Auteur Topic: Wielrennen  (gelezen 664097 keer)

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Wielrennen
« Reactie #180 Gepost op: 16-04-2009, 21:34:49 »
??? ??? welke koers heb jij gezien?  Tom heeft zelf telkens de forcing gevoerd.
ik heb hem anders duidelijk materiaalpech zien hebben. Hij werd toen terug gebracht door een auto van Cervelo en de kopgroep minderde tempo.

Parijs-Roubaix s een slijtageslag en je moet gewoon voluit gaan zoals Boonen gedaan heeft. Hij heeft zich tot kotsend toe helemaal kapot gereden om Hushovd achter zich te houden. Ik begrijp eerlijk gezegd de negatieve reacties niet  ::ohno::
Ik zag ook wel dat hij voluit ging. en hij reed heel goed en was misschien ook wel de beste. hij gaf zelf zijn overwinning een zwart randje door niet te wachten.
Menno is gek

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #181 Gepost op: 17-04-2009, 01:50:24 »
ik heb hem anders duidelijk materiaalpech zien hebben. Hij werd toen terug gebracht door een auto van Cervelo en de kopgroep minderde tempo.
 Ik zag ook wel dat hij voluit ging. en hij reed heel goed en was misschien ook wel de beste. hij gaf zelf zijn overwinning een zwart randje door niet te wachten.

Niks van aan.  Niemand heeft hem teruggebracht.  Dat laveren tussen de auto's door gebeurd altijd.
En wachten hebben ze ook niet gedaan.  Er was duidelijk geen enkele bereid of sterk genoeg om zelf de forcing te voeren of de kastanjes uit het vuur te halen voor de anderen.
Tom was de enige die de koers hard heeft gemaakt en de forcings gevoerd heeft.
Let maar op: in parijs-roubaix is het telkens de sterkste die als 1ste de zones induikt.  En het voordeel daarvan is dat je een goed oog op het wegdek hebt, zelf kan bepalen waar je rijdt.  Je moet enkel sterk genoeg zijn om die 1ste plek op te eisen.
Dat is al elk jaar zo geweest, en Tom was dit jaar duidelijk de sterkste, hij zat zelfs al op kop van de groep in het bos van wallers, om de kopgroep te kunnen grijpen.  Toen al waren de anderen blij dat ze zn wiel konden nemen.
 Ik denk eerder dat het een kwestie is: ben je voor Boonen of niet.
Als hij de beste is, heb ik daar helemaal geen moeite mee dat ie wint, integendeel.
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Wielrennen
« Reactie #182 Gepost op: 17-04-2009, 20:19:21 »
Niks van aan. Niemand heeft hem teruggebracht. Dat laveren tussen de auto's door gebeurd altijd.
En wachten hebben ze ook niet gedaan. Er was duidelijk geen enkele bereid of sterk genoeg om zelf de forcing te voeren of de kastanjes uit het vuur te halen voor de anderen.
en je zag duidelijk dat hij door een auto van Cervelo werd terug gebracht. De bestuurder van die auto gaf wat extra gas. De bestuurder had ook zijn auto aan de kant kunnen zetten en dan had Boonen echt op eigen kracht het terug moeten rijden. Ook de kopgroep was duidelijk aan het wachten en keken rustig achterom waar hij bleef.

Let maar op: in parijs-roubaix is het telkens de sterkste die als 1ste de zones induikt. En het voordeel daarvan is dat je een goed oog op het wegdek hebt, zelf kan bepalen waar je rijdt. Je moet enkel sterk genoeg zijn om die 1ste plek op te eisen.
Dat is al elk jaar zo geweest, en Tom was dit jaar duidelijk de sterkste, hij zat zelfs al op kop van de groep in het bos van wallers, om de kopgroep te kunnen grijpen.  Toen al waren de anderen blij dat ze zn wiel konden nemen.
 Ik denk eerder dat het een kwestie is: ben je voor Boonen of niet.
Als hij de beste is, heb ik daar helemaal geen moeite mee dat ie wint, integendeel.
ik zeg toch ook dat hij goed was en misschien wel de beste.
Menno is gek

