Auteur Topic: Eredivisie  (gelezen 979457 keer)

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #2540 Gepost op: 6-04-2014, 19:47:12 »
Even naar programma gekeken.
NAC gaat het nog heel zwaar krijgen om nacompetitie te ontlopen

Rkc moet volgende week thuis tegen PEC, dus dan zit een puntje er wel. Terwijl NAC een lastige uitwedstrijd bij Groningen heeft.

Daarna is het NAC-RKC dus dat gaat erom...
En daarna is het RKC-Heereveen ( ook kans op puntje ) en PSV-NAC ( Ook wel kans op 3 puntjes :P )

Maar dat wordt misschien nog spannender dan we denken...

EDIT : Tussen NEC en Roda wordt ook nog heel spannend. NEC heeft echt een hopeloos programma ( Ajax uit, AZ uit en Twente thuis ). En Roda heeft nog ( Twente uit , Go ahead uit en Groningen thuis )...

« Laatst bewerkt op: 6-04-2014, 19:49:15 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #2541 Gepost op: 6-04-2014, 19:51:59 »
Kerkrade ligt vlakbij Duitsland, dus alles is nog mogelijk...

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #2542 Gepost op: 6-04-2014, 20:02:09 »
Roda moet blijven...
Anders zit ik volgend jaar in het stadion Roda - Achilles te kijken, en daar heb ik weinig zin in.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Eredivisie
« Reactie #2543 Gepost op: 6-04-2014, 20:03:31 »
Even anders kijken hoor, nac & rkc hebben dus naast de wedstrijd tegen elkaar nog 2 andere.
Nac inderdaad uit bij Groningen en PSV - normaliter beide 0 punten.

Daarentegen spelen ze thuis tegen RKC. Je zou zeggen dat ze daar een gelijkspelletje uit kunnen halen.
Dus RKC zou dan de gehele achterstand in de andere 2 duels in moeten lopen.
Achterstand momenteel is effectief 4.5 punten [door doelsaldo], dus indien ze gelijkspelen moet thuis van Zwolle en Heerenveen worden gewonnen.

Als NAC thuis tegen RKC wint zitten ze safe.

Als NAC thuis tegen RKC verliest moet RKC minimaal 2 punten halen thuis tegen Zwolle en Heerenveen.

Conclusie: Als NAC thuis tegen RKC gelijkspeelt of wint zijn ze veilig. Als ze verliezen moet RKC minimaal 1x winst of 2x gelijkspel extra spelen tegen Zwolle en Heerenveen. Ik denk dat NAC heel comfortabel zit.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #2544 Gepost op: 6-04-2014, 20:21:27 »
Zag ik het nou goed dat er tijdens Feyenoord-RKC gebruik gemaakt werd van doellijntechnologie? :D
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Eredivisie
« Reactie #2545 Gepost op: 6-04-2014, 20:23:16 »
Zag ik het nou goed dat er tijdens Feyenoord-RKC gebruik gemaakt werd van doellijntechnologie? :D
Yep, dat zag je goed :)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #2546 Gepost op: 6-04-2014, 20:24:23 »
Even anders kijken hoor, nac & rkc hebben dus naast de wedstrijd tegen elkaar nog 2 andere.
Nac inderdaad uit bij Groningen en PSV - normaliter beide 0 punten.

Daarentegen spelen ze thuis tegen RKC. Je zou zeggen dat ze daar een gelijkspelletje uit kunnen halen.
Dus RKC zou dan de gehele achterstand in de andere 2 duels in moeten lopen.
Achterstand momenteel is effectief 4.5 punten [door doelsaldo], dus indien ze gelijkspelen moet thuis van Zwolle en Heerenveen worden gewonnen.

Als NAC thuis tegen RKC wint zitten ze safe.

Als NAC thuis tegen RKC verliest moet RKC minimaal 2 punten halen thuis tegen Zwolle en Heerenveen.

Conclusie: Als NAC thuis tegen RKC gelijkspeelt of wint zijn ze veilig. Als ze verliezen moet RKC minimaal 1x winst of 2x gelijkspel extra spelen tegen Zwolle en Heerenveen. Ik denk dat NAC heel comfortabel zit.

