Poll

Het budget voor de Giro-pool...

Moet blijven op 200 miljoen
14 (53.8%)
Mag omhoog naar 205 miljoen
3 (11.5%)
Mag omhoog naar 210 miljoen
9 (34.6%)

Totaal aantal stemmen: 26

Auteur Topic: Giro Pool 2020  (gelezen 93831 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #100 Gepost op: 3-10-2020, 12:06:43 »
Hodeg voor de sprints, had ik ook gehoord.

Knox was de kopman ja, maar die gaat volgens mij wel teleurstellen en dan zijn Almeida en Masnada er ;)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #101 Gepost op: 3-10-2020, 12:08:29 »
Mmm ik zag Masnada meer als iemand als rittenkaper en voor het bergklassement.
En Knox voor het klassement idd

Online G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #102 Gepost op: 3-10-2020, 12:09:47 »
Nooo... :( had hij dat niet even eerder kunnen zeggen? Heb nu al spijt van die keuze :P

Ik las het ook pas na vanmorgen 9u!
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #103 Gepost op: 3-10-2020, 12:18:57 »
Waar ik nieuwsgierig naar ben:

De mensen die een budget van 210 wilden. Waarvoor zou je dat willen besteden (buiten de reservebank?)

Met 200 kon je Thomas,Yates, Vlasov, Kelderman en Majka betalen als je zou willen.

You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #104 Gepost op: 3-10-2020, 12:20:44 »
Knox voor het klassement, was al eens 11 e in een grote ronde . Maar heeft zich nog niet echt bewezen . Almeida is op zich wat zekerder denk ik. Masnada is meer de rittenkaper daar.

Die hebben gewoon met hodeg en ballerini ( en vergeet niet dat normaal ook evenepoel hier was) een heel lekker aanvallend ploegje.

Ik denk dat Deceuninck met sunweb de aanvallers worden, Astana, ineos en mitchelton de controleurs en jumbo Visma is in de breedte dit keer niet sterk genoeg.

Verder altijd die kleine Italiaanse ploegen die zich in de camera willen rijden en ccc met aflopende contracten.

Degendt zal zich ook wel Keer laten zien .

Jammer dat het Eurosport kijken wordt, voor de rest tof.

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #105 Gepost op: 3-10-2020, 12:26:28 »
Waar ik nieuwsgierig naar ben:

De mensen die een budget van 210 wilden. Waarvoor zou je dat willen besteden (buiten de reservebank?)

Met 200 kon je Thomas,Yates, Vlasov, Kelderman en Majka betalen als je zou willen.

Met de extra miljoenen (5 of 10) had ik deze in de helpers en de reservebank gestoken. De reservebank is bij mij al jaren puur voor de vorm (behalve dan afgelopen Tour toen ik bewust 5 miljoen in Tadej Pogacar heb gekozen), terwijl je daar anders evt nog mooie opties zou kunnen hebben (afstappen van een sprinter incalculeren en dan een goede klimmer er voor in de plaats bijv). Nu voor de gok Majka geofferd voor 2 wat betere helpers met de nieuwe (goede aanpassing!) goedkopere helpersregeling, maar twijfel heel erg of dit me nog lelijk gaat opbreken uiteindelijk.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #106 Gepost op: 3-10-2020, 12:28:56 »
Is hier trouwens zo weinig vertrouwen in een Fuglsang? Oke, hij heeft in een grote ronde nooit echt iets bewezen, maar voor 2019 deed hij dit ook niet in andere wedstrijden.

Met dit deelnemersveld en zijn huidige vorm, mag je toch wat van hem verwachten?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #107 Gepost op: 3-10-2020, 12:30:04 »
Ik kon voor 190 makkelijk een leuk team samen stellen als ik zou willen.
Dat de helper waarde gehalveerd is, is echt een flinke meerwaarde. Hierdoor is de keuze optie flink toegenomen. ::ok::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #108 Gepost op: 3-10-2020, 12:35:57 »
Ik twijfel nu al voor mijn keuze voor Almeida en Ballerini. Ik als net ergens dat Masnada en Knox voor het klassement gaan, en Hodeg voor de sprints. Dan zou ik net de verkeerde hebben  ::rofl:: :\'( .

