Poll

Het budget voor de Giro-pool...

Moet blijven op 200 miljoen
14 (53.8%)
Mag omhoog naar 205 miljoen
3 (11.5%)
Mag omhoog naar 210 miljoen
9 (34.6%)

Totaal aantal stemmen: 26

Auteur Topic: Giro Pool 2020  (gelezen 93491 keer)

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #580 Gepost op: 25-10-2020, 18:15:58 »
Oei wat spannend! ::oink::
Maar na podium Tour nu ook podium Giro!  ::tandpastasmiley::

Gefeliciteerd G-root en Convans!
En heel erg bedankt voor de organisatie!!!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #581 Gepost op: 25-10-2020, 18:17:59 »
Historie

Tour2006: Telminator
Tour2007: Telminator
Tour2008: Daisy
Tour2009: KnevelGraus
Tour2010: Lord Menno
Tour2011: Nieky
Tour2012: Telminator
Tour2013: Meneer Stefan
Tour2014: Swifty
Tour2015: Telminator
Tour2016: KnevelGraus
Tour2017: ga toch fietsuh
Tour2018: Telminator
Tour2019: G-root
Tour2020: Hulpdakdekker
Giro2020: G-root
« Laatst bewerkt op: 25-10-2020, 18:41:06 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #582 Gepost op: 25-10-2020, 18:24:42 »
Proficiat G-Root en ook de anderen in de top 3/10  ::bravo:: ::ok::

Niek bedankt voor het organiseren en snel bijhouden en deze Giro Poule mag wat mij betreft komend voorjaar (als er een Giro is) weer terugkomen  ::ok::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #583 Gepost op: 25-10-2020, 18:37:00 »
Statistieken

De 20 best scorende renners
1. Almeida 691
2. Kelderman 383
3. Hindley 306
4. Hart 298
5. Ganna 285
6. Demare 284
7. Bilbao 283
8. Sagan 273
9. Guerreiro 172
10.Nibali 162
11.Pozzovivo 134
12.Konrad 133
13.Vanhoucke 127
14.Caicedo 117
15.Fuglsang 116
16.Mcnulty 107
17.Ulissi 106
18.Visconti 102
19.Majka 90
20.Matthews 83

Top 3 kopmannen
1. Demare
2. Sagan
3. Nibali

Top 3 Beschermde renners
1. Almeida
2. Kelderman
3. Ganna

Top 3 helpers
1. Hindley
2. Hart
3. Guerreiro

Ideale Team*
Demare 24 miljoen
Sagan 27 miljoen

Almeida 16 miljoen
Kelderman 23 miljoen
Ganna 17 miljoen
Bilbao 15 miljoen

Hart 5 miljoen
Hindley 7 miljoen
Guerreiro 6 miljoen

Met de goedkoopste reserves

Dit team kostte 193  miljoen en zou een score van 2975 punten gehaald. G-root haalde 1962 punten. 65,9% van het maximale aantal!

Kopmannen die Milaan gehaald hebben
Fuglsang
Sagan
Demare
Viviani
Nibali

Overige, nog niet genoemde, aardige puntenpakkers (Subjectief)
- Tratnik (46)
- Vendrame (62)
- Cerny (75)
- Castroviejo (56)
- O Connor (53)
- Bjerg (62)
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #584 Gepost op: 25-10-2020, 18:37:41 »
Gefeliciteerd G-Root. ::bravo::

Of zullen we je omdopen tot Giroot ;)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #585 Gepost op: 25-10-2020, 18:52:53 »
Gefeliciteerd G-root ::bravo::

Jammer dat ik top 10 niet heb gehaald. Paar goede keuzes gemaakt zoals Almeida en Ganna, maar helaas ook gekozen voor Yates, Kruijswijk (als reserve) en Thomas. Dit omdat ik niet voor pure kopmannen voor klassement koos in de Tour pool en dit niet werkte. In plaats van nu weer Sagan te kiezen zoals altijd... :(

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #586 Gepost op: 25-10-2020, 19:21:52 »
Gefeliciteerd G-root , convans en telminator.
Nieky wederom merci voor een zeer goede service

Alle Andere deelnemers bedankt voor de gezelligheid en de posts in dit topic.

