Poll

Het budget voor de Giro-pool...

Moet blijven op 200 miljoen
14 (53.8%)
Mag omhoog naar 205 miljoen
3 (11.5%)
Mag omhoog naar 210 miljoen
9 (34.6%)

Totaal aantal stemmen: 26

Auteur Topic: Giro Pool 2020  (gelezen 93496 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #80 Gepost op: 3-10-2020, 10:50:05 »
Als ik goed gekeken heb, zijn er maar 4 personen met Fuglsang in hun basisteam  ::vergroot::

Go Jakob  ::bravo::

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #81 Gepost op: 3-10-2020, 10:50:16 »
En dan hier Team GIROaint:

Thomas - Yates
Ciccone - Almeida - Vlasov - Ballerini
Hänninen - Geoghegan Hart - Valter

bank:
Matthews
Zakarin - Hagen
Harper - Cataldo

Vooral getwijfeld om Matthews ipv Yates in de basis te zetten. Toch voor het algemeen klassement gekozen met Yates. Ik had ook eerst Sam Oomen maar heb toch besloten met Ballerini voor een sprinter te gaan. Ciccone gekozen vnl omdat hij vorig jaar de bergtrui had, geen idee of dat nu goed gaat uitpakken. Verder een aantal jonge talenten opgesteld (Vlasov, Hänninen, Valter) die in een voorbeschouwing getipt worden.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #82 Gepost op: 3-10-2020, 11:02:48 »
Team Slovéén-Tweetje maar dan zonder Slovenen

Ik zie een aantal zelfde gedachtengangen als ik heb gehad. Ik wilde eerst Yates en Matthews, toen Yates en Thomas toen weer anders. Uiteindelijk bij mijn eerste gedachte gebleven. Yates en Thomas samen durfde ik niet aan omdat ik dan bang was in de beperkte sprints/dagpunten weer mis te lopen als ik dat alleen zou compenseren met Lonardi, Cimolai, Vendrame of Ballerini. Uiteindelijk heb ik Thomas helemaal weggelaten omdat ik me afvraag hoe sterk de Ineos ploeg is in de bergen. Als Thomas slecht is, zakt hij er net zo hard doorheen als Bernal. Ik denk dat Yates een iets sterkere ploeg heeft.

Dan mijn ploeg

Yates (hij heeft nog iets recht te zetten t.o.v 2018, is niet de betere tijdrijder dan Thomas dus een gok, maar ik volg min gevoel)

Matthews (Sagan zie ik uitvallen en Matthews kan tijdrijden, omhoog aankomen)
Majka (stond er heel lang niet in, maar ja zul je net zien pak ik hem niet, rijdt ie goede uitslagen)
Vlasov (wit en klassement? want Fugl zie ik niet knallen)
Almeida (kan misschien wel verrassen, beetje dark horse doet mee voor wit en misschien ook wel top 10. In betere vorm dan Knox)
Ballerini (hopelijk de grootste concurrent van Matthews, mocht er wat met hem gebeuren staat hij klaar)

Vendrame (puntensprokkelaar, keuze was hem of Barbier allebei even duur en marge sprinter)
Affini (goedkoper tijdrit alternatief voor Ganna)
Valter (hopelijk mijn Pacher van deze Giro, pareltje dat sprokkelt)

Nibali (het blijft de Giro, maar als een Matthews uitvalt of Yates heb ik wel vertrouwen dat de oude sluwe haai nog één keer bijt. Eerst had ik Thomas hier, maar ja dan moest ik weer Ballerini of bijvoorbeeld Vendrame dumpen)

Zakarin (bij hem is het alles of niks. Kan goede tijdrit en top 10 rijden, maar om die nou in de basis te zetten...)
Cimolai (puntensprokkelaartje in de sprint en goedkope opvulling)

Hänninen (jonge klimmer met vrije rol, ideale vervanging als er iemand uitvalt)
Lonardi (sprinter die eventueel nog wat kan bijdragen)