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #183 Gepost op: 18-04-2009, 03:43:17 »

 ik zeg toch ook dat hij goed was en misschien wel de beste.

en zolang de beste wint is alles toch ok, niet? ::ok::

en nu maar uitkijken naar de amstel, ben benieuwd wie we daar gaan zien.
ik verwacht Van Summeren voor een top 10-plaats, een uitgesproken favoriet heb ik niet, jij?
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Wielrennen
« Reactie #184 Gepost op: 18-04-2009, 13:00:53 »
en zolang de beste wint is alles toch ok, niet? ::ok::
dat is waar

en nu maar uitkijken naar de amstel, ben benieuwd wie we daar gaan zien.
ik verwacht Van Summeren voor een top 10-plaats, een uitgesproken favoriet heb ik niet, jij?
Samuel Sanchez ::jaja::
Menno is gek

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #185 Gepost op: 18-04-2009, 13:24:48 »
dat is waar
 Samuel Sanchez ::jaja::

yep, dat zal wss een van de te kloppen mannen worden  ::ok::
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wielrennen
« Reactie #186 Gepost op: 19-04-2009, 19:34:00 »
Hij was ijn de hele wedstrijd nauwelijks te zien, maar ik heb hem bij de start wel kunnen ontdekken:


Hoe? Let op de gouden wikkels om het stuur, en op de Olympische ringen op zijn helm.  Hij draagt ook goudkleurige wielerschoenen.

Kijk maar hier

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Wielrennen
« Reactie #187 Gepost op: 20-04-2009, 15:21:37 »
Hij was ijn de hele wedstrijd nauwelijks te zien, maar ik heb hem bij de start wel kunnen ontdekken:
dat is meestal positief in de goldrace. de hele middag niet gezien worden en dan op de laatste keer cauberg aanvallen. Alleen dat deed hij niet :-\\

Ik zie ook steeds vaker dat de renners van Euskaltel na de 200 kilometer er allemaal af zijn. En dan moet Sanchez alles alleen doen :-\\
Menno is gek

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Wielrennen
« Reactie #188 Gepost op: 20-04-2009, 15:24:59 »
trouwens, wat denken jullie



gooit Theo Bos Impey op de grond?
Menno is gek

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Wielrennen
« Reactie #189 Gepost op: 22-04-2009, 11:12:16 »
trouwens, wat denken jullie



gooit Theo Bos Impey op de grond?
ik vind niet dat Bos er een levenslange schorsing voor moet krijgen. Maar ik denk wel dat Bos aan Impey trok om zelf meer vaart te krijgen. Niet opgenomen worden in de uitslag was wel een gepaste straf.
Menno is gek

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #190 Gepost op: 22-04-2009, 11:15:40 »
Ik snap de opwinding niet zo. ::) Er wordt toch altijd getrokken en geduwd in de koers.

Volgens mij valt Bos nu omdat hij in de hekken rijdt en daarmee die andere renner meeneemt.
Geniet nooit met mate...

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Wielrennen
« Reactie #191 Gepost op: 22-04-2009, 21:11:09 »
Ik snap de opwinding niet zo. ::) Er wordt toch altijd getrokken en geduwd in de koers.

Volgens mij valt Bos nu omdat hij in de hekken rijdt en daarmee die andere renner meeneemt.
er wordt nooit iemand met een soort van schouderworp de hekken in gegooid
Menno is gek

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #192 Gepost op: 22-04-2009, 21:31:58 »
er wordt nooit iemand met een soort van schouderworp de hekken in gegooid

Volgens mij gebeurt dat ook niet. Bos wordt opgesloten door die renner in het gele shirt en daarop geeft Bos hem een duw waardoor die renner in het geel door het voorwiel van Bos valt. Geen sprake dat Bos hem in de hekken duwt. ::ohno::

Storm in een glas water dit.
Geniet nooit met mate...

