Auteur Topic: Eredivisie  (gelezen 983901 keer)

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Eredivisie
« Reactie #140 Gepost op: 11-11-2007, 20:10:57 »

Als je helemaal uit Midden-Aarde moet komen, ben je inderdaad wel een tijd onderweg.  ::)
::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
First you go backwards, but then forwards again

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #141 Gepost op: 12-11-2007, 07:33:55 »
ik heb gisteren Feye-Ajax gemist,straks kan ik de herhaling integraal bekijken,maar zal geen tijd hebben . Een vraagje,heeft De Bleeckere een beetje correct gefloten?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Eredivisie
« Reactie #142 Gepost op: 12-11-2007, 19:16:19 »
Daarover verschillen de beide supportersgroepen enigszins van mening, zoals gewoonlijk.  ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #143 Gepost op: 2-12-2007, 13:08:35 »
7-1  :o de gokChinees is volop actief in Nederland  ::tandpastasmiley::

nee,maar 7-1,6-0 en nog meer van die monsterscores dit seizoen,in Nederland is het blijkbaar hetzelfde als in België. Je hebt 3-4 topclubs, een 3-tal subtoppers en van de rest vraag je je af wat die in de hoogste afdeling te zoeken hebben  ???

Als ik ff naar Frankrijk mag gaan? de wedstrijden van gisteravond:

Le Mans 2 - 1 Nancy
PSG 0 - 1 Caen
Lille 1 - 1 Marseille
Metz 0 - 1 Auxerre
Sochaux 0 - 2 Lens
Lorient 1 - 1 Saint-Etienne
Monaco 1 - 1 Nice

Is het dan saai? Helemaal niet, (met uitzondering van Lyon) is iedereen aan iedereen gewaagd Het is helemaal niet logisch dat je als 2é thuis tegen de laatse dat cluppie ff vlug inpakt en hen puntenloos naar huis stuurt  ::ohno:: De clubs die dit seizoen Europees spelen/speelden,bengelen bijna allemaal onderaan. Marseille;niet slecht bezig in de CL staat net boven een degradatieplaats  :o  Spelen ze dan zo slecht in de competitie? nee. En tussen de 4é en 14é zijn er amper 5 puntjes verschil.Dus saai?  ::ohno:: spannend?  ::jaja::
 

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #144 Gepost op: 8-12-2007, 19:29:57 »
Jammer,ik vind het niet terug.Maar vandaag las ik in de krant; "Kevin Vandenbergh,lachende bankzitter" Hij zou bij Utrecht 600.000 Euro per jaar verdienen als invaller  :o :o en ik die dacht dat FCU in geldnood zat?  ???

@ Guikie,hebben ze bij Utrecht nog bankzitters nodig?  ::nieuwsgierig::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Eredivisie
« Reactie #145 Gepost op: 8-12-2007, 19:47:14 »
Fantastische match gister, PSV werd helemaal weggespeeld ::rofl::

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Eredivisie
« Reactie #146 Gepost op: 8-12-2007, 20:00:38 »
Jammer,ik vind het niet terug.Maar vandaag las ik in de krant; "Kevin Vandenbergh,lachende bankzitter" Hij zou bij Utrecht 600.000 Euro per jaar verdienen als invaller  :o :o en ik die dacht dat FCU in geldnood zat?  ???

@ Guikie,hebben ze bij Utrecht nog bankzitters nodig?  ::nieuwsgierig::

Het bedrag klopt wat je noemt, hij is gekocht door Foeke Booy voor de basis. Foeke ging weg, willem kwam en besloot Kevin op de bank te zetten. Die jongen behoort echt een fatsoenlijke kans te krijgen vind ik en dat krijgt hij nu niet!

Z`n salaris wordt overigens niet betaald door FCU maar door de Hoofdsponsor Phanos. Hij krijgt na ieder seizoen 250.000 euro op zijn rekening gestort als tekengeld, ook betaald door Phanos.

