Auteur Topic: Europese competities (Europa League en Champions League)  (gelezen 553850 keer)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2500 Gepost op: 2-08-2019, 23:08:29 »
De eerste vrouwelijke scheids die een Europese wedstrijd gat fluiten, namelijk de Europese Super Cup:

https://www.vi.nl/nieuws/uefa-primeur-vrouwelijke-scheidsrechter-bij-europese-super-cup

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2501 Gepost op: 5-08-2019, 14:23:50 »
Als de Nederlandse ploegen en ik herhaal ALS... ze de derde voorronde van de Europa League doorkomen, zijn dit de tegenstanders om een groepsfase ticket te bemachtigen:

1. Winnaar PSV/Hagesund tegen Austria Wien of Appollon (op zich niet verkeerd om af te mogen rekenen met een Oostenrijkse club, nog beter als ze eruit liggen, maar goed zou wel handig zijn voor de ranking om die kwijt te raken)

2. Winnaar Feyenoord/Tbilisi tegen Norrköping of Hapoel Beer Sheiva (dat Norrköping is een niet te onderschatten ploeg, Hapoel ken ik niet zo goed, maar lijkt me wel een vervelende tegenstander net als Tbilisi en Trencin vorig jaar )

3. Winnaar AZ/Mariepol tegen Antwerp of Plzen (by far de meest lastige loting, Antwerp is al paar jaar aan het bouwen sinds de terugkeer op het hoogste niveau schat ze gelijkwaardig aan AZ in en Plzen is een ploeg die altijd wel meedoet in de CL of EL). Al had het erger gekund want ook de Wolves, Frankfurt (halve finalist vorig jaar) of Spartak Moskou (van Guus Til) kunnen zijn... alleen jammer dat we dus geen Plzen, Az of Antwerp in de groepsfase krijgen. Allemaal wel leuke ploegen, maar slechts 1 van hen haalt de eindronde.

Net als dat we of Frankfurt of Strasbourg waarschijnlijk gaan missen (die spelen waarschijnlijk in de finale play-off tegen elkaar). Zelfde geldt voor Braga of Spartak Moskou (vermoed dat die 2 ook een play-off gaan spelen) en ook Torino en de Wolves zijn aan elkaar gekoppeld in de laatste ronde als ze die halen :( Zijn toch ploegen die de groepsfase en vervolg ervan leuker zouden maken naar mijn idee. Maar die loten elkaar nu waarschijnlijk al helaas... en dat gaat weer ten koste van wat van die kleinere nietszeggende vervelende clubjes die niemand kent, waar het vervelend tegen voetballen is en ook tegen elkaar loten en dus de groepsfase halen... ::ohno::

Dan nog Ajax...

Als ze winnen van Paok wacht in de finaleronde voor de groepsfase CL een wedstrijd tegen Apoel uit Cyprus of Qarabag uit Azerbeidzjan. Mochten ze door Paok worden uitgeschakeld volgt een play-off om groepsfase EL tegen het Ierse Dundalk of Slovan Bratislava. Moet te doen zijn.
« Laatst bewerkt op: 5-08-2019, 14:35:39 door MollenvangR-Art »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2502 Gepost op: 6-08-2019, 19:50:46 »
Was vergeten dat Ajax om 19:00 begon en verheugd dat het 0-1 stond toen ik de tv aanzette, maar het is nu 2-1 voor PAOK  >:(
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2503 Gepost op: 6-08-2019, 19:56:02 »
Was vergeten dat Ajax om 19:00 begon en verheugd dat het 0-1 stond toen ik de tv aanzette, maar het is nu 2-1 voor PAOK  >:(
Enorme dekkings/verdedigingsfout(en) nekken Ajax hier (kuch Veltman, Schuurs en Martinez) En na die 2-1 had het nog zelfs 3-1 kunnen worden... onnodig allemaal.