Retrospectief, al vooraf gezegd erg dom geweest om kelderman niet op stellen. Ik heb er echt gewoon overheen gekeken.
Voor de overigen, de verkeerde 2e man bij deceuninck gepakt, heb zitten twijfelen tussen Knox en masnada. Helaas net het podium niet gehaald, maar als ik de historie vd fietspool zie, is het meer dan terecht dat juist deze 3 het podium hebben bezet.




Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #587 Gepost op: 25-10-2020, 19:31:49 »
Gefeliciteerd G-root, wat een overmacht! ::bravo::

Dank voor de organisatie Nieky en wie er achter de schermen nog meer hebben meegewerkt, erg leuk dat we nu naast de Tour- ook een Giro-pool hadden ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #588 Gepost op: 25-10-2020, 19:32:52 »
Gefeliciteerd G-root ::bravo::

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #589 Gepost op: 25-10-2020, 19:37:11 »
Eindklassement: Roze trui
::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1. G-root ::bravo::  ::bravo::  ::bravo::

 ::boogie:: ::cheerleader:: ::feest::

Dank voor de felicitaties. En dank voor de organisatie en de leuke statistieken achteraf!

Top 3 helpers
2. Hart

Wow. Grote ronde gewonnen door iemand uit de helper-categorie!  :o .

Oei wat spannend! ::oink::
Maar na podium Tour nu ook podium Giro!  ::tandpastasmiley::
En heel erg bedankt voor de organisatie!!!

Haha wow. 1 puntje verschil met de nr 4 zie ik. Was spannend voor plek 3!

Of zullen we je omdopen tot Giroot ;)

Haha, ik voelde de mogelijkheid tot woordgrap ook al. Vandaar mijn teamnaam Giro de G-root (in de Tourpool heet mijn team al sinds jaar en dag Grootse Renners). Maar Giroot is leuker!  ::rofl::
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #590 Gepost op: 25-10-2020, 19:48:48 »
Ik neem graag de flapdrollen award voor de tweede keer op rij in handen. Na zes uitvallers tijdens de Tour2020 dacht ik niet dat het nog erger kon worden, maar het is 2020 en natuurlijk kon dat het wel. lk hou inmiddels het record meeste uitvallers met negen ::trots::. Ik wil graag Masnada, Carboni, Demare, Battaglin en Bidard bedanken voor al hun punten en het overleven van deze verschrikkelijke giro.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #591 Gepost op: 25-10-2020, 20:38:16 »
Congrats G-root! Met overmacht gewonnen ::bravo::

Ben eigenlijk heel tevreden met de 5e stek, en dat ik zo lang tweede heb gestaan ::ok::
Dacht dat Kelderman.. sterk beide kanten op zou kunnen gaan. Of uitstekend fietsen en top-5 bereiken, of er compleet en geheel doorheen zakken. Maar bedoel, dacht dat (in mindere mate) bij Majka ook - en die is slechts 12e geworden na (volgens mij) een vrij anonieme Giro. Durfde het bij beide niet aan - zeker omdat ik best verwachtingen had van Jack Haig. Had niet genoeg plek & budget voor ze om de gok aan te durven.
Had vooral veel van GThomas en Kruiswijk verwacht - maar we zullen het nooit weten.
Nibali had ik ook toch wel echt meer van verwacht.



Waarbij ik nog steeds inzet dat ook in dit bizar zwakke deelnemersveld Fuglsang geen top-5 gaat rijden ::hypocriet::

Called it!  8) ;D En dan is zelfs Kruiswijk sindsdien nog eens uitgevallen :o
Terwijl hij bij de bookies stevig in de top-3 werd gezet - maar hij heeft altijd hoge odds.
Verder qua voorspellingen uit die post:

Citaat
Ik ga voor Kruiswijk, Nibali & Kelderman allemaal in de top-5, waarvan 2 in de top-3.
Daarnaast mik ik op een young gun, wellicht Almeida, Mcnulty of G-Hart.
..ennn de laatste plaats in de top-5 mag de rest uitzoeken ;D Wellicht Majka.

