Auteur Topic: Europese competities (Europa League en Champions League)  (gelezen 551300 keer)

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2860 Gepost op: 27-02-2021, 12:30:50 »
Onderschat de Zwitsers niet. Hebben wel Leverkusen uitgeschakeld en staan met 18 punten voorsprong op kop in de Zwitserse competitie.

Korte ad-hoc analyse na wat youtube highlights:

- YB heeft een paar snelle behendige aanvallers.
- Jean Pierre Nsame (Kameroen) heeft er al 6 gemaakt in 7 EL-duels dit seizoen.
- Zijn gevaarlijk in de lucht, m.n. bij spelhervattingen.

Oppassen dus inderdaad voor Ajax, maar ik denk dat Lille voetballend een betere ploeg heeft.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2861 Gepost op: 19-03-2021, 12:23:19 »
Kwartfinale
Man City - Dortmund
Porto - Chelsea
Bayern - PSG
Real - Liverpool

Halve finale
Bayern/PSG - Man City/Dortmund
Real/Liverpool - Porto/Chelsea
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2862 Gepost op: 19-03-2021, 13:28:13 »
EL kwartfinales:
Granada - Manchester United
Arsenal - Slavia Praag
Ajax - AS Roma
Dinamo Zagreb - Villarreal

EL halve finales:
Ajax/AS Roma - Granada/Manchester United
Dinamo Zagreb/Villarreal - Arsenal/Slavia Praag



« Laatst bewerkt op: 19-03-2021, 13:31:10 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2863 Gepost op: 6-04-2021, 23:04:49 »
Vanavond toch ook weer een scheidsrechter aan het werk gezien die ze beter nooit meer kunnen laten fluiten. Niet fan van één van beide ploegen, maar dit ging compleet mis. Ovidiu Hategan, de man die er al eens hoogstpersoonlijk voor zorgde dat Noord-Ierland niet naar het WK ging, was werkelijk verschrikkelijk.

Eerder dit seizoen werd dit Roemeense trio al eens geschorst na een vermeend racisme incident bij de wedstrijd PSG-Basaksehir. Toen riep de grensrechter het woord Negru naar een van de wisselspelers van de Turkse ploeg.

Vanavond ging het ook weer eens verkeerd. Manchester City kreeg eerst een penalty, terwijl middenvelder Rodri een schwalbe maakte. Na 30 herhalingen van de var draaide de leidsman de beslissing terug, maar de gele kaart voor de vermeende overtreding van Can bleef staan.

En nu komt het. Bellingham van Dortmund gaat alleen op Ederson af. Hij glipt er langs, maar krijgt een tik van de Braziliaanse keeper die daarna zelf op de grond gaat liggen. Nog voordat de middenvelder de bal in het lege goal schuift, fluit Hategan af waardoor de var de goal niet kan toekennen. Werkelijk dubieus.

Daarnaast hoorde ik dat een Spaanse scheidsrechter dit jaar de finale van de Champions League fluit, tenzij Real Madrid de finale speelt. Mensen die de sport-talk op discord wel eens in de gaten houden, weten hoe ik over de Spaanse scheidsrechters denk. Het is werkelijk beschamend  ::niet-ok::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2864 Gepost op: 7-04-2021, 01:06:37 »
Vanavond toch ook weer een scheidsrechter aan het werk gezien die ze beter nooit meer kunnen laten fluiten. Niet fan van één van beide ploegen, maar dit ging compleet mis. Ovidiu Hategan, de man die er al eens hoogstpersoonlijk voor zorgde dat Noord-Ierland niet naar het WK ging, was werkelijk verschrikkelijk.

Eerder dit seizoen werd dit Roemeense trio al eens geschorst na een vermeend racisme incident bij de wedstrijd PSG-Basaksehir. Toen riep de grensrechter het woord Negru naar een van de wisselspelers van de Turkse ploeg.

Vanavond ging het ook weer eens verkeerd. Manchester City kreeg eerst een penalty, terwijl middenvelder Rodri een schwalbe maakte. Na 30 herhalingen van de var draaide de leidsman de beslissing terug, maar de gele kaart voor de vermeende overtreding van Can bleef staan.