Bij de beschermde renners vooral twijfels gehad over Kelderman/Majka, Meintjes weer een keer proberen, Hagen van Lotto wellicht in de basis te zetten of Jack Haig i.c.m Yates.  En Masnada, maar ja ik had alle 4 de QuickStep mannen wel willen opstellen  ::rofl::

Bij de helpers had ik ook andere opties denk aan een Cepeda (ik wilde eigenlijk een nieuwe Ecuadoriaan hebben áls eerbetoon aan Carapaz), Molano (sprint aantrekker), McNulty (eigenlijk wel spijt dat ik hem geen kans gegeven heb). Foss (stond heel lang in de basis), Paret-Paintre (ook weer zo'n talentje), Pernsteiner (Bahrein kopman voor 3 miljoen, maar ja ik weet het niet met hem). Cerny (sprinter en tijdrijder) Hindly (de dure helper van Sunweb), Torres (de man die kan tijdrijden maar nog niet zo lang prof is), Narvaez (ook duur, helper van Thomas en mogelijk voor eigen kans als de boel bij Ineos instort), Padun (talentvolle klimmer), Barbier (goede sprokkelsprinter), Fabbro (Italianen kunnen altijd verrassen in de Giro)

Ben benieuwd wat jullie van de combi Yates - Matthews vinden.
« Laatst bewerkt op: 3-10-2020, 11:13:29 door MollenvangR-Art »

Offline KnevelGraus

  • Forumlid
  • Winnaar Tour: '09+'16/morele winnaar: andere jaren
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #83 Gepost op: 3-10-2020, 11:08:41 »
Edit: Knevel Graus en ik zullen wel in de buurt van elkaar gaan eindigen. Heel veel hetzelfde  ::rofl::

In de buurt van een echte kenner dus. ;D ::tandpastasmiley::

Offline KnevelGraus

  • Forumlid
  • Winnaar Tour: '09+'16/morele winnaar: andere jaren
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #84 Gepost op: 3-10-2020, 11:12:01 »
(anders had ik exact hetzelfde team als Knevelgraus gehad zie ik!!! die versie had ik gewoon staan tot gisteren!!  ::oink::)

Over drie weken maken we de balans op, Telleminator! Misschien baal je dan wel als een stekker dat je je ploeg last-minute hebt veranderd t.o.v. de mijne. >:D

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #85 Gepost op: 3-10-2020, 11:19:10 »
Over drie weken maken we de balans op, Telleminator! Misschien baal je dan wel als een stekker dat je je ploeg last-minute hebt veranderd t.o.v. de mijne. >:D

Wie weet! Maar: no guts, no glory .............

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #86 Gepost op: 3-10-2020, 11:21:13 »
Ik heb de variant van KnevelGraus qua kopmannen en beschermers ook nog gehad  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #87 Gepost op: 3-10-2020, 11:23:12 »
Weer ingezet op jeugd.

Mijn niet inzetten op ineos heeft dit keer een uitzondering , ganna voor de tijdritten.

Verder geen of amper sprinters omdat er niet zoveel sprint mogelijkheden zijn.

Heb tijdje getwijfeld of nibali of Matthews. En bij de beschermde renners wist ik het echt niet.  Knox, almeida en  Masnada mogen allemaal losgaan bij Deceuninck . Maar ik kon er maar 2 pakken .

Vlasov moest er zeker in maar daar ga je het verschil niet mee maken.
Dus ik wil het verschil maken door geen grote namen te kiezen en vooral op talenten in te zetten die het nog moeten laten zien

Kruijswijk. Zou ik ook voor Corona hebben gekozen, ploeg is niet zo sterk
Matthews. Komt op de echt grote bergen misschien tekort, maar kan sprinten na heuvelparcours, kan in vlucht mee en op vlakte. ( van de kopmannen de dark horse)
Vlasov , ja bekend bij de meesten, in vorm , jong, sterk op meeste terrein.
Knox, jong, kan in bergen mee, vrije rol
Almeida, zelfde als knox, vrije rol. Misschien nog iets sterker dan knox

Ganna, drie  tijdritten
Hanninen, jong kan voor een Fin super klimmen
Foss, jonge helper voor kruijswijk . Zou er lang aan moeten blijven hangen bergop
Hindley, jonge helper voor Matthews.  Kan bergop mee, maar gern echte berggeit.