Offline kakko

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #147 Gepost op: 10-12-2007, 09:41:32 »
Fantastische match gister, PSV werd helemaal weggespeeld ::rofl::
Dat hebben ze expres gedaan hoor, is gewoon sportief. Anders lopen ze volgende week te ver uit al ze ajax in gaan maken  ::rofl:: Nu gaan ze gewoon omstebeurt aan de kop tot het einde toe en psv is als laatste aan de beurt om aan kop te gaan  ;D

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #148 Gepost op: 10-12-2007, 19:57:46 »
Dat hebben ze expres gedaan hoor, is gewoon sportief. Anders lopen ze volgende week te ver uit al ze ajax in gaan maken  ::rofl:: Nu gaan ze gewoon omstebeurt aan de kop tot het einde toe en psv is als laatste aan de beurt om aan kop te gaan  ;D
  ::rofl::  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Eredivisie
« Reactie #149 Gepost op: 11-12-2007, 19:06:37 »
Als ze netjes om en om aan kop blijven gaan, wint Ajax aan het einde, kijk maar: :P ;D
 
08/12/2007  19:30  Willem II-Ajax  2-3 (1-3)    Ajax aan kop :)
16/12/2007  12:30  Ajax-PSV                     PSV aan kop  :(
23/12/2007  12:30  Excelsior-Ajax               Ajax aan kop :)
27/12/2007  20:15  Ajax-FC Twente               PSV aan kop  :(
30/12/2007  12:30  VVV-Ajax                     Ajax aan kop :)
13/01/2008  14:30  Ajax-AZ                      PSV aan kop  :(
20/01/2008  14:30  NEC-Ajax                     Ajax aan kop :)
23/01/2008   Ajax-FC Utrecht                    PSV aan kop  :(
27/01/2008  12:30  Vitesse-Ajax                 Ajax aan kop :)
03/02/2008  12:30  Ajax-Feyenoord               PSV aan kop  :(
10/02/2008  14:30  Roda JC-Ajax                 Ajax aan kop :)
15/02/2008  20:30  Ajax-Sparta                  PSV aan kop  :(
24/02/2008  12:30  NAC-Ajax                     Ajax aan kop :)
02/03/2008  14:30  Ajax-Excelsior               PSV aan kop  :(
09/03/2008  14:30  PSV-Ajax                     Ajax aan kop :)
16/03/2008  14:30  Ajax-Willem II               PSV aan kop  :(
23/03/2008  14:30  FC Twente-Ajax               Ajax aan kop :)
29/03/2008  19:30  SC Heerenveen-Ajax           PSV aan kop  :(
06/04/2008  14:30  Ajax-De Graafschap           Ajax aan kop :)
13/04/2008  14:30  FC Groningen-Ajax            PSV aan kop  :(
20/04/2008  14:30  Ajax-Heracles                Ajax kampioen!!! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline kakko

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #150 Gepost op: 11-12-2007, 19:24:34 »
 ::oink:: ::oink:: ::oink::

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #151 Gepost op: 14-12-2007, 19:57:57 »
Hoeveel FC Utrecht-supporters gaan er gemiddeld mee naar uitwedstrijden?
Normaal 5000 man, maar daarvan hebben er wekelijks 3500  een stadionverbod gekregen. Van die andere 1500 die wel aanwezig mogen zijn maken ze een keurige selectie om goed over te komen op verplaatsing:

1) Je moet verplicht knap zijn (dan vallen er al 500 af)
2) Je moet verplicht slim zijn (dan vallen er weer al 500 af)
3) Je mag geen drankverslaving hebben (dan vallen er weer al 400 af)
4) Je moet van goede kom-af zijn (dan vallen er wel al 50 af)
+ neem de mensen die bang van zijn van de supporters van de tegenstander, doe er dan ook maar al 10 af.

