Auteur Topic: Eredivisie  (gelezen 983920 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #1020 Gepost op: 5-07-2013, 12:53:35 »
Van der Hoorn naar Ajax....

Hopelijk speelt ie volgend jaar net zo dramatisch als op het jeugd ek ;)
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #1021 Gepost op: 5-07-2013, 13:08:47 »
ik vind het een topper.   ::pinokkio::



Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #1022 Gepost op: 5-07-2013, 17:57:26 »
Jordy Clasie heeft bijgetekend voor Feyenoord.
Hij ligt nu vast tot 2016, dus hopen dat hij het wk haalt, daarna nog 2 seizoenen van Feyenoord dus een mooie transfersom ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #1023 Gepost op: 5-07-2013, 22:48:28 »
Marco van Ginkel mag zich officieel speler van Chelsea noemen. Daags na het nieuws dat Chelsea en Vitesse een akkoord hadden bereikt over een transfersom voor de middenvelder, heeft Van Ginkel een vijfjarig contract getekend op Stamford Bridge. "Ik verwacht er veel van", zegt de Nederlander. "Ik heb veel wedstrijden van Chelsea gezien en het is fijn om hier te zijn."

Het is niet bekend wat Chelsea betaalt voor de twintigjarige Van Ginkel, die bij Vitesse nog een contract voor twee seizoenen had. Vorige maand werd nog gesproken over een transfersom van 8,5 miljoen euro, maar beide clubs doen daar geen officiële mededelingen over. "Ik ben heel blij om hier te zijn", reageert Van Ginkel op zijn transfer. "Dit is een grote club met grote spelers. Het stadion is mooi en het trainingscomplex is fantastisch.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #1024 Gepost op: 10-07-2013, 12:12:16 »
PSV heeft de defensie voor het aankomende seizoen versterkt met Karim Rekik. De Eindhovenaren maken via de officiële kanalen van de club melding van de komst van de verdediger, die voor een seizoen gehuurd zal worden van Manchester City. Rekik gaat bij PSV spelen met nummer 3 op zijn rug: vorig seizoen speelde de inmiddels vertrokken Wilfred Bouma nog met dat rugnummer.

De achttienjarige Rekik is de derde aanwinst van PSV voor het aankomende seizoen, na Adam Maher en Florian Jozefzoon. PSV is ook rond met Chelsea over Jeffrey Bruma, maar hij is (nog) niet door de medische keuring gekomen. Bij Rekik kwamen er geen problemen aan het licht en daardoor kon hij woensdagochtend voor een jaar tekenen in het Philips Stadion.
De Nederlands jeugdinternational is afkomstig uit de jeugdopleiding van Feyenoord, maar vertrok al op jonge leeftijd naar Engeland, om voor City te gaan spelen.

 ::bravo:: wordt wel een erg jonge selectie zo..

Zoet
Manolev Bruma Rekik Willems
     Hiljemark
Strootman  Maher
Narsingh Locadia Depay

Op de bank dan:
Keepers: Tyton (25), Bertrams (19)
Verdeding: Hendricx (18), Zanka (22), Marcello (25), Tamata (23) Dereick wordt verhuurd
Middenveld: Horsten (18), Wijnaldum (22), Van Ooijen (21), Ritzmaier (21)
Aanval: Jozefzoon (22), Matavs (23/24), Bakkali (17)