Oude bekende Biseswar speelt wel goed trouwens aan de kant van PAOK.
« Laatst bewerkt op: 6-08-2019, 20:04:38 door MollenvangR-Art »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2504 Gepost op: 6-08-2019, 20:09:10 »
Ze hoeven van mij ook niet nóg meer geld te hebben hoor  ::hypocriet::

In de Europa league kunnen ze ook veel puntjes pakken volr NL  ;)
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2505 Gepost op: 6-08-2019, 21:02:28 »
Toch nog 2-2, had wel meer in gezeten denk ik.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2506 Gepost op: 6-08-2019, 21:02:51 »
2-2 is mee te leven, maar het blijft oppassen in Amsterdam.

Conclusie: KJ hoort in de basis. Verdediging kan beter en moet beter.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2507 Gepost op: 8-08-2019, 19:15:20 »
Een kwartier Haugesund - PSV en het valt verre van mee...  ::) Lekker matig PSV weer  ::niet-ok::

Edit: onverdiend maar toch 0-1  ::ok::

Op een ander scherm ook Feyenoord aangezet, Feyenoord valt me heel erg mee. Spelen aanvallend best goed, beste kansen gehad helaas nog 0-0.

Edit 2: PSV wint met 0-1. Was allemaal niet best, maar ja dat is PSV op het moment ook niet.

AZ vergeet zichzelf te belonen in Oekraine las ik. 0-0 daar is in ieder geval geen verlies, maar ja als zij er volgende week 1 maken in Alkmaar...

Feyenoord, top  ::ok:: hele wedstrijd de betere, veel kansen nog gemist. Staan nu 4-0, helemaal goed. Er zit voor mn gevoel wel meer voetbal/ en ook mentale kracht in Feyenoords speelwijze onder Stam.

Al met al een goede week (2x winst 2x gelijkspel) voor Nederlandse voetbal zowaar  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 8-08-2019, 21:19:08 door MollenvangR-Art »

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2508 Gepost op: 8-08-2019, 21:26:06 »
4-0 ::bravo:: Dit mag je niet meer weggeven in Tblisi, dus de volgende ronde is in de pocket  ::ok::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2509 Gepost op: 8-08-2019, 22:05:08 »
 ::jaja::

Mag ik ook nog even een compliment maken aan de scheidsrechter, ik vond dat ie goed floot. Relaxed, kaarten trekken als het echt moet (terecht 2x geel aan die Georgiër) en vertrouwde op zijn grensrechters als het moest (bijv. eerst laten doorspelen en dan alsnog de penalty geven). ::ok::

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2510 Gepost op: 13-08-2019, 21:50:06 »
Ik ben allerminst gerust op een goede afloop voor Ajax. Wat gaat er veel verkeerd, bal steeds kwijt. Rommelige wedstrijd.  :-\\

EDIT:

Poehhh, 3-2 maar wat vreesde ik weer voor een Tottenham-scenario. En hierna nog een voorronde. :P
« Laatst bewerkt op: 13-08-2019, 22:35:20 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2511 Gepost op: 13-08-2019, 22:39:26 »
Ik ben allerminst gerust op een goede afloop voor Ajax. Wat gaat er veel verkeerd, bal steeds kwijt. Rommelige wedstrijd.  :-\\
Was vorige week ook. Veldspel was toen iets beter, maar 5 goals tegen PAOK, geen 1 uit echt veldspel. Vandaag corner, 2x penalty. Vorige week van richting veranderd schot na cornersituatie en eigen goal uit vrije trap.

Verder vooral in de omschakeling vond ik Ajax matig. En bij die 3-2 werd nauwelijks verdedigd, dachten ze dat ze er al waren en dan krijg je zo'n rare situatie met 1 minuut alles of niks.

Mag ik iets geks zeggen? Dat ik over 2 wedstrijden Biseswar de beste vond? Misschien een keer in Oranje proberen? 31 jaar, op de plek van Babel wellicht? Koeman zat op de tribune in ieder geval haha (ja heel opportunistisch van me ik weet het :P) Was aan ieders oog ontsnapt denk ik, maar scoort wel 2x en werkt hard. Respect voor Tadic dat hij die 2e penalty ook nam net na die misser  ::ok:: 

Nu naar Cyprus als laatste horde (beter dan Azerbeidzjan denk ik).