Neem dus een man of 40  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::


Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #152 Gepost op: 15-12-2007, 14:01:50 »
Feyenoord - AZ en Ajax - PSV zijn afgelast. Benieuwd wanneer dat ingehaald moet worden, volgens mij gaat dat nog erg lastig worden. Nou ja, schaf dan de play-offs maar af, dan is er ineens ruimte genoeg  >:D

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Eredivisie
« Reactie #153 Gepost op: 15-12-2007, 14:22:06 »
Ik ben ook benieuwd wanneer het ingehaald gaat worden, hopelijk wordt het wel verplaatst naar een dag waarop ik ook naar de wedstrijd kán.
Ik had me er juist op verheugd morgen een mooie wedstrijd te gaan zien... :(
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #154 Gepost op: 15-12-2007, 17:23:19 »
Ja en dan krijgen Ajax en Feyenoord misschien ook nog punten in mindering en ze lopen minstens 200.000 euro schade op. Goed zo! Gaat de politie dat soms betalen? Maar goed, als ze 't volgende week weer proberen wordt de competitie stil gelegd. Hier al 't nieuws hierover:


AZ en PSV 'krijgen' door afgelastingen mogelijk drie punten


De geschrapte toppers dit weekeinde in de eredivisie (Feyenoord - AZ en Ajax - PSV) kunnen in het uiterste geval een reglementaire uitslag van 0-1 opleveren. Dat zei Bert van Oostveen, manager competitiezaken van de KNVB, zaterdag.

Bij een verbod van overheidswege, zoals bij deze twee duels, moet binnen twee weken een nieuwe datum zijn gevonden. De geschrapte wedstrijden dienen in elk geval binnen acht weken, dus voor of in het weekeinde van 9 en 10 februari, alsnog te worden gespeeld. "Maar het is zeer de vraag of dat gaat lukken", liet Van Oostveen weten.

Het duel tussen Ajax en PSV moet de KNVB door de hoge risicofactor sowieso in een weekeinde vaststellen. De wedstrijd tussen Feyenoord en AZ zou eventueel kunnen verhuizen naar vrij woensdag 30 januari. "Maar daarvoor hebben we de medewerking nodig van alle betrokken partijen, inclusief de politie", aldus Van Oostveen. "Hopelijk komen de vakbonden snel tot bezinning."

Indien een verboden wedstrijd niet binnen acht weken na de gemiste datum kan worden gespeeld, dient de KNVB het duel om te draaien. Als ook dat niet kan, kan de wedstrijd op neutraal terrein, desnoods zonder publiek, worden afgewerkt.

Indien alle genoemde opties en alternatieven niet mogelijk zijn, moet het bestuur betaald voetbal de wedstrijden reglementair in 0-1 laten eindigen. "Dat is wel het laatste wat we willen. Maar voor de voortgang van de competitie zijn we daartoe dan wel gedwongen, met dank aan de politievakbonden", sprak Van Oostveen op grimmige toon.


Volgens de KNVB hebben Ajax en Feyenoord als organiserende clubs van de afgelaste wedstrijden zeker 200.000 euro schade opgelopen als gevolg van de afgelasting. Het betreft alle kosten die met de organisatie van de wedstrijd te maken hebben. Daarbij is nog geen rekening gehouden met claims van de partijen die de uitzendrechten van de duels hebben gekocht. De KNVB heeft al aangegeven dat ze gaan proberen alle kosten te gaan verhalen op de vakbonden


Henk Kesler, directeur betaald voetbal van de KNVB, heeft zaterdag ongenadig hard uitgehaald naar de politievakbonden. Hij reageerde in Hoenderloo op het schrappen van de toppers Feyenoord - AZ (zaterdag) en Ajax - PSV (zondag) vanwege aangekondigde acties bij de politie. 
 
,,Dit is een zwarte dag voor het Nederlandse voetbal. De KNVB vindt het volstrekt onacceptabel dat de bonden de vastgelopen CAO-onderhandelingen willen vlot trekken ten koste van het voetbal. Dit tart elke vorm van fatsoen. Ik zou de verantwoordelijke minister Ter Horst willen adviseren deze verwende kerels van de politie geen cent extra te geven.''
 
De KNVB zal de competitie voor onbepaalde tijd stil leggen indien de politievakbonden ook in het volgende weekeinde acties rond Eredivisiewedstrijden willen houden.
 
,,Dat laten we niet gebeuren. Ik ben benieuwd of die gefrustreerde vakbondsbaasjes dan creatief genoeg zijn om andere acties te verzinnen, buiten het voetbal om'', aldus Kesler.
 