Ik ga er dus vanuit dat Toivonen en Dereijck ook vertrekken
« Laatst bewerkt op: 10-07-2013, 12:31:35 door Mollenvanger22 »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #1025 Gepost op: 10-07-2013, 12:25:13 »
Overigens opvallend: Bruma op jonge leeftijd naar Chelsea, nu terug in Nederland, Rekik precies hetzelfde verhaal van Man City nu bij PSV. Kyle Ebicilio speelde op jonge leeftijd voor Arsenal komend seizoen voor FC Twente en Nathan Aké ging ook op jonge leeftijd weg (speelde afgelopen seizoen al best wat wedstrijdjes in het eerste) maar speelt komend seizoen voor Vitesse.. evenals Patrick van Aanholt (die ook op  jonge leeftijd naar Chelsea ging)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #1026 Gepost op: 10-07-2013, 12:34:51 »
dat alles heeft te maken met het feit dat Engelse clubs minimaal 8 spelers uit de eigen jeugdopleiding in hun selectie moeten hebben. Ze kopen dus spelers uit andere jeugdopleidingen weg en voldoen zo aan die eis. Natuurlijk zijn die gasten niet goed genoeg op deze leeftijd dus komen ze weer lekker ballen in Nederland.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #1027 Gepost op: 10-07-2013, 13:09:36 »
dat alles heeft te maken met het feit dat Engelse clubs minimaal 8 spelers uit de eigen jeugdopleiding in hun selectie moeten hebben. Ze kopen dus spelers uit andere jeugdopleidingen weg en voldoen zo aan die eis. Natuurlijk zijn die gasten niet goed genoeg op deze leeftijd dus komen ze weer lekker ballen in Nederland.
::jaja:: neem nou Chelsea die hebben ongeveer 60 contractspelers, waarvan er natuurlijk maar 25 bij de eerste selectie horen. De rest speelt of in de beloftencompetities of wordt verhuurd aan lagere (of evt. PL clubs in Engeland) of het buitenland.

Je zou het niet zeggen maar zo'n Omeruo van ADO is ook van Chelsea  ::jaja:: Het broertje van superster Hazard ook. Dan heb je nog een Kalas, Bruma, Van Aanholt, Kakuta, Aké noem ze maar op allemaal verhuurd.

Las in de Voetbal International onlangs een interview met Kalas (en een scout), dat Chelsea in heel Europa voor elk land een mannetje heeft zitten om die uitgeleende spelers elke wedstrijd een heel seizoen lang in de gaten te houden. Na het seizoen mogen ze dan weer bij Chelsea komen om te bespreken hoe of wat nu verder.

Nu neem ik Chelsea als voorbeeld vanwege dat artikel in de VI, maar Man City en Arsenal doen dat net zo goed natuurlijk

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #1028 Gepost op: 11-07-2013, 09:23:04 »
zooooo kasssa. Psv en AS Roma zijn rond over Strootman.
20 miljoen! Dat is echt een mooi bedrag voor hem.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Eredivisie
« Reactie #1029 Gepost op: 11-07-2013, 11:41:12 »
Zeg dat, krijg je 4 David Villa's voor :o


zou het eerder andersom verwachten ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #1030 Gepost op: 11-07-2013, 12:30:06 »
Strik erom en in een limousine vervoeren

Wat een belachelijk hoog bedrag xD
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Eredivisie
« Reactie #1031 Gepost op: 11-07-2013, 12:30:51 »
Nu dat geld in goede spelers gaan investeren... Alhoewel, doe maar niet, dan heeft Feyenoord meer kans.
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #1032 Gepost op: 11-07-2013, 21:04:22 »
Strik erom en in een limousine vervoeren

Wat een belachelijk hoog bedrag xD
::rofl:: zeker, wel jammer dat hij weggaat. Dan wordt de opstelling nu zo:  ???

Zoet/Tyton
Manolev/aankoop Bruma Rekik Willems
     Hiljemark
Wijnaldum  Maher
Narsingh Locadia/Matavs Depay

Overigens zit Newcastle achter zoet aan omdat Tim Krul waarschijnlijk naar Arsenal gaat.. ze zouden 5 miljoen hebben geboden. Maar ik zou het stom vinden als ze Zoet nu wegdoen. Over 3 jaar die misschien wel 10-15 miljoen waard.. Als zoet weggaat komt Gomes terug, heb liever dat Tyton dan gaat, die wil weg en dan Gomes als ervaren reservedoelman erachter.

We hebben iig nu ruim 40 miljoen totaal te besteden aan tenminste 2 middenvelders, 1 controleur en een wat centralere, nog een rechtsback, en liefst nog een nieuwe linksback (Bulthuis?)