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2512 Gepost op: 13-08-2019, 23:12:55 »
Ik vond 'm goed spelen Biseswar. Ik heb verder heel weinig van 'm gezien sinds hij weggegaan is bij Feyenoord, maar hij lijkt me zeker bruikbaar voor Oranje aangezien we toch niet zo heel veel aanvallende opties hebben. Hij heeft misschien een vergelijkbare ontwikkeling als Promes: volwassen geworden in het buitenland en ervaring op internationaal clubniveau opgedaan.

APOEL: Heb het gevoel dat het een vergelijkbare ploeg is als PAOK. Ze zullen wel weer een paar gevaarlijke Brazilianen, sterke verdedigers hebben en zo voort.... :P. Daar zal Ajax niet overheen walsen als ze zo spelen als vananvond.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2513 Gepost op: 14-08-2019, 08:51:23 »
Valt mee. APOEL is kwalitatief gezien van het niveau PAOK en misschien nog wel (een stuk) sterker. Maar twee of drie Brazilianen die spelen als verdedigers of verdedigende middenvelders. Hun team heeft volgens mij 20 nationaliteiten :P

Waaronder Boy Waterman als 2e/3e keeper en oud NEC en AZ-spits Reza Ghoochannejhad.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2514 Gepost op: 14-08-2019, 10:46:43 »
Apoel is een goede ploeg, maar niet zo sterk als PAOK.
Ik hoop dat we dit jaar 3 of 4 ploegen een groepsfase in krijgen. Ajax is daar in ieder geval al  ::ok::
You'll never walk alone

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2515 Gepost op: 14-08-2019, 14:02:56 »
Ik wist niet waar ik dit anders kon posten....

Deelname Fort Boyard kost Franse topverdediger job bij Marseille

De Franse topclub Olympique Marseille heeft verdediger Adil Rami (33) op straat gezet. De reden? Hij had zonder toestemming deelgenomen aan het populaire tv-programma Fort Boyard.

Adil Rami bleef onlangs afwezig op training van Olympique Marseille. De oud-international van Frankrijk liet de club weten dat hij geblesseerd was, maar tegelijkertijd nam hij wel deel aan het spelprogramma Fort Boyard. "Een ernstige fout", oordeelde Marseille, dat hem prompt ontsloeg.

Bron: SPORZA


Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2516 Gepost op: 14-08-2019, 14:48:07 »
Eerst is Pamela Anderson er klaar mee en nu l'OM ::ohno::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2517 Gepost op: 14-08-2019, 23:57:52 »
Iemand de Supercup nog gezien? Wel leuke wedstrijd, snap alleen niet dat er bij zo'n wedstrijd met zo'n zwaar seizoen voor de boeg verlenging bij moet.

Vond de scheidsrechter (toch de eerste keer zo'n grote wedstrijd voor een vrouw) ook zeer goed fluiten. Liet veel doorgaan, paar keer buitenspel goed gezien (soms wat laat gefloten), hield de regie in handen, gaf eigenlijk altijd wel een kaart als het nodig was. Op 1 moment na, dat ik dacht hier moet je geel voor geven. En de penalty vond ik heel lastig te zeggen. Maar erg goed gefloten  ::ok::

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2518 Gepost op: 15-08-2019, 00:21:43 »
Fragmentarisch gekeken. Ik dacht dat de verlenging bij de Super Cup al afgeschaft was. Verder dacht ik: wat jammer dat Mason Mount niet bij Ajax speelt. Die pingel schoot ie lekker keihard in de linkerbovenhoek.  ::ok::. Leuk voor het palmares van Virgil van Dijk en Wijnaldum nog een prijs erbij. Ik geloof dat ze (Frappart) prima gefloten heeft al heb ik niet veel van de wedstrijd aandachtig gezien.
« Laatst bewerkt op: 15-08-2019, 00:26:24 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Europese competities (Europa League en Champions League)
« Reactie #2519 Gepost op: 15-08-2019, 20:30:32 »
Feyenoord na een vrij treurige wedstrijd door naar de volgende ronde. Nou ja doel was vooral zonder schade de wedstrijd doorkomen, want na 4-0 thuis was het natuurlijk al beslist.

Nu AZ en PSV nog. ::ok::