Beetje mixed bag.

Kruiswijk - uitgevallen
Nibali - enigszins teleurstellend #7
Kelderman - #3

Almeida - #4
Mcnulty - #15
G-Hart - #1

(Makja ook teleurstellen #12)

Dus Hindley en Bilbao als #2 en #5 in die post gemist.
Vrijwel niemand zag natuurlijk Hindley aankomen. Bilbao is niet super verrassend, maar zag ik meer als zo'n renner die deze ronde de #6-10 zou opvullen.




Ohja, qua evaluatie:

Tis me eigenlijk heel goed bevallen!
Hoop animo en gezelligheid hier in het topic. ::ok::
Goedkopere helpers bevielen erg goed (hoewel het effect in de TdF nog te bezien valt, toch altijd veel gecontroleerder). ::ok::

Weet verder even niet verdere evaluatiepuntjes.
« Laatst bewerkt op: 25-10-2020, 20:41:28 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #592 Gepost op: 25-10-2020, 21:29:12 »
Gefeliciteerd met deze G-Rootse prestatie!  ::bravo::  ::bravo::

Convans, Telminator ook gefeliciteerd met podiumplaatsen.  ::bravo::

Ik ben heel blij dat ik nog zelfs op de laatste dag van 13 naar 11 kon stijgen. Top 10 was net te ver weg. Laatste week m.n. ging erg goed voor mijn team. Een half uurtje voorbeschouwingen lezen heeft mij o.a. de keuze van Almeida opgeleverd. Ik kende hem nog niet. Ganna had ik wel moeten kiezen, maar liet ik toch buiten mijn selectie op het laatst. Kelderman zeker ook overwogen. Leuk dat hij als ronderenner weer op de kaart staat en echt er iets aan over houdt nu met die 3e stek.

Iedereen bedankt voor alle bijdragen hier. Leuk om te lezen allemaal.
Nieky, zeer bedankt om zo snel na de Tour ook dit nog voorelkaar te boksen!  ::ok::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #593 Gepost op: 25-10-2020, 23:20:11 »
Gefeliciteerd G-Root!

Ik heb voor het eerst meegedaan en pas gaandeweg beseft dat je eerst enige puzzeltijd uit moet trekken om een team samen te stellen. Echter, toen ik hier uit nieuwsgierigheid op klikte en bedacht dat het wel leuk was een keer mee te doen, had ik nog slechts een paar uur om een team samen te stellen dus die puzzeltijd had ik niet echt meer en bovendien snapte ik het concept nog niet helemaal en daardoor  was het nog knap ingewikkeld om tot een team te komen. Eigenlijk heb ik maar wat gedaan  :P Toch knap in de middenmoot dan ;D Hopelijk ben ik voor een volgende ronde op tijd om er wat beter over na te denken want het was best leuk!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #594 Gepost op: 26-10-2020, 09:51:38 »
Gefeliciteerd G-Root!

Ik heb voor het eerst meegedaan en pas gaandeweg beseft dat je eerst enige puzzeltijd uit moet trekken om een team samen te stellen. Echter, toen ik hier uit nieuwsgierigheid op klikte en bedacht dat het wel leuk was een keer mee te doen, had ik nog slechts een paar uur om een team samen te stellen dus die puzzeltijd had ik niet echt meer en bovendien snapte ik het concept nog niet helemaal en daardoor  was het nog knap ingewikkeld om tot een team te komen. Eigenlijk heb ik maar wat gedaan  :P Toch knap in de middenmoot dan ;D Hopelijk ben ik voor een volgende ronde op tijd om er wat beter over na te denken want het was best leuk!