Reserve
Fuglsang, twijfel aan de vorm en of lopez en vlasov niet sterker zijn
Pozzovivo.  Gewoon omdat het kan, was altijd aanvallend
Zakarin . Blijft een renner met speciale kwaliteit, alleen te vaak laat hij het schieten in eerste week
Dombrowski heeft heel lang in basis gestaan, vrije rol, kan bergop , maar nooit constant genoeg
Valter, jonge renner van ccc die ook al mooie dingen laat zien in middelgebergte.

Heb al laatst mcnulty van het papier geschoven en ook haig is verwijderd.
De helpers voor mijn kopmannen zijn daarvoor in de plaats erbij gezet.






Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #88 Gepost op: 3-10-2020, 11:29:06 »
Well deze keer hoop ik niet op een helper en beschermer minder dus..

Kopmannen
Geraint Thomas
Simon Yates

Beschermende renners
Tony Martin
Alexandr Vlasov
Miguel Angel Lopez
Fausto Masnada

Helpers
Luca Wackermann (geen vertrouwen in, maar leuke man dus tja)
Christoph Pfingsten
Giovanni Carboni
* tante Trien wou hier Andrea Vendrame, want die werd getipt als puntenverdiener, maar die kon ik gewoon niet vinden in het rijtje helpers - zelfs niet na 4 keer kijken. Wat een mollenactie ook weer!! ::rofl::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #89 Gepost op: 3-10-2020, 11:32:35 »
Opvallend hoe vaak er voor Matthews gekozen is. En hoe weinig voor nibali.

Wie ik ook veel minder genoemd vind worden dan ik gedacht had ,is cepeda.

Ik merk dat ik 1 renner gewoon helemaal niet in mijn overwegingen heb meegepakt, ik denk dat ik eroverheen gelezen heb,  Kelderman .

Had die wel een plek willen geven en dan een andere helper ipv hindley , bv McNulty.
Ach ja het gaat om het meedoen en het plezier.

Bijna top10 in mijn debuut bij de tour, dat ga ik denk ik hier niet halen. Te ver out of the box, maar ik laat me graag verrassen.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #90 Gepost op: 3-10-2020, 11:38:40 »
Trouwens waar blijven die spetterende statistieken  ::rofl::.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #91 Gepost op: 3-10-2020, 11:44:35 »
Aantal deelnemers: 35

Vaakst gekozen:
Vlasov 27x
Thomas 25x
Zakarin 24x
Almeida 18x
Demare 18x
Yates 18x
Majka 16x
Matthews 14x
Valter 13x
Fuglsang 11x
Hänninen 11x
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #92 Gepost op: 3-10-2020, 11:48:31 »
Here's my team. En ik heb zelfs 2x Thomas ;D

G Thomas
Yates
De Gendt
Knox
Masnada
Vlasov
Barbier
B Thomas
Valter

Reserve:
Demare
Hagen
Zakarin
McNulty
Cepeda

Itt to de Tour juist niet ingezet op sprinters (alleen Barbier), omdat je met de sprinters geen klassementspunten kunt halen, omdat er al snel bergen komen. Eens kijken wat dat brengt.

Relatief weinig Masnada, verbaast me, die had ik samen met Vlasov als eerste in mijn team.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #93 Gepost op: 3-10-2020, 11:49:13 »
Yates
Matthews

Vlasov
Almeida
Majka
Zakarin

Vendrame
Pernsteiner
Barbier

(Thomas - Cimolai, Villella - McNulty, Lonardi)

Matthews, Vendrame en Barbier voor in de sprints. Waarbij die eerste 2 normaal gezien ook genoeg van de heuveletappes mee gaan strijden voor de winst.
Yates, Majka en Pernsteiner voor het klassement. Yates en Majka hebben daarnaast ook een aardige punch wat wel nodig is op dit parcours.
Over punch gesproken hebben we dan ook nog een Almeida en Vlasov die misschien mogelijk ook wel mee kunnen spelen voor het klassement.
En als joker heb ik gekozen voor Zakarin. Dat is nou typisch een renner die wanneer het niet wil lukken voor het klassement wel altijd de aanval zoekt en vaak een ritzege meepakt. Heeft ook een aardige tijdrit.