In dat geval zou Almeida voor velen een miskleun kunnen blijken ::rofl::

Team:
GThomas, Matthews
Haig, Vlasov, Ganna, Almeida
Edet, Mcnulty, Dowsett

Wi-wa-wissels:
Demare; Knox, Zakarin; Bouchard, Paret-Peintre


Kopmannen:
Denk dat Kruiswijk een veel betere kans heeft om te winnen dan dat hij wordt gegeven - maar dat GThomas alsnog duidelijk de favoriet is. De tijdrit aan het begin is ook nog in z'n voordeel.
Genoeg ritten voor Matthews en kan bij de eerste tijdrit hopelijk ook nog leuk mee.

Denk niet dat Fuglsang in de top-5 eindigt, en vermoedelijk ook niet in de top-10.

Beschermd:
Vlasov en Almeida natuurlijk al vaak genoemd.
Ganna inderdaad favoriet voor eerste roze, kan hij hopelijk tijdje behouden, en steady tijdritpunten.
Jack Haig ga ik ditmaal voor moeten duimen, heeft slechts 1 ander team.

Had aanvankelijk Kelderman op de plek van Haig (en Majka overwogen), maar ik weet het bij beide niet zo. Had niet genoeg vertrouwen dat ze echt goed punten gingen pakken voor hun prijs. Maar zou me tevens niet verbazen als dit een miskleun blijkt, zeker Kelderman als die ineens goed is.
Was bij Majka bang dat hij te veel in de eerste time trial zou verliezen, en pas in de derde week echt punten ging scoren (of überhaupt nauwelijks).

Helpers:
Begon hier in tijdsnood te komen.
Mcnulty is al vaker genoemd - en was al blij dat ik die identificeerde.
Dowsett letterlijk alleen voor de time trials. Dude was betaalbaar en hoort met een beetje geluk een paar dozijn punten te behalen, in tegenstelling andere helpers die toch vaak tegen kunnen vallen.
Zoals Edet. Misschien pakt die geen enkele punt.

Identificeerde heeeelemaal op het laatst nog Geoffrey Bouchard. Achteraf had ik die in m'n basisteam moeten steken ipv Edet.

Zo te zien een hoop interessante helpers over het hoofd gezien.
Zeker deels door tijdgebrek, maar ook omdat ik meestal niet zo fantastisch ben in helpers identificeren.
Ben nog immer een groot voorstander van de prijs vd helpers halveren... maar tis niet in m'n voordeel ;D

Is hier trouwens zo weinig vertrouwen in een Fuglsang? Oke, hij heeft in een grote ronde nooit echt iets bewezen, maar voor 2019 deed hij dit ook niet in andere wedstrijden.

Met dit deelnemersveld en zijn huidige vorm, mag je toch wat van hem verwachten?

Denk dat Fuglsang uitstekend is voor eendagsraces en voor koersen die maximaal 1 week duren.
Maar 3 weken lang? Zie het echt niet gebeuren.

Een soort Porte, maar dan nog meer gericht op kortere koersen.

Wow wat indrukkend weer hoeveel echte kenners hier zitten  ::rofl:: . Alsof t de normaalste zaak van de wereld is om mannen als Hindley en McNulty te kennen.