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #1033 Gepost op: 11-07-2013, 21:07:54 »
Het is maar goed dat PSV zijn aankopen niet via een helikopter presenteert, want als het zo doorgaat moeten ze een heel nieuw elftal aanschaffen en passen ze er niet in. ;D

Ik vraag me af of Feyenoord wel spelers voor de helikopter heeft. Volgens mij zijn er geen nieuwe spelers aangetrokken en de open dag is volgende week zondag al.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #1034 Gepost op: 11-07-2013, 21:10:27 »
op Feesboek is Feyenoord al een actie gestart waarmee je kunt winnen om op de open dag in de helikopter mee te gaan. Ik verwacht alleen die Japanner eigenlijk nog.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #1035 Gepost op: 11-07-2013, 21:14:54 »

We hebben iig nu ruim 40 miljoen totaal te besteden aan tenminste 2 middenvelders, 1 controleur en een wat centralere, nog een rechtsback, en liefst nog een nieuwe linksback (Bulthuis?)



Waarom hebben we 2 middenvelders nodig ? We hebben jeugd. Deze basisdrie zijn goed. Misschien 1 als versterking.
Rechtsback is heel erg wenselijk, linksback niet perse.

Ik stel voor : Schaars kopen : Controleur op middenveld ipv Hiljemark en kan ook linksback
en ergens een goede rechtsback vandaan halen
Rest geld bewaren, eigen jeugd op bank een kans geven... Volgend jaar verder kijken wat je ermee kan.
Dan maar geen titel , maar niet weer al dat geld gaan besteden aan nutteloze aankopen. Die ze tot nu toe hebben gedaan waren nuttig.... Dus daar ben ik blij mee
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #1036 Gepost op: 11-07-2013, 21:22:30 »
Waarom hebben we 2 middenvelders nodig ? We hebben jeugd. Deze basisdrie zijn goed. Misschien 1 als versterking.
Rechtsback is heel erg wenselijk, linksback niet perse.

Ik stel voor : Schaars kopen : Controleur op middenveld ipv Hiljemark en kan ook linksback
en ergens een goede rechtsback vandaan halen
Rest geld bewaren, eigen jeugd op bank een kans geven... Volgend jaar verder kijken wat je ermee kan.
Dan maar geen titel , maar niet weer al dat geld gaan besteden aan nutteloze aankopen. Die ze tot nu toe hebben gedaan waren nuttig.... Dus daar ben ik blij mee
Schaars halen mee eens, maar goed als je echt de eigen jeugd de kans wil geven moet je ook Rekik niet huren voor 1 seizoen maar Hendricx laten spelen op zijn positie bijvoorbeeld. Waarom 2 extra middenvelders? Nou ja schaars is 1, maar wie gaat er nog meer controleren als hij geblesseerd raakt? Hiljemark dan? Aanvallend gezien heb je dan Maher en Wijnaldum maar wat zit daarachter? Van Ooijen?

Er vanuit gaande dat ook Toivonen vertrekt. Deze drastische verjonging kan of als een openbaring werken of we worden 11e ofzo.. en vergeet niet dat we ook CL spelen, die groepsfase wil ik ook wel weer eens zien (anders gaan er weer extra bakken met geld naar Amsterdam... ::ohno::) En linksback Willems vind ik prima, maar Tamata vind ik niet van niveau PSV.. die kon niet eens bij Roda mee.

Rechtsback idd gewenst, als Manolev vertrekt zou Brenet de eerste rechtsback worden. Dan heb je wel een heeeeeeel jonge verdediging 2 jongens van 18, 1 van 19 en 1 van 21
« Laatst bewerkt op: 11-07-2013, 21:24:35 door Mollenvanger22 »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #1037 Gepost op: 11-07-2013, 21:25:56 »
Schaars halen mee eens, maar goed als je echt de eigen jeugd de kans wil geven moet je ook Rekik niet huren voor 1 seizoen maar Hendricx laten spelen op zijn positie bijvoorbeeld.

Dat is zoals eerder gezegd onhaalbaar vanwege de sportieve prestaties. Met jeugd de kans geven bedoel ik ze achter de hand houden als er een basisspeler bijvoorbeeld geblesseerd raakt. En niet iemand aankopen om op de bank te zetten, daar hou ik niet van. Doen Ajakkes en Feyenooit ook bijna niet...