En nu komt het. Bellingham van Dortmund gaat alleen op Ederson af. Hij glipt er langs, maar krijgt een tik van de Braziliaanse keeper die daarna zelf op de grond gaat liggen. Nog voordat de middenvelder de bal in het lege goal schuift, fluit Hategan af waardoor de var de goal niet kan toekennen. Werkelijk dubieus.

Daarnaast hoorde ik dat een Spaanse scheidsrechter dit jaar de finale van de Champions League fluit, tenzij Real Madrid de finale speelt. Mensen die de sport-talk op discord wel eens in de gaten houden, weten hoe ik over de Spaanse scheidsrechters denk. Het is werkelijk beschamend  ::niet-ok::
Heb het gezien. Die scheidsrechter is echt een mislukking! Ik hoop trouwens ook dat Real Madrid de finale haalt, omdat dan mogelijk Björn Kuipers de finale mag fluiten in zijn laatste seizoen op de Europese velden... ik hoop er het beste van  ;D

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2865 Gepost op: 8-04-2021, 17:37:19 »
Vanavond mogen de heren van Ajax weer de wei in! Eens kijken of ze wat habanero of ander vuur in de sloffen hebben...

De Romeinen missen in ieder geval Mkitaryan, dat scheelt een slok op een Poolse borrel. Ik ben wel bang dat Rome te sterk zal zijn, die splijten de zwakke verdediging van Ajax open. Doelman Scherpen gaat overlopen worden vrees ik...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2866 Gepost op: 8-04-2021, 17:42:56 »
Vanavond mogen de heren van Ajax weer de wei in! Eens kijken of ze wat habanero of ander vuur in de sloffen hebben...

De Romeinen missen in ieder geval Mkitaryan, dat scheelt een slok op een Poolse borrel. Ik ben wel bang dat Rome te sterk zal zijn, die splijten de zwakke verdediging van Ajax open. Doelman Scherpen gaat overlopen worden vrees ik...
Poolse borrel nog wel? En dat voor een Armeen :P Ik denk dat Ajax best wel wat tegenstand kan bieden. Echt 50-50 Roma mist ook wat meer basisspelers. Zo denderend spelen ze niet.

Nog even wat anders: Mag ik nog even zeggen dat Bayern - PSG gisteren echt een heerlijke pot voetbal was  ::love:: (beter dan de finale vorig jaar).

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2867 Gepost op: 8-04-2021, 18:00:09 »
Nog even wat anders: Mag ik nog even zeggen dat Bayern - PSG gisteren echt een heerlijke pot voetbal was  ::love:: (beter dan de finale vorig jaar).

Veel beter dan de finale van vorig jaar. Echt genoten! Na de 2 snelle goals van PSG en de vele gemiste kansen van de Duitse ploeg leek het even een makkelijke avond voor de Fransen. Toen het eenmaal 2-2 was leek Bayern toch de grootste kans te maken op de winst, maar daar was toch die dekselse Mbappe weer op de brommer. Mogelijke handsbal van PSG kan je nog over twijfelen, maar dit belooft was voor de return van dinsdag.

Ik ben erg benieuwd naar m'n cluppie vanavond. Nog steeds onzeker of Stekelenburg kan keepen, maar ik mag het hopen. Scherpen is hier naar mijn mening nog niet gereed voor. Kansloos is Ajax allesbehalve, dus ik ben benieuwd wat de Godenzonen vanavond op de mat kunnen leggen! 50/50 is inderdaad wat ik ook denk

Edit: Scherpen staat onder de lat vanavond. Stekelenburg is er helemaal niet bij. Dit is wel een fikse tegenvaller, maar misschien stijgt Scherpen boven zichzelf uit
« Laatst bewerkt op: 8-04-2021, 19:40:36 door ViWiRu »
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2868 Gepost op: 8-04-2021, 22:52:45 »
Nou die droom is dus ook weer voorbij.

2x scoren in Rome is de opdracht zonder dat Roma er 1 maakt tja.... :(
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2869 Gepost op: 8-04-2021, 22:56:56 »
Scherpen is na vanavond dan ook definitief afgeschreven. Wat een ontzettend slecht optreden was dit van het hele team, maar je staat echt voor Jan joker als je zo'n keeper in de kwartfinale van de EL hebt. Penalty van Tadic is natuurlijk erg zonde, maar na 17 gescoorde gaat het een keer mis.