Nah, denk ook wel dat NAC confortabel zit, maar ik had zegmaar zelf al bedacht dat de onderste drie wel de onderste drie bleven, maar juist doordat ze nog een onderling duel hebben is het voor RKC nog mogelijk...
You'll never walk alone

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #2547 Gepost op: 6-04-2014, 20:28:25 »
Yep, dat zag je goed :)

Nice. Ook al eerder gebruikt bij thuiswedstrijden van FC Utrecht, las ik, maar toen niet nodig geweest. :)

Maar goede ontwikkeling. ::ok::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #2548 Gepost op: 6-04-2014, 20:29:52 »
Ik las net een artikel ja. Het was er wel, maar er waren eerder geen twijfelgevallen waarbij een check toegepast kon worden. Nu wel. Goed dat het werkt.  ::ok::

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #2549 Gepost op: 6-04-2014, 20:30:42 »
In Engeland gebruiken ze het al in elke wedstrijd heel het jaar
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Eredivisie
« Reactie #2550 Gepost op: 7-04-2014, 14:35:06 »
Ajax-ADO en PSV-Feyenoord worden allebei zondag om half 5 gespeeld!
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Eredivisie
« Reactie #2551 Gepost op: 7-04-2014, 17:02:20 »
Zat er wel in dat dat ging worden veranderd ja.

Heb de toto overigens er ook meteen op aangepast ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Eredivisie
« Reactie #2552 Gepost op: 7-04-2014, 23:11:01 »
RBC Roosendaal en Feyenoord gaan in de nabije toekomst samenwerken waarbij de nadruk komt te liggen op de jeugdopleiding. De betrokken partijen komen maandagavond samen om de zaken definitief af te ronden, meldt Omroep Brabant.

Bestuurslid Paul Kuipers maakte tegenover de regionale omroep bekend dat trainers van de Rotterdamse club onder andere enkele keren per jaar trainingen zullen verzorgen in Roosendaal. Tevens is het de bedoeling dat trainers van RBC mee mogen kijken bij de jeugdopleiding van Feyenoord.

RBC Roosendaal werd als profclub zijnde op 8 juni 2011 failliet verklaard. Op dat moment kwam het uit in de Jupiler League. In het seizoen 2012/2013 keerde de club terug op de amateurvelden van Nederland.

RBC bestaat dus nog steeds :) Spelen nu in de vierde klasse, vorig jaar van de 5e naar 4e gegaan waar ze op een bijveldje spelen. Inmiddels zijn ze de enige vierdeklasser in heel Nederland die in een stadion spelen waar 5000 man in kunnen.. :P

Als ze nu elke keer rechtstreeks 7 keer promoveren (met 1 jaar dat het niet lukt ertussen) spelen ze in het seizoen 2021/2022 waarschijnlijk weer eens Eredivisie  ;D
« Laatst bewerkt op: 7-04-2014, 23:13:03 door Mollenvanger-MV »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Eredivisie
« Reactie #2553 Gepost op: 8-04-2014, 18:36:18 »
Feyenoord wil ook met de jeugd de jupiler league in.Vorig jaar waren de kosten 700.000 euro nog te hoog. Aankomend seizoen zijn ze er klaar voor.

Dit heeft dan wel consequenties voor Excelsior. Die zullen minder spelers gaan krijgen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #2554 Gepost op: 8-04-2014, 18:51:21 »
Mooi, lijkt me een goede ontwikkeling  ::ok::

Dan direct 3 Rotterdamse clubs in de Jupiler League. ::jaja::

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #2555 Gepost op: 8-04-2014, 19:23:05 »
Vraag is alleen : Kan dat zomaar ?
You'll never walk alone

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Eredivisie
« Reactie #2556 Gepost op: 8-04-2014, 22:55:09 »
Toen ik  dit artikel keek ik eerst wel even op  ::oink::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #2557 Gepost op: 8-04-2014, 23:05:43 »
Vraag is alleen : Kan dat zomaar ?

Eindhoven en Jong PSV kan toch ook?
Of bedoel je, zomaar instromen?

Als ik het artikel lees, gaat het nog niet om aankomend seizoen, maar het seizoen erop. Er zijn vaak toch weinig clubs die uit de topklasse willen promoveren, dus dan zou een Jong Feyenoord kunnen instromen.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Eredivisie
« Reactie #2558 Gepost op: 8-04-2014, 23:08:46 »
Ja maar , Twente Ajax en PSV mochten omdat er 3 clubs failliet waren. Dit ging niet ten koste van een andere Jupiler league club

Dus als ik het goed begrijp moet volgens Daisy's redenatie een club uit de jupiler league noodgedwongen degraderen, en dan mag Jong Feyenoord er wel in
Beetje raar misschien ?

Hoop wel dat het lukt overigens, is goed voor voetbal in Nederland, maar zitten wel wat haken en ogen aan denk ik
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #2559 Gepost op: 8-04-2014, 23:15:47 »
Er is een promotie/degradatie regeling tussen de Jupiler League en de topklasse. Waar tot nu toe slechts 1x gebruik van gemaakt is (Achilles). En mochten alle op papier gedegradeerde clubs blijven. Of dat dan beter is?

Je bent niet voor niets laatste geworden, lijkt me. Maar goed, wie weet houdt Achilles het niet vol en kunnen ze vanzelf een extra club gebruiken. Nog een jaar minimaal.