Zo ben ik ook begonnen!
M'n eerste team (2011) heette niet voor niets: Och och och.. wat heb ik toch gedaan...
 ;D

Hmmm zie dat die links naar eerdere seizoenen momenteel niet evident beschikbaar zijn.
Zal even een direct linkje doen naar een jaartal waar vandaan de meeste andere seizoenen beschikbaar zijn: https://www.realitynet.org/tdf2015-pool





Moet binnenkort nog maar weer eens een balletje opgooien of 2016, 2017 & 2018 nog ergens opgeslagen zijn. :-\\
Hopelijk wel, maar in ieder geval niet op de normale locatie.
Hoort in de toekomst, met een vernieuwd systeem achter de schermen, in ieder geval veel soepeler te gaan ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #595 Gepost op: 26-10-2020, 20:29:12 »
Bedankt weer voor de organisatie! ::bravo::

Na een vijfde plek in de Tour is 17e niet erg best, maar daar heeft het op het laatste moment weghalen van Kelderman natuurlijk niet bij geholpen.
Almeida en Démare waren samen goed voor zo'n 95% van mijn punten.
Verder was het jammer dat Yates, Thomas, Vlasov en Ciccone uitvielen (en in mindere mate Bouwman, Edet en Haig).
« Laatst bewerkt op: 26-10-2020, 20:30:48 door HappyDutchman »
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #596 Gepost op: 29-10-2020, 12:19:24 »
Ik neem graag de flapdrollen award voor de tweede keer op rij in handen.



Bij deze, ook voor jou een nieuwe Forumnaam:



Tina-Mol.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #597 Gepost op: 30-10-2020, 17:36:24 »
Beter laat dan nooit, maar gefeliciteerd G-root! ::bravo:: En ook Convans en Telminator met de podiumplaatsen!

En wederom dank aan de organisatie. Superleuk dat we nu voor het eerst ook een Giro-pool hadden. Dat maakt het echt veel leuker om de hele ronde te volgen, vind ik. Hopelijk volgend jaar weer? :D :D

En ik vond het verder ook allemaal top qua pool, dus helemaal niets op aan te merken: halvering van de prijzen van de helpers was een uitstekende suggestie van Telminator, goed dat jullie dit direct hebben opgepakt. Het heeft tot interessantere keuzes geleid, dus zou het zeker zou houden. Verder was de pool natuurlijk al geweldig, dus ik zou er niet teveel aan veranderen. Ik vind deze pool echt veel leuker dan andere pools waar je ofwel geen budget-beperkingen hebt en alleen maar toppers kunt kiezen, ofwel dagelijks kunt wijzigen. ::bravo:: ::bravo:: ::ok::

Moet binnenkort nog maar weer eens een balletje opgooien of 2016, 2017 & 2018 nog ergens opgeslagen zijn. :-\\
Hopelijk wel, maar in ieder geval niet op de normale locatie.
Hoort in de toekomst, met een vernieuwd systeem achter de schermen, in ieder geval veel soepeler te gaan ::ok::

Zou leuk zijn als dit weer beschikbaar komt, om een beetje historie terug te kunnen zien. Ik bladerde eerder nog wel eens door de oude jaargangen. Nu kun je alleen vinden wie er die jaren heeft gewonnen, maar zou leuk zijn ook de rest van het klassement te kunnen terugzien.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #598 Gepost op: 14-04-2021, 12:28:36 »
Over een paar weken (8 mei) begint de Giro van 2021 alweer. Krijgen we dit jaar ook weer een pool?  ::nieuwsgierig:: (want teams zijn ook langzaam maar zeker bekend aan het maken wie er meegaan en wie niet).

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #599 Gepost op: 19-04-2021, 17:26:11 »
Over een paar weken (8 mei) begint de Giro van 2021 alweer. Krijgen we dit jaar ook weer een pool?  ::nieuwsgierig:: (want teams zijn ook langzaam maar zeker bekend aan het maken wie er meegaan en wie niet).

We zijn aan het kijken of er weer wat mogelijk is voor de Giro :)
Alleen er is nog 0,0 info van de database die we altijd gebruiken. Dus het zal vermoedelijk nog wel even duren. Zoals gebruikelijk zullen we dat pas een week of 1,5 van te voren compleet hebben denk ik.
You'll never walk alone