketting op de grond. Bovendien heeft hij nog een breekijzer op zak.

Aan de andere kant van het gebouw stapt Nieky de kleuterschool ook binnen, zijn revolver met 3 kogels op zak. Zijn broek zakt bijna af ( ::wenkbrauw:: ) van alles dat aan z'n riem hangt: 2 breekijzers en een hamer. Bovendien zit er nog een schaar in zijn broekzak. In zijn rechterhand zwaait hij met een afgezaagd jachtgeweer en in zijn linkerhand met een knuppel.

En hey KD!  ::zwaai::

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #63 Gepost op: 3-05-2021, 09:38:03 »
Ohja!
Nieky's broek zakt af en hij zwaait in zijn linkerhand met z'n knuppel ::regenboog::

Die opening was episch ::jaja::
Ik had gelukkig nog wat lijntjes uitstaan naar Starlight en op het eind vooral naar Nieky, die hebben me zeker geholpen. Want ja, rood was een zinkend schip ;D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #64 Gepost op: 3-05-2021, 15:52:33 »
Ohja!
Nieky's broek zakt af en hij zwaait in zijn linkerhand met z'n knuppel ::regenboog::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #65 Gepost op: 3-05-2021, 16:32:33 »
7. Het Zap Journaal en de legende van de Plant 
Hele seizoen lang , Seizoen 1


Zoals Robbie zelf zou zeggen: “Toen ik nog tijd had hiervoor”. Ja toen Robbie nog tijd had voor the extra spice deed hij zoals we bij een paar eerdere punten al hebben gezien “Het Zap Journaal”. Bijna elke aflevering kwam er weer een Zap Journaal met uitleg/uitslagen, Robbie die zelf in beeld kwam als nieuwslezer inclusief perfecte visuals natuurlijk. Maar dit is Zap 1, niet alleen een goed inhoudelijk onderdeel komt hier helemaal op plek 7 terecht. Nee, er was ook een iconische meme geboren in het Journaal.
Aanschouw: De plant


Hier maakt de plant zijn iconische entree in de serie. Na jubelende zap deelnemers over deze toevoeging kwam de plant een aantal keren terug in de serie. Zoals bijvoorbeeld hier, waar zijn naam onthuld word als “Plante de Chambre”

Ik kan mij geen betere Heidi Klum voorstellen!

En uiteraard kwam hij ook in de finale weer terug:


Over de jaren kreeg de plant vele fans en niemand zal hun (ik zal geen gender assumen voor deze icoon) ooit vergeten. Toen Zap 2.0 om de hoek kwam kijken waren de fans nog steeds dit icoon niet vergeten en één van de eerste vragen was dan ook: Waar is de plant?

De plant is al jaren dood  :-X

R.I.P. dit icoon.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #66 Gepost op: 3-05-2021, 16:53:46 »
Haha the drama in sommige van die filmpjes ook  ::rofl::

En ja, ik was toen nog niet echt een plant persoon. Hence de dorre bladeren en vroegtijdige dood.  :-X
Intussen heb ik er 10+ in/rond m'n huis die allemaal in blijven (so far)!  ::ok::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #67 Gepost op: 3-05-2021, 17:43:20 »
Jaaaaa de plant heeft de lijst gehaald ::bravo::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #68 Gepost op: 16-08-2021, 13:41:06 »
Nog 6 te gaan right?
Frankje Lapi

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Top 15 meest iconische Zap! momenten
« Reactie #69 Gepost op: 2-10-2021, 12:57:43 »
Oh ja, hier ben ik ook nog nieuwsgierig naar!
Keep calm and eat chocolates!