Dus gewoon een stabiel elftal neerzetten met jeugd meetrainen en ervaring op laten doen. Dat is de succesformule ook bij Ajax geweest. PSV is al jaren in de breedte het sterkst, maar daar hebben we niks mee gewonnen. Kansloos om mensen te kopen voor in de breedte

Maar dat is mijn bescheiden mening ;)
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #1038 Gepost op: 11-07-2013, 21:35:00 »
Dat is zoals eerder gezegd onhaalbaar vanwege de sportieve prestaties. Met jeugd de kans geven bedoel ik ze achter de hand houden als er een basisspeler bijvoorbeeld geblesseerd raakt. En niet iemand aankopen om op de bank te zetten, daar hou ik niet van. Doen Ajakkes en Feyenooit ook bijna niet...

Dus gewoon een stabiel elftal neerzetten met jeugd meetrainen en ervaring op laten doen. Dat is de succesformule ook bij Ajax geweest. PSV is al jaren in de breedte het sterkst, maar daar hebben we niks mee gewonnen. Kansloos om mensen te kopen voor in de breedte

Maar dat is mijn bescheiden mening ;)
Stiekem hoop ik wel dat ze een optie tot koop hebben voor Rekik trouwens. Ah, nee ik dacht echt dat jij direct al het vertrek met de eigen jeugd op wilde lossen. Dus van Ooien voor Strootman bijvoorbeeld. Op sommige posities kan dat makkelijk (depay, Locadia, Bakalli), maar achterin is dat een ander verhaal. Nou ja ik koop ook niemand voor op de bank, maar t wordt een ontzettend lang seizoen waarin PSV toch weer meedoet om de prijzen, dat gaan die jonkies (want dit PSV is echt heeul jong!) die er komend seizoen staan echt niet allemaal volhouden. Juist dan is het lekker om op bepaalde andere gelijkwaardige jongens te kunnen inzetten. Hoeven ook geen dure aankopen te zijn, mogen van mij ook Jozefzoon types zijn. Maar het moet niet zo zijn dat je straks aankomt met een bank van de gemiddelde leeftijd van 19 jaar. Daarom is een Jong PSV juist weer aan de Jupiler League toegevoegd om die jongens speeltijd op niveau te geven.

Sterker nog als er 1 iemand voorstander is van de jeugd de kans geven ben ik t wel (heb volgens mij best vaak gezegd dat PSV moet gaan verjongen en Nederlandse jongens de kans geven i.p.v de Marcello's van deze wereld). Alleen dat heeft tijd nodig om die basis te leggen, en tijd nodig gaat niet samen met resultaat waar PSV al jaren, en ook komend jaar naar streeft.
« Laatst bewerkt op: 11-07-2013, 21:38:21 door Mollenvanger22 »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #1039 Gepost op: 11-07-2013, 21:37:51 »
Stiekem hoop ik wel dat ze een optie tot koop hebben voor Rekik trouwens. Ah, nee ik dacht echt dat jij direct al het vertrek met de eigen jeugd op wilde lossen. Dus van Ooien voor Strootman bijvoorbeeld. Op sommige posities kan dat makkelijk (depay, Locadia, Bakalli), maar achterin is dat een ander verhaal. Nou ja ik koop ook niemand voor op de bank, maar t wordt een ontzettend lang seizoen waarin PSV toch weer meedoet om de prijzen, dat gaan die jonkies (want dit PSV is echt heeul jong!) die er komend seizoen staan echt niet allemaal volhouden. Juist dan is het lekker om op bepaalde andere gelijkwaardige jongens te kunnen inzetten. Hoeven ook geen dure aankopen te zijn, mogen van mij ook Jozefzoon types zijn. Maar het moet niet zo zijn dat je straks aankomt met een bank van de gemiddelde leeftijd van 19 jaar. Daarom is een Jong PSV juist weer aan de Jupiler League toegevoegd om die jongens speeltijd op niveau te geven.

Dus jij wil geen Jonkies op de bank, maar ook geen aankopen ? :P

Moet Phoxy op de bank gaan zitten ofzo ::) ?
You'll never walk alone