Ik hou nog een sprankje hoop, al is dat alleen om Michael90 een weerwoord te geven  ;D
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2870 Gepost op: 8-04-2021, 23:04:35 »
Nee, ik vind het te vroeg om Scherpen meteen af te schrijven op een fout, want ga er maar eens staan meteen in zo'n cruciale wedstrijd zonder veel ervaring. Natuurlijk zal hij er wakker van liggen, maar we als iedere beginnende keeper meteen afschrijven dan komt er nooit nieuw talent door. Leren doe je door fouten te (mogen) maken. Het is alleen jammer dat het niet tegen Heerenveen was b.v. maar meteen in de kwartfinale EL.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2871 Gepost op: 8-04-2021, 23:10:23 »
Afschrijven is misschien iets te veel van het goede, maar zijn debuut in de beker was ronduit slecht te noemen, zondag tegen Heerenveen was het ook niet foutloos en die blunder van vanavond gaat de wereld over nu je in de kwartfinale van de EL staat.
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2872 Gepost op: 8-04-2021, 23:32:02 »
We zullen moeten afwachten uit welk hout hij gesneden is, maar Van der Sar en Stekelenburg (en vele andere grote keepers) hebben dergelijke momenten aan het begin van hun carrière ook gehad.

Ik was er al vantevoren een beetje bang voor dat het opbouwend ook niet zo lekker zou gaan lopen. Daley is natuurlijk uitgerekend het belangrijkste Dreh und Angelpunkt van achteruit dat je in deze fase van het seizoen juist mist.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2873 Gepost op: 9-04-2021, 01:17:47 »
Scherpen is gewoon geen keeper voor Ajax.  En tuurlijk kan iedereen fouten maken, kijk maar naar de keeper van psv in zijn eerste wedstrijden. Maar het gaat om rust uitstralen, aansturing etc en daar zou scherpen veel beter nog wat rijpen op een ander niveau dan kwartfinale europaleague.

Verder was het niet sprankelend wat Ajax liet zien. Wel wat kansen Over en weer, Maar het gevoel dat ze dit tweeluik konden overleven kwam nooit bij me op.
Maar ik laat me graag verrassen.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2874 Gepost op: 15-04-2021, 22:15:44 »
Bwaahh de 0-2 afgekeurd.  :(

Volgens mij deed Tagliafico niet zo veel.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2021, 22:20:29 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2875 Gepost op: 15-04-2021, 22:47:32 »
Anti voetbal wint weer.


Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2876 Gepost op: 15-04-2021, 22:56:12 »
Eeuwig zonde om tegen deze ploeg uit Europa te gaan. Uiteindelijk vorige week gewoon laten liggen door die debiele blunder.

0-2 had gewoon mogen tellen. Tagliafico zet z'n been daar wel neer, maar ik vind het geen overtreding. Taylor staat er gewoon naast en vind het niks. Als hij dit in het weekend in de premier league doet, wordt hij vierkant uitgelachen door de Engelse media
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2877 Gepost op: 15-04-2021, 23:09:23 »
Helaas, helaas ...

Ik begreep niet waarom Schuurs er weer af moest. Die zat net lekker in de partij met tal van goede passes. Kudus (kun je 'm niet kwalijk nemen) mist echt veel te veel wedstrijdritme en voegde niks toe, was te onzeker. Traore en Brobbey werden niet meer bereikt. De goede lijn van vlak na rust was er snel weer uit. Na de laatste wissels werd het alleen maar chaotischer wat het matige AS Roma natuurlijk heerlijk vond.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2878 Gepost op: 19-04-2021, 21:42:16 »
12 grote clubs willen uit de Championsleague stappen om een Super-League te starten.

De UEFA heeft tegenstappen in overweging genomen. Op dit moment is nog niet zeker of die stappen al genomen zijn.

Wat ik me afvraag: als die stappen genomen worden, en er een afsplitsing volgt: hoe zal het dan gaan met de spelers, als ze bijvoorbeeld naar een andere club willen, ik denk dat het ook een bom legt onder transfers  tussen wel en niet aangesloten clubs.

Dat kan nog reuze leuk worden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2879 Gepost op: 20-04-2021, 07:31:27 »
Ik had al begrepen dat de deelnemers zomaar uit de Champions League/Europa League gezet kunnen gaan worden. (ik had al gelezen 'per direct')
En dat de kans aanwezig is dat spelers niet meer voor hun land zouden mogen uitkomen...
Ich bin ein Bärliner!