Bij de tijdritten ga ik wel aardig wat punten verliezen op de rest. Ik had Thomas op kunnen stellen, maar Yates gaat de Giro gewoon winnen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #94 Gepost op: 3-10-2020, 11:50:59 »
Verder geen of amper sprinters omdat er niet zoveel sprint mogelijkheden zijn.
Ik kwam toch op een stuk of 8 (of 9) ritten waarin sprinters een kans(je) zouden moeten hebben!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #95 Gepost op: 3-10-2020, 11:51:44 »
Relatief weinig Masnada, verbaast me, die had ik samen met Vlasov als eerste in mijn team.

Hey! Die heb ik ook beide schat.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #96 Gepost op: 3-10-2020, 11:52:58 »
Vendrame
Pernsteiner

Vendrame heb ik ook lang in mijn team gehad, op het laatst nog ingewisseld voor B Thomas, omdat er 3 tijdritten zijn en ik hoop daarmee wel punten te pakken. Pernsteiner heb ik ook nog overwogen, maar er zijn echt veel betere klimmers, toch maar 1 sprinter erin gedaan.

Hey! Die heb ik ook beide schat.

I know, ik zei weinig, niet niemand ;D

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #97 Gepost op: 3-10-2020, 11:58:20 »
I know, ik zei weinig, niet niemand ;D

We zijn tenslotte familieleden van elkaar ::joehoe::.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #98 Gepost op: 3-10-2020, 11:59:16 »
Wow wat indrukkend weer hoeveel echte kenners hier zitten  ::rofl:: . Alsof t de normaalste zaak van de wereld is om mannen als Hindley en McNulty te kennen.

Hier mijn basisteam:

Geraint Thomas    
Simon Yates    
Alexandr Vlasov    
Fillipo Ganna    
João Almeida    
Davide Ballerini    
Andrea Vendrame    
Jai Hindley
Brandon Mcnulty

Ik heb niet superhard gepuzzeld deze keer.
Thomas en Yates leken me de 2 grote kanshebbers voor het roze. Dus die meteen gepakt. Het is geen Giro voor sprinters?
Dan Vlasov, want Vlasov. 27/35 mensen hebben hem.
Toch maar Ganna genomen. Mijn ervaring van de afgelopen jaren pool is dat beschermde renners vaak ook enorm tegen kunnen vallen. Ganna voelt als een zekerheidje. 3 tijdritten en roze na vandaag? De best scorende beschermde renner zal hij niet zijn, maar toch mooie basis.

Verder had ik het gevoel dat de kansen bij Deceuninck-Quick-Step lagen qua beschermde renners. Maar wie dan?
Ik twijfel nu al voor mijn keuze voor Almeida en Ballerini. Ik als net ergens dat Masnada en Knox voor het klassement gaan, en Hodeg voor de sprints. Dan zou ik net de verkeerde hebben  ::rofl:: :\'( .

Bij de helpers waren er mooie mogelijkheden door de nieuwe regels. Ik heb Hindley van 7 en Vendrame van 5. Die waren normaal dus 14 en 10. Bijna de prijs van beschermde renners. Normaal zou je die nooit kunnen betalen, maar met deze regels lijk je echt te kunnen scoren met dit soort mannen.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #99 Gepost op: 3-10-2020, 12:01:56 »
Verder had ik het gevoel dat de kansen bij Deceuninck-Quick-Step lagen qua beschermde renners. Maar wie dan?
Ik twijfel nu al voor mijn keuze voor Almeida en Ballerini. Ik als net ergens dat Masnada en Knox voor het klassement gaan, en Hodeg voor de sprints. Dan zou ik net de verkeerde hebben  ::rofl:: :\'( .
Nooo... :( had hij dat niet even eerder kunnen zeggen? Heb nu al spijt van die keuze :P