Auteur Topic: Nations league  (gelezen 37642 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Nations league
« Reactie #140 Gepost op: 8-09-2020, 09:18:12 »
Gelukkig hecht ik niet al te veel waarde aan dit toernooi ::ok::
Dat zou ik toch maar wel gaan doen, aangezien de uitslag van dit toernooi bepalend is in welke schaal Nederland terecht gaat komen bij de loting voor het komende WK in Qatar.
Ich bin ein Bärliner!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Nations league
« Reactie #141 Gepost op: 8-09-2020, 09:40:37 »
Dat zou ik toch maar wel gaan doen, aangezien de uitslag van dit toernooi bepalend is in welke schaal Nederland terecht gaat komen bij de loting voor het komende WK in Qatar.
Oh maar als je een eindtoernooi wil winnen zul je van iedereen moeten kunnen winnen ;)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Nations league
« Reactie #142 Gepost op: 8-09-2020, 10:06:56 »
Dat vind ik onzin  :P

De laatste 2 wk's dat Nederland ver kwam hadden ze een vrij eenvoudige loting vond ik.

2010: Denemarken - Japan - Kameroen - Slowakije - Brazilie (enige écht lastige) - Uruguay - Spanje (Verloren)

2014: Spanje (oké lastig) - Chili - Australië - Mexico - Costa Rica - Argentinië (verloren)

Ieder topland kan op een mindere dag van een ander topland verliezen. De kans dat je dan van Costa Rica verliest is toch kleiner. Dus je kunt maar beter een goede loting hebben
You'll never walk alone

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Nations league
« Reactie #143 Gepost op: 8-09-2020, 10:16:37 »
Maar tegenwoordig is het zo dat in de meeste groepen ook de nummer drie doorgaat naar de volgende ronde. Dus de groepsfase is wel een stuk minder belangrijk geworden ;D

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Nations league
« Reactie #144 Gepost op: 8-09-2020, 10:36:01 »
En omdat het niet veel was vandaag, daarom maar iets vermakelijks.  ::vergroot::



Oh, wow, dat is een serieus goede mama appelsap :o ::bravo::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nations league
« Reactie #145 Gepost op: 8-09-2020, 10:43:41 »
Maar tegenwoordig is het zo dat in de meeste groepen ook de nummer drie doorgaat naar de volgende ronde. Dus de groepsfase is wel een stuk minder belangrijk geworden ;D

Maar als je als derde doorgaat, tref je in principe ook direct na de groepsfase een sterkere ploeg.

Ik ben het eens met Nieky. Kijk bijvoorbeeld ook naar het laatste WK, waar Frankrijk en Kroatië (een klein land met slechts 4 miljoen inwoners) de finale haalden :

Road to the final voor Kroatië: Nigeria - Argentinië - IJsland - Denemarken - Rusland - Engeland.
Road to the final voor Frankrijk: Australië - Peru - Denemarken (gelijkspel) - Argentinië - Uruguay - België.

De halve finale was uiteraard voor beiden een zware tegenstander (zou raar zijn als het niet zo was). En ze hebben allebei van Argentinië gewonnen. Maar verder is het niet zo dat ze allebei een hele reeks absolute toplanden hebben uitgeschakeld.

Verder eens met de kritische analyses hier over het Nederlands elftal gisteren. Hier kun je trouwens de rapportcijfers vinden volgens de Corriere della Sera. De Gazzetta zit helaas achter de betaalmuur.

Ik vond zelf Depay ook erg teleurstellend. Hij is de beste aanvaller die we nu hebben, maar helaas geen echte wereldtopper. Zijn rendement is erg laag.

Iets anders: Zaniolo, gisteren geblesseerd geraakt, is weer zes maanden uitgeschakeld. Kruisbanden...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Nations league
« Reactie #146 Gepost op: 8-09-2020, 10:52:07 »
Iets anders: Zaniolo, gisteren geblesseerd geraakt, is weer zes maanden uitgeschakeld. Kruisbanden...
Wat triest. Zeer talentvolle speler net terug van zware blessure, weer zo lang eruit :(

Wat betreft WK Qatar 2022 gaan er nog 2 landen door per poule. In 2026 (USA, Mexico en Canada) gaan ook nummers drie door. Deze Nations League poule winnen is vooral belangrijk voor de kwalificatie. Groepswinnaars komen bij de kwalificatie loting in een poule met 5 landen terecht en treffen minder sterke tegenstanders (op papier dan...)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Nations league
« Reactie #147 Gepost op: 8-09-2020, 12:32:16 »
Wat triest. Zeer talentvolle speler net terug van zware blessure, weer zo lang eruit :(

Ja, in januari de rechterknie, nu de linker. Voorste kruisbanden afgescheurd. Erg sneu.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Nations league
« Reactie #148 Gepost op: 8-09-2020, 15:26:15 »
Wat me vooral ook opviel aan de wedstrijd was dat Italië technisch (slimme pasjes, vloeiende balcontrole, schijnbewegingen) zoveel beter was dan Nederland. Beetje zorgwekkend.