Yup, eens.
De opzet van onze wielerpools vind ik altijd heel mooi - maar het hoge niveau van de competitie helpt ook zeker :D ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #109 Gepost op: 3-10-2020, 12:53:35 »
De ploegen staan al openbaar, maar voor de vorm volgt hier toch nog de ploegenpresentatie van Vanto & Gloria - Dov'è la Vittoria: ::cheerleader::



Kopmannen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Beschermde renners:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Helpers:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Reserves:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #110 Gepost op: 3-10-2020, 13:43:53 »
Meteen een sterke tijd van Almeida  ::joehoe::

En ondertussen al 3x reclame in 30 minuten  :-\\
« Laatst bewerkt op: 3-10-2020, 13:47:31 door Convans »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #111 Gepost op: 3-10-2020, 13:51:25 »
ADO TE TRAAG

Kopmannen:
- Geraint Thomas
- Simon Yates

Beschermde renners:
- Fillipo Ganna
- Fausto Masnada
- Alexandr Vlasov
- João Almeida

Helpers:
- Jos van Emden
- Josip Rumac
- Chris Hamilton

Reservebank:
- Steven Kruijswijk
- Tanel Kangert
- Ilnur Zakarin
- Simone Ravanelli
- Guy Sagiv

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #112 Gepost op: 3-10-2020, 13:52:03 »
En Campenaerts, toch normaal goede klassering zou kunnen rijden in deze tijdrit is gevallen.. was een vrije dure in deze poule. Weet niet of iemand hem heeft gekozen..?

Online G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #113 Gepost op: 3-10-2020, 13:52:26 »
Meteen een sterke tijd van Almeida  ::joehoe::

Yes! Misschien toch de goede DQS gekozen.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #114 Gepost op: 3-10-2020, 13:56:22 »
En Campenaerts, toch normaal goede klassering zou kunnen rijden in deze tijdrit is gevallen.. was een vrije dure in deze poule. Weet niet of iemand hem heeft gekozen..?

Twee keer, door Brtdm en Ricardo.

Dowsett trouwens ook twee keer gekozen, door HDD en KingLennart. Speciaal voor deze tijdrit. En gaat dus niets opleveren vandaag.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #115 Gepost op: 3-10-2020, 14:00:44 »
En Campenaerts, toch normaal goede klassering zou kunnen rijden in deze tijdrit is gevallen.. was een vrije dure in deze poule. Weet niet of iemand hem heeft gekozen..?

Hij sprak net over bumby roads, olie en vuil op de weg en wind. Oppassen dus.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #116 Gepost op: 3-10-2020, 14:03:38 »
Hij sprak net over bumby roads, olie en vuil op de weg en wind. Oppassen dus.
Ik zal proberen niet uit te glijden of weg te waaien  ::ok::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #117 Gepost op: 3-10-2020, 14:06:55 »
Erg rommelig in beeld gebracht ook

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #118 Gepost op: 3-10-2020, 14:12:57 »

Denk niet dat Fuglsang in de top-5 eindigt, en vermoedelijk ook niet in de top-10.

Ik ben ook verbaasd over hoe vaak hij gekozen is.

Over Yates was ik ook verbaasd, dat hij in zoveel teams zat. Twee weken na een goede tour verwachten dat hij goed rijdt in de Giro? Ik heb hem geen moment overwogen.
Tot ik me realiseerde dat ik gewoon niet goed gekeken heb. Dit is natuurlijk Simon, niet Adam ::schaam::


Ik heb vrij snel een team samengesteld, niet vreselijk doordacht. Gewoon een paar wielersites bij langs gegaan en toen wat gekozen. Maar ik was verbaasd hoeveel budget ik nog over had voor de helpers, nadat ik kopmannen en beschermde renners had gekozen. Gezien de discussie afgelopen week had ik verwacht bij mijn eerste keuze al veel krapper te zitten qua budget. Het viel me echt alles mee. Je kunt naast 2 goeie kopmannen ook nog meerdere goeie beschermde renners in je team opnemen, en een redelijke reservebank overhouden.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #119 Gepost op: 3-10-2020, 14:18:05 »
Ik ben ook verbaasd over hoe vaak hij gekozen is.


4 keer in het basisteam op 35 vind ik nu niet echt veel  ::regenboog::

Maar Fuglsang heeft een erg goed team + hij zit in de vorm van zijn leven sinds een jaar of 2.
Daarnaast zie ik weinig renners die bergop beter rijden dan Fuglsang. Misschien een Yates, maar Yates is niet echt constant imo