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Wielrennen
« Reactie #193 Gepost op: 22-04-2009, 21:47:50 »
Volgens mij gebeurt dat ook niet. Bos wordt opgesloten door die renner in het gele shirt en daarop geeft Bos hem een duw waardoor die renner in het geel door het voorwiel van Bos valt. Geen sprake dat Bos hem in de hekken duwt. ::ohno::

Storm in een glas water dit.
nou ik weet niet, maar wat er nu is gebeurd zou wel niet zijn bedoeling zijn geweest.
Menno is gek

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #194 Gepost op: 24-04-2009, 16:08:13 »
Deze column van Thijs Zonneveld verwoord echt precies wat ik dacht... Bos kan hier alleen maar sterker van worden.

Citaat

Chophead Theo

Chophead. Het betekent zoiets als malloot. Idioot. Lijpo. Halvegare. Imbeciel. Sinds kort gaat Theo Bos als chophead door het leven. De reden: hij smeet een concurrent de hekken in tijdens de eindsprint van de laatste etappe van de Ronde van Turkije. Door Thijs Zonneveld.
 

Het filmpje van de laatste kilometer is inmiddels de hele wereld over gegaan. Je ziet het gebeuren, links onder. Bos rijdt het beeld in, haalt zijn hand van het stuur, plukt geletruidrager Impey van zijn fiets alsof het een strooien pop is, en jonast hem het ijzer in. Massale valpartij, Impey wordt afgevoerd naar het ziekenhuis met twee gebroken ruggenwervels.

Waar ook ter wereld: mensen verketteren Theo Bos. Op internetsites, in kranten, op tv. Bos heeft zichzelf in één klap gebombardeerd tot paria.

Grote Baas Lance Amstrong piept via Twitter dat Bos zielig is en een levenslange schorsing verdient. Robbie McEwen pleit voor een schorsing plus excuses. Ploeggenoten van Daryl Impey willen hem te lijf gaan. En Impey zelf? Die noemt Bos vanuit zijn Turkse ziekenhuisbed een chophead.

Hekken

De beelden spreken voor zich. Líjkt het. Want wie ze meer dan één keer bekijkt, die ziet dat Bos de geletruidrager helemaal niet de hekken in gooit. Hij strekt zijn arm om Impey af te houden omdat hij zelf de hekken in dreigt te worden geduwd. Impey wijkt toch naar links, Bos rijdt met zijn stuur of wiel de dranghekken in en neemt Impey mee in zijn val. Punt uit.

Iedereen die zelf wel eens in een massasprint heeft gezeten, ziet wat er werkelijk gebeurt. En trouwens: geen mens is zo sterk dat hij een volwassen vent met één arm van zijn fiets plukt en in één beweging meters weg werpt. Ook Theo Bos niet.

Ook Armstrong en McEwen lijken het bij nadere bestudering van de beelden te hebben ingezien. Ze krabbelen een piepklein beetje terug. Maar ook zonder die twee nagels blijft Bos aan de schandpaal hangen.

Aantijgingen

Van de week had ik Theo aan de telefoon. Hij was kapot. Niet van de fysieke verwondingen, maar van de aanslagen op zijn mentale gestel. Al die aantijgingen, die verwijten, die wijzende vingers: hij trok het niet. ‘Ik smijt toch niet iemand expres de hekken in? Vlak voor mijn eigen wiel nog wel? Ik ben toch niet gek? Toch?’

Theo Bos is niet gek. Helaas niet. Dat zou mooi meegenomen zijn. Topsprinters zijn namelijk gek. En als ze dat niet zijn, dan zorgen wel ze dat ze zo bekend staan.