Kesler benadrukte daarbij dat de KNVB het stopzetten van de competitie lang kan en wil volhouden. ,,Als het moet drie, vier weken of nog langer. Dat is in Italië ook al eens gebeurd. Desnoods maken we de competitie niet af en kunnen we geen clubs voor Europees voetbal inschrijven. Dat moet dan maar, met dank aan de politiebonden.''

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Eredivisie
« Reactie #155 Gepost op: 15-12-2007, 17:27:36 »
Belachelijk ::niet-ok::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Eredivisie
« Reactie #156 Gepost op: 15-12-2007, 17:34:33 »
AZ en PSV 'krijgen' door afgelastingen mogelijk drie punten

 ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::
 ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok:: ::niet-ok::

Als dat zou gebeuren, dan zijn ze bij de KNVB ook compleet belachelijk bezig.  ??? ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #157 Gepost op: 15-12-2007, 18:40:58 »
Echt belachelijk van de KNVB


Maar ik vind het ook wel belachelijk dat er zoveel politie nodig is bij voetbal. Dat kost de samenleving klauwen met geld. De clubs zouden hun verantwoordelijkheid eens moeten nemen misschien, en zelf zorgen voor beveiliging, ook buiten het stadion.
Keep calm and eat chocolates!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Eredivisie
« Reactie #158 Gepost op: 15-12-2007, 22:47:46 »
Een club kan die beveiliging buiten het stadion helaas onmogelijk zelf verzorgen. Er zijn hier in Nederland volgens mij (gelukkig!) geen gewapende particuliere beveiligers, dus een club kan nooit voor dezelfde beveiliging zorgen als de politie. En er zijn bij mijn weten ook geen beveiligingsfirma's met paarden en ME-busjes.

Maar ik ben het wel met je eens dat het eigenlijk belachelijk is dat het nodig is, zo'n politiemacht.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #159 Gepost op: 16-12-2007, 00:22:55 »
Henk Kesler, directeur betaald voetbal van de KNVB, heeft zaterdag ongenadig hard uitgehaald naar de politievakbonden. Hij reageerde in Hoenderloo op het schrappen van de toppers Feyenoord - AZ (zaterdag) en Ajax - PSV (zondag) vanwege aangekondigde acties bij de politie. 
 
,,Dit is een zwarte dag voor het Nederlandse voetbal. De KNVB vindt het volstrekt onacceptabel dat de bonden de vastgelopen CAO-onderhandelingen willen vlot trekken ten koste van het voetbal. Dit tart elke vorm van fatsoen. Ik zou de verantwoordelijke minister Ter Horst willen adviseren deze verwende kerels van de politie geen cent extra te geven.''
 
De KNVB zal de competitie voor onbepaalde tijd stil leggen indien de politievakbonden ook in het volgende weekeinde acties rond Eredivisiewedstrijden willen houden.
 
,,Dat laten we niet gebeuren. Ik ben benieuwd of die gefrustreerde vakbondsbaasjes dan creatief genoeg zijn om andere acties te verzinnen, buiten het voetbal om'', aldus Kesler.
 
Kesler benadrukte daarbij dat de KNVB het stopzetten van de competitie lang kan en wil volhouden. ,,Als het moet drie, vier weken of nog langer. Dat is in Italië ook al eens gebeurd. Desnoods maken we de competitie niet af en kunnen we geen clubs voor Europees voetbal inschrijven. Dat moet dan maar, met dank aan de politiebonden.''

Wat een belachelijke teksten van die Kessler. Alsof het hele leven om voetbal draait. Hij mag blij zijn dat hij upberhaut normaal GRATIS inzet van de olitie krijgt in een "sport" waar bijna alles alleen nog maar om geld draait.

Laat ie voortaan maar geld in de kas van de politie storten. Misschien dat ie dan iets mag zeggen hierover. Tot die tijd mag ie zijn handjes dichtknijpen dat wedstrijden die zoveel gevaar voor de openbare orde olevren mag organiseren. Dus mondje dicht Kessler. ::niet-ok::
Geniet nooit met mate...