Oh, wow, dat is een serieus goede mama appelsap :o ::bravo::

Het was nog mooier geweest als je er Walvis, Inktvis, Memphis in zou kunnen horen.  :)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nations league
« Reactie #149 Gepost op: 8-09-2020, 18:59:58 »
het zou gunstig zijn voor Nederland als Engeland vanavond van Denemarken wint ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Nations league
« Reactie #150 Gepost op: 8-09-2020, 22:48:58 »
Sommige scheidsrechters zijn toch ook echt ver ondermaats voor dit toernooi.
Die Roemeense Hategan vond een Franse handsbal in de 16 niks terwijl hij wel een penalty gaf aan de andere kant voor hetzelfde voorval  ::ohno::

Luxemburg Montenegro was de eerste interland van een of andere Belgische scheidsrechter. In de slotfase geeft hij een Luxemburger z'n 2e gele kaart voor een schwalbe. Dit was overigens een duidelijke penalty. Aan de andere kant ziet hij een schwalbe wel als een penalty en wint Montenegro dus.

De nations league is voor kleine landen een kans op kwalificatie en dan gaat hier heel veel mis
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Nations league
« Reactie #151 Gepost op: 9-09-2020, 10:10:37 »
Oh maar als je een eindtoernooi wil winnen zul je van iedereen moeten kunnen winnen ;)
Ik had het over de schalen voor de loting van de kwalificatie voor het WK... En dan is het toch wel fijn om groepshoofd te zijn... Er gaan immers maar 13 landen voor Europa naar het WK. De nummers 1 van de 10 poules gaan rechtstreeks naar de WK, de nummers 2 + 2 landen uit de Nations League gaan blijkbaar de overige 3 landen bepalen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Nations league
« Reactie #152 Gepost op: 7-10-2020, 23:20:26 »
No era penal :P

(ik heb de wedstrijd verder niet gezien)

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Nations league
« Reactie #153 Gepost op: 11-10-2020, 19:31:35 »
Nog even 1 erin tikken in het laatste kwartier

Edit: De Jong en De Jong waren dichtbij
« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 19:35:16 door ViWiRu »
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nations league
« Reactie #154 Gepost op: 11-10-2020, 19:40:44 »
iemand een idee wie de nieuwe bondscoach gaat worden?  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Nations league
« Reactie #155 Gepost op: 11-10-2020, 19:45:09 »
Gaat het lekker zelf doen als je telkens zo negatief bent  ::hypocriet::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Nations league
« Reactie #156 Gepost op: 11-10-2020, 19:48:22 »
iemand een idee wie de nieuwe bondscoach gaat worden?  ::hypocriet::

Dan gaat het vast beter ja. ::ohno::

Het zijn dezelfde spelers als onder Koeman.

EDIT: O o Babel...
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Nations league
« Reactie #157 Gepost op: 11-10-2020, 19:52:43 »
Sorry maar het zijn toch echt de spelers die deze wanprestatie zich moeten aan trekken. Slechte balaannames, traag , ongeinspireerd.

Geen enkele creativiteit, te vaak de Lange bal gehanteerd.

Ik ga er niemand uitlichten want het was collectief super slecht.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Nations league
« Reactie #158 Gepost op: 11-10-2020, 19:55:20 »
Nederland heeft altijd spitsen gehad met veel scoringsvermogen, denk aan Van Basten, Kluivert, Bergkamp, Van Nistelrooy, Van Persie, Huntelaar

Sinds dat Van Persie en Huntelaar er niet meer zijn, mis je zoveel doelpunten. We hebben prima verdedigers, maar een spits die er even 2 in schiet tegen zulke landen zou prettig zijn
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Nations league
« Reactie #159 Gepost op: 12-10-2020, 10:08:56 »
Sorry maar het zijn toch echt de spelers die deze wanprestatie zich moeten aan trekken. Slechte balaannames, traag , ongeinspireerd.
Zeker, maar als trainer kan je toch ingrijpen door sneller te wisselen. Waarom zo laat met de derde en vierde wissel?
Ich bin ein Bärliner!