In de razernij van een op hol geslagen peloton is er geen plek voor weldenkende mensen. Sprinten is geen sport. Dat is oorlog. Het regent kopstoten, ellebogen en bodychecks. Wie remt, die is verloren. Die is niet geschikt om sprinter te worden.

Als twee renners vechten om één plek, dan wint degene met de meeste lef, bluf en idioterie in zijn brein. Of degene met de slechtste reputatie. Image is everything. Je concurrenten moeten doodsbang voor je zijn.

Little Bad Motherfucker

Robbie McEwen staat bekend om zijn kopstoten, Rabo-sprinter Graeme Brown is gevreesd en gehaat vanwege zijn maniakale inhaalmanoeuvres, de Britse raket Mark Cavendish heet in het peloton Little Bad Motherfucker. En ik heb de Siciliaanse testosteronbom Danilo Napolitano wel eens in volle sprint het stuur onder een concurrent zien wegtrappen.

Theo Bos heeft alles om te slagen als sprinter. Hij is snel, hij is slim, hij heeft ballen. Het enige dat hem nog ontbreekt, is een reputatie. En liefst een hele slechte.

Die ippon op Impey is het beste dat hem kon overkomen. Niks per ongeluk. Niks excuses. Lippen op elkaar. Laat ze maar bang voor hem zijn. Laat ze maar in de remmen knijpen.
Chophead Theo. Schitterende bijnaam.



Bron: Nu.nl
« Laatst bewerkt op: 24-04-2009, 16:12:07 door califax »

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #195 Gepost op: 24-04-2009, 17:50:03 »
En wat ik dus ook dacht... ;)
Geniet nooit met mate...

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #196 Gepost op: 25-04-2009, 02:44:48 »
' t is heel simpel, de beste sprinters zijn diegenen snelle spieren hebben, hun verstand op nul kunnen zetten, body hebben,
persé willen winnen, alleen aan hun eigen denken, liefst zonder scrupulles.
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #197 Gepost op: 9-05-2009, 08:32:11 »

Oops i did it again
    

Tom Boonen is opnieuw betrapt op het gebruik van cocaïne. Dat gebeurde bij een gerichte controle van de Vlaamse Gemeenschap twee weken geleden. Het parket van Turnhout heeft hierop vrijdag een huiszoeking gedaan bij de renner.

'Vrijdagmorgen is er een huiszoeking gebeurd bij Tom Boonen, met zijn toestemming, in het kader van een drugsonderzoek', bevestigt Jan Poels, procureur des Konings van Turnhout. Boonen is ook al een eerste keer verhoord.

Omdat de controle buiten competitie plaatsvond, kan de Vlaamse Gemeenschap geen straf opleggen. Dat wil echter niet zeggen dat er geen sportieve gevolgen dreigen voor Boonen. Vorig jaar kwam het cocaïnegebruik van Boonen rond dezelfde tijd aan het licht. Dat kostte hem toen ondermeer de deelname aan de Ronde van Zwitserland en de Tour.

Bovendien heeft de Vlaamse Gemeenschap de zaak wel doorgespeeld naar het parket van Turnhout, waardoor er voor Boonen wel strafrechtelijke gevolgen dreigen. Die kunnen zwaar doorwegen, aangezien de wielrenner in februari nog van de rechter opschorting van uitspraak gekregen voor bezit en gebruik van cocaïne en xtc in 2008.

Met die opschorting van straf gingen een aantal voorwaarden gepaard, die nu geschonden lijken te zijn. Strafrechterlijk zou Tom Boonen nu beschouwd kunnen worden als een recidivist. De kans is groot dat hij nu wel voor de rechter zal moeten verschijnen.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wielrennen
« Reactie #198 Gepost op: 9-05-2009, 18:00:53 »
Levenslang geschorst heb ik gehoord.

Die sTommy toch  ::ohno::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #199 Gepost op: 9-05-2009, 22:43:51 »
Ik hoop dat hij niet de weg van V D B opgaat, want dan is het met hem ook gedaan. ::niet-ok::
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt